Jump to content
Sign in to follow this  
vb

Aprindere MIL - Engine Check

Recommended Posts

Doamne ajuta, ca de azi dimineata nu mai am liniste!

 

Am alimentat sambata trecuta, acum rezervorul este aproape gol.

Edited by angela_b

Share this post


Link to post

Rularea pe timp de iarna cu benzina putin in rezervor doar mareste riscul ca pe traseul de alimentare cu benzina sa se absoarba apa, care va ingheta determinand nefunctionarea motorului. Avand in vedere ca motoarele inca functioneaza, nu se poate da vina pe rezervor. De fapt, recomandarea este valabila permament, nu este recomandat sa mergi pe ultimul sfert al rezervorului, creste riscul de absorbire al impuritatilor in instalatia de injectie de benzina.

Daca aveti banuiala de calamina in motor se poate scapa usor de acest stress. Se incalzeste motorul si i se aplica regimuri termice alternative, ba mers cu viteza maxima pe autostrada timp de 5 minute, urmate de mers "ca mosul" cu 80km/h inca 5 minute si tot asa. Diferentele relativ bruste de temperatura ale peretilor camerei de ardere si ale supapelor vor determina desprinderea stratului de calamina depus...deci recomandarea mea este :lavolan:

Cum adica s-a umblat la supape, nu se pot da mai multe detalii? S-a schimbat supapa, s-a alezat ghidul, s-a alezat scaunul supapei sau toate la un loc? In mod normal, la supape se umbla la rulaje de peste 100k km...se pare ca ceva este proiectat sau fabricat gresit la aceste motoare.

Share this post


Link to post
Alimentat cu LukOil, am zis sa folosesc acelasi tip de benzina.

Un sfat: nu mai alimenta Kalos cu benzina de marca aceea. Si pentru ca ai motor ca al meu, schimba treptele de viteza dupa schema urmatoare:

 

1->2 >= 25 km/h (3200 rpm)

2->3 >= 40 km/h (2900 rpm)

3->4 >= 55 km/h (2600 rpm)

4->5 >= 70 km/h (2600 rpm)

 

astfel incat sa nu coboare turatia sub 2000 rpm. Limitele postate sunt la limita de jos ! Si pentru a sterge erorile trecutului, cand iesi pe un drum care sa-ti permita, ruleaza o bucata buna in treapta a doua pe la 70 km/h (~ 5000rpm), ca tot s-a ridicat restrictia la 70 km/h.

Share this post


Link to post
Doamne ajuta, ca de azi dimineata nu mai am liniste!

 

Am alimentat sambata trecuta, acum rezervorul este aproape gol.

Nu mai pune de la LukOil , citeste posturile mele trecute , benzina aia are continut de sulf ridicat si poate depune calamina.

PS @MariusM La fel si la mine , foloseam si eu Luk exact din acelasi motiv , era cel mai aproape de mine dar am sapat si eu ceva si am aflat chiar de la cineva de la Luk , ca aceasta benzina are continut de sulf mai ridicat decat in mod normal.

Edited by body

Share this post


Link to post

Eu am aproape 13.000 km folosind Lukoil 95 in majoritatea timpului, fara probleme pana acum. Folosesc Lukoil pentru ca este cel mai aproape de mine (in primul rand). Dar ma gandesc serios sa renunt la ei :-?

Share this post


Link to post

Poate Luckoilul de la pe Valea Prahovei (considerand ca i s-a intamplat si lui tolin in Bv.) . Kalosul familiei mele a mancat aproape 90% Lukoil si nu s-a imbolnavit niciodata si a ajuns la 30 000 de km. Si mers cu precadere urban in multe perioade si condus subturat de atatea ori... eu zic ca e greu de stabilit ce benzina creeaza problemele astea. Si vad ca si la motoarele de 1.2 sunt cam aceleasi simptome :(

Share this post


Link to post

Observatii personale:

 

Dupa parerea mea, calculatorul de la Kalos e pe langa cand vine vorba de 3 elemente caracteristice Romaniei : 1. benzina proasta, 2. calamina depusa datorita ei si mersului subturat, 3. clima noastra.

 

A mea nu mi-a facut probleme atat de grave, DAR... si ea a dat semne de "incapatanare" de vreo 2 ori... insa fara sa se aprinda EnginCheck..

 

buba mare e turatia la ralanti... Scade prea repede sub 1000 rpm, si atunci incepe "joaca"... masina da semne ca se ineaca, ECM-ul ridica un pic turatia... vede ca nu e de ajuns si o ridica mai mult, motorul tinde sa se inece (cred), si implicit pierde din turatie... In momentul ala, ECM-ul "lasa" turatia sa scada (sau e fortat scazuta, asta nu stiu cum se poate vedea), apoi o creste din nou... de aici iese harababura aia de tremurat...

 

Multumita lui Ovi, la mine rezolvarea a fost simpla (chiar daca unii poa' sa zica ca nu e ortodoxa). Pornesc cu abreiajul lasat... Astfel motorul are sarcina mare, sa rupa uleiul din cutie... si pastreaza o turatie de 1200-1300 destul de mult timp... de ajuns ca sa nu "danseze"...

Share this post


Link to post

Asa cum am mai relatat, fix asta a fost si experienta si concluzia mea, lucruri intamplate numai in unele dimineti geroase.

Zic ca nu are legatura cu problema calaminei, ci fix cu ECM-ul care pare ca in conditiile date (temperatura si mai stiu eu ce) nu este in stare sa compenseze o sarcina de genul celei "impusa" de marmelada din cutie.

Ce am observat este ca nici incercarea de "sustinere" din pedala a unei turatii mai ridicate nu da rezultate.

Solutia mea a fost lasarea foarte-foarte lenta a pedalei de ambreiaj. In felul asta motorului i se da sarcina cu lingurita.

Interesanta si "solutia de Valcea" care inteleg ca e opusul, adica se lasa pe seama bateriei "amestecarea" initiatica a marmeladei.

 

Solutia adevarata cred ca tine de remaparea ECM, pentru a imbunatati regimul de lucru in conditiile... de la noi. Zic insa ca o sa mai dureze :(

Share this post


Link to post
...buba mare e turatia la ralanti... Scade prea repede sub 1000 rpm, si atunci incepe "joaca"... masina da semne ca se ineaca, ECM-ul ridica un pic turatia... vede ca nu e de ajuns si o ridica mai mult, motorul tinde sa se inece (cred), si implicit pierde din turatie... In momentul ala, ECM-ul "lasa" turatia sa scada (sau e fortat scazuta, asta nu stiu cum se poate vedea), apoi o creste din nou... de aici iese harababura aia de tremurat...

Comportarea la revenirea in ralanti mi-a atras si mie atentia. Exista situatii (la opririle la stop) in care turatia motorului scade direct pana la 600 rpm, dupa care urmeaza o nefireasca oscilatie pentru "gasirea" turatiei de 800 rpm. Starea motorului meu permite aceasta excursie pana la 600 rpm, apoi salt la 1000 rpm si revenire pe 800 rpm, dar asta nu insemna ca-i corecta treaba. Initial am acuzat sistemul ieftin de fixare al cablului de acceleratie sau reglajul lui. Apoi am observat ca apasarea pe pedala de frina contribuie si ea, prin supapa de vacuum la oscilatia turatiei in jurul ralantiului. La fel, in decelerare, ECM opreste turatia pe la 1200 rpm si numai dupa un timp, daca clapeta este inchisa, coboara turatia la 800 rpm. Toate aceste observatii dovedesc implicarea ECM in toate aceste fenomene, prin IAC sau MTIA, iar un parametru gresit in acest algoritm poate fi cauza unui comportament oscilant. S-ar putea ca si valoarea avansului, daca -3' vazut pe scaner la ralanti se mai poate numi avans, in combinatie cu unele benzine comercializate pe aici si cu o bujie prea rece sa favorizeze aceste fenomene.

Share this post


Link to post

Si ce-i ciudat ca acest comportament se remediaza dupa o cura de 5000 ture, pret de 1 minut.

Mecanicii la care am fost au insistat ca cea mai posibila cauza e apa combinata cu frigul.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Buna observatia asta, o sa testez cand va reveni frigul. Asta insemna bujii si supape murdare !

Share this post


Link to post

La mine si-a revenit complet dupa schimbarea filtrelor.

Dar nu stiu daca musai e asta, sau a coincis cu schimbarea benzinei si a vremii.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

La 2500 km rotiti pe bord ce sa schimb, soferul poate ?

Share this post


Link to post

@Tommy, 5000 rpm, cu motorul rece nu prea cred ca-i face bine!

 

Cand motorul e cald... am mai zis eu pe aici, pe undeva, suna superb pe la 5000-5500rpm...

Share this post


Link to post

Tolin: In ipoteza ca ar avea apa filtrul de benzina..?

(altceva iti spun pe pm)

Asimo: La mine problema era exact, dar exact cum a descris-o Tolin, dar cand se incalzea motorul, nu cand era rece.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

N-a zis la rece omu' !

Share this post


Link to post

Asa, asa!

:) >- Am zis si eu, pentru orice eventualitate, ca nu se specificase!

La cald, uite ce ziceam eu :P aici

Share this post


Link to post

Da, asa-i, la cald se petrec fenomenele acestea. La rece, avansul dat de ECM este pozitiv. Oricum, pe mine ma intriga valorile acestea mici de avans la scanteie. Nu prea inteleg politica asta aplicata de GM (Daewoo) la motoarele euro3-4. Iar consecintele se vad la consum, teava neagra la evacuare si in unele cazuri, la porniri si/sau la depuneri.

Poate valorile din harta ECM nu sunt gresite, dar atunci, ori benzina comercializata aici e departe de cea pe care au fost ridicate valorile, ori exista o proasta corelare intre informatiile de la MAP, MAT, temp. motor si senzor de detonatie, iar aceasta se evidentiaza la temperaturi scazute ale aerului.

Share this post


Link to post

Care ar fi urmarile maririi avansului?

Trebuie facut musai in corelatie cu alte etape, modificari, inlocuiri(bujii, benzina, etc)?

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Astazi am fost la GTT. Mi-a spus mecanicul ca are depuneri de calamina pe supape. Au resetat computerul si nu mai apare led-ul engine check. Mi-au sugerat sa schimb vitezele la 3000rmp si sa bag benzina mai aditivata. Rugamintea mea este sa-mi spuneti si mie care este acea benzina. Eu credeam ca n toate benzinariile este la fel de aditivata, adica cat trebuie.

Mi-au spus ca daca se mai aprinde led-ul sa o duc sa curete ei supapele. Si au mai spus sa ies cu ea la drum lung. Acum doua saptamani am fost cu ea pana la Predeal, deci la drum lung a fost.

 

Toate astea mi le-a spus cel de care sta in receptie. Cand a venit mecanicul care o bagase la scaner mi-a spus ca nu e prea bine, ca e de la motor. Eu am intrebat daca are legatura cu benzina si mi-a spus ca da. Am intrebat daca este calamina si mi-a spus ca da. Dupa care a spus ca el nu are voie sa-mi spuna, ca-mi spun baietii cand vin (cei de la receptie). Cei drept asta mi-a spus, dar am avut senzatia ca ii scoteam cuvintele cu clestele. Oare stia ce are masina? Stiam si eu ca e de la motor, doar tremura.

 

O sa merg cu ea o saptamana, o sa bag benzina aditivata si o sa-i schimb vitezele la 3000rmp sa vedem cum o sa se comporte. Sper sa fie bine!

Edited by angela_b

Share this post


Link to post

Pune-i OMV 100 sau Petrom 99. Moll 98 nu mi s-a parut grozava de un an incoace.

Am uitat sa-ti spun aseara .. trebuia sa intrebi codul de eroare si sa-l notezi.

Nu ti l-a spus, nu?

Sunt culmea astia domnule.. cumperi o masina sa faci ture afara periodic chiar daca nu ai drum..

Si inca ceva.. nu le mai spune tu mecanicilor ce crezi.. ca o serie dintre ei spun "DA" la orice intrebi.

Lasa-i sa zica ei.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Maetre, dar o rescriere a ECM profi, adica un chip tuning, n-ar fi o solutie?

Share this post


Link to post

Daca la motoarele astea se depune asa usor calamina (in timp ce altele, de conceptie mai veche nu au nici o problema), problema pare a fi de la rodarea proasta (ori inexistenta) a scaunelor de supape. Intrucat supapele au arcuri mai slabe (care banuiesc ca au fost totusi calculate corect, minimizand uzurile la axul cu came si culbutori), trebuie sa ai ceva noroc iar benzina/stilul de conducere/clima din primele 2-3 mii de km sa ajute la rodarea corecta "on the fly" a respectivelor subansamble. Dar cand iti cumperi o masina nu vrei sa joci la loterie, ci sa poti avea incredere in ea macar primii 2-3 ani. Ar fi un motiv serios pentru a rechema toate masinile vandute in scopul remedierii defectului. Au facut-o si altii la case mai mari.

Share this post


Link to post

Consider in regimul de relanti normal, avansul total trebuie sa fie de circa 10 grade RAC. Marmelada din cutie n-ar trebui sa fie o problema, intrucat IAC-ul este calculat sa poata oferi circa 3000 RPM cu motorul cald, fara aportul pedalei de acceleratie. Daca aveti stresuri cu calamina, dupa incalzirea motorului forjati nitel masina (accelerati in sarcina mare si schimbati la peste 4000rpm) si se va rezolva problem-ul. Ce recomandare e asta, sa schimbati la 3000rpm? Adica voi schimbati la 2000rpm? Ce aiurea, e ca si cum ati fi cumparat o masinarie cu 100 de manete si voi cunoasteti doar doua, si anume pornitul si opritul :D Oameni, ambalati motoarele linistiti, ca oricum n-o sa va segmentati voi masinile, plus ca subturarea este mai nociva decat supraturarea. Si supraturarea este exploatarea motorului la turatii mai mari decat turatia de putere maxima, care la masinile moderne este > 5000rpm! Chill out, people! :lavolan:

Share this post


Link to post

In cazul Kalosului se pare ca supraturarea "dupa Senna" e imposibila (pentru cei mai suspiciosi a se vedea turatia de putere maxima vs. cea de limitare), iar subturarea "dupa Abram Burel" este la fel de imposibila, insemnand conducerea sub turatia de repaus :D

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...