Jump to content
Sign in to follow this  
augustinionut

Mâtzu' si Motanu'

Recommended Posts

Este... baga o curea si o rola noua. Daca e cazul, si pompa de apa.

Share this post


Link to post

Pompa de apa nu am, asa ca doar curea si intinzator. Nu stiu insa cum se intinde cureaua... de pus o pun, dar cat de intinsa?

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

Asa de bleaga era si la mine la 48k km. Sa nu crezi ca au nasolit-o burtosii :) )

Se intinde cat o trage arcul de la intinzator. Cel care mi-a inlocuit-o, a mai ajutat o idee la mana arcul ala, pe motiv ca in timp se mai lasa cureaua.

Pompa de apa cati km are?

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post

Stai sa vad.

 

EDIT: http://www.gmclub.ro/forum/index.php/topic/27606-matzu/?p=562083

 

 

Posted 03 August 2013 - 15:35...

120000km... Deci pompa e virgina, are sub 7 mii km :D

 

Am schimbat distributia in oct 2012... dupa un an aproape aveam sub 120 mii, deci pe la 100 mii am schimbat distributia. Si acum am 128 mii... si 4 ani. Cred ca mai tine, am sa intind doar cureaua.

 

EditEdit: pe la 96 mii am schimbat-o.

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

Nu stiu cum e la Matiz, dar daca e ca la Cielo, cureaua se intinde din pompa de apa. Rola doar o ajuta.

Share this post


Link to post

Banuiesc, din ce am vazut pe youtube, ca tensionarea e doar din arculetul ala pricajit. Lasa ca o mai ajut cu mana. Va anunt cand o rezolv. La service mi-au cerut 300 euro, ca credca dureaza 3-4 ore...ce dracu, e un matiz :D Eu cred ca o fac singur in 2 ore.

Share this post


Link to post

Exact, arcul ala de 2 lei intinde cureaua, dupa care se strange rola. La mine nu s-a schimbat pompa de apa, deci nu-i ca la Cielo, Geo.

Ionut, uita-te cu o lanterna la curea, in zona rolei, acolo e pe dos :D si vezi daca are crapaturi. Evident, nu ai cum sa vezi starea ei pe toata lungimea.

Scumpi rau spaniolii aia.

Share this post


Link to post

Scot bujiile si invart vibrochenul la mana, spre dreapta. Ca reusesc sa il misc stanga dreapta 1 cm cu bujiile puse. Sa nu uit sa scot borna la baterie :D

 

EDIT: am dat 167 euro pe asigurarea obligatorie pe un an.

 

 

http://www.gmclub.ro/forum/index.php/topic/372-curelele-de-distributie-si-alternator/page-14?do=findComment&comment=522214 uite ca am gasit.

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

Asigurare mai ieftina nu e, Ionele ? Sau e cu Casco inclus. :mrgreen:

 

A me o ridicat-o la ~80 E si aproape sa fac scandal ...

Share this post


Link to post

Ionut,

vezi ca, cureaua de distributie nu se intinde din intinzator, eu am patit la fel: aveam curea originala Daewoo si statea lemn, dupa, am pus Gates si era mai putin intinsa, am vrut sa o "intind" dar am citit in manual cum se face : se slabeste surubul de la intinzator si se invarte de 2 ori arborele cotit (cred ca in directia acelor de ceas, nu sunt sigur)si apoi se strange surubul de la intinzator, practic cureaua se intinde cat iti permite compresia motorului , sper ca am retinut bine, citeste si tu in manual ca sa fii mai sigur. Deci ai motan spaniol de acum...

Share this post


Link to post

Nu stiu daca pe acolo umbla si Astra (de romanica) da' stai departe de ei ca nu-s decit niste escroci. Prefer a plati mai mult decit a lucra cu astia.

Share this post


Link to post

OK, nu am fost eu atent prea bine inseamna. Arcul ala ajuta la strangerea curelei.

 

Oricum, a gasit Ionut informatiile necesare:

"

Posted 23 March 2011 - 22:45


cureaua noua si am pus-o la loc evident dupa ce am strans intinzatorul.

Daca ai strans definitiv surubul intinzatorului la montarea curelei ai gresit. Se monteaza cureaua, intinzatorul (fara sa strangi definitiv surubul intinzatorului) apoi se roteste doua ture in sens orar arborele cotit cu surubul intinzatorului slabit ca sa permita tensionarea curelei de catre intinzator(care are un arc ce se tensioneaza la montare).Se verifica alinierea semnelor si doar dupa aceea se strange definitiv surubul intinzatorului.
Succes.

"

Share this post


Link to post

Va anunt eu sambata dupamiaza daca mi-a iesit vreo supapa prin capota :D

 

Share this post


Link to post

Am parcurs 13 km cu cel mai mare morcov posibil. Nu am putut desface surubul de pe fulie, pentru ca nu am gasit gaurica pentru blocare cu surubelnita. Am pus si cheia de impact si nu a iesit surubul. Cureaua mea e si mai slaba ca ultima data. Am incercat sa ajung la surubul intinzatorului dar nu ai pe unde, e fix in directia fuliei. Ma apuc de sapat pe internet.

 

 

EDIT: Am gasit, minutul 2:18 :

 

Capatul celalalt al motorului, zona discului de ambreiaj.

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

Operatie reusita, pacientul mort :D

Ceva flluiera pana in 3000 ture. Sper sa nu fie pompa de apa :)

post-13903-0-48253900-1475527935_thumb.png

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

Zgomotul aparut dupa operatie:

 

 

Cred ca am sa mai slabesc un pic cureaua si am sa caut sa schimb carcasa coapta si mancata.

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

Cureaua freaca in carcasa de nu ma inseala urechea. Da-i carcasa jos si porneste-o fara, oricum ar trebui sa se vada pe carcasa sau fulia accesoriior . O poti porni linistit (de test) si fara accesorii de ai bateria buna.

 

Ce se aude ma exact incepind cu secunda 7, isi intra turbo in drepturi ?

 

:mrgreen:

Share this post


Link to post

Turbo ala e sunetul nou....si nu e frecare cu carcasa, pentru ca e prea fain.Dupa 18:00 dau jos capacul.

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

S-ar putea sa nu se aplice si la tine daaar. Eu la Nubira prin primavara am schimbat distributia si o rola intinzatoare freca de panoul de plastic. A trebuit sa-i pun o saiba a.i. sa nu mai frece. Nu poti sa faci ceva asemanator?

Share this post


Link to post

La mine freca fulia de jos... pt ca service si pt ca dracu' stie cum au reusit sa o puna in asa fel incat sa atinga in carcasa. Mi-am dat seama asta vara, cand am schimbat distributia (singur, de fapt cu asistenta)

Share this post


Link to post

Am sa mai umblu la ea cand cumpar capacul de jos. Care oricum daca observati bine mai sus e ros deja de fulie, ca are o ureche rupta si a stat cash.

 

EDIT: cureaua e ok. Acum incarc un video de azi.

 

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

Pare a fi ok, intinsa .

 

Ai localizat de unde provine zgomotul ? In caz ca nu, pornesti motorul si-i dai cu spray de frine exact in locul de unde consideri ca gingureste, intre fulie si carcasa spre ex. apoi de isi schimba glasul (de regula tace) acolo-i buba.

 

Mai doresti trucuri ?

 

:mrgreen:

Share this post


Link to post

Eu i-as da cu spray cu sacaz :P Oi fi pus invers cureaua la alternator, saraca are 9 ani si nici o crapatura. dubios ca alternatorul invartit la mana se invarte superusor, nu am simtit frecare din partea carbunelui/carbunilor. Inca nu stiu ce tip de platou de carbuni am :) , dar va anunt ca am cumparat de amandoua tipurile.

Share this post


Link to post

Am acasa, si daca nu uit fac si o poza, un spray special ptr uns curele. Doar ca, trebuie cureaua sa fie in stare buna ca mareste aderenta si daca e uzata o face franjuri in timp record.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...