Jump to content
Sign in to follow this  
aztec

Inmatriculare Dupa 2007, a masinilor din UE

Recommended Posts

Deja nu o accepta CE spunand ca se limiteaza liberul comert. Sa vedem cat de bine se vor impune.

Share this post


Link to post

Un articol in COTIDIANUL.. merita citit la sursa pt ca are si tabele

http://www.cotidianul.ro/index.php?id=4606...Hash=8e85d99eef

 

Bani in buzunar

Cit de mult ne va costa masina dupa 1 ianuarie Agricultura romaneasca dupa programul SAPARD Desktop vs Laptop – razboiul mobilitatii cu puterea de calcul Avionul, autocarul si masina se bat pe vacantele romanilor

 

Cit de mult ne va costa masina dupa 1 ianuarie

Florin Cepraga

(155 vizualizari)

Print Print Trimite articolul prin e-mail Trimite articolul prin e-mail Scrie opinia ta

 

Nou sau rulat, din productie interna sau din import, orice inmatriculare a unui autoturism va conduce la un efort financiar suplimentar. „Cotidianul“ va prezinta cit vor costa masinile din 2007.

 

Noul Cod fiscal care va intra in vigoare incepind cu 1 ianuarie 2007, momentul in care Romania va deveni membra a Uniunii Europene, a fost adoptat.

 

Dupa adoptarea din Senat, Camera Deputatilor a decis ca singurul palier unde nu se va umbla la taxe si unde va fi pastrat nivelul propus de senatori va fi in cazul masinilor care indeplinesc normele Euro 4. Pentru toate celelalte categorii, respectiv Euro 3, Euro 2, Euro 1 si non-Euro, taxele au crescut galopant.

 

Proiectul initial care a trecut de Senat prevedea taxe pentru prima inmatriculare care incepeau de la 35 de eurocenti pentru fiecare centimetru cub, in cazul unui autoturism de pina la sase luni, cu cilindree sub 1,6 litri si cu motor care indeplineste normele de poluare Euro 3. Deputatii au intocmit o grila de calcul care pentru exact aceeasi masina taxele vor incepe de la 0,5 euro pentru fiecare centimetru cub.

 

Pentru masinile non-Euro, senatorii au decis un nivel al taxei de prima inmatriculare de 1,3 euro pentru fiecare centimetru cub, indiferent de numarul lor. Deputatii au ridicat miza la 2 euro pentru acelasi tip de autoturism.

 

Taxa speciala pentru prima inmatriculare se aplica unui autovehicul in Romania, nou sau rulat, atit din provenienta autohtona, cit si din import. Sub incidenta taxei speciale intra autoturismele si autovehiculele, inclusiv cele comerciale, cu masa totala autorizata de pina la 3,5 tone. Taxa speciala variaza in functie de normele Euro pe care le indeplineste autovehiculul respectiv si de cilindree. Pentru masinile rulate, se ia in considerare si virsta autoturismului.

 

Preturi pentru masini noi

 

Daca doriti sa achizitionati un Logan, indiferent de motorizare, nou sau rulat cel mult sase luni, veti plati de la anul 159,5 euro pentru propulsorul de 1,4 litri si 183 de euro pentru varianta pe benzina de 1,6 litri. Acest nivel al taxei speciale va fi valabil in cazul in care Dacia va implementa Euro 4 pina la 1 ianuarie 2007. Aceleasi preturi vor fi valabile si pentru modelele Renault care sint echipate cu motoarele imprumutate Loganului.

 

De la 1 ianuarie 2007, un Matiz a carui cilindree este de 800 de centimetri cubi va avea o taxa suplimentara in conditiile echiparii cu Euro 4 in valoare de 91,8 euro.

 

Pentru cumpararea celui mai bine vindut model din import, Renault Clio, pentru motorul de 1,5 litri diesel, de exemplu, taxa de prima inmatriculare se va cifra la 167,7 euro. Acelasi pret va fi valabil si pentru Logan 1,5 diesel din momentul in care va indeplini standardul Euro 4.

 

Pentru segmentul de lux, un BMW seria 3, de 3 litri de exemplu, va avea o taxa de 2.279 de euro. Un Mercedes S-Klasse nou de 5 litri si 306 cai-putere va costa in plus 3.799 de euro.

 

Preturi pentru masini rulate

 

Cei care vor sa cumpere un Logan folosit mai mult de sase luni, dar pina la doi ani, vor scoate din buzunar peste 938 de euro pentru cea mai mica motorizare, pentru simplul motiv ca pina in prezent Logan indeplineste normele Euro 3. Pentru varianta de 1,6 litri, nivelul taxei va depasi 1.078 de euro.

 

Pentru un Matiz, a carui virsta nu depaseste doi ani, noul client va plati in plus 540 de euro. Pentru generatia care a precedat Clio 3, taxa se ridica in cazul unui model de 1,5 litri vechi de doi-trei ani la 1.143 de euro.

 

Daca Renault Clio este lider pe segmentul celor mai bine vindute modele noi din import, Opel Astra conduce detasat la capitolul cele mai cumparate masini second-hand.

 

Cine vrea insa un Astra de 1,8 litri cu Euro 3, cu virsta intre 2-4 ani, atunci va trebui sa scoata din buzunar inca 1.685 de euro daca autoturismul este la prima inmatriculare in Romania.

 

Cine vrea sa urce o clasa mai sus, atunci un BMW seria 3, cu o cilindree de 2.979 de centimetri cubi si a carui virsta e de sase ani, corespunzind normelor Euro 2 va necesita plata unei taxe de inmatriculare in Romania in valoare de 6.792 de euro.

 

Cei care ar dori un S-Klasse 500 la second-hand din 1996, deci cu norme Euro 1, atunci vor trebui sa se gindeasca daca merita sa-l cumpere avind in vedere taxa de 12.791 de euro.

 

Calculul taxei speciale

 

Fiecare centimetru cub (A) se inmulteste cu valoarea exprimata in euro sau eurocenti (B) din coloana a treia a primului tabel. Aceasta valoare se inmulteste la rindul ei cu coeficientul de corelare © al taxei prevazut in a doua coloana din al doilea tabel. Coeficientul de reducere (D) a taxei in functie de virsta autovehiculului se regaseste in a treia coloana din tabelul al doilea. Dupa scaderea din 100 de unitati a coeficientului de reducere (D) si impartirea la 100, inmultiti acest rezultat cu primii trei factori si veti obtine valoarea finala a taxei speciale.

 

Obligativitatea normelor Euro

 

Primele restrictii privind limitarea emisiilor de noxe a condus la introducerea normelor Euro 1, pe care toti constructorii europeni de automobile erau obligati sa le implementeze pina la 31 decembrie 1992. Euro 2 a devenit obligatoriu la 1 ianuarie 1997, iar Euro 3 - patru ani mai tirziu. In ceea ce priveste normele Euro 4, toti producatorii europeni au fost obligati sa adopte acest standard cel mai tirziu la 1 ianuarie anul acesta.

 

Producatorii locali de autoturisme, Dacia si Daewoo, au anuntat ca vor introduce Euro 4 pina in momentul aderarii Romaniei la UE. Pentru anul 2009 se anunta obligativitatea introducerii normelor Euro 5.

 

In asteptarea normelor de aplicare

 

Compania AAA AUTO, una dintre firmele care comercializeaza in Romania autoturisme rulate, spune ca asteapta normele de aplicare pentru a vedea in ce masura noile taxe vor influenta vinzarile. „Sprijinim masurile legale adoptate de autoritatile publice pentru prevenirea fluxului de masini de proasta calitate, ca si strategiile care vor imbunatati siguranta in trafic si vor avea efecte pozitive asupra mediului. Virsta medie a masinilor noastre este de 3-4 ani, ceea ce inseamna ca introducerea acestei taxe nu ne va afecta afacerea in mod negativ. Dar nu putem face calcule pina cind normele metodologice nu sint publicate in Monitorul Oficial. Abia dupa aceea vom vedea cu exactitate costurile pe care le implica“, a declarat Miodrag Stanoievici, Country Manager AAA Auto Romania.

 

ACR nu vrea taxe de import pentru second-hand

 

Reprezentantii Automobil Clubului Roman (ACR) au declarat ca nu sint de acord cu impunerea unor taxe suplimentare pentru importul de autovehicule de ocazie din Uniunea Europeana. „Ne manifestam regretul cu privire la lipsa de interes a autoritatilor in ceea ce priveste consultarea asociatiei noastre in aceasta problema. O asociatie profesionala cu 30-35 de membri a avut succes in Guvern si in Parlament, in vreme ce societatea civila automobilistica nu a fost consultata“, au spus oficialii ACR, facind referire la APIA. Intr-un comunicat remis presedintelui Traian Basescu, ACR a criticat noul Cod fiscal deoarece, in opinia asociatiei, nu respecta nici programul de guvernare, nici criteriile de aderare. Mai mult, ACR a solicitat interventia Delegatiei Comisiei Europene la Bucuresti pentru a cere Romaniei sa respecte conditiile asumate in timpul negocierilor de aderare. Intr-un comunicat de presa, ACR precizeaza ca, „la propunerea Guvernului Romaniei, Camera Deputatilor a adoptat cu superficialitate in 5 iulie noul Cod fiscal care impune conditii prohibitive la intrarea in Romania a autovehiculelor din Uniunea Europeana, in contradictie cu prevederile Capitolului 1 din negocierile de aderare care fac referire la libera circulatie a marfurilor“.

 

Inmatriculare dupa cel mult 90 de zile

 

Domiciliul stabil al proprietarului unui autoturism va fi cel care conditioneaza tara in care se va putea inmatricula o masina cumparata din import. „Este o prevedere restrictiva care spune ca, daca am sediul sau resedinta in Romania si detin un autoturism inmatriculat in strainatate, am dreptul sa circul cu inmatricularea straina in Romania maximum 90 de zile. Dupa aceasta perioada, fie se inmatriculeaza, fie ducem autoturismul inapoi in tara de unde l-am cumparat. Daca aveti stabilita rezidenta in Germania, atunci nu trebuie sa faceti inmatricularea in Romania“, a explicat Florin Radulescu, seful serviciului Inmatriculare si Evidenta Vehiculelor Rutiere din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor. Intrebat ce parere are despre faptul ca sint multi proprietari de autovehicule inmatriculate in strainatate si care ies cu masina din tara de citeva ori pe an si atunci pentru citeva ore, Radulescu a admis ca este dificil sa fie verificati cei care fenteaza autoritatile. „Din punct de vedere practic e greu de verificat. Sint insa tari europene care nu dau voie nici macar o zi asa ceva, cum e cazul Olandei, de exemplu, tocmai pentru a preveni acest tip de evaziune prin care nu se plateste taxa de drum, asigurarea si altele“, a spus Radulescu.

 

Cresc taxele locale

 

Camera Deputatilor a adoptat saptamina trecuta varianta finala a legii privind modificarea Codului fiscal, prevazuta sa intre in vigoare la inceputul anului viitor.

 

Potrivit noului act normativ, sintagma de taxe locale a fost inlocuita cu impozite pe mijloacele de transport. Noile impozitele pentru autoturismele cu motoare sub 1,6 litri vor fi dublate incepind cu anul viitor.

 

Pentru masinile cu capacitate cilindrica ridicata vor fi platite taxe de minimum 800 de lei. Legea modifica si grupele de incadrare a autoturismelor si metoda de calcul a impozitelor in functie de capacitatea cilindrica, stabilind ca taxele vor fi determinate prin inmultirea fiecarei grupe de 200 de centimetri cubi cu sume cuprinse intre 7 si 120 de lei.

www.cotidianul.ro

Share this post


Link to post

Asta e o mare tampenie irationala.

 

In loc sa elimine rablele fumigene, le pastreaza.

Aceasta taxa (care mie mi se pare enorma) este pusa pe prima inmatriculare, deci parcul romanesc de autovehicule o sa imbatraneasca urat. Nimeni n-o sa aduca in romania masini mai noi, mai putin uzate si poluante din cauza acestei taxe.

 

Doamne, ce aberant!

Share this post


Link to post

Astazi auzeam la radio 21 ca taxa de inmatriculare pentru masini din import 1500 EUR, iar impozitul la o Dacie va fi 400 RON. Nu stiu cat e de adevarat, dar asta am auzit. Si toate se pare pentru protectia grupului reno.

Daca sunt aberatii, scuze in numele celor de la radio 21. Daca nu, am pus-o :(

 

Chestia cu inmatricularea in 90 zile de la intrarea in tara nu este noua, este in , daca nu ma insel.

Share this post


Link to post

Moshu, gresesti, nu e pentru protectia renoului ca si ei intra la taxe. E epntru protectia MASINILOR NOI. Nu stiu cat de corect e asta intr-o tara in curs de dezvoltare, cum e a noastra.

Share this post


Link to post

Dincolo de logica aberanta, mai e problema. Tariceanu este actionar Automotive - importator Citroen, si membru in consiliul director APIA. Cu siguranta aceste taxe, nu au legatura cu acest aspect, intergritatea premiurului fiind de necontestat.

 

Problema 2, si cea mai serioasa, e ca practic se interzice inmatricularea unor masini fara moarte, cum sunt golfurile si nu numai, din simplul motiv ca sunt vechi.Dar sunt masini care pot merge pana la 500kkm.

 

Oricum, daca UE va pastra linia pe care a mers pana acum, si Romania va fi chemata in instanta, asa cum a fost Ungaria, Finlanda, Polonia, pentru incalcare legii comertului liber. (a mai fost mentionat acest aspect mai sus )

Share this post


Link to post
Moshu, gresesti, nu e pentru protectia renoului ca si ei intra la taxe.

Asta era concluzia celor de la radio... :( In fond nu reno e problema aici, ai dreptate.

Share this post


Link to post

Poate sa faca cineva calculul cu pixul pe hartie la un non euro, mai vechi de 6 ani, 1300 cc si sa-l compare cu cel din ev zilei, ca mie nu-mi iese la fel ca la ev zil.

Dar sa faca dupa tabelul corect...

Share this post


Link to post

Nu au bagat valoarea aia "de corelare".

Apropo, la taxa calculata din tabel, se adauga si TVA??????

Share this post


Link to post

O mare porcarie cu siguranta consiliul europei nu o sa lase lucruri asa ca pana la urma au tot interesul ca taxa asta sa nu existe .

Am o nelamurire totusi. Nu am cumparat niciodata vreo masina din afara asa ca daca spun vreo aberatie imi cer scuze . De la 1 ianuarie 2007 se mai platesc taxe vamale pentru masinile cumparate din UE ?

Are cineva idee cat sunt taxele vamale acum?

Si inca un lucru se spunea pe undeva pe aici ca masinile obtinute in urma donatiilor nu vor fi taxate adica cu alte cuvinte sa vezi ce or sa ne mai doneze nemtii masini SH :D :thumbl:

Edited by yannick

Share this post


Link to post

Yannick, nici acum si nici dupa 1.01.2007 nu se platesc si nu se vor plati TAXE VAMALE pentru orice produs venit din CE. Acum se plateste doar acciza si TVA.

Dupa 1.01 se va plati si o asa zisa taxa ecologica, despre care vorbim noi aici.

Share this post


Link to post

Taxa pe rable incalca tratatul cu UE

15 Iulie 2006

Raluca Barbuneanu, Laura Ciobanu

 

Dupa ce au promulgat Codul Fiscal, autoritatile se tem de amenzi.

 

Leonard Orban, secretar de stat in Ministerul Integrarii Europene si succesor al negociatorului-sef Vasile Puscas, a atras ieri atentia ca noua taxa pe inmatricularea masinilor, introdusa in Codul Fiscal, ar putea fi considerata o incalcare a Tratatului UE.

 

"In cazul Poloniei si Ungariei, Comisia Europeana a deschis aceasta procedura de incalcare a tratatului pentru prevederi relativ similare ca la noi", a declarat ieri Orban in cadrul scolii de vara a tineretului liberal.

 

El a subliniat ca, intr-o prima faza, Romania va fi "somata" sa-si amendeze legislatia in vigoare, urmatorul pas fiind cel al sanctiunilor financiare. Reprezentantii Ministerului Finantelor, initiatorul impozitului, au refuzat sa comenteze.

 

1.500 de euro penalizare

 

Pentru 2007, Ministerul Finantelor a introdus o noua taxa pentru prima inmatriculare a autovehiculelor, care va inlocui accizele. Daca pentru masinile noi, cu capacitate de circa 1.600 de centimetri cubi, nivelul taxei este apropiat de cel al accizelor din trecut - in jur de 500 de euro - in cazul unei masini similare cu doar 2-3 ani vechime, suma sare de 1.500 de euro.

 

Fiscul percepe acest impozit pentru fiecare centimetru cub al motorului, acesta fiind mai scump in cazul masinilor de 2-6 ani vechime si cu grade de poluare mai mare.

 

Pentru a vedea care este taxa pentru o masina anume accesati aici.

 

Comisia contra statelor membre

 

Impozite similare au fost introduse si de Polonia si Ungaria, pentru a proteja piata interna de importurile masive de second-handuri din statele mai dezvoltate. Insa Comisia Europeana a considerat ca taxele respective constituie o piedica ce defavorizeaza tranzactiile dintre statele membre, creand un avantaj anticoncurential producatorilor si importatorilor de masini noi.

 

Tarile cu probleme au fost somate sa schimbe legislatia.In Romania, schimbarea va fi mai complicata acum, dupa ce Codul Fiscal a fost promulgat de presedinte. Prin urmare, trebuie asteptat pana se intorc parlamentarii din vacanta, in caz ca vor fi de acord sa schimbe prevederile.

WWW.EVZ.RO

Share this post


Link to post

bullet_red.gifNoua taxa auto incalca norme UEFlorin Cepraga, Ionut Tudorica

 

Comisia Europeana ar putea amenda Romania cu zeci sau sute de milioane de euro, daca se constata ca noua taxa pentru prima inmatriculare incalca libera circulatie.

 

Secretarul de stat in Ministerul Integrarii Europene, Leonard Orban, a declarat ieri ca noul Cod fiscal risca sa incalce cerintele Uniunii Europene, referitor la o serie de taxe si impozite introduse, printre care se numara si cele pentru prima inmatriculare a autovehiculelor in Romania.

 

Potrivit lui Orban, decizia menita sa protejeze productia interna de automobile ar putea fi dezavuata de Uniune, adaugind ca exista deja o rezolutie prin care sint interzise astfel de masuri protectioniste. Tocmai in baza unui astfel de document, Comisia Europeana a deschis o procedura de incalcare a tratatului Uniunii privind principiul liberei circulatii a marfurilor in cazul Ungariei.

 

„Este intr-adevar deschisa o procedura de incalcare a tratatului pentru Ungaria. Daca in doua luni de la finalizarea acestei proceduri, tara respectiva nu-si modifica legislatia in conformitate cu directivele UE, atunci este sanctionata. Si daca nici atunci nu apare nici o modificare, cazul este analizat la Curtea Europeana de Justitie“, a sustinut Orban.

 

Riscuri si penalizari

 

„Aceasta procedura se aplica numai statelor membre, deci Romania ar putea fi afectata dupa 1 ianuarie 2007. Actualele prevederi vor fi analizate de catre Comisie si, daca se constata ca Romania a incalcat acquis-ul comunitar, vom fi nevoiti sa modificam legislatia fiscala. In caz contrar, vom suporta penalizari financiare extrem de dure, de ordinul zecilor sau sutelor de milioane de euro“, a explicat secretarul de stat in MIE.

 

Orban a subliniat ca modul in care Romania va beneficia de statutul de membru al UE, de la 1 ianuarie 2007, depinde foarte mult de comportamentul pe care tara noastra il va avea in interiorul Uniunii, esential fiind ca autoritatile de la Bucuresti sa inteleaga foarte bine regulile jocului politic si sa respecte acquis-ul comunitar. „Daca nu intelegi ca e bine sa te pliezi pe deciziile majoritatii, atunci riscurile sint extrem de mari. Incepi sa te intrebi de ce esti ocolit, de ce vin bani mai putini sau de ce o conducta de petrol trece prin alta parte si nu prin Romania“, a avertizat oficialul MIE.

 

Codul fiscal, 95% european

 

Surse guvernamentale au declarat referitor la problemele ridicate de Orban ca Romania nu va avea de suferit de pe urma nici uneia dintre modificarile Codului fiscal. Acestea au subliniat ca 95% dintre modificari reprezinta implementarea acquis-ului comunitar in legislatia fiscala romaneasca. In plus, toate amendarile Codului au fost negociate direct cu oficialii de la Bruxelles, inclusiv taxa de inmatriculare, au afirmat sursele citate.

 

Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), promotorul taxei de prima inmatriculare, a refuzat sa comenteze declaratiile oficialului MIE. „Nu avem nimic de comentat“, a declarat Marius Carp, secretar general al APIA.

 

Reprezentantii Automobil Clubului Roman au criticat noua taxa impusa in Codul fiscal. „La propunerea Guvernului Romaniei, Camera Deputatilor a adoptat cu superficialitate noul Cod fiscal, care impune conditii prohibitive la intrarea in Romania a autovehiculelor din Uniunea Europeana, in contradictie cu prevederile Capitolului 1 din negocierile de aderare care fac referire la libera circulatie a marfurilor.“

 

Cum se aplica noua taxa

 

Taxa speciala pentru prima inmatriculare se aplica oricarui autovehicul din Romania, nou sau rulat, atit de provenienta autohtona, cit si din import. Sub incidenta taxei speciale intra autoturismele si autovehiculele, inclusiv cele comerciale, cu masa totala de pina la 3,5 tone. Taxa speciala variaza in functie de normele Euro pe care le indeplineste autovehiculul respectiv si de cilindre. Pentru masinile rulate, se ia in calcul si virsta autoturismului.

 

http://www.cotidianul.ro/index.php?id=6135...Hash=d277437ac8

Share this post


Link to post

Se face un taraboi gratuit. Taxele sunt uniforme in ceea ce priveste indigen sau strain, deci acreditarea ideii ca se protejeaza productia interna e falsa. Cresterile de descurajare dupa vechime si norme Euro sunt firesti ca principiu, iar in ceea ce priveste nivelurile se poate discuta la nesfarsit.

Se fac tot felul de speculatii care ignora faptul ca este vorba de taxa pentru prima inmatriculare in Romania. Chestia ca iau un Logan vechi si ma costa nu stiu cat e o divagatie in acest sens. Am citit multe calcule si exemple tuberculoase prin diverse articole. Ne consumam ca de obicei timpul ascultand ce barfesc altii, in loc sa ne informam si sa avem propria opinie.

Si daca tot e sa o dam pe off-topic, c-asa se poarta, am mai ascultat azi ceva pe la radio cu noile (deh, toate-s noi si vechi-s toate) valori minime in vama ale masinilor. Se plangea un nene de mama focului ca de exemplu o masina cu motor de 2000 cmc ar fi cotata la 17500 EUR, chiar daca e veche de 1 an (sau ceva similar) si nu-s-cati Euro-N, chiar daca "gasitorul" a dat pe ea 5000 EUR. Si ce daca? Care-i buba? "Cotatia" masinii mele nu a scazut dpdv al societatii de asigurari decat cu circa 10% pe an. Mecanismul "cerere-oferta" e una si el se reflecta in pretul de achizitie, iar "darile" sunt alta si trebuie sa se faca pe niste criterii mai obiective, decat simpla... targuiala.

In ceea ce-i priveste pe cei ce au ramas cu vechea placa: "la noi se fac masini proaste, asa ca sa ne lase sa aducem noi unele mai bune SH", i-as sfatui sa o lase mai moale. Daca de la 01.01.2007 intram in UE, inseamna ca suntem "satisfacator" de aliniati la normative. Nu mi-e deloc clar cum Matizul poate fi "combatut" de un Panda de vreo 3-4 ani (ca sa-i scada valoarea si sa fie comparabile). De fapt nu mi-e de loc clar, daca va aduce cineva Panda SH :) Cestiunea ii afecteaza doar pe cei care aduc Vectre, Passate, Audi, chestii d-astea, dar aici nu-i au drept concurenti decat pe dealerii de masinii noi de acelasi tip, toate straine. Durerea este de fapt doar a celor ce aduc junghiuri de masini candva bune si puternice, cu care o anumita categorie de oameni inca se mai da rotunda pe strada in fumuri negre de motorina si in urlete de tobe sport. Iar daca ai dat pe o masina de 20.000 EUR, doar 5.000 si esti bucuros ca ai facut o "afacere", n-o sa crapi probabil din cei 17.500*10%. Intr-o lume obisnuita insa cu "fentarea armatei", o astfel de masura este insa aproape... mortala. Ce bine!

Share this post


Link to post

Masinile sh "de afara" nu sunt mai bune decat masinile noi, insa sunt muult mai bune decat masinile sh din Romania.

 

Aceasta taxa este ca o "cortina de fier" care izoleaza si mai mult piata sh auto din Romania. Si asa preturile sunt foarte foarte mari pentru o masina sh, sa vezi ce-o sa creasca de la anul.

 

Aceasta taxa nu protejeaza masinile noi, ci masinile vechi deja inscrise.

Share this post


Link to post

...si un articol...

 

Romania ar putea fi penalizata, daca mentine taxele la importul auto second hand

 

Mentinerea taxelor ridicate pentru importul de automobile second hand, dupa integrarea in Uniunea Europeana, ar putea aduce penalizari Romaniei, din partea Comisiei Europene.

 

Astfel, daca se va constata ca legislatia fiscala incalca acquis-ul comunitar, ea va trebui modificata, in caz contrar Romania trebuind sa suporte penalizari financiare dintre cele mai dure, de ordinul zecilor de milioane de euro.

 

Taxele pentru importurile second hand impuse de Guvernul roman au ca scop protejarea producatorilor autohtoni de automobile Dacia si Daewoo, dar si a importatorilor de automobile noi.

 

Din momentul integrarii Romaniei in Uniunea Europeana, in conditiile in care taxele pentru importul de automobile second hand vor fi eliminate, acestia vor avea de luptat cu o adevarata invazie de masini second hand, care le vor afecta in mod dramatic vanzarile.

 

Acelasi fenomen a avut loc in Polonia, piata care nu si-a revenit nici acum dupa “socul second hand” declansat in momentul aderarii.

 

© Autonews.ro

Share this post


Link to post

I-au ridicat americanii si i-au executat europenii ? ;)

Polonia e o tara stabila, e mult zis socul second-hand.

Cred ca productia de loagn (in cazul scoaterii taxelor) nu va scadea mult, posibil sa creasca ceva la calitate.

Importul de masini noi as zice ca ar avea ceva de suferit, mai ales ca vor aparea multe firme de leasing de masini hendoase.

In conditiile in care vor da garantie un an, un an jumate.. Razgandeanu va vorbi singur.

Share this post


Link to post

Tommy, informeaza-te despre socul suferit de Polonia acum cativa ani. A fost un soc intr-adevar.

Share this post


Link to post

Scuze de offtopic, asa sunt eu mai "novice". Defapt ce inseamna prima inmatriculare pentru o masina din Romania? Daca eu cumpar dupa 1.01.07 un Cielo de 5 ani, din Romania, se considera prima inmatriculare, ca sa se plateasca taxele lor aberante?

Edited by FILter

Share this post


Link to post

Nu platesti taxele alea, pt ca nu e "prima inmatriculare in Romania".

Share this post


Link to post

din cotidianul..

 

Loganul - cauza taxei de inmatriculare

 

Surse din Ministerul Finantelor ne-au declarat ca povestea taxei de prima inmatriculare ar fi pornit de la Ministerul Mediului. Apoi, trecuta la Finante, taxa s-a vrut introdusa numai pentru masinile second-hand.

 

Comisia Europeana a strimbat din nas la auzul acestei vesti si a retrimis textul autoritatilor romane, avertizindu-le ca aceasta initiativa aduce grave prejudicii concurentei de pe piata. Finantele au extins taxa si la masinile noi, model cu care europenii ar fi fost de acord, dupa cum spun sursele.

 

Mihai Hura, director in Ministerul Finantelor si responsabil cu accizele, care pare a avea o nefireasca atractie catre modelul Logan, este „artizanul“ acestei controversate taxe.

 

Intr-un moment de sinceritate, Hura a dezvaluit ieri rationamentul care a stat la baza impovararii fiscale a soferului roman bun contribuabil.

 

„Va dati seama? Dai in strainatate 1.500 de euro pe o masina de 6 ani, vii aici si platesti 8.000 de euro taxa. Mai bine iti iei un Logan“, a incheiat oficialul Finantelor momentul de advertising.

 

In alta ordine de idei, sursele spun ca Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) n-a avut nici o obiectie cu privire la aceasta taxa.

Share this post


Link to post

Pana la urma cum a ramas cu taxele astea?

In prima instanta pt o masina de 1.6 cu euro2 taxele erau suficient de mici, s-a schimbat ceva in prrivinta asta? Care e versiunea finala a grilei de calcul?

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

Sa speram ca nu o sa-i lase UE sa-si ia comisioanele de rigoare de la importatorii de masini noi...

Pana la urma se cheama concurenta neloiala ceea ce vor ei sa faca :grumpy:

Ministerul mediului poate sa ceara o taxa mai mare ptr. auto non-euro, dar cele euro sper sa aiba niste taxe rezonabile, nu 8000 de euro cat abera desteptul ala de director din M.Finante :spumelagura:

Edited by lucian14

Share this post


Link to post

Mai avem o sansa sa speram la mai bine..?

sau iarasi un zambet de speranta si ne trezim la realitate..

Din "COMMISSION OF THE EUROPEAN COMMUNITIES

Brussels, 26/09/2006

COM (2006)

COMMUNICATION FROM THE COMMISSION

Monitoring report

on the state of preparedness for EU membership of

Bulgaria and Romania"

 

///////////////////////////////////////

 

Chapter 10 Taxation

In the field of direct taxation, Romania has largely completed the transposition of the

Directives concerning indirect taxes on the raising of capital, mergers, parent-subsidiary,

interest and royalties and savings. However, several aspects need to be corrected before

accession. The Fiscal Code has also completed alignment in the field of administrative

cooperation and mutual assistance Romania has also abolished all duty-free shops at all

its land borders. Provided that the amendments are adopted, Romania will therefore be

ready for accession in this area.

Progress has been made with regard to indirect taxation. The new Fiscal Code

completes alignment in this field, by transposing the provisions related to intracommunity

movements for all the harmonised product categories and the Energy

Directive. Romania has also reached the minimum levels of duties for energy products

(except for leaded petrol and heavy fuel oil), alcoholic products and tobacco products and

has introduced the reduced excise duty rate (50%) for small fruit growers’ personal

consumption. In the field of VAT, the new Fiscal Code, which will enter into force on 1

January 2007, eliminates the remaining discrepancies with the acquis and introduces the

intra-Community regime. However, the Fiscal Code has introduced legislation on car

taxation which is incompatible with the EC Treaty and the Jurisprudence of the European

Court of Justice.

 

////////////////////////////////////

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...