Jump to content
Sign in to follow this  
Coocks

Un Proiect Ambitios

Recommended Posts

Buun.

 

De ceva vreme cochetez asupra ideii de a schimba masina cu ceva mai "sporty", insa in afara de Skoda Fabia RS Mk2 nu ma atrage nimic, iar din pacate aceasta nu se lanseaza decat in 6-7 luni, din cate am inteles. Intr-un moment de nebunie am decis ca poate motorul de 1.4 16v poate fi salvat, asta dupa ce in ultimele luni de zile am trecut la un stil de condus mai agresiv, cu turatii spre 5500-6000, lucru ce se simte in rezervor, insa consumul ne o problema majora. Pot spune ca e distractiv sa o conduci in turatii mari, insa sunt constient ca uzura pieselor de fabrica este mult mai mare.

 

Motiv pentru care am decis sa investesc o suma de bani, nimic extraordinar in urmatoarele 6-12 luni. Spun nimic extraordinar pentru ca nu vreau sa investesc mii de euro in kituri turbo :)

 

Lista de modificari

1. Motor/putere

  • Kit admisie aer sport
  • Box tuning
  • Evacuare sport completa (inclusiv catalizator)
  • Ambreiaj sport
  • Short shifter

2. Siguranta

  • Kit suspensii sport
  • Discuri frane (mult) mai performante

3. Look

  • Jante aliaj + gume adecvate
  • Front/rear bumper (optional)
  • Xenon + pozitii led / stopuri led

Nu pun mare accent pe look-ul exterior, intrucat doua linii albe pe capota nu iti dau nici cai in plus nici cuplu.

 

Am deschis acest topic in speranta ca mai sunt si altii ca mine care au facut mici modificari la Kalos-ul/aveo-ul din garaj. Mi-am facut niste idei de preturi si locatii unde as putea gasi piesele mai sus amintite, dar un sfat in plus nu strica niciodata. De asemenea, daca stiti alte modificari care ar trebui facute, intr-un buget acceptabil :) , sunt deschis la propuneri. Mentionez ca nu sunt un guru al mecanicii, iar toate modificariile se vor face intr-un service. Pe care inca nu l-am gasit :)

 

Stiu ca modificarile pe Kalos/aveo sunt un subiect de nisa in europa, in afara de admisie, box tuning si evacuare, nu am gasit nimic pe la noi, dar poate voi ati gasit.

 

In primul rand ma intereseaza suspensia, ambreiajul, short shifterul si franele. Par a fi cel mai greu de gasit!

 

Pun si o poza cu Kalos-ul, cam veche, iar calitatea pozei lasa de dorit, insa revin cu o poza mai noua si mai buna cat pot de repede. Pe masura ce adaug lucruri noi, le pun si aici cu pareri :)

 

Din pacate toata distractia incepe abia din septembrie, intrucat plec in concediu cateva saptamani :)

 

post-19090-1249947975_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Concediu placut :)

Share this post


Link to post

Jantele si gumele intra tot la siguranta nu neaparat la look. In rest, bafta multa, suspensia nu ar trebui sa fie asa greu de gasit. Restul nu stiu ce sa zic.

Vezi ca sunt o gramada de firme de tunnig in Bucuresti.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Dintr-o experienta proprie, nu-ti recomand catalizator sport. Am pus anul trecut un Magnaflow sport, sita de metal, o gramajoara frumusica de bani. Anul asta la ITP ieseau noxele de parca nu as fi avut deloc catalizator. Daca totusi vrei sa faci experienta asta, ti-l fac cadou :)

Share this post


Link to post

O alta sugestie: obturarea circuitului EGR.

Share this post


Link to post

Si noxele?

Share this post


Link to post

Mergem pe ideea ca ITP-ul se face o data la doi ani ? :)

 

O alta sugestie: obturarea circuitului EGR.

 

Inca incerc sa gasesc mai multe detalii despre asta. Nu sunt un fan mare DIY, dar la timpul potrivit voi incerca si asta.

Share this post


Link to post

Daca nu incepi cu asta, n-ai facut ceva. Nu trebuie decat o placuta din Cu sau Al de forma garniturii. EGR-ul si catalizatorul sunt principalele frane in performanta motorului. Nu-ti aduce box-ul cat consuma acestea.

Share this post


Link to post
Daca nu incepi cu asta, n-ai facut ceva. Nu trebuie decat o placuta din Cu sau Al de forma garniturii. EGR-ul si catalizatorul sunt principalele frane in performanta motorului. Nu-ti aduce box-ul cat consuma acestea.

 

Ok. Incerc sa gasesc placuta atunci. Sau trebuie confectionata custom? Nu am inteles exact din celalalt topic despre EGR care sunt si consecintele exacte.

Share this post


Link to post

Unde s-o gasesti ? Am eu senzatia sau ambitia este mai mare decat bagajul de cunostinte ?

Share this post


Link to post

Ambitia este mai mare decat bagajul de cunostinte, da. Chiar am specificat in postul initial :) Ma refeream la faptul ca incerc sa gasesc placuta in comert.

Share this post


Link to post

Asta se vede si din ordinea listei de modificari. Ordinea este inversa. Trebuie sa incepi cu evacuarea, catalizatoare, apoi EGR, apoi admisia de aer si la sfarsit restul. Daca umbli la catalizatoare este bine sa prevezi pentru sonda de oxigen #2 o prindere mai indepartata de teava, pentru a nu avea erori la ECM. Asta in privinta motorului, desi, dupa mine, acesta ar fi ultimul, inaintea manetei de schimbator. Eu as incepe cu franele, arcurile, jantele si pneurile, n-as umbla la amortizoare deloc si nici talon de 45 n-as pune la pneuri pentru ca as dori sa pot circula cu masina pe unde doresc. Xenon as pune, doar, daca as schimba farurile.

Share this post


Link to post

Scuze, ordinea era aleatorie, de fapt transcrisa din xls-ul de pe desktop. Tot la evacuare ma gandeam si eu sa incep, urmand cu admisia, intre timp a aparut si EGR-ul. Arcurile sunt relativ usor de procurat, insa nu din Romania. Am gasit mii de seturi de arcuri pt aveo/kalos 05 in afara, dar de ce nu si amortizoarele? Nu ma gandeam la pneuri de 45. Cred ca voi merge pe 195/55/16, de vazut la fata locului.

Share this post


Link to post

In primul rand trebuie sa-ti lamuresti motivatia schimbarii: vrei o masina mai performanta pe drumurile pe care le faci sau vrei sa faci poze cu masina ? In cazul al doilea nu conteaza ce faci la masina si nici ordinea, esti boier, ai doua masini cel putin si excursiile le vei face cu alta masina.

 

Daca schimbi amortizoarele si pui pneuri pe 45, pierzi tot confortul si excursiile vor fi un chin. In loc sa cresti viteza, o vei reduce voluntar pentru a te proteja pe tine, cea mai mica denivelare de pe drumuri va fi preluata de catre coloana vertebrala si de catre organele interne ale pasagerilor din masina. Stabilitatea masinii este data de catre arcuri si de catre pneuri de calitate. In plus, as adauga o bara stabilizatoare suplimentara in capul amortizoarelor fata. Alte amortizoare se pun in caz de heavy-duty, cand alergi pe macadam, cea ce nu e cazul, daca erai alergator, nu stateai la taclale cu amatorii.

 

La fel, un pneu prea lat nu te ajuta la manevrabilitate, din contra, deci, iti scade viteza de deplasare in traficul urban, creste raza de bracaj, creste caracterul subvirator al masinii. Ca sa compensezi asta este nevoie de anticipatie, iar asta o poti face doar pe drumuri cunoscute bine, in rest trebuie sa rulezi mai incet pentru ca nu stii ce urmeaza. Pe drumuri virajate si cu rampe/pante te face si unul cu o masina stock care stie drumul. Deci, unde-i performanta ? Probabil, pe Magheru, la Mamaia sau in pozele postate pe forumuri.

 

Masinile sunt ca un joc cu suma nula, sunt proiectate ca un compromis intre performanta, confort si anduranta. Daca vrei un plus mai mare intr-o parte, cu atat vei avea un minus la restul, asa ca tot timpul trebuie sa pastrezi masura.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

In primul rand iti multumesc pentru rabdare :) Da, excursiile se fac cu alta masina, precum si drumurile pana la servici si inapoi. Masina se vrea un fel de masina de weekend, daca vrei. Inteleg argumentele despre amortizoare si eram constient de ele de la inceput, insa speram sa gasesc o cale de mijloc. Amortizoare mai performante decat cele stock, insa nu atat de performante incat sa distruga in totalitate confortul pasagerilor.

 

Faptul ca tai amortizoarele de pe lista ma face sa ma simt usurat. Dupa cum am spus, arcurile sunt usor de procurat, iar efectul e cel pe care il cautam, stabilitate. Da, bara stabilizatoare era in plan, chiar de la inceput, insa nu eram sigur si inca nu sunt convins ca o pot gasi gata facuta.

 

Nu caut sa imi fac o masina de lafait pe Magheru, iar litoralul il evit cu indiferenta de ceva ani. Caut sa am o masina care sa fie placuta la un stil de condus sportiv, insa nu un cliseu (vezi bmw din anii 85-95)

 

De pneuri de 45 nu se pune problema. Intrebarea mea este, 195 este o dimensiune prea lata? R16 este un diametru prea mare?

 

Cat despre compromisuri, as putea spune ca performanta e ideea de baza. Dar nu dusa la extrem. Scadem cate un punct de la confort si anduranta si le adaugam la performanta :)

Share this post


Link to post

Nu sunt extrem de priceput in asta, dar din cate stiu in catalizatorul de Aveo este un mare senzor. Daca inlocuiesti catalizatorul, e posibil sa stai cu check engine aprins. Oricum, daca pui alt catalizator, adio noxe in limitele normale la ITP. Daca nu stiu bine, va rog sa ma corectati.

 

Si eu urmeaza sa-mi pun o evacuare Borla. Vreau sa schimb tot in afara de catalizator, chiar nu vreau sa-mi bag nasul acolo. Te-as sfatui sa faci acelasi lucru. Then again... fiecare face ce vrea :)

 

O intrebare: daca schimb jantele si pun unele mai mari (sa zicem 16") si cauciucuri subtiri, astfel incat dimensiunea rotii sa fie identica cu ce era inainte (cand aveam de 15" si cauciuc mai gros), afectez planetare sau altceva? Mentionez ca in talon am dimensiunea maxima 15" la jante.

Share this post


Link to post
din cate stiu in catalizatorul de Aveo este un mare senzor.

 

Catalizatorul de Aveo este un catalizator ca oricare altul. Se poate inlocuii cu modele mai putin restrictive, dar trebuie acordata mare atentie calitatii noului catalizator. E plina piata de fake-uri, care iti creaza probleme la inspectiile periodice sau la cele ale ARR-ului!

Share this post


Link to post

Catalizatorul n-are legatura cu senzorii, acestia se afla in amonte si in aval de pre-catalizator, iar ECM-ul poate fi pacalit la semnalul oricarui senzor. Adaugarea unei instalatii de gaz pe motor este unul dintre exemple, cel mai legal si inofensiv dintre ele.

Share this post


Link to post

Din pacate, din ce am citit prin alte parti obturarea EGR-ului (EGR block-up plate) da in majoritatea cazurilor un engine check (CEL)...

Share this post


Link to post

Obturarea genereaza cod de eroare doar la ECM-urile care verifica functionarea printr-un test la semnalul sondei lambda. ECM-urile de pe masinile acestea n-o fac.

Share this post


Link to post

Circul cu EGR obturat, si nu am MIL. In schimb am un cuplu de invidiat de pe la 1800rpm :P

 

Am luat ITP cu EGR obturat, la relanti oricum EGR este inchis.

Edited by wwillym

Share this post


Link to post

Din ciclul "daca nu ti-am spus-o, ti-o repet": consumul depinde de trafic + condtii atmosferice si apoi de sofer. Deci, ce-i valabil la Arad, nu-i valabil la Falticeni.

Share this post


Link to post

@Tolin

Cred ca este o comfuzie, eu nu am comentat nimic de consum, sunt multumit de el , si mai ales cum trage motorul in zona 2000RPM. Am dorit doar sa comfirm spusele dvs. cum ca EGR obturat nu aprinde MIL.

Share this post


Link to post

Da, este o confuzie, replica mea era pentru darrkro, un cunoscut vechi, cunoscut sub alt ID. Scuze ca n-am facut precizarea de la inceput.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...