Jump to content
Sign in to follow this  
Satori

Chevrolet Aveo/Kalos - Revizii

Recommended Posts

Mai body... nu este scos de sub acoperirea garantiei... daca tu schimbi pompa de apa la 60k, pana la iesirea din garantie ea ramane in garantie, pricepezi?

 

deci ovi, spune-ne, cat costa revizia de 60k fara eventuale piese diverse schimbate - neconsumabile precum capete de bara, rulmenti etc.?

Share this post


Link to post
Explica la oameni ca e vorba de masina ta la care se schimba numai uleiul si filtrele pentru ca distributia s-a schimbat mai devreme :P

 

Salut tuturor si scuze pentru 2 mici inexactitati.

1. Pretul este 2000 RON , ferm. Vorba unora: plus minus un "0" nu face mare diferenta; :D

2. Chiar si la TiKalosul meu unde am schimbat cureaua la 40k se pare ca nu vor face concesie privind inlocuirea tuturor reperelor din fisa. Umbla un curent modernist prin care se vrea uniformizarea tuturor operatiunilor. Inca nu am primit o pozitie oficiala privind ompa de apa, adresand in acest sens un e-mail la cine trebuie. Sper sa vina pana imi vine mie randul la schimbari. :osanale:

Edited by safari hunter

Share this post


Link to post

@alx ... schimbarea pompei de apa la 60k e gratuita ?

 

Eu STIU ca am garantie 100k (sau 3 ani) .

Daca mi se impune sa platesc o piesa la 60k inseamna ca ea NU e acoperita de aceasta garantie ...

 

Nu are rost sa intru in alte explicatii.

Edited by kaloman

Share this post


Link to post

In sfarsit incepe lumea sa se prinda de "jocul" pe care orice producator il face intre garantii si revizii. Adicatalea, de scos ochii e garantia si de scos banul e revizia. Pai, ar fi inflorit atatea servicii auto (atentie, nu service-uri!) daca totul ar fi fost ca la Dacia lu' tataia? Pai, nu a fost vorba ca ne transformam dintr-o societate orientata pe productie, intr-una orientata pe servicii? (dupa asta cine stie ce-o mai fi).

Si acum vine si factorul "neprevazut". Daca pompa aia de lichid de racire ti se strica, nasol pentru ei -> garantie (cheltuiala lor). Da' ei nu se lasa, daca vad ca e rost sa se strice, coboara ceva "palierul" de schimbare si zbang -> revizie (cheltuiala ta).

Ca sa traducem si in alta limba: inca o dovada a ceea ce inseamna ceva "gratis".

Eu zic ca tot asa as face daca as fi in locul lor. Dar nu sunt. Norocul meu e ca estimez sa nu prind revizia asta in perioada de garantie (sper sa fie noroc). Dupa cei trei ani, e oarescum alta mancare de peste. Mai trece unul doi si masina se va fi "amortizat".

Edited by Abram Burel

Share this post


Link to post

Abram Burel dupa cum vezi pompa de apa a ajuns consumabila.Daca se strica clientul o plateste sau eventualele pagube facute de aceasta.

P.S. eu unu m-as lipsii de garantia lor.Contravaloarea reviziilor depaseste cu mult valoarea eventualelor defecte in garantie schimbate pe buzunarul lor.

Share this post


Link to post

Exact ce spuneam si eu mai sus... la aproximativ 15k anual, revizia de 60k o voi prinde in afara garantiei si atunci nu ma vor putea obliga sa-mi schimb si pompa de apa... Este ilogic : sunt o gramada de taxiuri care la 200k nu au schimbat piesa in cauza, deci nu este necesara schimbarea ei nici la celelalte decat cand da semne de oboseala... Peste ceva timp vor anunta ca la 90k se schimba cutia si la 150 k motorul... :(

 

P.S. In definitiv toate sunt consumabile, dar parca pragul a fost coborat un pic cam jos nu?

Edited by MCojo

Share this post


Link to post

Problema e : cat de legala/normala e schimbarea regulilor in timpul jocului ? (pana acum doar lui alx i se pare nomal ...) Cata vreme am un contract (care, asa cum se stie, e legea partilor) se pot schimba unilateral termenii lui in timpul derularii acelui contract ?? Daca da, sa nu ne mire cand ni se va spune ca suntem obligati sa platim o masina noua la fiecare 30k pentru a putea avea garantie 100k !!

@alx ... astept parerea ta

Share this post


Link to post

Ovi, pompa aia pare consumabil prin prisma faptului ca de regula la reviziile "mici" se schimba doar consumabilele. Eu zic ca nu rezulta neaparat ca e consumabil. Daca ti se strica la 48.000 Km o sa trebuiasca sa ti-o schimbe pe garantie.

Share this post


Link to post

Da, foarte adevarat .

Share this post


Link to post

Normal ar fi sa ti-o schimbe in garantie chiar la 99k, fara a fi obligat sa-ti cumperi alta la 60k. E si ilogic, deoarece e evident ca garantia piesei originale e de numai 59k iar a piesei noi de numai 40k (daca ii faci .. poate multe masini ies din garantie la 65k).

M-am uitat din nou pe cartea de service si garantii a masinii ... nu se spune nimic de aceasta pompa ...

In plus, fiind o componenta a motorului, intra la pct.11 "Partile principale ale autovehicolului" .

Orice alta acceptare va duce in curand la includerea in aceeasi situatie a arborelui cotit, pistoane, segmenti, axa cu came, etc ...

Sunt in garantie, dar le schimbi contra-cost si, culmea, obligatoriu !

Share this post


Link to post

Intrebarea este daca ne putem uni in voce si sa ne adresam noului sef GM Europe care sa ne asculte pasul? :scarpin:

Wayne Brannon, Directorul Executiv al Chevrolet Europe, a declarat: “Marca noastra se afla in permanenta ascensiune. Numarul de exemplare vandute in Europa a crescut cu 25%, in comparatie cu anul precedent. Aceasta nu inseamna, insa, ca ne-am atins deja limitele."

Oare la ce limite se refera acest domn?

Share this post


Link to post
@alx ... schimbarea pompei de apa la 60k e gratuita ?

 

Dupa cum a spus si altcineva inaintea mea, pompa de apa este considerat consumabil in cazul acesta, dar cu regim special. Daca se buleste inainte de termenul de schimbare, intra in garantie.

 

Man, nu ai un contract semnat. Daca nu ma insel, in toate cartile de garantie se mentioneaza ceva de genul: conditiile pot fi modificate de producator fara preaviz, bla, bla, bla. Cumparatorul este mult prea mic sa poata impune ceva importatorului...

In +, Chevy nu e singurul care face asta. Si VW face la fel.

 

Mai oameni buni, voi v-ati luat o masina low-cost produced. Aia cu a6 ce naiba zic ca le schimba pompa de apa la 60k?

Share this post


Link to post

Pai, nu conteaza, alx.

Ideea e ca in momentul in care faci achizitia iti faci un plan pe baza conditiilor existente la momentul respectiv si cum astea oricum se schimba intr-un timp oarecare (conteaza cat ai tu masina in cazul asta), rezulta ca ai un "issue".

Eu zic ca desigur ca e dreptul furnizorului sa schimbe conditiile (chiar fara preaviz, desi chestia asta trebuie interpretata cu atentie), dar imi ramane si mie dreptul de a ma "abtine" in ai accepta conditiile.

Desigur, la prima vedere pare ca atuul este in mana producatorului si se cheama "garantie".

In realitate zic ca nu e chiar asa.

Hai sa presupunem ca te opui si refuzi sa schimbi pompa de apa la 60K. O sa fi amenintat ca pierzi garantia. Fals! Asta e bla-bla-bla. Garantia ramane in termenii si conditiile care este. Daca ti se strica ceva la motor si nu este o consecinta a neschimbarii pompei de apa, garantia va trebui sa-si faca efectul. Ah, da, daca ti se caleaza motorul si descopera ca a fost de la supraincalzire, atunci ai o mare problema. Evident ca daca ti se strica chiar pompa nu vei putea zice nici psss.

Eu cam asa vad lucrurile si pentru asta nu trebuie neaparat luat cu asalt nenea ala de la Chevrolet. Nu zic ca nu ar merita facute presiuni, dar dupa atitudinea "ce frumos ne simtim noi pe forumul nostru si la intalnirile noastre", am impresia ca actiunea asta nu va fi a DaewooClub. Din pacate.

Share this post


Link to post

@alx ... mi se pare mie sau calaresti un cal mort ?

Am recitit toate documentele pe care le-am semnat la cumpararea masinii. Nicaieri nu am vazut clauza aceea care poate da dreptul producatorului sa schimbe termenii contractuali pe toata durata derularii contractului (si nu ma refer la contractul de vanzare-cumparare, ci la "contractul" -angajamentul- de garantie) Deja chiar din momentul cumpararii mi s-au schimbat acei termeni, in sensul reducerii limitei intre revizii de la 15k la 10k dar am fost pus sa semnez de acceptare a acelei conditii (evident ca ma costa mai mult "garantia" in acesti termeni, dar mi s-a comunicat DUPA ce platisem tot ce era de platit, in momentul iesirii cu masina pe poarta dealer-ului, asa ca am inghitit galusca). Modificarea oricarei prevederi din "Carnet de garantie si ghid de service" al masinii trebuie acceptata de cumparator. Altfel, repet, vom fi obligati ca la fiecare 10k sa schimbam toata masina, contra-cost, evident (sau lunar, de ce nu ?) Toti posesorii stiu ca au semnat si o pagina detasabila (ramasa la dealer) din acel caiet de service, care are seria caietului respectiv. Eu nu pot fi obligat sa recunosc decat ce e prevazut in caietul cu nr. de pe exemplarul respectiv.

Iar cea mai buna dovada ca ceea ce am sustinut e corect e chiar faptul ca cei care au cumparat masina inainte de acea reducere la 10k a limitei dintre revizii, le fac tot la 15k si nu pierd garantia (se respecta contractul in forma care era in momentul semnarii lui)

Citez : "Daca nu ma insel, in toate cartile de garantie se mentioneaza ceva de genul: conditiile pot fi modificate de producator fara preaviz, bla, bla, bla" Te inseli.

Iar asertiunea ca ar trebui sa inghit orice deoarece am cumparat o masina ieftina, sustine-o in fata altora. Daca ieftin inseamna prost, producatorul nu ar fi trebuit sa ma induca in eroare cu oferirea unei garantii de 100k, ci, sa ma informeze de calitatea slaba a produsului, si sa ofere doar 50k garantie (sau deloc) iar in acel moment decizia era a mea; in aceasta situatie ma pot considera inselat, in calitatea mea de cumparator de buna-credinta.

 

Dar, traim inca in Romania, ceea ce suficient pentru ocuparea timpului.

Edited by kaloman

Share this post


Link to post
Mai body... nu este scos de sub acoperirea garantiei... daca tu schimbi pompa de apa la 60k, pana la iesirea din garantie ea ramane in garantie, pricepezi?

 

deci ovi, spune-ne, cat costa revizia de 60k fara eventuale piese diverse schimbate - neconsumabile precum capete de bara, rulmenti etc.?

Da ce ai cu mine am zis eu ceva ?

Cred ca m-ai confundat! :D

Share this post


Link to post

Prima revizie de 1 an la aproximativ 14k. Am schimbat : ulei, filtru ulei, filtru aer, filtru polen, filtru combustibil si testat franele pe stand, precum si celelalte verificari "vizuale" ... Pret 520 RON.

 

P.S. Era sa fac infarct cand am vazut cum arata filtru de polen!

Share this post


Link to post

Ulei de care MCojo? Si cat fu litrul , vericule? Cat e uleiul, cat e uleiul??? Scump, scump , nu?

Edited by safari hunter

Share this post


Link to post

De ce pusca mea schimba astia filtrul de benzina la prima revizie ? E Las Vegas aici ?

Share this post


Link to post

Filtru de benzina ca filtru de benzina, dar si ala de polen??

La hiundai stiam ca pe la 30 de mii.

Ca e si vreo 2 milioane fara tva.

Dar.. ma rog, poate stiu eu gresit.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post
Hai sa presupunem ca te opui si refuzi sa schimbi pompa de apa la 60K. O sa fi amenintat ca pierzi garantia. Fals! Asta e bla-bla-bla. Garantia ramane in termenii si conditiile care este.

 

Nu stiu daca este chiar fals pentru toti dealerii, dar pozitia a dealerului de la malul marii ramane ferma: " nu se respecta noul plan, se pierde garantia (pentru cei a caror masina este deja proprietate)". Pentru cei aflati inca in leasing este valabila expresia deja celebra din parlament: ciocul mic, acum suntem noi la putere!!!! :spumelagura:

 

Eu cam asa vad lucrurile si pentru asta nu trebuie neaparat luat cu asalt nenea ala de la Chevrolet. Nu zic ca nu ar merita facute presiuni, dar dupa atitudinea "ce frumos ne simtim noi pe forumul nostru si la intalnirile noastre", am impresia ca actiunea asta nu va fi a DaewooClub. Din pacate.

 

Aici ai dreptate, fiecare cu crucea lui. Este normal sa fie asa. In cazul meu (ma simt cu musca pe caciula :rolleyes: ) Kalos-ul nu a fost nici pe departe o masina perfecta si posturile mele stau marturie. Am invatat multe si pot spune ca am adaugat o catime din putinul cunostintelor mele pe acest forum. Si mai mult imi place sa ma socializez cu cei cu care pot discuta subiecte de interes comun. Acesta fiind si scopul acestui forum, nu? Am sa dau curs unui mic incident personal si fiecare va judeca.

1. 13.08 2005 Airbag-urile cu martorul permanent aprins;

2. 19.08 2005 Solicitare de reparatie refuzata de dealer - eternul reset din SCAN 100 problema ramane nerezolvata ;

3.Am e-mailat problema catre structurile centrale GM Europa ;

4. Am fost contactat de un reprezentant GMEuropa - Est care s-a deplasat la malul marii sa constate problema ;

5. Dupa inspectia efectuata de acesta fost schimbate 9 repere de pe masina intre care airbag-urile de la modelul 2006 si SDM-ul. Pentru mine a fost gratis, insa multe dintre acestea pe costul dealerului datorandui-se neglijenta de efectuare a reviziilor ;

6. Da, s-a tensionat relatia cu dealerul insa nu vad care-i pierderea mea ?

7. Cum posteaza Mcojo atitudinea s-a schimbat in bine, deci actiunea a avut efect.

8. Acum 2 luni am finalizat revizia de 45000 km care include si rezervorul EVAP , condensatorul. Operatia nu a fost efectuata din neglijenta dealerului.

9. La 49200 km am sesizat ca AC-ul nu functioneaza si am cerut sa fie remediata problema ;

10. Initial s-a decis sa platesc 2100 RON pentru condensator si lichid refrigerent, problema nefiind acceptata in garantie de catre dealer.

11. Dupa reteta cu e-mailul de la pct. 3 si eroarea de a verifica AC-ul de catre dealer, tot in sarcina acestuia a cazut ca drept plata ;

12. Relatia intre timp a devenit mai cordiala si dupa cum poate s-a observat am fost invitat sa particip la lansarea AVEO, se pare ca este mai bine sa dialogam direct decat prin forurile superioare si poate mai eficient, de ce nu ?

13. Daca renunt la Chevrolet ? Nu, acum totul este perfect functional si ma voi bucura de ea in continuare in calitate de proprietar, masina fiind deja achitata.

 

Nu stiu daca reteta merge aplicata in toate cazurile, insa intr-o tara cu salariul mediu de vreo 200 Euro, pentru o masina de cca. 12000 Euro cu toate cele incluse, plata acesteia reprezinta un efort destul de mare pentru fiecare dintre noi si pe care dealerii s-ar cuveni sa-l respecte catusi de putin.

Este opinia mea si modul meu de a rezolva anumite probleme fara de solutie pe plan national.

Edited by safari hunter

Share this post


Link to post

Asteptand astazi pe cineva in masina, n-am avut de lucru si-am rasfoit certificatul de service. Am ramas blocat pe moment cand am vazut ca la 35k km nu se schimbase oloiul. Revizia anterioara, se facuse la 25k asa ca probabil, considerasera ca nu e necesar. Automat am verificat uleiul si arata destul de negru asa ca am hotarat ca maine, sa merg la service sa schimb uleiul.(43.500 km deci cu 3.500km peste limita)

Intrebarea mea e ... pot cumpara ulei din alta parte ca sa nu-mi impovareze prea mult nota de plata la service? Stiu ca s-a mai discutat undeva, insa nu mai retin exact. Ce tip de ulei e recomandat ptr perioada asta ? Pina acuma a avut 5W30.

Edited by Lucian79

Share this post


Link to post

In carte vei vedea si probabil ca bine stii ca 5W 30 este cel recomandat si care acopera o plaja mai mare de temperaturi. Ar mai fi ca si clasa de aditivare sa corespunda uleiului utilizat anterior. Si daca este negru s-ar cuveni si un tratament cu Oil Flush inainte de schimbare. :-?

Share this post


Link to post
Intrebarea mea e ... pot cumpara ulei din alta parte ca sa nu-mi impovareze prea mult nota de plata la service?

 

Depinde de "puterea" de convingere pe care o ai asupra dealer-ului...

Share this post


Link to post

Corect. Insa ma gandesc sa nu mai folosesc un ulei all seasons, adica bun si la 30 grade si la -10. Va veni o vara caniculara, poate un alt tip de ulei ar face fata mai cu brio decat 5w30.

Share this post


Link to post
Insa ma gandesc sa nu mai folosesc un ulei all seasons, adica bun si la 30 grade si la -10.

Unde ai tu temperatura medie zilnica de peste 30'C ?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...