Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

Incearca sa cureti inati injectoarele, macar cu aditiv, e mai ieftin decat catalizatorul. Dar stiu ca ai mers ceva cu masina aia in 2 ani...

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Asa e ... am cam mers ceva cu ea si pot sa zic ca sunt super multumit. N-am avut mari probleme pana acum si acum poate din cauza benzinei daca se dovedeste a fi problema la injectoare.

Ms ca ai avut rabdare sa citesti. Mai astept si alte areri.. sugestii.

 

Sa le curat cu acel aditiv...? Nu se pot cumva curata manual mai bine.. sau eventual schimba? (sunt scumpe?)

Share this post


Link to post

@g_dancristian: poti incerca sa cureti injectoarele, fara a mai adauga aditivi sau demontandu-le, printr-un mers sustinut (adica pe la 4500 - 5000 rpm) cel putin 20 - 30 km - altfel spus mergi cu minim 70 km/h in treapta a treia un drum mai lung. S-a mai discutat pe Forum despre aceasta metoda de desfundare a injectoarelor. In acest mod se mai pot curata si catalizatoarele Fara a fi nevoit sa le elimini din tobe.

Share this post


Link to post
@g_dancristian: poti incerca sa cureti injectoarele, fara a mai adauga aditivi sau demontandu-le, printr-un mers sustinut (adica pe la 4500 - 5000 rpm) cel putin 20 - 30 km - altfel spus mergi cu minim 70 km/h in treapta a treia un drum mai lung. S-a mai discutat pe Forum despre aceasta metoda de desfundare a injectoarelor. In acest mod se mai pot curata si catalizatoarele Fara a fi nevoit sa le elimini din tobe.

 

Si prin aceasta metoda nu pot aparea alte probleme la motor din cauza fortarii acestuia in acest mod barbar..? N-as vrea sa mai am si alte minuni... :rolleyes: Totusi in a 3-a la 70km/h face destul de uratel... eu ii dau a 4 a cam pe acolo.. pe la 60 si ceva dar pana la 70...

Share this post


Link to post

La 70 km/h in treapta a treia ai 4400rpm. Motorul de Matiz e unul de turatie. Daca ai fi citit si alte topicuri ale acestui Forum, ai fi observat ca asta e una din metodele cele mai recomandate de curatare a injectoarelor si catalizatoarelor. Bine asta nu inseamna ca trebuie sa mergi mereu la turatia asta. Dar poate fi un bun remediu la problema ta, recomandat de altfel si de specialistii acestui Forum.

Ruleaza cativa km buni cu aceasta turatie si vei surprins apoi ce motor sprinten ai; eu, si altii de pe aici, am incercat treaba asta.

Nu are ce sa pateasca motorul la turatia asta de vreme ce el din asta traieste - din turatie.

Share this post


Link to post

Man, fa plinulpune, aditiv de curatare, pleaca la un drum liber, in afara localitatii si mergi nu cu a 3-a la 70, cu a-4-a la 100-110km/h. La viteza de 100km/h ar trebui sa ai 4500rpm, ceea ce nu e mult. Mergi asa vreo 30-40km.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Ok... Multumesc mult de sfaturi. Sambata dimineata la 5 jumate am un drum de 600 de km de facut, deci o sa incerc chestia asta. Doar o intrebare mai am.. imi recomandati ceva pt aditivul ala de curatat injectoare..? Adica un anume tip...?

Multumesc again.

Share this post


Link to post

Si inca o chestie... ce parere avetzi despre benzina FX de la Rompetrol...? Am ceva sanse cu ea ca sa imi curete injectoarele? Daca pun benzina din aia sa mai pun si aditiv..?!?

Share this post


Link to post

Din cate am citit si am inteles eu, benzina Efix are ea niste aditivi de curatare inglobati, deci teoretic, nu ar trebui sa mai adaugi tu altceva in ea. Tot secretul consta in rularea cu o turatie mai ridicata decat normalul. O mica observatie: n-ai remarcat ca dupa un rulaj extraurban, cand folosesti practic o gama mai larga de turatii, parca "i se desfunda narile motorului" fata de rulajul urban? Devine mai nervos motorul, mai "infipt".

Despre acest tip de benzina viziteaza rubrica DIVERSE a Forumului / Benzina Efix.

Edited by costinel

Share this post


Link to post

Am fost azi pe la service... am schimbat placute de frana (ceva Koreene - 50 ron) si am indreptat un brat.. era indoit de la ceva gropi si cand aceeleram usor stanga facea destul de urat, uneori si la accelerare drept. Apoi am pus Injector Cleaner (8 ron) si am alimentat cu OMV 95. Maine am drum de 500 de km. O sa va anunt despre efecte. Am mai mers 15 km de cand am alimentat, parca se misca o idee mai bine dar Check de la motor inca nu s-a stins. Sunt curios si de consum cum o sa fie.

 

Cam atat.. week-end placut.

Share this post


Link to post

Cum stie ECM ca sunt injectoare infundate ca sa se aprinda check? ;)

Si ce eroare sa intoarca de la asta?

 

Daca ai injectoare infundate, parerea mea e ca asta e doar o alta problema.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post
Am fost azi pe la service... am schimbat placute de frana (ceva Koreene - 50 ron) si am indreptat un brat.. era indoit de la ceva gropi si cand aceeleram usor stanga facea destul de urat, uneori si la accelerare drept. Apoi am pus Injector Cleaner (8 ron) si am alimentat cu OMV 95. Maine am drum de 500 de km. O sa va anunt despre efecte. Am mai mers 15 km de cand am alimentat, parca se misca o idee mai bine dar Check de la motor inca nu s-a stins. Sunt curios si de consum cum o sa fie.

 

Cam atat.. week-end placut.

Cum vine asta ''indreptat'' un brat?? Alea se inlocuiesc nu se indreapta pentru ca pot afecta GRAV geometria si comportamentul masinii.

Daca tot ai fost la service, de ce n-ai pus scanerul pe ea pentru a vedea care este codul de eroare?

 

@Tommy, poate returna eroare de amestec prea bogat.

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Pt ca momentan nu am avut bani.. bratul cu bucsa si cu tot ce mai e pe acolo cu care vine impreuna costa 200 ron, asa ca am preferat sa mi-l indrepte cu presa pt ca nu era foarte stramb. Avea partea din varf putin stramba, de unde se prinde langa roata pana la bucsa, nu stiu exact cum ii zice la bucata aceea din brat. Dar arata ok, oricum o sa-l schimb cand fac revizia de 140.000 Iar scanner nu avea rost sa-l pun ca stiu ca tot aia imi da.. combustibil prea bogat. Deci am pus aditiv si sa vedem daca are vre-un efect.

Edited by Mircea
Citare inutila a mesajului anterior

Share this post


Link to post

Am avut surpriza aseara sa nu mai urc o panta pe care o urcam faca nici o problema.

Parca si smunceste uneori,da in nas,accelerez si degeaba,parca merge mai bine cand iau piciorul de pe acceleratie.

Ce are oare?

Share this post


Link to post
Cum vine asta ''indreptat'' un brat?? Alea se inlocuiesc nu se indreapta pentru ca pot afecta GRAV geometria si comportamentul masinii.

Daca tot ai fost la service, de ce n-ai pus scanerul pe ea pentru a vedea care este codul de eroare?

 

@Tommy, poate returna eroare de amestec prea bogat.

 

Pai ce scaner sa aiba un service care indreapta brate? :) )

 

 

Eroarea aia nu e tot de sonda lambda?

Share this post


Link to post
face ca la mine - schimbat sau reglat senzor TPS - operatie de max 5 min pe ceas in service !!!

 

 

 

Am inteles ca operatia a durat 5 min pe ceas.

Dar s-a rezolvat? Ti s-a mai oprit masina din senin?

Share this post


Link to post

Salut la toata lumea si bine v-am gasit.

 

Am si eu un Matiz de 7 luni,nu prea imi place cum se aude motorul si cand schimb vitelezele agata in a 2 a si in a 3 a carie ca si cum nu ai apasa cum nu ai apasa ambreiajul pana la capat.

 

Sa o iau cu ... nici nu stiu cu ce sa incep :

 

1) Imi curge ulei din motor si din cate am observat e ulei la bujii, adica de la bujii in jos e plin de ulei si filtru si ...

2) cutia de viteza prierd ulei si pe la un semering de la planetara

3) schimbatorul are joc si agata in a 2a si in a treia caraie, am citit pe forum problemele acestea dar cand face cand nu face adica cand agata cand nu agata :wallbanger:

4) Nu imi place cum merge motorul zici ca e diesel

 

Problemele astea care le-am zis acum , am fost cu ele in service intradevar mia schimbat pe acolo ce trebuie si ce era am stat laga iei toata ziua sa vad ce imi face.

Dupa 2-3 luni de scos din servis mototrul iar murdar de ulei si acum este de la bujii in jos.

 

Cine ma paote ajuta cu sfaturi si ce trebuie sa fac :osanale:

IMI place masinutza :) consuma putin dar ma rupe la ulei la saptamana trebuei sa bag ulei in ea ca il pierde.

Si mai e ceva parca nu are putere in ea sa traga cand o accelerez adica , din a 2 a in a 3 a trebuie sa o schimb la 25 pana in 30 de km ca urla prea rau are un zgomot de diesel , ca pana si colegi mei de echiap mau intrebat ca daca masina e pe diesel ,deci va puteti da seama cum se aude: (((((.

 

 

Asa ca rog ajutor din partea voastra ,daca e nevoie ma intalnesc si cu voi sa fie cineva care se pricepe sa o auda sa o simta la mers sa ... nu stiu , mai ales tinand cont ca vine iarna vreau sa o am pregatita. :osanale: :osanale: [-O< [-O<

 

Cine imi poate da detalii , va rog astept raspunsurile voastre ????

 

:osanale:

Share this post


Link to post

Chestie dubioasa: veneam in seara asta spre casa. Ajung la un semafor si imi aduc aminte ca auzisem eu un zgomot(ca o vibratie) la turatii un pic de tot mai ridicate de relanti si ma hotarasc sa vad daca mai face; opresc toate sursele de zgomot(cass si ventilatie) si accelerez usor de tot si foarte putin, sunetul se aude si mentin asa vreo 5 secunde apoi iau piciorul de pe pedala si repet manevra. Acelasi rezultat, numai ca de data asta, odata cu luarea piciorului de pe pedala, a murit si motorul, subit, fara tremuraturi, ca si cand l-as fi oprit din cheie. A pornit imediat apoi si nu am mai reusit sa-l fac sa se opreasca, desi am mai incercat in fata portii acasa. Nu mi s-a mai intamplat asa ceva pana acum. Motorul era cald, relantiul stabil, pur si simplu "s-a stins"..

 

Are cineva vreo idee ce ar fi putut sa cauzeze oprirea asta?

Share this post


Link to post

Prea multe probleme iti faci :)

Daca tot vrei sa o bibulesti .. da-i un spray in nas la admisie si curati si iac-ul.

Share this post


Link to post

salutare,

am si eu o intrebare...de ce la matiz se aude un suierat in treapta a v-a ?este ceva normal pt cutia de viteze ?

 

 

multumesc pt ajutor

 

regards, :osanale:

Share this post


Link to post

Vezi nivel ulei in cutie, cat mai repede, daca suieratul este de acolo.

Share this post


Link to post
4) Nu imi place cum merge motorul zici ca e diesel

 

Si mai e ceva parca nu are putere in ea sa traga cand o accelerez adica , din a 2 a in a 3 a trebuie sa o schimb la 25 pana in 30 de km ca urla prea rau are un zgomot de diesel , ca pana si colegi mei de echiap mau intrebat ca daca masina e pe diesel ,deci va puteti da seama cum se aude: (((((.

 

:osanale:

Salut, probabil sunt reglati aiurea culbutorii. De obicei de acolo vine zgomotul ca de diesel si daca jocul e mare iti scade si puterea. Daca masina are doar 7 luni, stai pe capul celor din service pana o rezolva, daca nu reusesc suna si la Craiova si fa un pic de scandal. Bafta!

Edited by perfidus

Share this post


Link to post

Of... :rolleyes: Revin... Am curatat IAC, am pus aditiv de curatat injectoare, am facut de atunci cam 700 de km si nu s-a stins Check decat pentru 4-5 km la munte, dimineata, cu masina proaspat pornita.

 

Deci Check inca sta aprins, insa am mai patit ceva ce m-a ingrijorat. Cu motorul rece mi-a facut de 2 ori deja o chestie urata, acceleram si ramanea turata desi luam piciorul de pe acceleratie (ca si cum parca nu mai avea arc, nu mai revenea pedala, asta era senzatia), dar numai pana se incalzea motorul, apoi mergea normal. Am patit din a 2-a in a 3-a chestia asta si ceva mai usor fenomenul din a 1-a in a 2-a ... asta ce-o mai fi... ?!?

 

Cu Check ala exista vre-o solutie sa se stinga? Se pot curata manual injectoarele? Din cate stiu eu cand Check e aprins motorul consuma mai mult, si nu merge chiar cum trebuie. Nu vreau sa raman cu el asa pe veci.

 

Orice sugestii sunt foarte bine venite. Va rog... Multumsesc.

Share this post


Link to post

O scanare in service, sa obtii niste coduri de eroare. Altfel, mergi pe bajbaite, becul ala se poate aprinde din o mie de motive.

Share this post


Link to post
O scanare in service, sa obtii niste coduri de eroare. Altfel, mergi pe bajbaite, becul ala se poate aprinde din o mie de motive.

 

Am facut chestia asta de m-am saturat. :rolleyes: Codul nu-s stiu exact, dar imi zicea Combustibil prea bogat. Am explicat pe indelete in posturile anterioare ce bai mare am... deja am 6000 de km cu Check aprins :wallbanger: nu prea mai suport mult.. ca nu merge chiar cum trebuie asa si oricum nu e normal. :spumelagura:

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...