Jump to content
Sign in to follow this  
vb

Aprindere MIL - Engine Check

Recommended Posts

Motorul de la Lacetti este la fel ca cel de la Kalos ? Adica sa ma astept si eu la astfel de probleme cu benzina, cu depunerile de calamina etc ?

Share this post


Link to post

Aproximativ la fel. Deocamdata nu a aparut vreun caz asemanator de care sa stim, deci nu ai de ce sa iti faci urma de grija.

Share this post


Link to post

Pai tu ai zis ca tipului din state i-a aparut aceeasi pb la motor de 1,6 cu 16 V care din cate am citit( nu sunt sigur daca e asa)e motorul de pe Lacetti de la noi !

Share this post


Link to post

@body > am recitit postul #360 si confirma ce am zis eu, inclusiv sugestia de a folosi bujii de genul Brisk DRxxTC.

Comparatia cu apa din carb-ul de la Dacia nu se sustine aici, desi toata lumea a patit. E alt film acela.

Calamina se vede cu ochiul liber. Depunerea respectiva impiedica inchiderea etansa a supapelor. Daca zice respectivul ca apare doar pe supapele de admisie, atunci problema poate fi vazuta si altfel. La tranzitia din ciclul 4 (evacuarea) in ciclul 1 (admisia) exista un timp in care sunt deschise ambele supape, atat cea de evacuare cat si cea de admisie. Cadrul acesta poarta un nume, imi scapa acum, dar este foarte important. Oricum, revin, durata acestui moment este cu atat mai mare cu cat turatia motorului este mai mica ! Deci, favorizarea depunerilor este data de turatie. Existenta depunerilor este data de o combustie proasta: temp, presiune, avans, bujie, benzina (in ordinea importantei). Efectul poate fi favorizat de o distributie (timpi de deschidere) nefericita, adica supapa de admisie sa se deschida un pic prea devreme (arcuri moi ?).

Share this post


Link to post
Motorul de la Lacetti este la fel ca cel de la Kalos ?

Cred ca e mai apropiat de cel de pe Nubira, care nu am auzit sa aiba astfl de probleme :-? .

Share this post


Link to post

@tolin Eu am vrut doar sa spun ca benzina este proasta / botezata la Pecouri ( din nefericire stiu si cateva modalitati de a boteza benzina cu apa - doar stau in Ploiesti ).

Mai mult benzina poate fi manarita(mai elegant) si cu gazolina si aici sunt cateva modalitati.

Ideea e ca printre randuri si din discutiile mele cu cel de la Chevy Rom am inteles ca practic ar fi vorba de 3 chestii care suprapuse pot da depuneri de calamina .

Astea sunt:

1. Eventuale probleme de fabricatie

2. Benzina proasta

3. Circulatia preponderent pe distante f scurte (atentie nu in mod obligatoriu subturat)

Edited by body

Share this post


Link to post

@body >

- o benzina adevarat proasta o simti imediat si nu mai calci pe acolo, daca poti pleca de pe loc;

- rulajul pe distante scurte, adica pana n-a ajuns motorul la temperatura de regim (de fapt asta-i problema si se vede in sezonul rece) ma trimite iar la bujii mai calde. Eu am purtat lungi discutii cu ovi_jer pe tema cifrei termice la motorul lui DOHC. El vin din fabrica cu cifra 6 pe scara NGK. O bujie foarte buna de scos din motorul acela tot ce poate (!), dar in sezon rece, in trafic urban aglomerat, in trafic extra-urban limitat la 50 km/h (cazul vostru) am cazut amandoi la concluzia ca e nevoie de cifra 5, pe care am si gasit-o recomandata la aceste motoare, in alte tari.

Asa ca sfatul meu ar fi, pe langa faptul ca, sa-i intrebi pe aia de la chevy cum e cu arcurile de la supape, nu sunt cumva prea moi si nu cumva trebuie schimbate si alea, un fleac la lucrarea si deranjul asta (daca intreaba aia cine ti-a zis asta, spui ca un pacient de la Spitalul #9), sa incerci bujii Brisk DR17TC-1 (3+1 electrozi), echivalente cifrei 5 de pe scara de temperaturi NGK. Pe sezonul cald poti sa le pastrezi, daca nu tragi de motor la turatii mari sau sa le pui pe cele originale la loc.

Share this post


Link to post

Toline, io cu tehnica stau mai prost asa ca, rogu-te zi-mi si mie (asa ca pentru blonde) daca o turare excesiva a motorului rece poate duce la aprinderea lu' "Engine Check" .

 

multu'

Share this post


Link to post

Aici m-ai incuiat. In primul rand ce inseamna turare excesiva ?

Apoi, Engine Check se aprinde daca ECM detecteaza o eroare in functionarea motorului, a senzorilor, a lui. E o pagina intreaga de coduri de eroare.

Share this post


Link to post

Bine , atunci o intrebare de bun simt ar fi , daca se stie( stia) de problema asta de ce nu se aplica tratamentul aplicat acum scaunelor de supape si supapelor inca din fabrica?

@tolin Benzina "botezata" cu gazolina nu o simti imediat !Proprie experienta :D ( nu la Kalos sau Cielo)

Edited by body

Share this post


Link to post

Pai sa zicem frig ca acuma, pornit motor, asteptat olecuta, demarat vitejeste, accelerat si schimbat vitezele la peste 3000 de ture, ajungand rapid in acest stil la 80-90km/h in conditiile in care acu' de temperatura a motorului era inca nemiscat.

Share this post


Link to post

Pai la stilul asta nenorocesti motorul , nu imediat , ci in timp adica apare o uzura excesiva a motorului , in nici un caz nu se depune calamina pe supape !

Din cate stiu eu la pornire motorul nu are o ungere buna .

Edited by body

Share this post


Link to post
Calamina se vede cu ochiul liber. Depunerea respectiva impiedica inchiderea etansa a supapelor. ...

 

cum adica calamina se vede cu ochiul liber ? :spumelagura:

pai ce-i de la service de ce au trebuit sa schimbe fisele si bobina de inductie si apoi sa zica ca tre sa vada daca e vb de calamina...

sau calamina e de 2 feluri: aia care se vede si aia care nu se vede

 

oricum am niste intrebari pt ei dar le pastrez pt maine cand sper sa iau masina; nu de alta dar am inceput sa apreciez matizul pe vremea asta

Share this post


Link to post
benzina este proasta; doar stau in Ploiesti
Am vrut de mai demult sa iti atrag atentia asupra benzinei. Nu exclud problemele cu masina, dar dupa cate stiu problemele cele mai mari cu benzina le au exact cei care locuiesc prea aproape de rafinarii. Spre exemplu, mie mi-e teama sa alimentez la Rompetrol in CT, desi in Buc. nu am nici o pb.

Explicatii pt. asta gasesti daca te gandesti bine la toate aspectele legate de furnizarea benzinei catre benzinarii...

 

- o benzina adevarat proasta o simti imediat
Doar daca esti obisnuit cu benzina buna. Altfel ti se pare normal sa fie asa... :)

Share this post


Link to post

@ tolin - am si eu o intrebare: de ce nu apare acelasi fenomen (calamina) si la taximetristi!?!?!? Am mers sambata cu un taxi - Cielo - care avea 156k km (omu' o avea de la 67k km) si mergea cu ea pana in 2000 ture! Mi-a zis ca de cand a luat-o merge asa cu ea si o foloseste exclusiv pe taxi. A avut oarece probleme cu injectoarele pe care insa le-a curatat de vreo trei ori. Atat, in rest nici o problema, nici o suparare din partea motorului!

Bine o sa-mi spui ca este alt motor (Cielo), dar, daca ar fi de vina benzina si stilul de condus, atunci si taximetristul meu ar fi avut aceeasi problema ca body si ceilalti! Insa omu' s-a jurat ca nu a umblat in motor si nici nu intelegea cum adica sa se depuna calamina p'acolo?

 

In concluzie: eu unul inclin sa cred ca este totusi o problema de fabricatie a motorului !

Share this post


Link to post

Fisele si bobina sunt... 'afara'. Mai intai au uns cu alifie mainile si picioarele si pe urma au taiat pacientul.

Share this post


Link to post

@ nexxus Tot asa cred si eu coroborat cu ce am scris mai sus.

Motorul de Cielo e altceva !Am avut Cielo , acelasi stil de condus alimentat din acelasi loc etc

Nici o problema !

Eu nici macar cu injectoarele nu am avut probleme la Cielo!

Edited by body

Share this post


Link to post

M-ati innebunit ! Hai s-o luam "cate una si pe rand", vorba unui amic, cand au vrut 5 studente sa se urce in masina lui.

@body >

1- tratamentul acela precis l-au facut in fabrica, la montaj. Daca pun supape noi, trebuie pasuite pe chiuloasa ta si daca nu le schimba, nu se pot curata perfect, asa ca trebuie iar pasuite. Je banuiesc arcurile de la supape, ca motorul nu este experimental si nici fabricat de ieri sau azi, la Colibasi;

2- acum, unele orase (judete) au particularitatile lor, reflectate in benzina la pompe;

@vlad35 >

3- motorul functioneaza bine doar intr-o anumita plaja ingusta de temperaturi, in jurul temp. termostatului, in rest cresc uzurile la sarcini mari si bruste;

4- 3000 rpm este in prima jumatate a plajei de functionare, e turatie normala si decenta, eu trebuie sa duc motorul pana la 3500 rpm sa trec in treapta 2 si apoi pana la vreo 3100 rpm pentru 3, dar accelerarea este progresiva, iar in 4 si 5, ca sa ajung la 90 km/h nu mai trebuie turat asa, 2600 este suficient;

5- ca sa ne intelegem, nu se fac liniute cu motorul rece, nu ca nu se tureaza si nu se merge mult timp la turatii ridicate;

@k-pax >

6- orice, nu numai calamina, pe supape se vede doar daca desfaci pacientul;

7- ti-am mai scris, cei de la service n-au gresit in cazul tau, ei au vrut sa elimine cauza si nu aveau cum sa stie de efectul ei;

@nexxus >

8- sa pun si eu o intrebare: motorul acela de Cielo era DOHC ? DOHC este o particularitate si prin faptul ca supapele sunt plasate in topul cilindrului, grupate in jurul bujiei. La celelalte, supapa de admisie este pe partea opusa bujiei, iar aceasta se afla aproximativ in aceeasi axa cu supapa de evacuare, asa ca propagarea scanteii, a aprinderii combustibilului si parcursul gazelor arse (total sau partial) este altul;

9- regimul termic al unui motor de taxi este complet altul decat al unui slujbas de la prima cheie si pana la culcare (cred ca s-a inteles, n-are rost sa dau detali);

10- timpii distributiei la Cielo DOHC sunt precis diferiti de cei ai motorului de kalos, deci n-are rost sa facem analogii cu alte motorare;

11- nu cred ca-i o problema de fabricatie, ar fi patit toti la fel sau e o problema de fabricatie care se manifesta doar intr-un anumit complex de imprejurari (expresie favorita);

@evribodi >

12- depunerile pe supapa de admisie la tranzitia din timpul 4 in 1, cand ambele supape (evacuare si admisie) sunt deschise depind de acest timp si de cantitatea de reziduri din gazele arse. Cu cat turatia este mai joasa (in sarcina), cu atat este depunerea mai mare. Deci, turatiile joase sunt factor favorizant, nu cauza !. Aceasta trebuie cautata in alta parte: aprindere, compresie, benzina, aer, ulei, distributie, senzori, ECM, etc.

Share this post


Link to post

Tot am senzatia ca am mai intrebat chestia asta (dar nu gasesc, asa ca ma risc):

Poate cineva sa comenteze impactul "talpilor" asupra calitatii arderii si, consecutiv, asupra depunerilor de calamina?

Share this post


Link to post

Ar trebui ca amestecul sa fie aproape de ideal tot timpul, datorita interventiei ECM-ului. Poate ca supapele (ori scaunele lor) nu sunt corect finisate?

Oare folosirea regulata a unei solutii pentru curatarea injectoarelor ar putea evita aparitia problemei? Oricum, ar fi doar un paleativ.

Share this post


Link to post

Din ce stiu eu si ce am vazut la bujii, caz similar, temperatura mica in cilindru (sub 450'C) favorizeaza depunerile. Peste aceasta temperatura apare fenomenul de "auto-curatare" (nu stiu cum, nu mi-a placut chimia). Iar peste o alta limita (1000'C) incepe fenomenul de "ardere" (distrugere). Temperatura aceasta este dictata si de "talpa", dar relatia nu cred ca-i liniara pentru la pozitii mici ale clapetei (talpa subtire sau moderata) temperatura este scazuta si de contributia EGR-ului. La clapeta inchisa si la peste 75% din clapeta deschisa, EGR se inchide.

Share this post


Link to post
4- 3000 rpm este in prima jumatate a plajei de functionare, e turatie normala si decenta, eu trebuie sa duc motorul pana la 3500 rpm sa trec in treapta 2 si apoi pana la vreo 3100 rpm pentru 3, dar accelerarea este progresiva, iar in 4 si 5, ca sa ajung la 90 km/h nu mai trebuie turat asa, 2600 este suficient;
:o Sa inteleg ca imi dai dreptate?!

Share this post


Link to post

Daca iti trebuie, ti-o dau. Dar sa nu uitam ca motorul meu este unul SOHC de 1150 cc, un fel de motor de Matiz cu 4 cyl (multe piese din el sunt identice), cu un singur maxim de cuplu pe la 4400 rpm si puterea maxima pe la 5400 rpm, care are 5000 rpm la +140 km/h in a IV-a si vreo 3200 rpm la 120 km/h in a V-a.

Pe modelul Kalos de la Chevy sunt 3 motorizari complet diferite, nici o asemanare nefiind valabila, fiecare trebuie tratat separat.

In orice caz, iti multumim pentru disponibilitatea de test.

Share this post


Link to post

"maitre" multam !

 

blonda

Share this post


Link to post

Intrebare pt cei din Bucuresti !

Cu ce pot ajunge de la Gara de Nord la sediul Radacini ( Bd Timisoara) langa Plaza Romania ( autobuz , troleu , tramvai , metrou)

Mersi anticipat!

Edited by body

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...