Jump to content
Sign in to follow this  
vb

Aprindere MIL - Engine Check

Recommended Posts

Eu schimbam vitezele cam la 2000-2500rmp. Imi era cam mila de ea. Acum o sa incerc sa schimb la 3000rmp.

Am intrebat daca scanerul scoate vreo hartiuta cu codul (eroarea). A spus ca nu. Nu m-am contrazis cu el.

 

 

Oricum daca mai tremura ma duc peste ei, il rog pe varul meu sa-l sune pe seful service-ului si astia nu o sa scape de mine.

Edited by angela_b

Share this post


Link to post

Nu scoate hartie, apar pe ecran.

Resetandu-l le-a sters.

Insista sa-ti spuna codul de eroare intr-o eventuala recidiva.

Poate nu va mai aparea. Bafta.

Share this post


Link to post

@angela b > ti-am scris ce trebuie sa faci in urma cu doua pagini:

http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?s...ndpost&p=146315

 

Benzina de CO peste 95 nu-ti foloseste la ceva. Foloseste cu incredere benzina Petrom CO95 si sa efectuezi cateva reprize la 5000 rpm. In rest, daca respecti cu strictete valorile minime de schimb din postul indicat, nu vei mai avea probleme. In scurt timp te vei obisnui sa schimbi dupa sunetul motorului si manevrele vor deveni naturale. Cazul tau nu este asemanator celui de la motorul de 1,4L / 16V, motorul tau are alte supape, similare, daca nu identice cu cele ale Matizului. La tine, cauza este subturarea motorului pe fondul unei benzine nepotrivite. Motoarele noastre sunt mici, de ele trebuie "sa tragi", daca "ai mila" de ele, te lasa in drum.

 

@mircea > modificarea anumitor valori de pe "harta" ECM-ului in acest caz poate fi benefica. Desi pana acum am fost nevoit sa fac trimerari de tot felul, asta nu inseamna ca ma mandresc cu ele, din contra, le ascund cat pot. Si nici pe firmele de chip-tuning nu dau 2 bani, retetele lor nu fac decat sa impinga motorul intr-un regim rich si profund poluant. Schema aceasta e benefica doar competitiei anonime. In cazul nostru ar fi prea simplu sa zicem: "hai sa dam un offset de nspe grade la avans", aici e vorba de comportarea IAC sau MTIA in regimul de decelerare pana la turatia de ralanti. Poate fi doar o valoare eronata inscrisa pe acea harta si a carei implicatie sa fie "nefireasca" doar in conditiile unor state din lumea a III-a. Din pacate, studiul acesta implica atasarea unor aparate sau dispozitive pe cablurile de la senzori, iar lipsa unor conectori prelungitor, pentru a nu maltrata cablurile, este un handicap serios. Cat timp este motorul in garantie, nu stiu cine si-ar oferi motorul la teste.

Share this post


Link to post
Eu schimbam vitezele cam la 2000-2500rmp. Imi era cam mila de ea. Acum o sa incerc sa schimb la 3000rmp.

Am intrebat daca scanerul scoate vreo hartiuta cu codul (eroarea). A spus ca nu. Nu m-am contrazis cu el.

Oricum daca mai tremura ma duc peste ei, il rog pe varul meu sa-l sune pe seful service-ului si astia nu o sa scape de mine.

Nu vreau sa te sperii dar nu cred ca o sa scapi fara desfacerea motorului si curatarea calaminei + pasuirea supapelor pe scaune , adica exact ce au facut la mine astia !Stai calma ca se rezolva in circa 2-3 zile ( timp in care masina o lasi la ei) iar dupa aia nu o sa mai faca !

Ai un mesaj pe prv!

Bafta

Share this post


Link to post

Motoarele se desfac din cauza supapelor pentru multiple misfire nu pentru misfire pe un cilindru.Iar sfatul cu benzina aditivata si scumpa e de toata jena.In loc sa treaca comutatorul cifrei octanice de la minim 95 la minim 91 ei sfatuiesc clientii sa scoata bani mai multi din buzunar.

Atita timp cat mapa de injectie si aprindere este pentru benzina minim 95 si din peco se cumpara apa la pret de benzina o sa se desfaca motoare din 10 in 10 mii kilometri.

Share this post


Link to post
In loc sa treaca comutatorul cifrei octanice de la minim 95 la minim 91 ei sfatuiesc clientii sa scoata bani mai multi din buzunar.

 

revenind la acel comutator, alte impresii: masina merge mult mai rotund si mai silentios (observat chiar si de pasageri, m-a intrebat cineva: "ce i-ai facut, ca parca nu merge ca inainte?". acceleratia e mult mai sensibila si trage mult mai bine. si cu toate astea, astazi am facut plinul si am vazut ce n-am vazut in 23.000km. consum sub 11, mai exact 10.8 numai in bucuresti.

 

daca mai comuta cineva acel switch, sa aiba rabdare vreo 100-200km pana cand se adapteaza ECM-ul (sau ce anume trebuie sa se adapteze), rezultatele nu se vad instant.

 

mentionez ca am facut trecerea la 2 masini (2004 si 2005) si rezultatele sunt identice.

Share this post


Link to post

Bai ..ce manca si pe mine palma sa-l scot

Edited by Lucian79

Share this post


Link to post

@ hawkeye

 

In ceea ce priveste consumul, nu uita ca s-a mai incalzit vremea (asta nu inseamna ca nu ar putea fi si un impact de la jumperul ala).

 

@ ovi

 

Ar putea oare ca misfire pe 1 cilindru sa fie un "preludiu" la un misfire total, in conditiile in care dintr-un motiv oarecare unul din cilindri cedeaza primul? Ma gandesc ca daca apuca sa "schioapete", atunci e mult mai probabil sa-si "rupa" ceva. Adica un fenomen in avalansa, cum zic ca e "firesc" sa se intample in cazul depunerilor de exemplu.

Share this post


Link to post

Am atasat cu cateva pagini mai in urma cauzele pentru care se desface motorul.Cand e vorba de misfire pe un cilindru e vorba de altceva.

Share this post


Link to post

@AB: vara trecuta (in perioade fara a/c) nu scadea sub 12 orice i-as fi facut. s-o fi "lasat" motorul? :-?

Share this post


Link to post
Comportarea la revenirea in ralanti mi-a atras si mie atentia. Exista situatii (la opririle la stop) in care turatia motorului scade direct pana la 600 rpm, dupa care urmeaza o nefireasca oscilatie pentru "gasirea" turatiei de 800 rpm.

Gasit explicatia. De catva timp gaseam urme vagi de vapori de ulei pe galeria de admisie in apropierea intrarii in galerie a furtunului de la valva PCV (motorul de 1,15L este prevazut cu aceasta valva). In ciuda unor investigatii n-am gasit cauza. Astazi, dorind sa-i arat lui Andreib motorul, intr-o parcare de benzinarie, profitand de un unghi favorabil si lumina optima, am observat un por in cotul de cauciuc al furtunului respectiv. "O noua victorie impotriva capitalismului american aflat de vreo 90 de ani pe marginea prapastiei !", ca acolo se simte el cel mai bine.

Cum un furtun identic unuia ce n-a rezistat nici 1000 de miles (cam de atunci am neregularitatile) nici n-am mai pierdut vremea sa caut, am luat un furtun echivalent de Matiz si din cele doua capete am obtinut 1 piesa de schimb si 1 piesa de rezerva, la un cost de 9 lei. Cu aceasta ocazie am constatat ca si suportul furtunului de ventilare carter si al furtunului de incalzire clapeta de acceleratie este prost plasat fortant un T sa ia caldura si sa se frece de capacul distributiei. Modificand unghiul suportului de la 90' la ceva intre 90-180' se elimina cauza si furtunele se aseaza mai bine. Dupa schimbarea cotului defect turatia n-a mai scazut pana la 600 rpm in cazul decelerarii pana la oprire.

Share this post


Link to post

Maetre, n-am Kalos, ceea ce zici are o logica totala, dar pune si tu o poza doua cu modificarile alea. Please, please, please in numele tuturor posesorilor de Kalos de p-aci :D

OFF Topic! AndreiB, tu ce cauti la Brasov, parca vroiai sa-ti pui GPL.... :-W Pai asa nu se face, mai fa economie  <img src= )">

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Pretentios spus modificare, e o banalitate, e o tabla in unghi drept pe care trebui sa-l deschizi precum unghiul de vedere. Asa ca depinde si de proprietar.

 

PS: andreib era in drum spre Moeciul de Sus.

Share this post


Link to post

Am un Lacetti cumparat la sfirsitul lui 2004. Acum am 12000km facuti cu el. Inca dupa primele saptamini s-a aprins un bec galben (nu mai stiu exact ce inseamna dar e ceva legat de probleme aparute la arderea combustibilului). Parea sa aibe sens mai ales ca atunci cind se aprindea, masina nu mai avea putere. Am fost la service si mi s-a spus ca e din cauza benzinei. (bagam de 95 - MOL, OMV). Bine, ma gindeam ca asa o fi deoarece asta de 95 se pare ca e din Romania, si doar aia de 100/98 e adusa de dincolo. Solutia era sa bag un aditiv sau sa trec pe cea de 98. Am incercat cu aditiv de curiozitate, si nu a functionat decit de vreo 2 ori asa ca am trecut pe benzina de 100 de la OMV. De atunci nu a mai aparut aceasta problema. Singurul lucru suparator era ca atunci cind o scoteam din garaj si opream motorul pt. 2-3 minute sa merg sa inchid usile nu pornea la urmatoarea "prima" cheie, mai ales cind era mai frig afara. A venit vara, totul mergea bine pina cind in iarna de cind cu frigul iar a inceput sa se aprinda becul. Ma gindeam ca e de la frig, dar pina la urma m-am enervat si am fost cu ea la service. Acolo, de data asta dupa ce initial mi s-a servit povestea cu benzina am mai chemat pe cineva mai priceput si mai impunator cu mine si am aflat ca e o problema aparuta la mai multe masini si ca trebuie schimbate supapele. (Macar vor fi schimbate in garantie). Acum normal ca sint suparat ca fiind o problema generala nu am fost chemat pt. verificari si ca tipic pt. Romania pare ca se asteapta iesirea din garantie. (De fapt la noi esti tratat ca un client doar pina cumperi masina)Doresc sa stiu daca s-a mai confruntat cineva cu astfel de probleme si cum le-a rezolvat, in afara de o scurta vizita la service care sa stearga eroarea. Ceva e putred aici si nu as vrea sa renunt la masina doar pt. atita lucru pt. ca imi place foarte mult.

Share this post


Link to post

Salut mipos,

Sunt curios daca ai motorul de 1,6 cumva, ai fi primul de pe forum cu problema asta. Pana acum a aparut la motoarele de 1,4 16V de pe Kalos si odata parca si la un Lacetti. Citeste topicul acesta de la inceput si te lamuresti. Problema supapelor este recunoscuta de service-urile Chevrolet si pare mai mult decat un simplu efect al benzinei proaste. Sunt de acord cu tine ca trebuie sa ne unim eforturile ca problema sa ajunga la cine trebuie si sa-i urneasca si pe cei de la reprezentanta Chevy Romania. Macar daca preventiv ar aplica un "patch" la ECM specific benzinei si mersului moderat preponderent urban, tot ar fi ceva. Alte propuneri?

Share this post


Link to post

Patch-ul acela il ai la indemana si a fost recomandat de ovi_jer cu orice ocazie, inclusiv pe acest topic.

Share this post


Link to post
...o scoteam din garaj si opream motorul pt. 2-3 minute sa merg sa inchid usile nu pornea la urmatoarea "prima" cheie, mai ales cind era mai frig afara...

 

In primul rand, nu o mai porni si opri ca pe bec. Pentru doua sau cinci minute daca o opresti nu faci nici o economie ci, dimpotriva: e vorba de ciclurile scurte de functionare, despre care scrie in carte cat sunt de ...nefericite.  <img src= S">

 

Vreau sa fac si observatia (pentru toata lumea) ca MIL are doua moduri de iluminare: continuu si intermitent.

 

Aprinderea intermitenta indica o situatie periculoasa pentru functionare, deci trebuie oprit motorul, i.e. nu se continua deplasarea.

Una din aceste situatii (nu stiu daca mai sunt si altele) este cea de "multiple misfire", cand combustibil (nears) ajunge la catalizator in cantitate mare si il contamineaza, urmatoarea reparatie fiind schimbarea. :-W

 

La aprinderea continua, la mine in carte scrie ca "se intra intr-un regim de avarie in care se poate continua deplasarea pana la un service autorizat". Iarna asta mi s-a aprins MIL in urma unor deplasari scurte la temperaturile care au fost. Dupa o repornire a motorului, nu s-a mai aprins, asa ca nu am fost in service.

Share this post


Link to post

@Tolin, e vorba cumva de comutarea aceea pe benzina de minim CO91? Sorry, dar nu am inteles cum se face... A scris Ovi_jer undeva?

Share this post


Link to post

Da, se face simplu, se scoate o mufa si se da reset la ECM.

Share this post


Link to post

am scris si eu si am pus chiar si poze.

switch-ul este de fapt o mufa cu un circuit inchis (un fir) si se gaseste sub bidonul cu lichid de racire. il dibuiesti foarte usor pentru ca are o eticheta pe care scrie de multe ori 95.

Share this post


Link to post

Azi am facut si eu operatiunea, nu ca ar fi fost nevoie, doar sa studiez comportamentul. Prima impresie, combustie foarte stabila, comportament mai bun la turatii joase. Puterea maxima va fi mai mica, dar asta nu ma deranjeaza, cand voi da peste un drum de fuga pot comuta inainte pe 95.

Share this post


Link to post

Schimbarea de pe 95 pe 91, revenirea ulterior pe 95 si apoi iar 91 nu dauneaza in vreun fel ?

Share this post


Link to post

Hmmm, chiar asa: ce-ar fi sa tragem un firicel inauntru si sa-i punem un comutator corespunzator, sa fie mai la indemana cand apare drumul de... fuga? Dar sa se mai indrepte putin vremea.

Share this post


Link to post

Sa inteleg ca tu ai inteles ca benzina isi schimba calitatea in functie de drum si trebuie comutator la bord?

Share this post


Link to post

Ce importanta mai are sa-i pui la loc jumperul daca folosesti acelasi tip de benzina?! Indiferent de drum eu zic ca nu are nici o importanta...comportarea masinii ar trebui sa fie aceeasi in cazul benzina 95+jumper pus pe 91 fata de cazul benzina 98+jumper pus pe 95... Diferenta ar trebui sa fie doar la buzunar... sesizabila pozitiv in primul caz. :D

Edited by MCojo

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...