Jump to content
Sign in to follow this  
Satori

Consum - Chevrolet Kalos/Aveo

Recommended Posts

Clarkson's top fuel saving tips

Source

 

Nu imi place sa pun frana. Nu imi plac foliile pe geam pt ca nu vad ce se petrece in fata aluia din fata mea care pune frana.

Folosesc frana de motor in oras pana cand mai are un pic masina si da in nas (deobicei sunt a 3-a si o las pana pe la 25 km/h in viteza dupa care o trec la punctul mort).

Nu merg cu AC pornit in oras pentru ca sunt fumator si nu ma deranjeaza caldura chiar daca sunt 40grade afara-oricum si cu aer pornit, la ora pranzului ma bronzez uniform pe maini si picioare(daca sunt in pantaloni scurti).

A 5-a nu folosesc decat inafara orasului. Rar folosesc a 4-a si asta cam dupa 60-70km/h.

Daca vad curba la 100metri si sunt cu a2-a la 40, nu ii dau a 3-a ca sa am de ce pune frana,apoi retogradat si iar acceleratie. Eventual ma duc cu a 2-a la 50 dupa care ridic piciorul de pe acceleratie, se infraneaza, iau virajul, o calc iar.

La stop nu ma trag cu bmwuri dar nici nu adorm la volan. Accelerez destul de puternic (nu dau scartzuri) si schimb pe la 3000rpm.

 

Asta cam atat despre regimul de mers in oras. CONSUM : medie 10l/100km.

 

In afara merg oarecum linistit.Urc in ture foarte mult la depasiri (100km/h intr-a 3-a e ceva normal). Pe autostrada viteza de croaziera e undeva pe la 100-110km/h. 3-4 persoane in masina, portabaj nu f plin-iesire de weekend.A/C pornit mereu la drum lung afara de momentul unei depasiri :) . CONSUM mediu 7l/100km.

 

Crissblue spune asa :"Am alimentat 40,5 litri la iesirea din Buc,facut 712 km"

Mai sunteti care aveti consumuri sub 10 in oras (Bucuresti).

 

Cum reusiti fratilor ? A, si in oras 50% din mersul meu cu masina se desfasoara dupa 9-10 seara cand se mai linisteste traficul. In rest, traiasca Metrorex.

Edited by vladawd

Share this post


Link to post
... Folosesc frana de motor in oras pana cand mai are un pic masina si da in nas (deobicei sunt a 3-a si o las pana pe la 25 km/h in viteza dupa care o trec la punctul mort). ...

 

Frana de motor si consum zero ai, doar, cat turatia motorului este peste 2000 rpm. Motorul se gaseste la 2000 rpm in treapta a treia cand esti la 40 km/h ! Ce faci tu se cheama decelerare si ai un consum echivalent celui pe care il ai cand scoti din viteza la 25 km/h, adica consumul de la ralanti. Frana de motor ai, doar, daca ai trece in treapta a doua la 40 km/h si ai ramane in treapta respectiva pana aproape de oprire (< 5 km/h).

La motorul tau, ar trebui sa ai un consum extra-urban de minim 5% si maxim 6%. Deci, nu numai stilul de mers este motivul consumului tau, exista si conditii tehnice favorabile (filtru aer, bujii, benzina, pneuri).

Edited by tolin

Share this post


Link to post

hai sa vedem! am facut si eu un consum mediu la masina mea! dupa estimarile mele am consumat cam 90 de litri de benzina de 95 de la mol pe 1370 de km. eu sunt multumit pana acum. stilul de condus e potolit cu turatia intre 2500 si 3200 , cu ac-ul partial pornit. masina e aveo sedan cu motorul acela de 1200 care rupe asfaltul. si alta chestie...incerc pe cat posibil sa evit circulatia prin oras. o sa tin cont in continuare cata benzina bag si o sa va tin la curent!

Share this post


Link to post

Tolin, vorbeai de un consum de 5-6 l/100 km. In regim de autostrada acest consum la ce viteza medie se obtine?

Share this post


Link to post

Cred ca pana in 3ooo ture .Asta am constatat eu .Tolin! raspunzi la anterioara intrebare ,pleaseee!

Share this post


Link to post
Tolin, vorbeai de un consum de 5-6 l/100 km. In regim de autostrada acest consum la ce viteza medie se obtine?

In regim de autostrada nu se obtine. Pentru ca autostrada inseamna 130. :)

Vrei 5-6, mergi la 90-100, ceea ce pe autostrada e periculos parerea mea.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Nu e periculos decat pentru nervii altora. Revin cu detalii dupa ce ajung acasa (maine) si fac ceva calcule (poimaine) :)

Preliminar: 7,5% la o viteza medie de peste 100 km/h, peste 3000 km (restul prin RO, nu se pune :( ), A/C aproape tot timpul.

Share this post


Link to post

Scuze de offtopic, dar consumul nu e scop in sine, e mai important sa mergi safe decat sa ai consumul din carte, in general sub ala nu prea se obtine, deci o atare discutie ar fi refuzata de sens :)

Eu unul chiar cred ca e periculos sa mergi incet. Aseara mergand cu viteza legala, neducand copii la scoala m-am trezit ca vreo 4 nu mai incapeau pe drum si erau cam toti sa ma atinga, am facut cateva succesiuni de fandari stanga dreapta sa-i evit, apoi am ajuns la concluzia ce dinainte o stiam: trebuie sa merg mai tare ca ei sa fiu in siguranta. De altfel un fost coleg de dormea pe hautostrada a muscat o palitura de osanda din spate de i-a zburat saorma in fata si bordul de la logan in brate. Statistic si logic, in trafic si in viata, e bine sa fii bine in fata, altfel te ia puhoiul pe la spate :)

 

De altfel.. cum se merge afara, asa-i ca nu cu 40 de kmh sub limita legala? :)

Nu intamplator, cea mai rapida sosea din lume e si cea mai sigura ;)

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Ca tot s-a deschis un off aici, profit.

Si afara se merge cu 40 sub. Sa zicem ca ai 3 benzi. Pe banda 1 circula camioane si "ceilalti". Daca nu e trafic, pe banda 2 circula restul lumii, iar pe 3, mertzane grabite si... rechini :) Chestia tampita apare cand e trafic. Pe 3 se muta cam toata lumea, iar 2 ramane o banda cu utilizare ciudata. Daca un camion se apuca sa depaseasca, atunci se gaseste unul uitat pe 2 sa se simta incomodat si atunci trece pe 3 cu o viteza mult sub cea de pe banda asta (sa zicem 100 fata de 130). Chestia e cu adevarat periculoasa. Am tras o frana cu discurile mele "ovalizate" ca mi-au clantanit dintii in gura, de parca erau cuplati la ABS :D Era cat p-aci sa-l musc pe unul de fund!

Share this post


Link to post
In regim de autostrada nu se obtine. Pentru ca autostrada inseamna 130. :)

Vrei 5-6, mergi la 90-100, ceea ce pe autostrada e periculos parerea mea.

 

 

Cand am spus "regim de autostrada" m-am referit la un mers constant cu o anumita viteza fara franari si accelerari multe.

Nu te teme, pe autostrada merg cu 130-140 km/h. :)

Eram doar curios care ar fi viteza medie pentru a obtine acest consum si am dat un mediu prielnic (autostrada) obtinerii lui.

 

Saptamana trecuta a trebuit sa merg pana la Bucuresti sa iau niste marfa. Am alimentat cu benzina de 100 RON (aproximativ 24 de litri). Cu aceasta cantitate am parcurs aproximativ 320 km din care: 200 km de autostrada (mers constant 130-135, la dus am fost gol si nu am folosit A/C, iar la intoarcere aveam 140 kg de marfa plus un pasager si A/C pornit), 24 km de trafic bucurestean fara A/C (din Militari pana la Obor si retur), iar restul kilometrilor pana la total au fost facuti in Pitesti. Am avut un consum rezonabil nu?

Edited by mazzy4you

Share this post


Link to post
... Am avut un consum rezonabil nu?

Cine stie ? Cine face astfel de calcule imposibile ? Probabil, daca 5 e minim si 10 este maxim, 7,5 este o medie rezonabila.

 

Consumul in regim de autostrada depinde de aer, de reactiunea lui si de aderenta cu solul. Eu nu vad turatie intre acesti factori.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Salut.

Eu sunt de la concurenta, dar ma intereseaza un Aveo 1.2 pentru viitoarea nevasta.

Imi poate spune si mie cineva care are Aveo de 1.2 cam cat este consumul mediu in Bucuresti (de preferat din plin in plin)...

Multumesc...

Daca vreti va zic si eu cat consuma Accentul meu :D .

Share this post


Link to post

Daca te ajuta consumul meu (dar in Brasov )8,5-9 l ,cateodata si 9,3.Iarna 9,5-10,5 l

P.S Nu esti de la concurenta .Indiferent ce masina ai esti colegul nostru ,de pe forum . :thumbl:

Edited by puchi

Share this post


Link to post
Deci prin Bucuresti e posibil sa ia 9-10...

Salut,

Aveo 1.4 in bucuresti consum 9% cu A/C pornit permanent.

Share this post


Link to post

Circuli numai noaptea? :)

Share this post


Link to post

Nu e nimeni cu un Aveo 1,2 din Bucuresti sa vrea sa imi spuna cat ai consuma? Pleasee

Share this post


Link to post

Aveo 2008 cu motor de 1,2L trebuie sa consume mai putin in urban datorita imbunatatirii admisiei de aer. Gurile rele vorbesc de un max. 7,5%.

Share this post


Link to post

In cartea tehnica Aveo 2008 in 5 usi si 1,2/84 de cai consuma cam 7,5 in oras si parca intre 5 si 6 in afara...

Dar cartea tehnica e una si realitatea de la pompa e alta...

Oricum, m-ar ajuta si consumul de la Aveo mai vechi in Bucuresti, nu vreau neaparat din 2008 (nu sunt pretentios :D ).

Share this post


Link to post

9-10% la celelalte, in B. Si daca vrei sa aplici metodele "clasice" de economie, poti ajunge si la 12%. Consumul urban depinde de foarte multi factori si in genere, cu cat ai excursii mai scurte, cu atat consumi mai mult. La fel este si daca rulezi la ore de varf sau pe trasee sugrumate.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Aveo 1.2 sedan 9% in Bucuresti in conditii de aglomeratie.

 

PS: Dupa cum spunea Tolin, depinde de o varietate de factori.

Share this post


Link to post

Refacut consum.

 

In Bucuresti 8,7 % deci regim urban. Distanta pe care o parcurg zilnic de acasa la servici este de 23 Km (crangasi - IMGB) si pe drum nu am multe stopuri blocaje etc cu exceptia de la Razoare (dinspre Academie nu dinspre Vasile Milea via Bd Timisoara)

 

In afara: Bucuresti - Buzau - Gura teghii distanta de 220 Km dus (dus intors 440 Km) , plecat cu rezervor plin. 5,5%. La revenire aveam acul indicator un pic peste jumate. Drum relativ lliber. Viteza de rulaj a variat intre 70 si 120 in plus am mers pe serpentine si drumuri de munte. Consum efectua conform indicatiei acului de litrometru.

 

O intrebare dar rog sa imi raspunda cineva care stie: ACUL DE LA LITROMETRU INDICA CORECT sau are bazaconii in cap? Deoarece mi se intampla ca la un moment dat s imi arate mai putin si apoi netam nesam creste indicatia,iar scade iar creste. Semnalul de la sonda este trimis direct la litrometru sau trece prin calculator , ECMM(modul electronic comanda motor) si de aici la indicator? care e varianta corecta.

De asemenea, am inteles ca rezervorul are 45 l. Cand acul indicator este la mijlocul gradatiei cati litri mai sunt in rezervor in realitate? 23? 25?

 

Astept un raspuns exact.

 

Cu bine

Tudor

Edited by tudor2402popescu

Share this post


Link to post

Nu te poti baza pe acul de la litrometru. Acesta este doar ca sa-ti faci o idee in mare de cata benzina ai in rezervor. Ceea ce indica el poate fi influentat si de inclinatia masinii.

Share this post


Link to post

Consumul a fost efectuat la reumplere la pompa. Si anume cati litri au intrat pana la primul clic al pompei. Apoi la al doilea clic. La al treilea deja nu mai puteam sa bag. Rezultatul a fost 8,7 L. Asta dupa 100 Km. Apoi am facut dupa aceeasi metoda dupa 200 Km. 17,2 L. Deci am mers pe valoarea mai mare. LA drum l-am facut dupa aceeasi metoda. Deci 5,5 afara si 8,7 in oras. Atat mi-a iesit. In Plu Mentionez inca o data ca sunt un sofer calm si am un traseu destul de lejer pana la servici. In plus de asta se pomenea mai sus de distante parcurse scurte. Asta e clar. Scurta insemnand ce? Sub cati Km ? Deoarece 23 Km nu mi se pare scurta. Probabil distanta scurta o fi sub 8 - 10 Km. Dar la astfel de distante rar merg. Penru distante < 8 Km prefer mersul pe jos daca nu e o urgenta care sa necesite utilizarea masinii. Prefer mersul pe jos (si nu RATB - asta insemnand tramvai - autobuz - troleibuz pentru cine nu stie) si in cazul unor distante mai mari, cel putin in weekend daca nu plec din Bucuresti,cand am nevoie de masina intr-adevar ,ci ies la plimbare cu prietena. Mai dau jos burdihanul.

Share this post


Link to post

Exact, distanta scurta inseamna sub 5 miles (8 km).

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...