Jump to content
Sign in to follow this  
Satori

Consum - Chevrolet Kalos/Aveo

Recommended Posts

Ce te face sa crezi ca Schumi mergea... economic? :D

Share this post


Link to post

Bine zici, dar ma refeream la...stiinta sofatului de la Schumi, nu modul economic de condus :D

Totusi consum mic,asemanator de Matiz/Tico. Bravo lui =D>

Share this post


Link to post

Dar kalos-ul meu nu e de uzina,e pt echipe private :D

 

P.S adica masina mea nu mai are EGR decat de forma si mai are aplicat si un box tuning

Edited by entaro79

Share this post


Link to post

Primul consum unde am mers 80% extraurban si 20% urban a fost de 6,3 la 100 de km.

Share this post


Link to post

Să vezi surpriză când vei face 80% urban...

Share this post


Link to post

Poate în Focşani nu, dar dacă vii câteva zile în Bucureşti - se rezolvă de la sine...

Share this post


Link to post
Crezi ca pot sari de 10 urban???

Cu cat faci semnatura mai mare, cu atat consumi mai mult !

Share this post


Link to post
Cu cat faci semnatura mai mare, cu atat consumi mai mult !

 

Consumul, la Aveo, este direct proportional si cu greutatea autoturismului?

Share this post


Link to post

Banuiesc ca o masina cu cat este mai grea si mai incarcata cu atat va consuma mai mult. Nu stiu daca direct proportional, dar sigur exista o legatura: mai greu -> consum mai mare.

Referitor la consumul urban, in Bucuresti si in marile orase ale tarii poti sari lejer de 10 l/100km. Cum se spunea si pe aici, devine o combinatie intre l/h si l/100km.

Share this post


Link to post

Mah fratilor, logica la domnu' Consum e urmatoarea:

Consumu depinde direct proportional cu:

1. Lucrul mecanic efectuat!!!!!

2. Randamentul, sau eficienta motorului!

3. puterea calorica !!!! nu cifra octanica a combustibilului!

Deci de aici rezulta:

A. Cu cat masina e mai grea, mai incarcata, sau are sarcini aditionale, vezi A/C, creste consumul.

B. Cu cat cuplul motorului se realizeaza la turatii mai mici, cu atat e mai usor de condus si de intretinut. ma refer la comoditate, in primul rand, ca nu tre sa-l turezi la 4000 rpm sa schimbi viteza.

C. Puterea calorica a bensinei de regula e standard, nevertheless ca are CO 95, 98, 99+, 100, 101.

Cifra octanica reprezinta rezistenta la autodetonare a benzinei. Si anume sa nu se autoaprinda inainte de scanteia de la bujie. Se recomanda pentru motoare mai silentioase, si pentru un mers mai...rotund. si de regula arde mai bine, mai complet, si nu face atata gudron si funingine.

 

Deci la mersul in oras, pentru acelasi sofer, un motor de 1.6 pe Kalos de exemplu o sa consume MAI PUTIN decat cel de 1.4

subsecvent, relatia se aplica si pentru 1.2.

daca ati avea 3 masini identice, dar cu cilindreele de mai sus, ati vedea cu proprii ochi.

Este evident, de altfel ca o turatie mai mare adice cu sine un consum mai mare, si cu cat esti constrans sa schimbi vitezele mai mereu la 4000 rpm la 1.2 in loc de 2700 rpm la 1.600 pentru acelasi cuplu, ca diferenta de 1300 rpm, la fiecare minut de functionare isi spune cuvantul.

si revenind la regula numarul 1 a consumului, daca consideram ca toate motoarele sunt egal perfectionate: consumul de combustibil depinde de lucrul mecanic efectuat: deci daca greutatea e mai mare, si consumul e mai mare. adica motorul de 1.4 pe kalos consuma mai putin decat motorul de 1.4 pe lacetti, fiindca lacetti are 1300 si ceva de kile.

Ideea e ca daca mergeti subturat sa reduceti din consum, veti paradi supapele, valvele, arderile in camera de ardere vor fi incomplete, si-ntr-un final va veti alege cu o paguba si mai mare, si anume schimbarea setului motor, sau a intregului motor...sau a intregii masini.

vitezele se schimba numai in plaja de cuplu maxim al motorului. la motoarele astea asta inseamna chiar inainte de 4000 rpm, iar pentru treapta 5, chiar imediat dupa 4000 rpm, ca sa aveti kraft la depasiri, sa nu infundati supapele si catalizatorul si ca randamentul arderilor sa fie optim. de asemenea genul asta de conducere nu va streseaza asa tare segmentii de pe pistoane. dar aci demonstratia e mai grea.

concluzia:

vreti consumuri mici, luati-va masini usoare!!!

daca are 2 tone masina, veci pururi n-o sa scoti consum sub 12 in oras, nici macar daca e diesel.

ma refer la orase ca bucuresti, brasov, timisoara, cluj, nu apahida, severin, copsa mica sau beclean.

pace voua

Share this post


Link to post
Mah fratilor, logica la domnu' Consum e urmatoarea:

...

 

concluzia:

vreti consumuri mici, luati-va masini usoare!!! Dooooh, era si greu sa sesizam...

daca are 2 tone masina, veci pururi n-o sa scoti consum sub 12 in oras, nici macar daca e diesel. Sa mori tu?! Uite, un passat de 1,9 care scoate extra 5-5,5- scoate el 12 in oras? Daca tractezi vreun tir. Si passat-ul de 1,9 are peste 1400 de kile.

 

Colega, bine ai venit!

De la primul post deja vii cu sfaturi, insa nu toate sunt bune si nu tot ce spui e tru :D .

Oricum, pe forumul asta decat Cumnatu daca are masina de doi toni si poate NFS si ALX (nu stiu cat are SantaFE si Outlander). Nu prea avem masini grele si nici nu ne dorim (unii). Stii tu cate ceva, dar la unele mai ai de studiat.

Edited by Lucian M

Share this post


Link to post

Daca mergi la 90 iti scoate 5,5 1,9 TDI!Dar altfel...ma indoiesc...

 

600 de Km facuti cu 40 de litri de benzina!

6,6 deci...

Sunt curios daca mai putin de atat pot scoate!

Martorul de benzina se stinge si se aprinde si la voi nu?

La mine a ramas aprins doar la un moment dat!Era aprins indiferent daca era panta sau nu , indiferent de pozitia masinii!

Share this post


Link to post
... Deci la mersul in oras, pentru acelasi sofer, un motor de 1.6 pe Kalos de exemplu o sa consume MAI PUTIN decat cel de 1.4

subsecvent, relatia se aplica si pentru 1.2 ...

Usor cu pianul pe scari ca se sperie constructorii de motoare, le rastorni tot ce au invatat ei pana acum.

 

Cand o sa cunosti motorul de 1,2L de pe Kalos/Aveo, practica cum spun unii teoreticieni de forum, vei constata ca valorile pentru un schimb care sa-ti asigure un minim de 2.000 rpm sunt: 3.500 rpm pentru I-a, 3.000 rpm pentru a II-a si 2.600 rpm pentru a III-a, deci nicio legatura cu cei 4.000 rpm anuntati de catre tine.

 

In plus, cine schimba orice treapta la aceeasi turatie n-a aflat ca panta vitezei functie de turatie difera de la o treapta la alta.

 

Daca esti obisnuit a cauta amanunte semnificative, cu maxim doua persoane la bord, fara panta crescatoare, daca urci cu a-II-a la 3500 rpm si nu calci imediat acceleratia (lasi ECM-ul sa-ti aduca turatia din 1.200 rpm la 1.400 rpm) poti schimba direct intr-a V-a, ruland elegant, constant (mentinand viteza) , nesubturat, cu aprox. 48 km/h sub 1500 rpm.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Incepe sa se lamureasca incet si off-topic si problema cu subturatul :)

Sper sa citeasca lumea...

Share this post


Link to post

AB, subturarea tine de sarcina la care este supus motorul, nu de turatie, in mod direct, mi-e teama ca nu s-a inteles. Daca de la aprox. 1.500 rpm intr-a V-a vrei sa aceelerezi, chiar usor, te intalnesti cu subturarea si la motoarele cu MTIA. Iesirea din acesta schema se face retorgradand din 5 in 3. Din pacate, motorul tau n-are facilitatea celor cu MTIA, asa ca nu poti sa observi acest lucru, chiar in offtopic.

Share this post


Link to post

Sergiu, daca iai arat motor de 1,9 pe golf la ca haleste sub ce zici tu- recunosti si-ti ceri scuze ca ma faci neserios?

 

Ia de aici http://www.youtube.com/watch?v=fbbTnfJUPXg- la minutul 3 si 20 de secunde incepand cu. Uita-te si plangi. Apoi poti veni cu scuzele, le voi accepta. Si data viitoare nu te mai da atat de interesant.

Edited by Lucian M

Share this post


Link to post

Colega URL-ul pe care l-ai postat nu merge.

De ce ma dau interesant daca nu sunt indiscret?

Pentru ca nu te aprob in idei?Sau nu am aceeasi parere ca tine?

Dieselul consuma intradevar mai putin!

Intamplarea face ca la mine in familie sa existe un 1,9 tdi tot de WW si credema ca nu consuma 5!

Doar daca mergi cu 90/h!

Dar...am uitat sunt putini care stiu sa conduca...

Share this post


Link to post

Bai, tu ai avut de toate, si tico, si matiz si golf- si al dreq niciuna nu consuma cat zic altii. Eu cred ca noi toti suntem bolunzi, matale esti singurul om perfect din lumea asta. Uita-te in link unde am zis si daca pui la indoiala ca zicea MAK (sa-i fie tarana usoara) de pe forumul softpedia- atunci- scuza-ma, nu mai avem ce discuta. Ai inceput sa ma enervezi rau de tot. O, tu, Stie-Tot, ilumineaza-ma!

Scuze de off=topic, este ultimul.

Edited by Lucian M

Share this post


Link to post

1.Revizuieste-ti tonul...si cuvintele!

2.Sunt oameni care pot confirma ce masini am avut chiar de pe forumul asta!

3.Nu stiu cine este Mak..nu el este subiectul discutiei...

4.Vad ca aici unele persoane se simt foarte ofensate atunci cand cineva nu le aproba sau nu le poate impartasi o experienta.Una din acele persoane esti TU!

5.Daca nu suporti sa fii contrazis nu mai expune idei!

Share this post


Link to post

Nu va mai certati pe experiente personale, singurele rezultate obiective (pe baza de stiinta si tehnica) sunt cele raportate de catre producator. Altfel, intotdeauna sunt unii care vad viata in negru si altii in roz.

Share this post


Link to post

Sa nu uitam ca si cele date de producator au anumite abateri!

Share this post


Link to post

N-au nicio abatere, sunt statistice, deci, valabile pe toata productia, respecta procedurile de testare si sunt aceleasi pentru toti, deci, se pot compara. Nu intelegi un singur lucru: daca un producator livreaza date false este prins si s-a compromis definitiv, in schimb, tu poti spune orice.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...