Jump to content
Sign in to follow this  
Satori

Consum - Chevrolet Kalos/Aveo

Recommended Posts

Poate aşa ies şi cei 7 din maşină: Giony, himself, Irene, herself & so on.

Şi poate aşa iese şi consumul, ca să revenim la topic.

 

În altă oridine de idei, de câteva luni am trecut de la OMV 95 la MOL 95.

Şi cu ocazia asta am coborât şi cu consumul urban sub 10. E drept că am talpa cam grea, dar 10-11 şi chiar 12 era cam mult pentru motorul de 1.2.

Dacă iese şi sub 9 în urban mă declar mulţmit. Dar pentru asta ar trebui s-o las mai moale cu talpa şi să mai fie ceva summit-uri...

Share this post


Link to post

am bagat si eu 7 in masina,eu cu prietena in fata si in spate 4 fete si 1baiat(el tot cu prietena),trebuia sa ii duc pe toti acasa sa nu mai astept la taxi.

consum in bucuresti 10-11(mai ma duc cu a 2 pe la 5000 rpm cand mai ma supara cineva la semafor)masina are 14XXX aveao 1.4 platinum,c.v. manuala

bafta

Share this post


Link to post

Aveo 5 usi motor 1.2 - 426 km - 25 l MOL95 - 5.87 l / 100 Km

Share this post


Link to post

10-11 in functie de aglomeratie de stilul de condus.aveo 1.4 paltinum,bucuresti

azi 120km,50% autostrada,50%bucuresti:m-am alergat cu un prieten cu un logan 1.4 mpi care 145km/h nu mai putea ii tremura directia,urcat 4000-5500 rpm trepte 2-3-4-5 cunsum 12L.am avut si 175 km/h,in general cu 160>

bafta

Edited by Tichi_X2004

Share this post


Link to post

Ultimul consum de autostrada

5,6 L/100Km

viteza medie ~ 110-120 Un varf de 180km/h (cam 10 km)

Temperatura mediului peste 15 Grade celsius

Sarcina 77 kile (eu)

Benzina: OMV95

Edited by DevBreak

Share this post


Link to post

Deci eu cu 75 de kile fac economie serioasa la benzen.

Alimentat un plin de efix- sunt curios ce consum iese, in conditiile in care nu ma pot abtine sa nu-i dau ture- trage excelent motorul.

Share this post


Link to post

Calculat consumul aproximativ 9/100.C-am 70%urban 30 ext.O fii mult o fi putin?

Share this post


Link to post

Este normal :) .

Share this post


Link to post

eu bag plin sau pana la plin mereu

si pe cadran apare 350 --- 360 km, aprox 12,5% daca ma iau dupa el, motor nou

Share this post


Link to post

Constat cu satisfactie ca al meu consum mediu s-a stabilizat in jurul valorii de 9,2 l/%. Este calculat la peste 52.000 Km din care destul de fix 1/3 extraurban, iar restul urban. Calcule cu un grad unitar de nedeterminare, dar ajustate empiric, arata ca posibile consumuri medii tipice:

urban - 10,5 l/%

extra - 6,6 l/%

Satisfactia provine din faptul ca acum stiu sa-mi calculez bugetul ;) E vorba deci (~4.800 litri in 48 luni) de 100 litri/luna.

Partea proasta e ca vine vacanta si ma asteapta un traseu de aproape 6.000 km.

Partea buna e ca imi va scadea iar consumul mediu :D

Partea aproape nevazuta este ca aceasta scadere va fi nesemnificativa...

Share this post


Link to post

Saptamana asta am facut un drum dus-intors Bucuresti - Cluj Napoca. Consumul obtinut este de 7.5 l/100 km.

 

Viteze medii: 60-80 km/h in localitati; 100-120 km/h in afara localitatilor; 130-140 km/h pe autostrada.

Aerul conditionat pornit 75% din parcurs.

In masina erau 3 persoane + bagaje.

Share this post


Link to post

Pe mine ma dispera consumul.In oras nu-mi dau seama nu urmaresc dar cand plec la drum lung ma uit sa vad si eu cum se consuma cat se consuma si atata timp cat merg cu masina usoara si fara AC e Ok nu stiu sa va zic consumul dar de la full ajunge nu la liniuta groasa urmatoarea mai subtire dar deasurpa ei sa zic intre liniuta groasa si liniuta subtire pe un drum constanta - bucuresti.

Eh la intoarcere cand se face ziua plec pe la 10-11 cu masina plina de marfa si nevoie de AC ca mor de cald acul cand ajung in constanta este intre liniuta rosie si liniuta subtire pe undeva pe la mijloc.Intradevar la intoarcere din cauza ca e grea masina si mai dau si drumu la AC e normal sa consume mai mult dar mi se pare enorm de mult asa daca m-as lua dupa liniute consumul ar fi dublu cand ma intorc.

In rest e bine masina rotile din fata s-au crapat un pic dar cred ca e normal asa se uzeaza ele , motorul e cam murdar dar merge :) si servodirectia parca face un zgomot (insezabil ptr. oameni normali la cap) de cauciuc cateodata sau frecare de plastice de cauciuc ceva de genu si nu vine de afara de la roti vine de la servodirectie dar e foarte rar si cred ca e normal.

Share this post


Link to post

Nu te supara, tu intelegi ce scrii?! Ori sunt eu prea obosit nu nu-ti vad virgulele...

Share this post


Link to post

Aşa e bine, dom' profesor?

 

Pe mine ma dispera consumul. In oras nu-mi dau seama, nu urmaresc, dar cand plec la drum lung ma uit sa vad si eu cum se consuma, cat se consuma si, atata timp cat merg cu masina usoara si fara AC, e OK. Nu stiu sa va zic consumul, dar de la full ajunge nu la liniuta groasa, ci la urmatoarea, mai subtire, dar deasurpa ei - sa zic intre liniuta groasa si liniuta subtire - pe un drum Constanta-Bucuresti.

Eh... la intoarcere... cand se face ziua, plec pe la 10-11 cu masina plina de marfa si e nevoie de AC, ca mor de cald. Cand ajung in Constanta, acul este intre liniuta rosie si liniuta subtire - pe undeva pe la mijloc. Intr-adevar, la intoarcere, din cauza ca e grea masina si mai dau si drumul la AC, e normal sa consume mai mult, dar mi se pare enorm de mult. Asa, daca m-as lua dupa liniute, consumul ar fi dublu cand ma intorc.

In rest e bine masina. Rotile din fata s-au crapat un pic (??? WTF ???) - dar cred ca e normal, asa se uzeaza ele. Motorul e cam murdar, dar merge :) , si servodirectia parca face un zgomot (insesizabil ptr. oameni normali la cap) de cauciuc cateodata, sau de frecare de plastice de cauciuc - ceva de genu' - si nu vine de afara de la roti, vine de la servodirectie, dar e foarte rar si cred ca e normal.

Share this post


Link to post

@ptr1aa > nu te mai lua dupa indicatorul de nivel curent al benzinei din rezervor, indicatia lui este neliniara si aleatoarie. La un calcul de consum te poti baza doar pe indicatorul de nivel minim al benzinei din rezervor, dupa ce indicatia lui ramane constanta.

Share this post


Link to post

ptr1aa!! Bun si tu cat crezi ca ai consumul ?.Ti-ai facut un calcul? Spune`ne `si noua !.Asa informativ. :)

Share this post


Link to post
Saptamana asta am facut un drum dus-intors Bucuresti - Cluj Napoca. Consumul obtinut este de 7.5 l/100 km. Viteze medii: 60-80 km/h in localitati; 100-120 km/h in afara localitatilor...

Daca ai tinut cont de radarele fixe dintre Cluj Napoca si Turda sigur nu ai reusit mai mult de 55 km/h, daca nu ai tinut cont si ai mers peste 60 km/h atunci in mod sigur ai sa primesti niste "felicitari" acasa. Daca ar fi, Doamne fereste, asa atunci pregateste un sofer de rezerva sa beneficiezi astfel de oprtunitatile oferite de un nr. de leasing.

Edited by starsteel

Share this post


Link to post

Nu stiu Puchi , eu m-am luat dupa liniute dar se pare ca nu arata exact asa ca habar nu am.Uite , data viitoare cand ma duc la bucuresti ma uit la Km pe bord si bag si benzina full ca sa am dupa ce sa ma iau cat de cat si la sfarsit fac poza cu cat mai am in rezervor de pe indicatorul din bord si cati KM am facut.

Am si eu o intrebare , sa imi iau niste dura lube sa tratez motorul ...etc. vrajeli din alea ?

 

Nu e vorba de dura lube ulei este vorba de din ala care bagi in benzina ( cred ) :) .

Share this post


Link to post

Nu umbla, omule, cu duralube lamotor nou. Alta treaba n-ai?

Share this post


Link to post

Opaaaa stai ca m-am interesat cu google si nu e treaba buna deloc cu dura lube.

Cica fac mai mult rau decat bine , depuneri , probleme pe termen lung , practic distrug motorul si nu numai asta cica a fost dat in judecata de SUA ptr. afirmatii false ca ar face ceva bun.

Dracu sa ii ia ca face reclama in revistele astea de metro de iti ia ochii si cumpara lumea fara sa stie, oricum eu va intrebam pe voi inainte nu fac nimic la masina fara sfaturi de la profesionisti.

Share this post


Link to post

Colega lasa`l incolo de Duralube .Daca vrei sa faci ceva util curata admisia .Nu stii,?, dai P.M lui TOLIN e meserias omul asta si cumsecade .Pe mine m-a servit (sarutmana Maitre).

Share this post


Link to post

Deci,

 

La Aveo 1.4, 16v,

consuma mult de tot. Adica sa mor eu daca am mai vazut masina care sa consume atata, la puterea si capacitatea asta.

 

Dupa calculele mele ochiometrice, dupa ureche :rolleyes: , si dupa cata benzina bag, ca am luat deja 3 mingi in doua luni :lavolan: .

 

Pai eu zic ca mie in oras imi manca vreo 13-14l/100km (mers normal: la 3200rpm schimb si pic in 2500; rar mai bag piciorul sa fac pe cativa, si ii mai dau un 5000 ture pentru vreo 200-300 m) si in afara imi mananca de exemplu (Timisoara-Oradea: pe ceas fix 360km benzina fix de 140RON, adica exact 10L/100km). Deci nicidecum 5,4 cum scrie in carte la consumul in afara. Si ca mers, 90-100 prin sate si orase, inafara de Arad si 140-150 in afara oraselor.

 

:o fftopic: Eu zic ca are consum mare. Mai conduc si o Solentza a fratelui meu, exact in acelasi regim, poate chiar mai tare si o mancat pe aceeasi distanta, TM-Oradea, fix 7.5L/100km. Si aia costa 4000 Euro si Aveo-ul meu costa 9000 si ceva de euro. Da, da am suport de pahare, deschiderea portbagajului din interior, etc. :) )

Edited by Adrian_C

Share this post


Link to post

Eu cand mi-am luat masina am examinat specificatiile motoarelor de pe logan si de pe aveo si aveo are un motor mai bine gandit si se stoarce mai multa performanta din el cum ar fi cel de 1.4 cu 94 cp si chiar si cel de 1.2.

Dupa ce am citit multe forumuri si dupa multe cautari ( asa am dat de forumrul acesta) am realizat ca :

1. motorul de logan se defecteaza grav si nu iti spune nimic calc. (missfire ... etc. nu stiu detaliile mecanice doar termenul)

2.loganul se defecteaza in timp in multe locuri si cazuri multe care te duce cu gandul la un defect din fabrica sau masina gandita prost din fabrica care la aveo nu prea vezi cum ar fi aerul conditionat care face zgomot sau care pur si simplu se strica si multe altele.

3.povestile de consum mai mic la logan sunt doar povesti motoarele pe benzina consuma la fel sau chiar mai mult decat aveo deoarece loganul este mai greu are o aerodinamica proasta si motoarele de putere mica se chinuie sa traga bestia patrata pe asfalt la fel ca aveo 1.2 asa ca nici motoarele mici nu ofera consum mai mic exceptia fiind motoarele pe gaz si diesel dar alea nu sunt chiar ieftine si nici fiabile.

4.viziteaza forumul unde se aduna cei cu logan (dacia club nu mai stiu sigur oricum e unu mare unde se aduna toti) si o sa descoperi ca dacia logan este foarte foarte prost facuta si sta foarte foarte prost la capitolul fiabilitate si o sa afli si consumul.

Nu vorbesc prostii ce crezi ca imi place sa arunc cu banii cand puteam sa iau la aceasi bani un logan cu toate dotariile sau unul cu acelasi dotari ca pe aveo-ul meu dar la vreo 1000-1500 euro mai ieftin.

Share this post


Link to post

Puteai să dai câţi bani vroiai, că suport de pahare şi deschidere la portbagaj (chiar şi din exterior, fără cheie - până de curând) tot n-aveai!

Share this post


Link to post

Am scos si eu un 7,6 (am avut si cateva drumuri mai lungute). Tras ca de obicei, fara menajamente (ii dau ture sa curat bine depunerile din motor). Benzina- petrom 95.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...