Jump to content
Sign in to follow this  
vb

Aprindere MIL - Engine Check

Recommended Posts

@Abramburel - Dupa schema electrica si tipul de conector rezulta ca Lacetti-ul meu de 1,4 are ECM tip Sirius D4.

@pharell - Si eu m-am uitat prin compartimentul motor si n-am dat de nici un jumper de selectie CO. Exista doar un singur conector, in fata blocului de sigurante, fixat cu pinii in sus, "capacit" cu o mufa oarba (fara pini, doar niste dopuri rosii in loc). Asta o fi?

Share this post


Link to post

Aia este mufa pentru goarna in caz de vrei sa folosesti sistemul de alarma cu care a venit masina din fabrica.

 

Citeste si aici

Edited by MCojo

Share this post


Link to post

Acum o cam dam off-topic, dar nu cred ca aceea e mufa de goarna. Nu arata ca cea din pozele de pe topicul celalalt, nici macar nu e in aceeasi zona. Mai degraba cred ca este acel "oil feed connector" ce merge la EBCM. Este intr-adevar si pe schema ECM-ului tip Sirius D4 acel RON switch (o mufa cu 3 pini) dar nu-l gasesc. Mai cautam.

Share this post


Link to post

Am fost aztazi , au puso pe tester si au zis ca l-a un moment a fost benzina naspa, au sters eruarea sau au resetat calculatorul.

Am observat totusi ca merge mai bine acuma probabil chiar au derptate cu programul de Bakup la calculator, a mai observat cineva asta?

 

Autocitarea nu este buna in general, dar aici era chiar inutila.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

sal all... sunt la primul post ... am ocazia sa cumpar un kalos(2004) 1,4 16v 7000 euro...o masina care a avut problema supapelor...probleme care au fost rezolvate prin schimbarea lor...

problema a aparut la 10000 km..in prezent aceasta are 30000 km...fara nici o problema... dar a fost alimentata numai cu super benzina... eu daca as cumpara masina as baga numai 95 fara plumb... credeti ca ar putea reapare problema? eu am renaultu', am avut si matiz...si nu au probleme cu benzina... (meganul are 1,6 16v) ... oferta este buna..masina are geamuri electrice pe toate usile, a fost si este foarte bine intretinuta, la consum cred ca sta bine...

 

din proprie experienta stiu 3 kalosuri(cu aceasta) care au avut probleme cu supapele... este intradevar o grseala de proiectare a motorului ...dar dupa o refacere a motorului oare mai apare problema daca se foloseste benzina normala??... pt ca este o masina low buget... dar cu o intretinere.. extrem de scumpa... din cate vad eu... reviziile in jur de 6 milioane, benzina...foarte scumpa, piese scumpe... si...pe langa supape observ ca mai cad si casetele de directie...

 

la megan nu este mare diferenta...dar reviziile sunt in jur de 4 mil... si nu are problema la motor... la casete sau alte chestii are si meganu la greu... nu fac o paralela..nu vreau sa fiu off topic.. vreau doar sa stiti ce-mi trece prin cap..si daca merita sa fac aceasta investitie... masina o iau strict pt plimbari... sunt tanar..si o iau sa ma plimb cu ea... sa o alerg prin oras...nu vreau sa ma rupa la buzunar... ma intereseaza chiar sa-i pun instalatie de gpl...

 

ma scuzati daca am deranjat pe cineva... sau daca am fost off topic

Edited by atoma

Share this post


Link to post

Ia-o. Nu o sa ai probleme.

Share this post


Link to post

@atoma > Ia-o, cu supapele noi n-ai probleme si nici nu trebuie sa bagi alta benzina decat cea de CO95. Revizia e scumpa la unii pentru ca au schimbat mai mult decat trebuie si la service-uri cu tarife foarte mari.

 

@dumos > poate ne explici si ce este acel Backup pe calculator. Ce ti-au facut aceia la service puteai sa faci si tu in parcare taind alimentarea ECM pentru N secunde, operatiunea numindu-se Reset.

Share this post


Link to post

Si prin reset, vrei nu vrei, iti stergea si eroarea, nu trebuia sa le dai bani pt asta..

Share this post


Link to post

Azi m-am prezentat la service si, cu strangere de inima am facut rezervarea ptr schimbarea supapelor.

Am vorbit cu seful de la garantii si-n doua saptamani vine comanda de piese. Cu ocazia asta am admirat si Aveo-ul care e superb mai ales in interior. Numai cuvinte de lauda ptr el :D

In alta ordine de idei, ultima data am alimentat de la MOL de '95, insa cred c-am prins cea mai proasta benzina ever. Niciodata nu a tremurat mai tare motorul. Se-neca mai rau ca o dacie din 77, turometru oscila intre 500 si 1000 la fiecare stationare iar motorul se auzea foarte tare inauntru asa ca ... aviz amatorilor. Azi fiind pe rosu, am bagat EVO si s-a simtit imediat. Motorul toarce f. finut si inauntru e iarasi tacere :) .

 

P.S. Ovi, esti sigur ca, Kalosu are acel comutator de benzina?

Share this post


Link to post

Asa iti trebuie cand nu asculti sfaturile :D .

Incep sa imi dau seama ca nimeni nu prea citeste ce sa scris aici si tot apar intrebari despre acel comutator.

Share this post


Link to post

cu siguranta ca nu se citeste, mai ales ca am pus si poze cu "comutatorul".

Share this post


Link to post

Lucian, are sigur acel comutator numai ca este foarte bine ascuns, dupa cum s-a mai spus, in spatele vasului de expansiune...

Eu in locul tau, in loc sa ma duc la service, as fi scos acel jumper si as fi asteptat cel putin 500km inainte de a mege la service... lucru pe care de altfel la recomandat si ovi_jer cu ceva posturi in urma...

Share this post


Link to post

Ok, ok ... dupa o mica discutie cu ovi, stiu unde sa caut acuma :D . Eu il cautasem in alta parte.

La cererea expresa lui Ovi, reproduc ce mi-a zis mie seful de la garantii Opel service " D-nule comutatorul de care vorbiti dumneavoastra nu exista pe Kalos, el era doar pe generatiile mai vechi de Opeluri cu motoare monopunct ...restul nu mai conteaza.

Share this post


Link to post

Mentioneaza si numele service-ului ca sa stie lumea cat de pregatiti sant oamenii de acolo.

Daca era vorba de un mecanic se trecea cu vederea dar banuiesc ca domnul de la garantii are studii superioare.

Share this post


Link to post

Calmati-va. Sunt aia cu filtrul de polen pus invers.

Share this post


Link to post

:D ... dupa ce va iesi masina din service ..ca altfel mi-o fac aia praf akol' :D

Sato ...aia erau in Timisoara :D

Edited by Lucian79

Share this post


Link to post

Ovi dar poate ca nu e vorba de nestiinta ci chiar de rauvointa, pentru ca daca clientii nu stiu pot fi mult mai usor "vrajiti" si "dusi cu vorba"... In definitiv acea problema poate apare atat in garantie cat si in afara ei.

In ambele cazuri service-urile au de castigat...

Share this post


Link to post

Se prea poate.Ei au de castigat in amandoua variantele.

Share this post


Link to post

... salut... am un kalos(de la servici) sedan full... s-a aprins "cecu"... la opel gtt mi-au comandat piesele(vorbea ceva de calamina, rectificat chiuloasa, ardere incompleta pe un piston) si vin "peste 2 saptamani"... acum m-am intors de pe autostrada soarelui(am facut-o toata) i-am dat forja 150-160 combinat cu 80... canci... tot asa face... adica a consumat cam 25l/100km si scoate un fum... daca ma poate cineva ajuta contracost, sa-i faca un reset de ECM, o schimbare de jumper la cifra octanica(l-am vazut unde e, am incercat sa ajung la el desfacand cele 2 suruburi de la vasul de expansiune, dar nu am reusit sa ajung la el)... am citit 80-90% din topic... dar io sunt un pic cam rau anti talent ... va multumesc anticipat...

 

...va rog frumos sa ma ajutati... nupot sta fara masina "2 saptamani"*(cred ca mai mult - dupa o sonda litrometrica am asteptat 5-6 luni)... sontracost... va multumesc...

Share this post


Link to post

25l/100 km ? Mda, asta da "reusita" ... cred ca esti singurul cu un astfel de consum. Ce fum scoate ? si pe unde ?

In legatura cu resetarea ECM-ului, trage si tu ochiu' si-nvata aici

Share this post


Link to post

... pe esapament scoate fum... si pute de te rupe... ii omor pe aia din spate la semafor... ideea cu "cecu" e urmatoarea: la mers constant(azi 140-150cam 80 % din autostrada soarelui facuta special dus-intors, ca poate isi revine si se curata "CHESTIILE" de calamina) beculetul sta aprins continuu, cand intru in oras si incepe mersu normal cu schimari dese, incepe sa clipoceasca si rupe de fum si da in nas de zici ca se rupe in doua... aveti cuvantul meu ca nici 102 cel mai rapanos nu scoate asa fum... apropo de consum... am facut plinul cu MOL 98 din costin giorgian, am mers pana s-a zavarsit autostrada si inapoi(regimul de viteza l-am mentionat), in 3 pistoane dupa spusele celor de la GTT, iar la intoarcere ajunsese acul de la benzina la prima liniuta(corect cred ca e 20l/100km )... am mentionat ca am citit 90% din topic, am desfacut cele 2 suruburi de la vasul de expansiune pt. a putea ajunge la "giamparu" de schimbat CO 95 in CO 91, dar nu am reusit... am deconectat bateria... ma repet... SUNT 0 LA MECANICA, ELECTRONICA... va rog AJUTATI-MA...

Share this post


Link to post

Scrie mai ingrijit, te rog. Altfel posturile tale vor fi tratate drept calamina.

 

Primul lucru: verifica fisele si bujiile. Am inteles ca nu stii tu sa faci asta, apeleaza la orice service in care ai incredere, mai putin la aia care voiau sa ti-o revopseasca. Vorbim dupa aceea.

Share this post


Link to post

Daca fumul scos este alb inseamna ca intra apa in cilindri si "probabil sigur" trebuie rectificata chiuloasa.

Motorul mi se pare cam muci, din cate vad. A fost birjarita? Cati km are?

 

PS: Nu scapi de service. Du-te si las-o acolo sa o repare, nu mai merge asa cu ea ca o faci praf si o sa astepti muuult mai mult dup-aia...

Share this post


Link to post

Oare nu i s-o fi dus deja catalizatorul ?

Share this post


Link to post

Ce mai conteaza? Eu deduc probleme mult mai mari... Masina e in garantie?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...