Jump to content
Sign in to follow this  
iuzar

Acumulatori

Recommended Posts

Nu stiu sa mai existe Delkor "simplu" - acum se cheama Hexa-Delkor, cel putin doar asa se gasesc aftermarket

Share this post


Link to post

Exista desigur, uite aici toate brandurile oficiale: http://delkor.com/language/eng/cyberpr/catalo.asp

Ca nu se importa la noi e altceva...se preferea petardele de gen tudor, varta, bosch...etc in locul produselor de calitate.

Voi a-ti vazut oe undeva in tara asta primele 3 produse de aici ? http://www.adac.de/infotestrat/tests/autozubehoer-technik/autobatterien/default.aspx

Share this post


Link to post

Bateria cea veche s-a cam umflat si m-a lasat in drum odata si ma gandesc ca i-a venit vremea, asa ca as dori sa stiu ce baterii cu borne inverse a-ti folosit si ati fost multumit (tinand cont de criteriul calitte/pret).

Bateria actuala e Delkor de 55Ah, 550 CCa, si as dori sa stiu daca imi cumpar una cu CCA-ul mai mare dauneaza cumva?

Si despre rombat ce parere aveti?

Share this post


Link to post

eu am folosit pe multe masini caranda si am fost multumit, tata-i fan rombat...

Share this post


Link to post

A venit timpul sa-mi schimb si eu acumulatorul la masina mea. Am vazut ca pe acest topic s-a discutat mai general despre acumulatori, si nu am vrut sa deschid un topic nou.

 

 

Doresc sa iau o baterie cu tehnologie Ag-Ca. Ceea ce ma preocupa este urmatorul aspect: merita sa dau banii pe o marca gen Bosch, Varta, sau pot la fel de bine sa iau si un ZAP Silver?

Ca si capacitate, ma gandeam la aproximativ 75Ah si ceva in jur de 700 A curent de pornire. Vi se pare OK?

Masina mea este prevazuta cu motor de 1.5 diesel.

Share this post


Link to post

cu 700A pornesti si dizal de 1.9

Share this post


Link to post

Am Varta de vreo 3 luni, de 74 Ah, pe Cielito. Se joaca la pornire.

Share this post


Link to post

Si castigatorul a fost Zap-ul Silver la 75 Ah. S-a potrivit bine in locas, el fiind doar mai lung fata de cel original cu 3 cm, restul dimensiunilor fiind la fel.

 

Am cumparat de la firma asta. In plus fata de costul acumulatorului, s-au mai adaugat 20 de lei pentru deplasare si montaj la client pe masina, inclusiv masuratori pentru garantie.

Mi-a placut amabilitatea si promptitudinea lor.

 

Am insa o intrebare: nu s-a montat furtunul pentru degazare, spunand ca la acest tip de baterii nu este nevoie. O fi adevarat? Ideea e ca nu are acea gaura bateria, dar are un capacel de culoare rosie in acea zona, si unul de culoarea argintie (culoarea bateriei) in partea opusa. Dupa cum arata respectivul capacel, nu sunt convins ca se scoate sau ca s-ar potrivi capatul furtunasului in gaura creata.

 

Ce parere aveti?

Share this post


Link to post

Am fost la pe la un hypermarket sa ma uit pe la niste baterii. Din pacate nu aveau prea multe modele. Insa am vazut de exemplu Varta Blue Dynamic, care din cate stiu e cu tehnologie calciu, si avea gaura pentru degazare. In schimb, Rombat Full Option, tot cu calciu, nu avea nici un fel de gaura, nici capacel pe laterale.

 

Am scris un mail la poducator, sa vedem daca primesc raspuns.

 

Uitati poza cu capacelul:

175_b.jpg

Edited by balanel

Share this post


Link to post

Raspunsul celor din Polonia spune ca aceste baterii nu sunt prevazute cu gaura de degazare.

Share this post


Link to post

Gresit. Rombat fullopshian are gaura de degazare - si functioneaza :) O d-asta am de vreun an jumate eu pe cielo.

Share this post


Link to post

Exista baterii pb-acid fara gaura de degazare? M-as mira, ar face poc la un moment dat. Mai exista baterii si cu alte tehnologii(gel), care pot sa nu aiba.

 

PS gaura impropiu spus, e un fel de supapa.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Unde se afla aceasta supapa de degazare la bateria Rombat Fulloption?

Sincer, ca nu am reusit sa o identific.

 

Cat despre bateria mea, ce sa zic, inclin sa cred producatorul. Sau poate n-o fi inteles ce l-am intrebat?

 

Haideti cu detaliile despre Rombatul ala, poate o avea si a mea gaura de degazare intr-un loc ascuns si nu am vazut.

Edited by balanel

Share this post


Link to post

Pana la urma am mai vorbit cu tipul din Polonia, si zice ca are sistem de ventilare centrat, iar supapa de evacuare este capacelul rosu din poza de mai sus.

Dar tot nu mi-a zis clar daca trebuie scos capacelul sau nu.

 

Voi ce parere aveti?

 

Mi-e frica sa nu stric bateria daca scot capacelul.

Share this post


Link to post

Pe latura dinspre borna de plus. Cam in pozitia unde e capacul rosu la zap-ul din poza de mai sus.

Share this post


Link to post

Si la tine a avut capacel? Ca altfel nu imi explic de ce nu am vazut gaura la acea baterie din magazin.

Share this post


Link to post

Nu a avut capacel. Pe orficiul simetric - de pe latura scurta dinspre plus are capacel, demontabil.

Share this post


Link to post

Ce zici sa risc sa scot capacelul?

Share this post


Link to post

Teoretic da - orice baterie de tipul asta - ar trebui sa aiba orificiu de aerisire. Doar cele cu gel nu au asa ceva.

Share this post


Link to post

Fii atent ce tare:

http://www.zap.pl/nowe_okno.php?typ=5&id_artykul=473&dzial_katalog=/admin_zap/pliki&lang=en&Alt=0

 

Atunci o fi capacelul din partea opusa?

 

Sau pe unde iese totusi surplusul de gaze ca nu ma prind.

http://www.zap.pl/nowe_okno.php?typ=2&plik_url=/admin_zap/pliki/1040301380Systemantywybuchowyiantywylewny.jpg&id_plik=133&lang=en&Alt=0

 

La fel e si bateria mea. Peste capacele de la elemente vine o banda de plastic care le acopera destul de ermetic zic eu, adica are eticheta lipita peste ea. Are probabil picioruse care intra in gaurile care se vad in desen.

Edited by balanel

Share this post


Link to post

un fel de supapa e aia - pusa in orificiul de ventilatie. Cel putin asta inteleg din ce scrie p-acolo.

Share this post


Link to post

Eu o las asa si gata.

Daca se intampla ceva am garantie, iar montajul a fost efectuat de ei.

Share this post


Link to post

Am privit in locul respectiv cu ajutorul unei oglinzi, si se vede clar ca gaurica din milocul capacelului e deschisa, si inauntru se vede ceva, nu foarte clar, dar pot estima ca este respectiva supapa.

 

Concluzia mea este: la acest model de baterie, canalul clasic de ventilatie a fost inlocuit cu acel capacel rosu, care, de fapt, este o supapa special conceputa pentru ventilarea bateriei in caz de urgenta, si impiedicarea unei explozii produse de gazul emanat.

Share this post


Link to post

Aveti idee ce garantii sunt la Varta Silver/Blue si echivalentul ca pret Bosch? are vreuna 4 ani?

 

Am pe masina Varta blue 62 480 si as vrea sa-mi iau tot asa ceva.

 

 

Share this post


Link to post

Aveti idee ce garantii sunt la Varta Silver/Blue si echivalentul ca pret Bosch? are vreuna 4 ani?

 

Am pe masina Varta blue 62 480 si as vrea sa-mi iau tot asa ceva.

 

 

 

Cred ca 2 ani are Varta.

Am luat eu Varta..ma rog, cea mai ieftina si era : vreo 170 RON, - Varta Black 56 480 . Nu m-a interesat asa mult garantia. Daca tine 2 ani sunt multumit ca nu e o avere bateria.

Pratic tu iei urmatoarea categorie care e Blue si e cu vreo 100 RON mai scumpa. SIlver e si mai scumpa.

 

Bosch sunt mai scumpe ca Varta la toate categogiile. S-ar putea sa aiba garantia mai mare. Bosch sub 280 RON nu vazusem atunci cand mi-am luat eu baterie.

 

Daca tot esti dispus sa iei o baterie mai scumpa (vad ca te-ai orientat spre Varta Silver sau Bosch): cumpara cu 560 curent pornire ca asa a avut Delkorul original.

Varta recomanda totusi si 480 pt Cielo in catalogul lor.

56 de amperi sunt suficienti.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...