Jump to content
Sign in to follow this  
iuzar

Acumulatori

Recommended Posts

Tudor... pe 1310 a tinut 5 ani - luata in 90 de taica-miu... dar sincer acum nu m-as risca...

 

in schimb am gasit la un magazin pe langa Vitan - baterie Hexa (citisem mai sus ca e de fapt Delkor - si asa zic si ei pe site) si dupa 5 ani si ceva cat a tinut delkorul original de pe cielo - ma tenteaza - plus ca cea de 55 e sub 200ron ... cum or mai fi calitativ acum?

 

a - rombat pe calciu a tinut vreo 3 ani jumate pe cielo al meu... iar in ultimii 2 ani "trag" de un Exide de 60 de prin 2001 (luat de pe Alfa) dar care da in sfarsit semne de moarte...

Edited by madkat

Share this post


Link to post

Buna .

 

Zilele astea mi-am cumparat un Lacetti, care a cam stat cateva luni nepornit. Bateria era originala, Delkor, de vreo 4 ani, dar din pacate cand am luat masina era moarta. Am pornit-o cu fire si a rezistat cateva zile, iar intr-o dimineatza nu a mai avut suflu. Dupa ce am cumparat o baterie cu bornele normale si am dus-o innapoi, pana la urma am descoperit ca in tm nu exista baterii cu borne inverse pt lacetti decat Victor (62Ah, 540A la pornire) cu ~300 ron sau Delkor de la Chevrolet (55Ah 610A la pornire) cu ~510 ron. Varta si Bosch au, dar nu pentru tm. Momentan am incarcat un pic bateria veche, dar da semna de pensionare. Ce baterie sa cumpar? Ce stiti de bateriile Victor? Altii pe Lacetii ce baterii mai aveti?

Share this post


Link to post
Varta si Bosch au, dar nu pentru tm.

 

Pai cumpara una din cele 2 marci de mai sus de la vre-un magazin online care trimite prin curier.

Share this post


Link to post

Pe linga borne inversate bateria trebuie sa mai asigure si cei 610A la pornire lucru care nu prea il intalnesti la bateriile din comert,deci ideal ar fi sa mai adaugi cei 210 ron si sa cumperi baterie originala.

Share this post


Link to post

De a lungul timpului am testat destui acumulatori auto. romibat, carandia, rocheta, boschi, tudori, vartia si mult discutata zapi. Va rog sa nu luati in seama modificarile de nume de mai sus... Sunt branduri si nu merita reclama. De aceea sunt putin mascarite. Unele sunt foarte scumpe. Si sincer nu merita. Tudori pot spune ca m-a uns la suflet, dar a fost o vreme cand nu se mai gaseau. Si a trebuit sa schimb marca. Si am vrut sa fiu roman. Sa cumpar lucru "Made in Romania!"... Prea multi bani pentru un minim de satisfactie. Pacat de banii aia. De Bosci nu vreau sa mai aud cu argint sau fara... Mult prea scumpe pentru ce ofera. Vartia... scumpe, rare si nu stii cand cade... Rocheta no comment... Citind impresiile dumneavoastra despre zapiii, eu va pot spune ca le-am folosit pe un diesel, unde dadeam la automat mult de tot. Si le folosesc si in prezent si nu doresc sa le fac reclama... Cat dai atata face... Dar stii un lucru... dai 35euro tine2 ani... cat e garantia... plus ca eu am baterie cu polaritate inversa, ceea ce e mai greu de gasit... Nu urmati sfaturile asa zisilor mecanici ca "merge si asa!", punand o baterie normala sau lungind bornele... e periculos... Si pt ce??? Ca sa aratam ca suntem noi romanii inventivi? Asa a facut-o fabricantul... asa ramane... Eu personal sunt multumit... o data la 2 ani schimb bateria... Pretul imi permite acest lucru... Lucru nou are o probabilitate mai mica sa se strice... si 2 - are garantie...

 

ps: cerandu-mi scuze pentru randurile lungi scrise mai sus, va urez sa dati mai putin la automat si sa va stea tensiunea de incarcare la 14.4v. cu respect

Edited by renatremo
  • Like 1

Share this post


Link to post

intrebare tehnica

pe bateriile fabricate in ultimii ani se specifica amperajul "instantaneu" sau cum s-o chema - dupa normele EN

pe vremuri dupa normele DIN - imi aduc aminte ca si rombatul cu care am inlocuit acum multi ani delkorul original avea amperajul tot in DIN trecut...

cine poate sa imi spuna care este corespondenta intre cele doua?

pentru ca am facut rost de o baterie de Opel (GM scrie doar pe ea) cu un curent de pornire de 210A DIN - a fost pe un Opel Astra 1.4 Twinport

intrebarea e daca imi ajunge acest curent pentru Cielo

Share this post


Link to post

E probabil de 45Ah? 210 Amperi e curentul minim care ti-l poate oferi aceasta baterie dupa 30 de secunde de dat continuu la automat, la -18 grade :) In primele secunde vei avea la dispozitie aproape 300A deci arhisuficient! Motorul de 1.4 de pe Astra e probabil in 16V si astfel face o compresie mai mare la pornire caci aspira prin ele mai mult aer decat al tau Cielo de 1.5 dar in 8V. Deci la tine va "invarti" mai usor deci pune-o fara sa te mai doara capul!

Share this post


Link to post

da, 45Ah - 200 stiam ca avea si rombatul de 55 - si invartea lejer

acum de exemplu nu stiu sa spun exact ce amperaj are bateria actuala - fiind inscriptionata dupa normele EN conform carora are 525A - eram curios acesti Amperi cat inseamna in corespondent DIN

o sa o incerc - sa vedem

si da, Astra este 16V - cum zici si tu - teoretic mai greu sau cel putin la fel de greu de miscat ca 1,5-ul 8V

 

multumesc de raspuns :)

Share this post


Link to post

Completare: am cautat si am gasit normele DIN si EN, in prima se da la automat 30s si tensiunea nu trebuie sa scada sub 9V iar a doua doar 10s iar tensiunea poate scadea pana la 7.5V; concret al doilea amperaj maxim e cam de 2 ori mai mare decat primul.

P.S. Motorul cu 16V se invarte mai greu chiar excluzand compresia, deoarece are frecari mai mari - doi arbori cu came care trebuie rotiti sub apasarea tachetilor si de doua ori mai multe arcuri de supape de comprimat ;)

 

North America, Europe and Japan rate their batteries differently. The largest

variations are in the CCA readings. The table below shows how the different CCA

values are derived.. These figures

are not official and may vary between manufacturers. Consult with the battery

manufacturer for the correct CCA value.

The right column provides the conversion factors:

SAE 30s 1.20V/cell (7.20V) -18?C (0?F) - 1

DIN * 30s 1.50V/cell (9.00V) -18?C (0?F) - 0.56

EN 10s 1.25V/cell (7.50V) -18?C (0?F) - 0.94

JIS 60s 1.40V/cell (8.40V) -18?C (0?F) - N/A

* The DIN standard is superceded by EN

 

P.P.S Cred ca 525A (EN) x 0.56 / 0.94 = 312A (DIN) deci bateria actuala e ceva mai potenta (fiind de 55A) fata de cea de Opel, dar mai scrie ca masuriarile nu-s oficiale si pot varia intre producatori :grumpy:

Edited by Senna

Share this post


Link to post

sarumana mult ... excelenta documentare

de pornit porneste - si invarte chiar decent cu acea baterie :) - om vedea mai pe la iarna :)

Share this post


Link to post

Am luat un ZAP de 70Ah si cind am facut garantia, pe linga incarcare au verificat si consumul in gol. Buna treaba, se mai desteapta si ei.

 

Vad aici oameni carora le cad bateriile repede. Faceti verificarile alea pentru acordarea garantiei?

Nu prea inteleg de ce Leganza are nevoie de baterie de diesel, specificatiile constructorului. Chiar asa mult trage la pornire? Am vazut V6 2.5 cu "necesitati" mai mici.

Cine vrea ce e mai bun pentru masina lui si cu "nume" eventual, de ce va opriti la xxxx Silver si nu treceti direct la xxxx AGM. In magazin bateria mea era 240RON iar un AGM similar era 850. O tine de 3x mai mult?

Edited by Lamer

Share this post


Link to post

Sa inteleg ca GT-ul are multijetul de 150cp de a necesitat baterie asa mare?

 

Iar 2.5 V6 - sunt motoarelele de Arese, nu? :P

 

in alta ordine de idei - din experienta cu Alfa - nu exceleaza in montarea a baterii prea mari pe masini (cel putin stock) - chiar si in datele tehnice din carte sunt date cifre cam mici fata de ce ar fi nevoie la clasa respectiva de motor... aici chiar inclin sa cred ca Daewoo a dat cifre mai aproape de realitate

Share this post


Link to post

Nu, era alt 2.5 V6 care a avut initial baterie de 55Ah (cam mare ca dimensiuni totusi), a tinut ceva ani, dupa care am incercat sa schimb cu o Caranda, care au recomandat un 62Ah si ~500A, altfel nu dau garantie.

 

La 1.9 diesel bateria a tinut in jur de 4 ani, mers 95% in oras, partial si greseala mea, intrucit era originala si nu am stiut ca e cu semi-intretinere desi parea capsulata.

Share this post


Link to post

salut!

 

As vrea sa cumar la Cielo sohc, 1995 din motive de oferta buna de pret Rombat Tornado super calciu, 50 Ah, 480A la pornire. Pret 140 ron.

Este in regula?

Share this post


Link to post

Cam mica, as pune pe Cielo minim 55 AH; insa daca esti constrans de bani, ia-o si nu uita sa-i mai verifici voltajul din cand in cand, sa o incarci periodic pe redresor daca faci drumuri preponderent in oras.

Share this post


Link to post

nu e bine

pune un 54-55 minim - curent de pornire 500 sau peste

Si Delkorul stock tot atata avea

 

iar ca pret - mai cauta - eu am luat oentru Alfa un Rombat pe calciu de 74ah cu 680 curent de pornire - cu 180 de lei - de la magazinele din targ de la vitan... asa ca exemplu

Edited by madkat

Share this post


Link to post

Eu am pus de 65 maximum de la Bosch sa intre pe masina in locas.

Am 2 ani cu ea si inca are destula vlaga in el :)

Aia stock era de 55 parca.

Edited by lascarica

Share this post


Link to post

Va multumesc frumos, o sa merg la Vitan, ma gandeam si eu la aceasta varianta, dar fiind destul de departe de mine e mai greu.

Share this post


Link to post

Am luat un ZAP de 70Ah de la Carrefour zilele trecute 215 lei(dupa ce am dat bateria veche inapoi ca imi oprisera inca 27 lei). Am fost pe plevnei langa biserica la garantie au verificat incarcarea 14v si consum oprita(20 mA). Totul ok, garantie 24 luni. Si vad ca functioneaza :)

Mentionez ca pe Plevnei aveau si destule tipuri de baterii de vanzare si preturile mi s-au parut ok. Plus ca le lasi bateria lor nu te mai fatai cu ea.

Edited by sorin1983

Share this post


Link to post

@Banderas

la cielo incape baterie mare - se indoaie lamela tavitei - cea dinspre far - sa poti folosi intreaga tava

 

Dar nu are sens - Cielo NU are nevoie de baterie mai mare de 55Ah... decat daca ai cine stie ce muzica ...

Share this post


Link to post

@madkat, am observat si eu ca spatiu este suficient, acum am un Rombat calciu de 55Ah/450 EN, care merge ok, dar tb sa o dau tatalui pt. o dacie.

Asadar, o sa iau eu pe cielo una noua, o sa merg la Vitan la targ, dar mai intai tb. sa ii dau lui Rombat-ul de pe cielo si sa preiau bateria defecta de la el casa o pot da la schimb.

 

P.S Tot caut de zor prin cunostinte una terminata pt. schimb dar nu am gasit.

Muzica, stii bine ce am, vdo + sony :) Nesemnificativ.

Share this post


Link to post

Pai stiu, tocmai de-aia ti-am zis :)

 

vezi ca te poti duce cu ORICE baterie la schimb - eu am luat pentru Alfa baterie mare de diesel - si am dus la schimb o baterie de matiz... ca asta aveam prin balcon

Share this post


Link to post

@madkat, @wolfman, multumesc pentru indrumari !

 

Am cumparat azi din Vitan baterie Rombat Cyclon calciu, 55Ah, 450 EN - 130 ron, factura si garantie 2 ani. Fabricata in saptamana 28 din 2009(deci iulie). Acelasi model ca si cea de pe masina.

Sfatul meu pentru cei care merg acolo - nu va opriti la magazinele de langa trotuar, de la stada principala, ci intrati pe culoarul de langa pavilionul principal. Diferenta de pret este de 30 ron, garantia o face acceasi firma. Nu am dat o alta baterie la schimb, era o chestie facultativa.

Share this post


Link to post

Salutare. Am avut o baterie VARTA (albastru) care am folosit-o 7 ani, acum pe masina tot VARTA am dar e cam obosita si vreau sa cumpar una noua. Am gasit sa cumpar aceiasi marca, in jur de 100EU. Imi puteti recumanda o alta marca care sa o depaseasca pe aceasta?

Multumesc.

Share this post


Link to post

Din informatiile mele, Varta Silver Dynamic si Bosch S5 se fac in acelasi loc (Slovenia). Daca ai fost multumit de Varta, eu nu vad nici un motiv sa treci pe altceva :)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...