Jump to content
Sign in to follow this  
barabula

Chevrolet Cruze - Probleme Tehnice

Recommended Posts

sincer am fost la service cand a aparut problema am fost in Satu Mare dar nimic mam dus si in in Cluj si acolo ot nimic au spus ca testerul nu le arata nimic si ca totul e ok. Cand am fost la cluj tocmai era blocat afara erau vre-o 18 19 grade iar masina imi arata 2 grade si au zis ca testerul lor nu arata nici o defectiune mi-au reinstalat softul si dupa vroe 4 5 ore si-a revenit dar pe urma iar imi facea figura. Culmea ca dealerul din Satu Mare a recunoscut ca si la masina lor de drive test este aceeasi problema si atunci i-am spus sa ia legatura cu fabrica zis si facut iar raspunsul a fost sa analizeze cu atentie pe parti partea electrica de la termometrul exterior pana la display tot acuma urmeaza sa o duc sa o verifice deoarece aceasta operatiune dureaza ore bune

Edited by Salex
citare inutila post anterior

Share this post


Link to post

Buna ziua,

Am nevoie de ajutor in legatura cu bancheta din spate. Am o CRUZE 1,6 LS si mi-am luat huse la ea. Nu reusesc sa demontez sezutul banchetei... Am dat jos spatarul compus si am reusit s-o scot din clemele spate ale sezutului, mai departe m-am blocat. Nu iese din clemele fata! Multumesc.

Share this post


Link to post

Bine, mecanicii care ti-au spus ca nu vad nimic pe tester, ori vroiau sa scape de tine ori sunt niste idioti. Tind sa cred ca amandoua. Cu siguranta porcarioara aia de senzor temperatura de 2 lei nu este monitorizat si ca atare nu se salveaza in memoria ECM ca defect. Astia care pun doar testerul pe ea si zic ca nu se vede nimic sunt la fel de valabili ca niste copii de gradinita carora le dai testerul.

 

Normal este sa dea senzorul jos, sa-l masoare, sa verifice parametrii cu foaia de catalog si sa-l schimbe daca este cazul. Intrucat senzorul de temperatura e o chestie f simpla si nu prea are cum sa se strice, tind sa cred ca e o problema de contact la fel ca la binecunoscutul cod 95. Daca ai rabdare, poti sa te uiti tu la masina sa vezi pe unde trece traseul (te-ar ajuta si manualul de service) si sa cureti contactele la ambele capete ale firului. La mine senzorul este amplasat undeva in bara fata (banuiesc ca si la tine la fel) si manualul utilizatorului specifica ca poate indica valori eronate daca masina sta pe loc mai mult timp la relanti datorita caldurii degajate de asfalt. Totusi, nu am avut diferente de 15 grade intre temperatura de afara si cea raportata de masina.

Share this post


Link to post

Voua va merge controlul automat al volumului in functie de viteza? Daca da, ce sistem audio aveti?

Mie nu imi merge (varianta cu magazie de 6 CD-uri, de la LT). Uitati ce-mi spune Chevrolet Romania:

In ceea ce priveste controlul automat al volumului va rugam inca odata ca in cazul in care aceste functii v-au fost prezentate si ofertate la cumparatea autovehiculului sa ne transmiteti documente din care sa reiasa acest lucru. Exista posibilitatea ca modelul achizitionat de Dumneavoastra sa nu fie dotat cu aceste optiuni. Sunt prezentate in manualul de utilizare deoarece acest model este comercializat in mai multe tari, iar in unele regiuni, aceste optiuni sunt disponibile;

Ei nu au reusit sa-si dea sama daca ar trebui sau nu sa am acesta facilitate (!!!!!!!!!!!!!!!!!) desi le-am zis ca la alte persoane cu acelasi sistem audio functioneaza. Drept urmare, au preferat sa adopte linia "nu e trecut in contract, teapa ta, de ce sa ne batem noi capul".

Share this post


Link to post

Pfffff ce porcarie! :( ... La Cruze-ul meu chiar merge chestia asta cu volumul... se simte diferenta volumului in boxe, atunci knd turatiile sunt aproape de 3000 cam asa. Aiurea cu dealerii astia... La mine trebuie sa-mi fac programare la service sa-mi inlocuiasca claxonul care a venit stricat odata cu masina, sa-mi repare masca aceea neagra si din plastic, care acopera mecanismul oglinzii din dreapta ( masca aflata in habitaclu ) si sa-mi regleze nivelul plasticului din dreapta jos, in care este fixat proiectorul de ceata. Plasticul ala negru, nu este la acelasi nivel cu bara ( cu toate ca celalalt plastic cu celalalt proiector, e la acelasi nivel :) ) )... ce pot sa zic... ultimele 2 sunt chitibusuri... faza cu claxonul e enervanta in schimb!

Share this post


Link to post

Hai sa va mai zic una:

 

Dimineata, ma sui in masina. Cum mie niciodata nu imi este suficient de cald in masina asta, am zis sa vad de ce.

 

Afara - vreo +7 grade dupa termometrul masinii, dar batea soarele.

Am infipt un termometru sub tetiera pasagerului din dreapta, am setat temperatura la CLIMATRONIC pe +29 de grade si restul pe auto.

Am plecat spre birou. Bineinteles mi-am ales o zi tampita pentru teste - cam tot drumul a batut soarele in termometru.

Dupa 20 de minute am ajuns la birou - a fost destul de liber drumul azi. Bineinteles, temperatura lichidului de racire ajunsese la normal intre timp.

 

Intrebare: Cate grade credeti ca arata termometrul cand am ajuns la birou?

Share this post


Link to post

Eheeeee, ce bine ar fi fost...

Cand m-am suit arata 21 de grade (l-am luat din casa), a scazut pana pe la 17, dupa care a ajuns pana APROAPE la 20 (19 si ceva).

 

O sa repet testul cand ma intorc acasa, sa vedem ce se intampla si cand afara sunt cam 8-10 grade, fara sa bata soarele.

Share this post


Link to post

Salut,

 

Sa dea toti dracii ca am citit mai toate posturile de pana acum si vad nu am gasit o problema (din punctul meu de vedere) legata de un tacanit la una din rotile din dreapta (fata cel mai probabil).

 

E ca si cum ar avea o pietricica bine fixata in striatiile anvelopei si care tacane de fiecare data cand se atinge de carosabil. Problema e ca am verificat rotile si nimic...

 

Nu face galagie mare, dar mi-e sa nu se agraveze. M-am programat pentru o inspectie sambata la cei de la radacini vitan si vreau sa vad ce are.

 

A mai patit cineva asa ceva?

 

In rest, am un cruze de 1.8 de vreo 2 luni si 2.400 km care in afara de eroarea (deja arhicunoscuta de cod 95 pe care am rezolvat-o imediat) nu mi-a facut nici o problema (sper sa nu imi faca nici pe viitor).

 

Merci si drumuri bune fara evenimente! :lavolan:

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post

Si la mine functioneaza perfect volumul la viteze mai mai este setat pe mediu,imi pare rau ca la tine Alice nu merge,oare cu un update de soft nu ar merge ca no fi mare inginerie.

Share this post


Link to post

Update de soft s-a facut pt. ca pierdea posturile. Bineinteles ca nu s-a rezolva probleme cu controlul volumului.

 

Dar voua nu vi se pare de rahat atitudinea?

In ceea ce priveste controlul automat al volumului va rugam inca odata ca in cazul in care aceste functii v-au fost prezentate si ofertate la cumparatea autovehiculului sa ne transmiteti documente din care sa reiasa acest lucru. Exista posibilitatea ca modelul achizitionat de Dumneavoastra sa nu fie dotat cu aceste optiuni. Sunt prezentate in manualul de utilizare deoarece acest model este comercializat in mai multe tari, iar in unele regiuni, aceste optiuni sunt disponibile

Cum adica exista posibilitatea? Adica ei nu stiu ce vand?

Daca tu, ca PRODUCATOR (nu mai zic de dealer) nu imi poti spune ce facilitati are masina, atunci CINE?

 

Dar e mai simplu sa zici "n-ai in contract, mi se rupe".

 

Bine, nu stiu de ce ma mir. Cand le-am aratat motorina si uleiul scurse pe motor, si i-am intrebat daca li se pare normal sa am atatea probleme la o masina noua, si scurgeri de ulei/motorina la <8000km, stiti ce mi-au zis?

 

"Vi se pare anormal sa se mai intample si asa ceva"?

 

Repet, nu este vorba despre service-urile mult blamate, ci despre CHEVROLET ROMANIA!!!

 

---

 

Despre partea cu temperatura - termometrul pe care l-am avut azi la indemana are o intertie termica mult prea mare. Arata cam 26 de grade cand l-am pus in masina si in 20 de minute a scazut doar pana pe la 20, probabil ca ar mai fi scazut.

Bineinteles, asta cu clima pornita pe 29 de grade.

Edited by ALiCE

Share this post


Link to post

Alice, ceilalti colegi care au diesel ce zic despre sistemul de incalzire? La benzinare functioneaza foarte bine incalzirea.

 

P.S. am citit toate posturile tale si cred (parere personala) ca ai o problema cu CB la masina ta, trebuie rescris tot softul de la A la Z sau schimbat (pana este in garantie)

Share this post


Link to post

Nu exista BC, sunt mai multe module, fiecare cu softul lui.

 

Nu e problema cu incalzirea, de incalzit incalzeste OK daca dau pe 'HI'. Ideea e ca nu regleaza temperatura asa cum ar trebui.

Si vara, daca erau 30 de grade afara, degeaba dadeam pe 25; abea pe la 20 incepeam sa nu mai transpir. Asta desi pe 'LO' scoate aer PREA rece, atat de rece incat ingheata vaporizatorul :) )

 

"Ei" zic ca e de la faptul ca nu este afisata corect temperatura exterioara.

Bineinteles, problema este reclamata de mai mult de 1 an si inca se lucreaza la ea.

Share this post


Link to post

Salut,

 

Sa dea toti dracii ca am citit mai toate posturile de pana acum si vad nu am gasit o problema (din punctul meu de vedere) legata de un tacanit la una din rotile din dreapta (fata cel mai probabil).

 

E ca si cum ar avea o pietricica bine fixata in striatiile anvelopei si care tacane de fiecare data cand se atinge de carosabil. Problema e ca am verificat rotile si nimic...

 

Nu face galagie mare, dar mi-e sa nu se agraveze. M-am programat pentru o inspectie sambata la cei de la radacini vitan si vreau sa vad ce are.

 

A mai patit cineva asa ceva?

 

In rest, am un cruze de 1.8 de vreo 2 luni si 2.400 km care in afara de eroarea (deja arhicunoscuta de cod 95 pe care am rezolvat-o imediat) nu mi-a facut nici o problema (sper sa nu imi faca nici pe viitor).

 

Merci si drumuri bune fara evenimente! :lavolan:

 

 

 

 

 

 

 

Salutare

Problema cu cod 95 ai rezolvato personal ori cei de la service, daca ai rezolvato tu mai exact ce ai facut, eu am fost la service de vreo doua ori si tot imi reapare din cand in cand, acum iar ar trebui sa trec pe la ei dar iar imi ffff o zi pentru porcaria asta.

Share this post


Link to post

Alice, v ezi ca trebuie sa compari cu termometrul plasat langa senzorul care citeste temperatura interioara. Tu acolo trebuie sa ai temperatura afisata pe display, nu prin masina. Sad, but true. Iar temperatura exterioara nu influenteaza decat modul in care functioneaza sistemul. Adica, daca vede ca este o diferenta relativ mica intre ce ii ceri tu sa faca in masina si ce are afara, va sufla aer mai incet, daca in schimb vede invers, va sufla mai tare, insa niciodata nu va influenta nivelul de temperatura din interior. Iar de ajuns la temperatura setata pe display nu se va intampla never pentru ca pierderile de caldura intr-un autoturism sunt foarte mari. Spre exemplu merg de aici pana la Constanta cu temperatura setata pe 25 dar nu mi s-a intamplat niciodata sa se opreasca de tot suflanta (adica temperatura in masina sa ajunga la 25). Insa nu mi-a fost frig vreodata in ea, iar de bagat cald baga repede.

Cruzer, da roata jos si vezi sa nu ai vreo pietricica intrata in interiorul discului de frana. Este ventilat si este loc sa intre acolo, s-au mai vazut cazuri.

Share this post


Link to post

Sincer habar nu am unde sunt senzorii care citesc temperatura interioara. Nici nu i-am cautat, ce-i drept.

Daca o setez la 25 de grade nici nu vreau sa ajung acolo dar vreau sa nu-mi fie frig. Din cate stiu eu de la alte masini, climatronicul se seteaza pe 22-24 de grade si iti este ok in masina, fie vara fie iarna.

Ideea e ca, desi o setez la 29 de grade, tot imi este frig in masina dar suflanta abea se invarte. Daca o setez pe 25 si afara sunt 3-4 grade fac turturi pe mine.

 

Banuiesc ca temperatura exterioara nu influenteaza prea mult, dar ei asa mi-au zis. Astept sa o rezolve pe asta si dupa aia o sa vad ce or sa mai spuna.

Share this post


Link to post

Ca idee, in descrierea instalatiei de clima din manual ar trebui sa se precizeze unde sunt senzorii interiori, pentru ca acestia sa nu fie astupati accidental de utilizator. La lacetti ce-l putin e trecut asta, iar senzorul de temperatura este in dreapta volanului, cel de luminozitate pe bord in centru. Fa un experiment. Porneste motorul, lasa clima pe off, asteapta pana se ridica acul la temperatura, si apoi pune clima pe on, la 25 de grade. In mod normal suflanta ar trebui sa plece la viteza maxima in momentul acela, ca sa faca cat mai repede 25 in masina. Daca n-o face, e in mod cert ceva defect. La alte cruze-uri diesel face la fel?

 

 

Share this post


Link to post

Pe viteza maxima porneste, la inceput, si cand e motorul rece :) ). Oricum, niciodata nu cred ca functioneaza pe treapta 5/6, decat la pornire pt. cateva secunde.

In manual scrie "Nu acoperiti senzorul din plansa de bord pentru a se obtine o functionare corecta" - cam atat despre senzori.

O sa ma uit acum in TIS, de curiozitate, sa vad daca dibuiesc senzorii.

 

Altii nu s-au mai plans de probleme de genul asta.

 

BTW, atata timp cat trebuie sa faca cald in masina, aerul este directionat spre picioare si catre parbriz (dar catre parbriz nu intotdeauna. Nici pentru grilele de jos nu bag mana in foc, dar de fiecare data cand am verificat sufla aer si pe acolo). Pe grilele din fata nu directioneaza aerul niciodata.

La racire, in schimb, directioneaza aerul prin grilele din fata intotdeauna, nu mai retin daca il directioneaza si spre parbriz/picioare.

 

-----------------------------------------------------------

 

Edit:

HA! super tare... senzorul e plasat undeva in bord, langa canalele care trimit aerul in masina... dubios rau. Normal ca acolo e alta temperatura.

Tre' sa-mi refac sistemul cu DS18B20, ca l-am folosit la altceva, si o sa-l infig acolo sa vad ce arata.

 

Edit2:

M-am holbat la senzor. Dupa cum e pus, ala nu poate masura DECAT temperatura aerului care INTRA in masina, si doar cel directionat spre podea, la sofer.

Cu ocazia asta am descoperit ca nici canalul care dirijeaza aerul spre picioarele soferului nu era prins corect.

 

Ar mai fi doi senzori de temperatura ai agentului refrigerant, dar la aia oricum e greu de ajuns

 

Bun, deci TIS-ul e destul de varza scris. Din ce e scris acolo, deduc ca senzorul de temperatura al compartimentului pt. pasageri ar fi in aceeasi capsula cu senzorul pt. lumina ambientala & temperatura radiatie solara.

Partea interesanta este ca acest senzor se afla in mijlocul grilei care directioneaza aerul spre parbriz => e logic ca nu are cum sa citeasca o temperatura corecta.

 

Nu stiu, s-ar putea sa aberez pe aici si sa fi inteles gresit ce scrie in TIS, sau versiunea de TIS pe care o am (04/2009) sa fie mult prea veche. Drept urmare, edit-urile de sub linie s-ar putea sa fie incorecte.

Edited by ALiCE

Share this post


Link to post

Am verifictat la servis si senzorul atunci cand l-am dus au pus altul nou dar nu s-a intamplat nimic 4 ore am stat acolo si tot au verficat ca am stat langa ei. Ei au spus ca trebuie sa verifice tot cablajul pe parti de la senzor pana la computer dar ai inseamna minim o zi sa lasi masina acolo acuma in ultima vreme ce e drept nu a mai facut figura si nu mam mai dus inapoi la service dar daca mai face atunci ma voi duce si il las acolo sal verifice.

 

 

Share this post


Link to post

Este din soft, stai linistit. Problema a aparut dupa update-ul pt. "transport mode".

Problema este cunoscuta de mai mult de un an, dar o rezolvare "inca se cauta".

Ce poti face? Simplu: ABSOLUT NIMIC.

Share this post


Link to post

Pai comportamentul normal este urmatorul:

Pe incalzire - Aer la picioare

Abur pe parbriz sau ploaie afara - senzorul de lumina sesizeaza si directioneaza aerul la picioare si pe parbriz, plus aeratoarele laterale, catre geamurile laterale.

Temperatura solicitata este medie - app 18-20 gr, senzorul de lumina sesizeaza intuneric afara - aer cald la picioare si rece catre fata!

Pe racire - Aer rece pe aeratoarele frontale pana la atingerea unei temperaturi mai ridicate cu 3-4 gr decat cea ceruta, apoi aer rece la picioare si spre fata, apoi cand temperatura din interior a atins nivelul cerut, aer rece la picioare si catre parbriz. Abur pe parbris sau ploaie afara, sistemul comuta imediat catre parbriz in combinatie cu AC.

Share this post


Link to post

Multzam de explicatii, eu nu am gasit asa ceva.

 

Bon, am pornit masina - climatizarea oprita. Am dezactivat dezaburirea automata, atat pt. parbriz cat si pt. luneta.

Am lasat-o asa vreo 30 de secunde, am setat temperatura la 29 de grade si am pornit climatizarea.

Am verificat, cred ca dupa 2-3 secunde, aerul care iesea pe grila de la parbriz - era deja cald. Cam ciudat, cumva o fi pornit rezistenta chiar daca nu era pornita climatizarea? O sa repet maine dimineata procedura, sa vad ce se intampla.

Afara erau vreo 12 grade (cred) iar climatizarea a pornit DOAR spre parbriz.

Dupa vreo 5 min am putut verifica din nou, si sufla aer si pe la picioare.

 

Ei bine, cand am ajuns la destinatie, deja imi era cald :) pentru prima oara iarna asta. Nu stiu daca au contat cele 12 grade de afara, ca am miscat firele cand am cautat senzorul, ca am batait un pic senzorul din bord, ca am pus la locul ei grila care dirija aerul spre picioare... cert este ca a fost mai cald.

Cand am ajuns am setat temperatura pe 25 de grade si am mai lasat-o asa cateva zeci de secunde. Spre picioare aerul era cald, iar spre parbriz mult mai rece. N-am avut timp sa o las sa vad ce se intampla, dar o sa experimentez din nou cand ajung acasa.

 

Partea cu adevarat dubioasa abea acum urmeaza:

 

Merge controlul automat al volumului in functie de viteza!!!

 

Este cu adevarat dubios pt. ca, din scheme, radio-ul nu pare sa aiba fir separat pt. senzorul de viteza, ci "Radioul comunică cu celelalte module prin datele seriale.". Teoretic, daca aceasta comunicare ar fi fost intrerupta, nu ar fi trebuit sa functioneze nici comenzile de pe volan, de exemplu.

Bine, este posibil sa fie mai multe "porturi de date" pe unitatea audio, dar in nici un caz nu stau sa il scot din bord acum sa vad.

Share this post


Link to post

Pai pe Cruze parca ai CAN-bus, asa ca nu e obligatoriu sa crape toate functiile atasate unui device. Ceva similar cu "ai internet, dar nu-ti merge mailul" :)

Share this post


Link to post

Pai sunt 2 variante:

a) e picata conexiunea pana la radio, deci nu mai merge mai nimic la el (ex: butoanele de volum de pe volan)

b) e picata conexiunea la senzorul de viteza, deci nu mai merg functiile care depind de el (ex: cruise-control, care merge).

 

Bine, exista posibilitatea ca viteza sa fie citita prin echipamente diferite (ecm pt. cruise-control si bcm pt. radio).

 

Oricum, deocamdata merge. Sa vedem daca o sa mearga si in cotinuare...

Share this post


Link to post

Bun, deci p-asta am rezolvat-o :) .

 

Revenim la climatizare:

 

Temperatura afara - 13-14 grade. Acelasi lucru aratat, de data asta, si de display-ul din bord.

Clima oprita, pornesc masina, merg pana la birou. Vreo 20-25 de minute a durat asta; dupa primele aprox. 10 min temperatura la apa era la locul ei.

 

Setez temperatura pe 29 de grade si click pe 'Auto'. Ventilatorul a pornit pe viteza 4/6. Temperatura la grilele de jos (doar pe acolo baga) - vreo 45 de grade.

A mers un pic pe viteza 4/6, dupa care a scazut la 3/6.

Am oprit AC-ul (nu inteleg de ce l-a pornit, dar ma rog) - a mai crescut cu cateva grade.

 

Cum n-aveam chef sa stau sa vad pana la cat creste, am trecut temperatura pe 'HI' si am dat din nou pe 'Auto' climatizarea.

Temperatura - vreo 50 de grade. Din nou, opresc AC-ul si mai creste cu cateva grade.

A mers cateva zeci de secunde pe 6/6, dupa care a scazut la 5/6.

 

Intre timp, si temperatura la apa a coborat vreo 2-3 liniute.

 

Cert este ca mai mult de 53-54 de grade n-am vazut sa aiba aerul care iesea, si mi se pare cam putin.

O alta chestie pe care n-o inteleg este d ece pornea compresorul. Afara era soare, uscat, iar dezaburirea automata era si ea dezactivata.

 

 

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...