Jump to content
Sign in to follow this  
zeus85

Intrebare Dintr-un Chestionar De Reexaminare Auto

Recommended Posts

Myg te rog sa-mi spui si mie articolul unde prevede semnalizarea in giratoriu ? Si mie mi se pare normal sa semnalizez dar in lege nu scrie nimic. Am inteles ca in Germania se amendeaza semnalizarea stg. cand intri in sens si la fel daca nu semnalizezi cand iesi. Ma intereseaza ce scrie in lege.

Va multumesc!

Share this post


Link to post

In lege n-o fi scriind (sau scrie) despre semnalizare in schimb, schimbarea directiei de mers si a benzii se semnalizeaza obligatoriu. Intrare in giratoriu este obligatorie la dreapta ceia ce nu necesita semnalizare, in schimb iesirea din sens presupune schimbarea directiei de mers ceia ce obliga semnalizarea.

Share this post


Link to post

Iesirea din sens pe directia inainte implica semnalizare??? NU CRED...

Share this post


Link to post

Inaintea sensului trebue sa existe panou informativ cu ramificatia sensului, directia dorita o alegem noi insa, deplasarea pe directia inainte nu este obligatorie, asadar, se semnalizeaza.

Share this post


Link to post

Discutam de sens giratoriu si nu de curba, aia nu e o simpla curba. Inaintea unui giratoriu nedirijat din start pieri prioritatea (chiar daca ai), daca te invirti in giratoriu esti (cu prioritate) pe directia inainte, iesirea din sens presupune schimbare directiei.

Share this post


Link to post

Semnalizeaza tu in asta. Directia inainte..din dreapta jos in stanga sus.

post-13903-0-55977000-1326231887_thumb.jpg

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

Nu inteleg ce vrei sa spui.

Share this post


Link to post

Am observat, multumesc.

Nu ti se pare idiotenie, atit timp cit este specificat CLAR cel aflat in sensul giratoriu are prioritate?

 

Normal ca respecti indicatorul care ti se adreseaza, dar nu mi se pare corect.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Era vb de semnalizare directia inainte. Acu ce treaba are prioritatea??

Share this post


Link to post

Pe undeva are, ai intrat in cerc si iesi unde vrei. Chiar daca mergi inainte inseamna ca iesi din giratoriu (daca ala se poate numi asa), nu?

Share this post


Link to post

Si e o linie dreapta! Inainte de centru semnalizezi stanga si dupa centru semnalizezi dreapta? =))

Parerea mea: mersul inainte in giratoriu nu se semnalizeaza.

 

 

 

 

Buna seara! Am o nelamurire: eu semnalizez stg. intrarea intr-un sens giratoriu si dr. cand ies (chiar daca drumul este aproape drept). Mi-a spus cineva ca nu se semnalizeaza in giratoriu. In Codul Rutier nu se specifica nimic. S-a schimbat ceva in lege sau am stiut eu gresit?

Va multumesc!

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

Nu conteaza ca esti in linie dreapta, aia e decizia mea de a merge pe directia inainte. In primul rind intru in sens giratoriu si doi, ies din sens. Atit timp cit niciun indicator nu ma obliga sa ies pe directia inainte, inseamna ca schimb directia ce impune semnalizare.

Share this post


Link to post

Desi in lege nu se specifica, mi se pare decent sa se semnalizeze macar iesirea din giratoriu.

Share this post


Link to post

Ce nu inteleg eu, de ce trebue semnalizat cind intri in sensul giratoriu. Odata intrat, nu vad la ce trebue pus semnal stinga daca nu es pe prima ramura.

Share this post


Link to post

Scuze de post dublu, dar imediat imi trag un pumn in gura. :spumelagura: Si asta :rambo: pentru cei ce au scris in codul rutier ca trebue semnalizat dreapta cind intri in sens giratoriu (parca n-ar fi obligatoriu la dreapta) si semnalizare stinga in sens cint tu, circuli pe un traseu cu prioritate. Am citit pe ici pe colo si ma minunez citi o tin sus si tare semnalizarea stinga in sens. Pentru ce breee? Ma invirt in cerc cit vreau eu si nu pun semnal stinga, dat fiind ca ma deplasez pe directia inainte pe traseu cu prioritate!

Share this post


Link to post

La Lege scrie doar :

Art. 20. Conducatorii autovehiculelor sunt obligati sa semnalizeze la schimbarea directiei de mers si la depasire numai cu luminile intermitente ale semnalizatoarelor, in raport cu schimbarea directiei de mers

Treaba este ca multe giratorii sunt cu banda dubla si trebuie circulat cu atentie, mai ales daca ti-a dat prin minte sa circuli pe mijloc, crezand ca nu are nimeni curajul sa te dubleze. E bine sa mai dai cate un semnal...

Share this post


Link to post

Cand cineva asteapta sa intre in sensiul giratoriu, nu o fi bine sa stie ce intentie are cel care se invarte pe acolo si/sau cei care vor sa intre in giratoriu pe o iesire (intrare) dinaintea lui? Daca ii vede pe toti cu semnal dreapta, nu e clar ca poate intra si el in giratoriu linistit?

Ma rog, asta presupunand ca s-ar semnaliza corect de catre toata lumea.

 

Eu am alta nelamurire cu giratoriile. Care e explicatia dobitoceniei de a tranti un munte de pamant in mijlocul unui giratoriu, pentru a nu vedea ce se intampla in cealalta parte?

Share this post


Link to post

Deci egzista tari pe gustul tuturor. In Belgia nu se semnalizeaza cat timp stai in sensul giratoriu, ci semnalizezi dreapta doar cand iesi. In Franta, semnalizezi stanga cat timp stai si dreapta cand iesi.

Eu am circulat destul de mult in ambele tari si dupa parerea mea solutia franceza e mai buna. ADica, cat timp ai de gand sa te invarti tii semnal stanga, si cand ai de gand sa iesi pui dreapta.

 

Motivul e urmatorul: jumate soferi (aia mai blonzi) nu semnalizeaza oricum. Tu daca astepti sa intri in sens, si vezi pe unul care NU semnalizeaza nimic, nu ai de unde sa stii ce intentie are. S-ar putea fie blond si sa iasa inainte sa ajunga in dreptul tau, doar ca n-a semnalizat-o. In cazul asta l-ai asteptat degeaba. Cand e trenulet de masini e foarte frustranta treaba. Insa nici nu poti intra, pentru ca e posibil ca omu' sa nu fie blond ci chiar sa aiba intentia sa se mai invarta. Din motivul asta cred ca e mai bine in Fr, daca omu' nu e blond semnalizeaza stanga, tu intelegi ce are de gand si stai calm. Iar daca vezi pe unu' care nu semnalizeaza nimic esti perfect indreptatit sa-i arati degetul mic.

 

Avantajul sensului giratoriu e ca nu trebuie sa astepti pe toata lumea, poti intra in "intersectie" chiar si daca e "ocupata", cu conditia ca cel care o ocupa sa iasa inainte de intrarea ta si sa o semnalizeze, traficul poate fi mult mai fluid, uneori nu trebuie sa se opreasca nimeni si sa astepte decat daca traictoriile se intersecteaza... ceea ce nu e insa obligatoriu. Insa daca intentiile sunt neclare (adica nesemnalizarea nu stii daca inseamna ca omu' mai merge sau e bou) avantajul asta se duce dracu'. Intr-o lume ideala nu ar conta, lipsa semnalizarii ar echivala cu semnalizarea stanga, insa in lumea reala conteaza.

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Eu am alta nelamurire cu giratoriile. Care e explicatia dobitoceniei de a tranti un munte de pamant in mijlocul unui giratoriu, pentru a nu vedea ce se intampla in cealalta parte?

Simpla: ii frineaza (sau ii arunca de-a dreptul in aer, a se vedea Centura de Vest a Ploiestiului) pe cei care intra voiniceste in giratoriu; probabil se mizeaza pe efectul psihologic de obstacol mai serios ;)

Share this post


Link to post

Si trambulinenele alea au un rost. Impiedica de a fi orbit de faruri.

Va dati seama la un sens cu cinci ramuri spre ex. ce frumos ar fi.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Scopul principal la "movila lu' Burcel" de care s-au umplut toate orasele este detaliat si in cartea Traffic a lui Tom Vanderbilt: scaderea vizibilitatii in locurile periculoase duce la reducerea instinctiva a vitezei de catre soferi, de unde rezulta si siguranta crescuta a intersectiei.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...