Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Probleme ambreiaj sau cutie de viteze

Recommended Posts

Astăzi am schimbat ambreiajul , am pus kit Valeo korean + levier în total 610 lei ( 250 lei manopera ) 290 kit Valeo + 48 levier + 21 lei ulei elf 80-90 pentru a completa în cutie , merge perfect acuma

. Mi sa spus ca Valeo este foarte bun și de durata .

Share this post


Link to post

Este o exagerare !

  • Like 1

Share this post


Link to post

E bun si pentru Cielo GLE 1996, 8V?

am dat mai sus codul ptr 8v

Share this post


Link to post

Este destul de bun dar nu se compara cu Sachs , Luk sau alte firme de top ! E foarte bun si kitu-l tau .. numai ca sunt mai bune ;)

La mine a inceput sa planga cilindrul receptor , am dat atazi comanda de unul .. 55 de lei TRW sper sa fie bun de ceva

Edited by kikosro

Share this post


Link to post

LUK a fost cumparat de Valeo... iar in pachetele LUK au inceput sa apara piese Valeo. Si platesti pret de LUK :) )

  • Like 1

Share this post


Link to post

LUK a fost cumparat de Valeo... iar in pachetele LUK au inceput sa apara piese Valeo. Si platesti pret de LUK :) )

+1. Luk nu mai este ce-a fost. De-aia e bine a se cumpara kituri Sachs, dar verifici piesele sa scrie Sachs pe ele si nu altceva

Share this post


Link to post

Aceeasi poveste si cu Sachs. De ani de zile am desfacut kit-uri de Sachs si am gasit discuri Valeo inauntru ...

 

Oricum, haideti sa pastram linia topicului si sa revenim la probleme tehnice legate de ambreiaj si cutie !

  • Like 1

Share this post


Link to post

Salut,acum cateva zile am avut o drumetie mai dificila zic eu din care am profitat foarte mult de ambreaj.A doua zi dimineata cand am pornit apas ambreaj si surpriza nu mai vroia nici o viteza,am zis sa schimb pompa si cilindru si constat ca aceastasta schimbare este in zadar,mentiinez ca levierul de la ambreaj la inceputul cursei are un joc de 1 cm maxim 2;ce ar putea fi de vina?

Edited by Thegenius

Share this post


Link to post

Nu tine de reglaj, nu prea ai ce sa-i faci decat sa dai cutia jos.

 

Fa urmatoarea verificare: motor oprit, frana de mana trasa cu simt de raspundere, pedala de frana calcata si ea, bagat intr-o viteza mare (4 sau 5), pornit motorul. Daca nu zmuceste si nu moare imediat, cel mai probabil levierul s-a strambat sau a cedat din punctul de sudura. Daca zmuceste si moare, cel mai probabil s-a dus placa de presiune.

 

Legat de dat cutia jos: la Espero (tot din 96 ca si al tau) stiu ca aveam o usita de vizitare prin care se putea schimba kitul de ambreiaj fara a da cutia jos.

 

PS: daca se dovedeste a fi de vina placa de presiune, iti recomand sa schimbi tot kitul si, in plus, pentru linistea ta, schimba si levierul

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Daca e levierul se intareste pedala de obicei. Iese cilindrul receptor de tot si nu se mai retrage. Dupa 2-3 apasari nu mai poti apasa pedala.

Share this post


Link to post

Crede-ma, am trecut prin asta fix in urma cu un an. S-a comportat exact cum descrie colegul nostru.

Share this post


Link to post

Oricum tot la demontare cutie ajunge. Si atunci vede exact ce e defect.

Share this post


Link to post

Nu neaparat a da cutia jos de are fereastra de vizitare mai ales pentru un schimb de levier doar, dar mai intii de toate trebue localizata cauza parerea mea, altfel ... pe ideea "s-ar putea" mai schimba vreo citeva (de-aiurea).

Share this post


Link to post

Am observat recent ca daca ridic ambreiajul usor se aud niste arcuri scartaind si parca o bataie in acelasi timp . Asta am observat in seara asta cand dadeam cu spatele si aveam usa deschisa .. Pe urma nu am mai parcat si am iesit la o tura cu masina si am observat ca la schimbari de viteze se aude mai incetu , dar daca fac pedale se aude din ce in ce mai tare + o bataie( asta mi se pare) . Sa fie arcurile de la placa de presiune ?

Recent m-am confruntat cu o problema ce o are altcineva dar la un opel zafira : " Problema : Se da una bucata zafira din semnatura, si pedala de ambreiaj moale, se dau cateva pedale si se intareste se mai merg 1000 de km si de aici incepe distractia... tractat service, nu pierde lichid de frana => schimabrea pompei de ambreiaj+ aerisire, iar 800 de km aceiasi figura, schimbat a 2 pompa de ambreiaj+ lichid, si la fel aer in sistem masina a ajuns sa fie aerisita aproape la fiecare drum(cred ca de peste 30 de ori), repet nu cruge o picatura de lichid pe la cutie, dar aer trage . Am condus masina a 2 zi de cum a venit in tara si acum cateva zile am remarcat cursa moale a pedalei care are o tentativa de intarire aproape de podea iar la ridicarea ambreiajului acesta tine tot imediat in podea , am dat pedale la greu si cu chiu cu vai mi-a intrat trepta 1 sa plec de pe loc, ideea e ca mecanicu o tine pe a lui cu pompa desi si cea veche care a fost originala pe masina e testata si cu apa si cu aer si functioneaza foarte ok, timp de vreo 2 luni masina a fost tinuta sub urmarire si a fost dusa la acelasi mecanic care in toata viata lui nu a mai pomenit asa situatie, ideea e ca nu se stie pe unde intra aerul si pe unde intra de ce nu iese lichid ... tatal meu spune ca la aerisire ies niste "spume" si nu aer chior, si s-a mai observat ca odata ce masina merge in regim extraurban cu turatii mai ridicate decat cele din oras imediat ia aer, desi problema e misterioasa si am studiat capitolul de ambreiaj din manual plus citit o gramada de forumuri nu am gasit la nici o alta marca asa simptome( la cei cu rulment defect ori caraia ori pierdea lichid ori sparsese "soarele" )

Orice sfat e binevenit,"

 

 

La mine sa intamplat la fel numai ca la mine a inceput sa curga pe la cilindru de ambreiaj , care a fost schimbat . Pompa nu curge .. Dupa ce am schimbat cilindru a mai facut figura ca in descrierea de mai sus cam de doua ori , pe urma a revenit la normal !

Ce imi recomandati sa fac?

Share this post


Link to post

Salut,multumesc de raspunsuri problema cred eu ca este din levier deoarece levierul,are un fel de ghidaje de plastic care vin in felul urmator,un ghidaj de plastic jos in cutie si unul sus presupun ca unul dintr-e ghidaje este rupt si cred ca de acolo are acea cursa moarta de 2 cm.

Edited by Thegenius

Share this post


Link to post

Kikosro, nu-i mai dati nene talpa-n halu asta cu ambreaju' in bataia vintului ca intra aerosu' in sistem, fir-ar el ... :mrgreen:

 

Nu are absolut nici o legatura turatiile si/sau viteza de deplasare cu aerul din sistem. Eu cred ca problema ii in zona cilindrului si nu neaparat cilindrul in sine ci posibil ca tija de comanda sa calce defectuos (datorita uzurii) pe levier motiv caruia la revenire presiunea placii il impinge pe domnu' pistonas haisa si-l serveste si cu o "gura" de aer.

La cielo spre ex (precum la multe alte modele si banui ca si la zafira) tija cilindtului ce intra in contact cu levierul are capul rotund. Ei bine, de-i uzat si nu mai culiseaza in orificiul de fixare ramine blocata (tija) in levier motiv caruia rezulta o revenire defectuoasa.

 

Cred ca m-am exprimat prea stiintific, de nu se pricepe ce si cum, dati de stire ...

 

:mrgreen:

  • Like 1

Share this post


Link to post

Diagnoza...scuze daca sunt off topic...stie cineva unde gasesc un profesionist sa " puna" diagnoza pe un Cielo Exe din 2006, la Piatra Neamt?

Edited by Maverick77

Share this post


Link to post

Va salut!

 

Am un Espero 1.8 benzina. L-am folosit destul de putin, in prezent avand putin peste 90.000km parcursi.

A stat cateva luni nepornit.

Masina a pornit fara probleme, insa cand am apasat pedala de ambreiaj ,s-a apasat tare apoi a revenit in sus (are un arc), iar a doua oara cand am apasat pe ea, era extrem de moale si bineinteles ca nu debraia.

Cu masina oprita intra in viteze, cu masina pornita nu intra in viteze.

Am incercat sa debraiez cu mana miscand de levierul acela care vine pe cutia de viteze, se misca doar foarte putin. Cilindrul de ambreaj de pe cutie nu pare blocat, ci mai degraba levierul acela de debraiere de pe cutie pare ca il tine ceva...intepenit de la rugina nu e, caci joaca putin.

Am desfacut furtunul care vine de la pompa de ambreiaj (cea actionata de pedala) la cilindrul de ambreiaj, si nu curge lichid, desi borcanasul acela e plin. Am stricat si pompa de ambreiaj doar cu o simpla apasare de ambreiaj?

Ma gandeam ca, chiar daca ambreiajul cumva ar fi defect, daca scot furtunul de la cilindrul de ambreiaj trebuie sa curga lichidul din vasul lui, nu?

Ma ajuta careva, va rog?

Edited by robert1000

Share this post


Link to post

Schimba pompa si totodata verifica si furtunul ala sa nu fie obturat de ceva, daca tot se desface.

Eu as schimba si cilindrul ala, presupun ca lichidul de ambreiaj este de cand e masina.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Mie imi miroasa e placa de presiune terminata.

 

LE: Mai degraba levier de debraiere deformat. Acum mi-am amintit ca am trecut fix prin ceva similar la inceputul lui Martie 2016.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

S-ar fi intarit pedala de ambreiaj dupa 2-3 apasari cand ajungea cilindrul receptor la maxim daca era levierul.

Eu cred ca au ruginit/lipit toate cauciucurile alea pe-acolo de la atata stat cu lichid dubios si cand a apasat s-a rupt garnitura pompei.

Edited by Dj_Dark
  • Like 1

Share this post


Link to post

Ori, garnitura de etansare a capacului descompusa in lichid ce blocheaza (a blocat) traseul catre cilindru de debraiere.

Share this post


Link to post

Salut, de cateva zile imi face figuri pedala. Dupa un anumit timp mi se pleosteste si trebuie sa-i fac vreo 4-5 pedale ca sa se intareasca si sa mearga sa o bag sau sa o scot din viteza. Cilindrul de pe cutie l-am schimbat anul trecut + levierul cilindrului fiindca nu mai imi intra in marsarier ca nu debraia complet. Sa fie pompa de ambreiaj de vina? Am observat ca pacane ceva la pompa cand revine pedala + ca are ceva joc stanga dreapta in axul ala care intra in pompa din pedala. Deh veche probabil de cand e masina din 95..

Kitul de ambreiaj nu are mai mult de 30.000 de km. Pierderi de lichid nu am.

Prima data mi s-a intamplat faza cu masina parcata. Cand am apasat pedala era moale deci i-am facut pedale sa se faca presiune. A doua oara dupa ce am scos din viteza si am apasat iar sa bag in viteza 1 in intersectie.. pedala moale.. nu debraia deloc.. dupa 4, 5 pedale si-a revenit dar tot cam moale e si nu e in regula.

 

Curios este ca m-a lasat exact pe calduri cand erau afara +35 de grade.

 

Edited by koss_x_treeme

Share this post


Link to post

N-are treaba cu caldura ...

 

Blocheaza cilindrul hidraulic cu pirghie cu tot cu un cleste (menghina timplarie) si fa-i pedala apoi vezi ce spune pompa, face presiune si o mentine ori ba.

 

Apropo de cilindru. Faptul ca-i abia schimbat nu inseamna ca n-are cum sa fi cedat.


 

L.E.

 

Un scurt fragment din ciclu' ASA NU ! ceea ce eu numesc defect de reparatie. Gresare in exces cu urmari nasoale. Asta fiind una la mina, cea de a 2-a (si probabil cea dintii) contaminarea ferodoului de pe disc cu grasimi (amprente de degetatii, manusi jegoase).

S-apoi cica calitatea pieselor lasa de dorit . Ai las-o, breee ... :) ) La modul general vorbind, fireste.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Hai ca vin si eu cu una ("buna"). Am lasat masina in regula acum 3 zile, azi m-am urcat iar la volan... pedala de ambreiaj este elastica si tine f sus. Intra bine in toate vitezele, nu face figuri. Lichidul nu l-am schimbat, spre rusinea mea, niciodata... il voi schimba acum. Intrebarea mea: pompa sau cilindrul sa fie de vina?

  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...