Jump to content
Sign in to follow this  
cchrism

Ulei cutie viteze Matiz

Recommended Posts

Nu înţeleg logica ta... dacă cutia este cel mai strong, atunci nu mai trebuie să-i dau atenţie? Cum am mai spus, depinde cât de pretenţios eşti... matale. Nici nu am spus ca toată lumea să ocolească service-urile. Numai cei care se pricep să facă singuri. Incep să-mi dau seama că aici lupta se dă între cei care se pricep p r a c t i c, şi cei care nu. Am întâlnit un tip mai în vârstă, care se lăuda că a avut la viaţa lui 13 maşini, la nici una n-a schimbat vreodată uleiul din cutie, şi nici nu trebuie, pot să am încredere în ce spune, un om cu atâtea maşini ştie ce vorbeşte... nu i-am spus nimic, dar în sinea mea m-am gândit: ar fi fost mai bine să ai o singură maşină 20 de ani, atunci îţi dădeam mai multă crezare!

PS. Părerea proastă despre service-uri este împărtăşită de mulţi, citeşte aici pe forum. Nu spun că nu există mecanici buni şi cinstiţi, dar din moment ce eu pot face mentenanţa singur, mai bine nu risc. Si mă rog lui Dumnezeu să nu fiu pus în situaţia să nu-mi pot repara ceva singur...

Edited by Cellist
  • Like 2

Share this post


Link to post

Vad ca eviti, concret, de cate ori ai calcat intr-un service autorizat de un producator?

 

Sunt masini la care se schimba uleiul din cutie si altele la care doar se completeaza daca e nevoie, asta asa pentru stiinta ta.

Edited by Tommy
  • Like 3

Share this post


Link to post

Mai Cellist pe langa faptul ca te contrazici cu Tolin care sa iti dezvalui un secret chiar are habar ce vorbeste, tu bati campii cu taratul pe sub masina si alte aberatii in timp ce nici nu folosesti ce ulei trebuie.

  • Like 3

Share this post


Link to post

Nu mai spune! Te întreb şi eu ce am întrebat şi pe alţii şi nu mi-au răspuns: De câte ori ţi-ai schimbat tu singur uleiul de cutie, sau cel de motor? In service, de când am luat Matizul am fost de 4 ori. (2 ani nici nu puteam să mă ating de maşina mea, eram în garanţie evident). Prima a fost la revizia de 1000 de km, când mi-a schimbat uleiul, filtrul, şi fiindcă am auzit de la alţii că în garanţie trebuie să-ţi verifice unsoarea de la butucii din spate, l-am rugat să facă, deşi el nu mi-a spus nimic de treaba asta (muncă pe gratis, da?) Nu mi-a scos roţile, doar capacul de rulment. Vara asta am făcut rotaţia la roţi, şi acum, peste un an jumate (am ieşit deja din garanţie) mi-am dat seama că a mânjit totul cu unsoare, tamburii frânelor, jenţile, tot. 2 ore mi-a luat pânâ am curăţit totul. Celelate 3 dăţi am avut problemă cu lampa check care se aprindea, motorul tremura la ralanţi şi se oprea. De 2 ori cică mi-a înlocuit IAC-ul,(nu sunt sigur, a intrat în atelier cu el, a ieşit cu altul, de unde să ştiu, că era altul?), o dată l-a curăţit doar. Nici una din aceste intervenţii nu au rezolvat problema, mi se oprea maşina în trafic, riscam să fac un accident. Mi-am dat eu seama ce era, după ce am citit... da, şi cititul ajută. Rezultatul îl găseşti la topicul *Lampa check se aprinde, şi nimeni nu ştie de ce*, citeşte ce am postat acolo. Si mai vrei să am părere bună despre service-uri?

 

steph, nu am chef să mă lupt cu o armată de *colegi*, aşa că de-acum înainte voi avea o regulă: Nu mai stau de vorbă cu cei care nu-mi pot răspunde la întrebarea: poţi să ţi faci mentenanţa singur, sau vorbeşti doar în vânt?

Edited by Cellist
  • Like 1

Share this post


Link to post

NU intelegi ceva: nu moare nimeni daca nu mai stai tu de vorba cu el.

 

Ce mare kkt e sa schimb un ulei sau un filtru de aer sau de habitaclu sau o placuta de frana de ne freci la cap cu mentenanta??? Ti se pare ca ai descoperit Parisul sau roata?

Multi am facut de-a lungul timpului si operatii mai complexe fara a ni se parea ca rupem vreun himen. Altii raman la stadiul sa-si rupa ata la mana.

Edited by Tommy
  • Like 3

Share this post


Link to post

@Cellist: Personal fac mult mai mult decit mentenanta asa ca imi permit sa cred ca mi-am cistigat dreptul de a vorbi cu tine. Daca vrei sa impartasesti si altora experientele tale, fa un topic/tutorial separat. OK ?

 

@all: reveniti la amaritul ala de ulei de CV Matiz ! Vorba cuiva de mai inainte, a trezit atitea dispute de parca ar fi singe din cine stie ce grupa sangvina rara ...

Edited by Salex
  • Like 2

Share this post


Link to post

Tommy, dacă nimeni nu are nevoie de ceea ce spun, de ce te cerţi cu mine? Ignoră-mă, nu mă supăr, nu te obligă nimeni să mă bagi în seamă! Dar văd că tu eviţi întrebarea mea! - Salex, dacă faci mult mai mult decât mentenanţă, (esti mecanic auto cumva?) respect treaba asta, păcat că nu ai intervenit mai devreme, aş fi fost curios de părerea ta. Apropos, citeşte puţin forumurile americane şi englezeşti (vorbeşti engleza?) şi ai să vezi că ei vorbesc tehnic mult mai detailat despre orice subiect legat de maşină. Si nemţii la fel, dar limba germana nu o cunosc eu.

Edited by Cellist
  • Like 1

Share this post


Link to post

Mai vrei o confirmare ca te-ai straduit sa nu bagi aer in aer ? Nu te-ai lamurit ca introducand printr-un orificiu lateral-sus un furtun suficient de gros pentru a putea scurge ulei vascos prin el, acesta va avea gura de iesire la nivelul orificiului aflat peste limita de nivel a uleiului si deci, uleiul transportat pe el va cadea gravitational si dopurile de aer transportate raman la suprafata uleiului si sunt eliminate din incinta prin diferenta de suprafata dintre furtun si orificiu de alimentare pe masura ce se introduce tot mai mult ulei in cutie ? Nici pana azi n-ai remarcat viciul de rationament format de la introducerea/extractia de lichide cu un furtun introdus prin parte de sus a recipientelor si cufundat in lichid ? Cele doua cazuri sunt radical diferite, deci, in cazul cutiei de viteza asistam la piesa 'precautini inutile', iar metoda se incadreaza la categoria ASA NU !

Edited by tolin
  • Like 4

Share this post


Link to post

citeşte puţin forumurile americane şi englezeşti (vorbeşti engleza?) şi ai să vezi că ei vorbesc tehnic mult mai detailat despre orice subiect legat de maşină. Si nemţii la fel, dar limba germana nu o cunosc eu.

Da' ce ăia au 3 şi noi nu putem raţiona/reflecta, trebuie să citim ce zic ei şi să luăm ca fiind adevăr absolut?

Altfel, cine gândeşte face repede diferenţa între o judecată corectă/logică şi nişte non-sensuri susţinute cu pseudo-argumente.

 

@all: reveniti la amaritul ala de ulei de CV Matiz !

  • Like 4

Share this post


Link to post

Ma scuzati ca intervin... dar de ce va certati?

1. Pe mine m-ati ajutat (tolin,cellist,tot forumul) - si cred ca asta-i scopul forumului (nu sa ma ajutati pe mine, ci sa ne ajutam reciproc - asta nu inseamna ca meseriasu' din mine va poate ajuta pe voi... ca nu prea vad cum; de fapt am cum - vedeti mai jos)

2. Dupa mine amandoi aveti dreptate intr-un fel (teoretic; practic - nu cunosc conditiile necesare): la ridicarea temperaturii uleiul curge mai usor (vascozitate mai mica) si posibilitatea de a se crea bule e mai mica (cat de mica era probabilitatea inainte si dupa incalzire, habar n-am). Nu stiu cum procedati iarna la schimbul de ulei, dar daca o fi cazul va voi intreba. Cu celelalte teme (cu pompa, cu pet, cu palnie) - la fel. Si daca intra ulei cu eroare de 5% eu zic ca e bine (pentru mine). Nu stiu cat se dilata uleiul sau cutia, dar nu cred ca prea mult (nu prea vad cutia ca un cimpoi, iar in manualul de utilizare imi scrie ca nivelul se verifica dupa ce se raceste cutia).

3. Cu pasiunea bagatului sub masina - pentru unii mai e si asta. Mie imi place sa "mesteresc". Asta nu inseamna ca o sa ma bag in toate cele. Dar la lucrari simple si daca am vreme, de ce nu? Nu pentru 100RON mai putin la revizie - oricum dupa parerea mea, eu pierd - la service mai trag aia de o roata, mai vad si ce nu-s eu in stare. Dar cand masina merge mai bine decat dupa o revizie la service autorizat (cutia de viteze acuma functioneaza ca atunci cand masina era noua), atunci am un motiv in plus pentru "pasiunea asta".

4. Sunt constient ca masina nu e un lucru cu care te joci. Spuneti-mi un service "normal" si prefer sa le platesc dublu la revizii. Eu ies in castig. (Gasesc eu altceva cu care sa ma "murdaresc")

5. Nu vreti sa va rezolvati polemicile astea la o bere (fara masina) si pe un ton amiabil. Platesc eu. In Targu Mures ca e cam la mijlocul distantei dintre voi.

Danke

Edited by tclau
  • Like 3

Share this post


Link to post
... in manualul de utilizare imi scrie ca nivelul se verifica dupa ce se raceste cutia

N-ai ce nivel sa verifici la umplere, dupa golire, scrie producatorul 2,1L, atat bagi, iar ce este peste curge afara (il auzi cum cade in vasul de colectare). Inteleg, cand e premiera si cand nu crezi producatorul, il verifici. Cand introduci cu pompa, irigatorul/perfuzia, este foarte simplu de controlat cat ai alimentat din bidon, atat bagi. Cand torni la palnie, daca n-ai pus 100ml separat, intr-un PET, e mai greu sa introduci doar 100ml dintr-un bidon, gradatiile sunt pentru pozitia verticala. Toate aceste tehnici se deprind din practica si nu de pe site-urile celor care au ca unic hobby schimbul de ulei. O singura data si ai toata experienta necesara, doar, este cea mai lipsita de calificare activitate dintr-un atelier mecanic. Doar, un naiv crede ca este ca la popice, experienta vine cu numarul de incercari.

 

Altfel, daca vrei sa faci teoria chibritului suedez (cel care are fosforul la celalalt capat), se poate scrie o carte.

 

Apoi, cat de calic poate fi un utilizator de masina ca sa faca schimburi de ulei iarna, in frig, cand la orice atelier incalzit te costa 20-30 lei si 15 min. Cum incalzesti uleiul: vara il lasi putin in soare, iarna il lasi pe calorifer, la 35-40'C are vascozitate mica pentru a face o curgere rapida si o raspandire uniforma prin toate cotloanele cutiei.

 

Initial, ai intrebat cu ce substanta sa faci etansarea busonului. Dupa ce l-ai vazut, ai constatat ca nu era cazul, etansarea facandu-se pe un O-ring din cauciuc. Cum acesta este spalat de ulei si este strans cu simt de raspundere, nu se deterioreaza ireversibil. Deci, din manualele scrise/traduse de persoane care, probabil, n-au schimbat uleiul vreodata, e bine sa culegi datele cu caracter informativ.

Edited by tolin
  • Like 4

Share this post


Link to post

In manualul de utilizare, la pagina 7-12, se vorbeste despre verificarea nivelului (nu inlocuire). Oricum e o chestie curioasa - parca te invita sa te ocupi si cu asa ceva.

 

Orice hobby "ingheata" cand e frig - deci clar service-ul (cu supraveghere atenta - si nu pentru "a fura meseria").

 

Eu am pus 2l de ulei (dupa ce a stat involuntar in soare) intr-un pet de 2l de cola cu coca (poate pe cineva il intereseaza - hehehe; spalat si uscat bine), intors cu capu-n jos si intepat pentru a intra aerul. Dupa ce a curs, am facut palnie din pet (taiat fundul) si am turnat ~100ml (dupa gradatiile celui de-al treilea bidon). Socru' sus cu "paharu'" (bidonu de ulei) si eu jos - sa ma asigur ca da afara (uleiul, nu socru'). Capacul - asa cum e in figura.

 

NU am vazut nicin inel de cauciuc - pentru etansare.

 

ps. Cu berea cum ramane (ca mi-e sete)?

post-16342-128008106346_thumb.png

  • Like 3

Share this post


Link to post

Pt. Tclau :Referitor la postul cu busonul de umplere din fata :

 

Salutare! Aceeasi greseala am facut-o si eu!!! La mine au intrat 2.7 litri prin busonul din fata! Am mers ca 3-a luni asa pana am gasit pe forum poze clare cu busonul de umplere. Cand avea 2.7 litri , agata in a 3-a si avea un usor fluierat. Am scgimbat pe unde trebuie si totul e OK !

 

Toata lumea ma lua la misto, daca nu am incurcat cutia cu motorul !

  • Like 1

Share this post


Link to post

La mine a intrat ~2.1l. Nu am bagat decat pe unde trebuie. E drept ca am incercat si prin alta parte (probabil e ca la femei prima data :) )). Bine ca e ok. Problema e ca trebuie sa ma feresc de sotie... ma tine numai in pupaturi (la cum ii merge acuma masina)... hehehe... ;)

 

Acuma ... cu luatu' la misto... asta e... e riscu "meseriei". Eu am auzit de cineva care dupa ce o dat jos uleiul din cutia de viteze a bagat 4l de ulei in motor (nu la matiz). Problema e ca ... cu toate "greselile" noastre... am impresia ca ne iese mai bine decat in service (cel putin ne straduim mai mult). Si nu vad nimic rau in asta. Oricum eu imi vad limitele si unde trebuie ii las pe altii. Da' ma chinui al naibii la partea asta... care-s aia "altii"?

 

ps1. Am luat masini noi ca sa nu mesteresc toata ziua la ele.

ps2. Problema e ca inevitabil ajung sa mesteresc dupa meseriasi.

ps3. Daca e ca masina sa mearga bine 3 ani cu "reviziile mele" si apoi sa crape sau sa mearga prost 10 ani cu reviziile mesterilor, prefer varianta mea. Eu am dat banii pe masina, eu o <autocenzura>.

ps4. Ne certam cum e mai bine, ce scrie sau nu scrie in manualul de service, dar nu am vazut un meserias (angajat service) sa lucreze dupa carte. Daca vreti istorioare adevarate (negative) din serviceuri autorizate... va stau la dispozitie. Din pacate am prea multe.

 

Toate cele bune

Edited by tclau
  • Like 3

Share this post


Link to post

Bravo, tclau, de 3 ori bravo. Eşti primul individ cu capul pe umeri, şi simpatic!

  • Like 1

Share this post


Link to post

Domnilor, este a treia interventie a unui moderator. La urmatoarea, o sa incepeti sa va plingeti de cenzura. Va rog pentru ultima data sa ramineti la discutii legate de titlul topicului si sa lasati antipatiile/simpatiile deoparte.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Acesta este busonul de umplere cu ulei cutie de viteze?Cum verifici daca este ulei indeajuns?Trebuie cumva sa curga ulei cand il desfaci?Dupa cum se vede am o problema:imi curge ulei si nu gasesc pe unde,cert e ca este pe tot motorul de la cutie de viteze pana la baie de ulei.La inceput am crezut ca este de la garnitura capac distribuitor pe care am schimbat-o,acum nu stiu ce sa mai zic.O sa mai atasez niste poze,poate vedeti voi in locul meu.

post-28106-12802260679_thumb.jpg

post-28106-128022610206_thumb.jpg

post-28106-128022656281_thumb.jpg

post-28106-128022658129_thumb.jpg

post-28106-128022659918_thumb.jpg

Edited by jorky1987

Share this post


Link to post

Vezi post #447 N-ai cum sa verifici nivelul de ulei din cutie doar sa completezi sau sa-l schimbi. Din cate vad eu pierzi ulei de motor pe la baia de ulei

Share this post


Link to post

Sau postul #456. La verificare/umplere/completare trebuie sa dea (putin) afara (cand se pune busonul).

Edited by tclau
  • Like 2

Share this post


Link to post

Nu, nu acela este busonul de umplere.

Share this post


Link to post

Carciumarii sunt bine raspanditi.

  • Like 3

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...