Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

Daca iti intra in procedura, motorul s-ar fi accelerat initial, apoi turatia ar fi scazut progresiv, in timp, pana la turatia nominala, cam cat ar dura o incalzire a motorului necesara sa pleci de pe loc pe temperaturile acestea. Dupa cati km (parcurs normal, nu in coloana) iti ajunge temperatura lichidului de racire la valoarea de regim ? 1,5 - 3 km sau 3 - 6 km ?

Share this post


Link to post

da..nu am spus eu corect...a pornit destul de turata si a stat ceva mai mult...oricum sub 10 sec dupa care s-a oprit din nou...la temperatura ajunge in 3-6 km

Share this post


Link to post

La Idle Learn este vorba de minute, pe vremea aceasta. Desfa la IAC si vezi ce-i acolo.

Share this post


Link to post

cred ca trebuie sa caut prin forum despre IAC...nu stiu cu ce se manaca...daca poti posteaza tu un link unde gasesc ca esti mai in tema...si la ce te referi cand spui ca este nevoie de mai multe minute...incearca sa fii mai explicit

Edited by m.marcel

Share this post


Link to post

... adica este nevoie de mai multe minute, pe praful de afara, ca ECM-ul sa aduca turatia motorului de la valoare de plecare (soc automat) pana cand temperatura lichidului de racire sa creasca cu cel putin 20'C, sa aduca turatia la 950 rpm.

IAC-ul se afla pe corpul clapetei, mai sus de senzorul de pozitie clapeta. Are un conector cu 4 pini.

Share this post


Link to post

ok tolin...am vazut unde este IAC-ul nu o sa mai am timp sa umbu astazi pe acolo...tu spui mai sus ca este nevoie de mai multe minute de functionare, pai ce sa functioneze daca motorul se opreste singur dupa 5 secunde?? Fac reset ECM, idle learn cat de cat adica mai pe jumate pentru ca nu porneste sa finalizezi procedura...deci?

Share this post


Link to post

Pai, sunt doua variante de baza: ori IAC-ul este blocat, murdar sau nu este comandat corect, ori nu s-a intrat in procedura de invatare (am avazut atatea interpretari la un text atat de banal). Desfa pe lumina cele 2 suruburi de prindere a IAC-ului, vezi ce-i pe acolo (pe canal), adu varful la o distanta de 28 mm de la varf si pana la baza si apoi il montezi la loc.

Share this post


Link to post

in sfarsit am rezolvat...nu stiu ce s-a intamplat dar dupa inlocuirea filtrului de benzina a pornit si merge ca inainte...multumesc pt indrumari si sa auzim de bine

Share this post


Link to post

Poate sa imi spuna vreun posesor de Tico cu turometru ce turatie am la 35 km/h (treapta a 2-a) si 55 km/h (treapta a treia)?

 

Later Edit : Mii de scuze...mutati-l unde trebuie, va rog, acum mi-am dat seama de greseala.

Edited by andrei_ics_ics_el

Share this post


Link to post

Problema Matiz la motor.

In fiecare dimineata de cand s-a racit vremea, adica 0 si sub 0 grade celsius imi face ceva probleme la pornire. Din ce-am citit eu pe forum pana acum n-am mai intalnit problema. Sa va spun despre ce este vorba, dar inainte sa va spun ca m-au dezamagit inca o data service-urile din Buzau, n-au nici o taina cu mecanica auto. Ei stiu sa schimbe ulei, curele, filtre si alte cele, care sunt banale. Dar cand apare o problema de motor mai deosebita, unde ar trebui sa-si puna priceperea in aplicare lasa de dorit. ei bine, cum spuneam, de cand s-a racit vremea am probleme la pornire. Sa nu uit, e vorba de Matiz euro II, 2004, 89000km.

Mai exact in ce consta problema, pornirea e perfecta, la prima cheie, a mai facut el figuri dar i-a trecut. Dupa ce porneste la 5-10 secunde tremura de parca merge in 2 pistoane. Asta pana ce se incalzeste, dupa care relantiu' revine la normal. Deasemeni mi se a prinde si check-ul undeva la 30 secunde dupa care se stinge. Nu mai am putere in treapta a-V-a la 90 sau 100. Am si gaz pe ea de 70.000 km. Problema cu lipsa de putere sebamnifesta atat pe gaz cat si pe benzina.

Ce-am facut eu: bujii schimbate Champion, fise scimbate parca au trecut pe ele Made in USA, capac distribuitor verificat, e ok, contacte curatate. Ulei scimbat de 300 km CAstrol syntetic 5W-30.

Ce a facut service-ul : verificat bujii, capac distribuitor, imi zic ca parca s-ar auzi un tacht, il lasa asa si cam atat. Au pus testerul si culmea imi zic ca nu le apare nimic, cu toate ca v-am spus martorul check se aprinde apoi se stinge dupa 30 secunde. Poate are cineva vreo idee inainte de a lua manualul de service al masinii si a-l citi de la un cap la altul. Va multumesc anticipat.

Ma repet poate e o problema noua care sa va trezeasca interesul, cu toate ca v-am spus n-am citit chiar toate topicurile cu probleme matiz, totusi inclin sa cred ca nu am vazut asa problema.

DATI-MI IDEI. Bafta.

Edited by Montoya

Share this post


Link to post

Responsabila cu mentinerea turatiei de ralanti este electro-supapa IAC. Cand aceasta functioneaza corect si este controlata de catre ECM la valoarea corespunzatoare temperaturii motorului, atunci motorul merge bine. Deci, desfaci IAC-ul, vezi ce-i pe acolo, vezi cum se misca la mana, cureti si corpul clapetei. Dupa ce toate sunt in regula, aplici o procedura de invatare a turatiei de ralanti (Idle Learn). Evident, discutam despre functionarea pe benzina.

Share this post


Link to post

Merci de sfat! Maine ma iau de ea. Apreciez mana de ajutor si bineinteles promptitudinea. Daca reusesc dau detalii despre ce si cum.

 

Nu s-a rezolvat. Supapa IAC curatata, era cam murdara ori de la gaz ori de la aer cu toate ca am schimbat destul de des filtrul de aer. Am resetat ECM, am urmat procedura IDLE LEARN. Am pornit am turat-o si dupa care cand am luat piciorul de pe acceleratie si a revenit la relanti, a murit. Mentionez ca am schimbat filtrul de benzina pe la 80k acum am 89k

Share this post


Link to post

A mea pornea la a doua cheie numai, dar dupa un reset ECM si idle learn porneste la sfert de cheie.

Ce nu imi place e ca tremura destul de bine la relanti (rezonator , restrictor si priza de aer scoase, bujii bosch wr78x).

Benzina e Lukoil de 95 in 100% din cazuri.

O curatare de IAC ar ajuta sa nu mai tremure?Ce altceva as mai putea sa ii fac?

Edited by muscarul

Share this post


Link to post

Salut!

 

De curand sunt posesorul unui DAEWOO MATIZ fabricat in 2000 (cred ca este euro 2, nu?). Masina a facut taxi inainte sa o cumpar eu. Am luat-o cand avea aproape 302.000 km. Nu stiu daca motorul a fost reparat vreodata, segmentat, etc.

Ca detalii, va pot spune ca masina e acceptabila in sensul ca motorul "trage" daca accelerez si pare in regula. La kilometrii astia e "obosita"? Am patit zilele trecute cand mergeam cu ea sa mi se aprinda in mers martorul de la ulei, asta numai peentru o secunda si numai cand iau piciorul de pe acceleratie. Ce ar putea fi? Sa fie pe duca pompa? Ce ar putea fi? M-am uitat ieri la motor si am vazut ca este acolo un fir care e lipit cu fludor sau cositor. Mie mi se pare ca ala ar fi firul cu pricina. Voi ce ziceti? Sa fie oare si de la relanti, din cauza ca e cam scazut?

Astept parerile voastra. Multumesc!

Share this post


Link to post

Cred ca ar trebui sa dai si tu mai multe detali...de ex. ai schimbat uleiul, cand,de care, etc.

Vezi aici pt posibile cauze.

Edited by bella

Share this post


Link to post

NU am scumbat absolut nimic la ea. Masina este fabricata in 2000 si a facut taxi. Nu stiu ce altceva sa mai spun. Efectiv se aprinde in mers iar daca accelerez, se stinge. cel de la care am luat masina a zis ca a schimbat uleiul recent insa mie mi se pare ca m-a mintit, uleiul fiind cam iinchis la culoare. Zice ca a pus MOBIL1.

Edited by k-tlyn

Share this post


Link to post

Pai in primul rand schimba ulei, filtru si filtru de aer...de preferat si distributia. Asta se face la orice SH cumparat la care nu ii cunosti istoricul.

Nivelul este ok? E posibil sa fie uleiu deja ars(vechi), ulei lipsa, sonda de presiune dusa, legatura la sonda coxata, pompa de ulei...

Sunt multe chestii ce pot da acea aprindere. Ia-o pe rand si citeste si topicul pe care ti l-am recomandat pt ca o sa iti foloseasca.

 

Succes.

 

... cel de la care am luat masina a zis ca a schimbat uleiul recent insa mie mi se pare ca m-a mintit, uleiul fiind cam iinchis la culoare. Zice ca a pus MOBIL1.

 

Cum iti spuneam, daca nu cunosti istoricul/nu ai incredere in fostul proprietar fa operatiunile de mai sus.

Share this post


Link to post

Ok!

Multumesc mult pentru raspuns!

Am cumparat masina cu 2000E. La acesti 302.000 e considerata ca fiind obosita?

Share this post


Link to post

Totul depinde de cum au fost facute reviziile daca au fost facute. Din pacate sunt prea multe chestii de care depinde raspunsul la intrebarea ta.

Share this post


Link to post

Masinuta vad ca "trage" daca ii dau pedala. Ar mai fi ceva: se aude un tacanit. Ma gandesc ca or fi tachetii...am sa-i fac un schimb de consumabile (toate filtrele+uleiul) si sa vad daca poat fi reglati tachetii...

Poate nu am formulat bine intrebarea: cam cat ar duce un motor de matiz? cati km?

Edited by k-tlyn

Share this post


Link to post

Tachetii sunt hidraulici din cate stiu eu asa ca nu se pot regla. Citeste topicul dedicat de uleiuri, schimba-l cu ce se recomanda acolo impreuna cu celelalte consumabile/curele si vezi cum merge.

Share this post


Link to post

Aha...si cati tacheti are un matiz? Eu am avut si un Espero si ala avea 16... Merci si scuze daca te stresez cu intrebarile.

Share this post


Link to post

Cataline, ia-o mai usor.

Citeste, toate intrebarile pe care le pui au raspuns pe forum.

Daca nu te pricepi, mergi si fa o inspectie amanuntita masinii. "Tacanitul" pe care-l auzi, poate fi de la injectoare, de la tacheti sau mai grav (daca tii cont si de martorul aprins de ulei) batai ale motorului.

Ai idee cate pistoane are motorul?

Share this post


Link to post

Matizul are tacheti hidraulici?

 

In alta ordine de idei, la 300.000km...este la limita.

Share this post


Link to post

Va salut! sunt de ieri posesorul unui "mic gigant" fabricat in 2004 si am o problema la schimbator, face un zgomot prea metalic la schimbarea vitezelor si banuiesc ca e vreo bucsa ceva, intrebarea mea este: se schimba greu? tb mers la service?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...