Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

Am inteles ca nu e cu bucse, ci cu fire. De schimbat se schimba usor la cald. Daca stii un service bun in Buc da-mi si mie un reply. Mersi.

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Incearca sa intinzi cablul de ambreiaj... face minuni. Pedala de ambreiaj trebuie sa stea cam cu 2 cm mai sus decat pedala de frana.

Edited by muscarul

Share this post


Link to post

Pedala trebuie sa stea la acelasi nivel cu cea de frana.

Share this post


Link to post

Din cate stiu eu, asa scrie la biblie, ca cu 2 cm mai sus ca frana.

Share this post


Link to post

@ closchkutza si k-tlyn: Matizul are 6 tacheti care nu sunt hidraulici.

 

@ muscarul: Pedala de ambreiaj trebuie sa stea la acelasi nivel cu cea de frana.

 

@Tiesto24: Cablul de timonerie are si ala niste bucse care se uzeaza. Sunt bucsile de la capatul de la motor (in interior nu are rost sa umbli) prin care se prinde de schimbator. Daca dai bateria jos si faci rost de unele (de la vreun service, de la vreun cablu rupt, ca altfel nu se gasesc noi si separat) vei vedea ca se scimba usor. Capetele cablului intra pe niste axe mici ale cautatorului, se trece o saiba peste si care este "securizata" cu o siguranta "ac".

Share this post


Link to post
La acesti 302.000 e considerata ca fiind obosita?
Poate nu am formulat bine intrebarea: cam cat ar duce un motor de matiz? cati km?

 

Pai deocamdata asteptam de la tine raspunsul de la aceasta intrebare... dupa cunostintele mele ai cel mai "experimentat" Matiz de pe forum. :thumbl:

Share this post


Link to post

Am un matiz din 2000, si de la un timp indiferent ca e motorul rece sau cald daca opresc motorul si apoi il pornesc nu mai porneste imediat ca inainte,adica incerc de citeva ori sa-l pornesc si dupa 4-5 incercari porneste.Va rog sa-mi dati un sfat despre aceasta problema.

Multumesc

Share this post


Link to post

Am o intrebare, nu stiu daca sunt chiar in spiritul topicului, dar poate ma directionati Dvs. spre topicul corect, daca s-a mai dezbatut problema:

Am fost cu Matizul (fabricaie 2004, euro 2) la ITP. Stupoare: cu motorul cald, turat la 2000, apoi la 2500 si la 3000, emisia de monoxid de carbon se situa la valoarea de 8!!!! (maximul admis fiind de 0.3, iar maximul posibil al domeniului de masurare este 10). Degeaba a tinut-o turata, emisia crestea incet-incet. A lasat-o o vreme la relanti, apoi a turat-o iarasi. Din nou stupoare: emisia de CO a devenit corecta, de 0.27! Ulterior a dat iarasi valori gigantice, precum si valori corecte. In mod absolut haotic! Si la Lambda depasea cu putin valoarea de 1.03 cat este admisibila, dar acolo nu era ceva de speriat. Nu exista neetanseitati pe evacuare.

Cel de la ITP mi-a zis sa merg la reprezentanta si probabil va trebui sa schimb fie calculatorul, fie sonda lambda, fie toba catalitica (ultima varianta s-a dovedit insa ca nu este cazul, pentru ca revenea uneori la valori absolut normale).

Ce pareri aveti? Ce sfaturi imi dati? Multumesc.

Share this post


Link to post

Sonda lambda defecta, cel mai probabil.

Share this post


Link to post

Problema am mai semnalat-o pe acest forum, dar nu am rezolvat-o inca. Este vorba despre un fel de infranare brusca, foarte scurta, dupa care urmeaza frana de motor. Am observat ca se intampla si la alti Matiji, dar nu toti. Cel mai mult se simte in treptele inferioare (1, 2 si 3) si nu intotdeauna. Cu o infinit de multa rabdare, daca iau piciorul de pe acceleratie foarte lent, hacul nu se produce in 99% din cazuri.

Presupunerea mea ar fi valva PCV, pe care am si schimbat-o de cateva ori, insa fara nici un rezultat (sursa de achizitie fiind mereu aceeasi, insa la intervale diferite de timp). Banuiesc ca dansa ar fi trebuit sa asigure o cantitate suficienta de aer pentru functionarea lina a motorului, in cazul unei depresiuni foarte mari dupa clapeta de acceleratie (clapeta inchisa brusc)...

Sau se ocupa de acest lucru IAC-ul? In cazul asta fiind ceva mai puturos, ajunge sa "dea drumul" la aer si sa asigure frana de motor corecta garnisita insa cu hacul in care el, IAC-ul, este indecis sau nu a ajuns inca la pozitia necesara.

Precizez (pentru clarificarea situatiei, in cazul in care are vreo legatura), motorul rece porneste intotdeauna la sfert, dar in momentul in care se incalzeste are circa 50% tendinta de a nu porni din prima sau decat cu o cheie de circa 2 sec; asta daca nu apas usor pe acceleratie, moment in care porneste mai mereu la sfert.

In speranta ca am fost suficient de explicit in descrierea problemei, astept sugestii de la toti cei care inteleg injectia unui motor pe benzina...

 

PS La alte masini care este principiul de functionare lina a motorului in cazul inchiderii clapetei de acceleratie? Pentru ca am observat acest fenomen neplacut numai la cativa Matiji (poate o proiectare incorecta, poate ceva piese care nu au calitetea necesara, etc)

Share this post


Link to post

Salut!Sunt nou pe forum si scuze daca am postat aiurea!Am un matiz din august 2006 cu 9300km si de ceva vreme a inceput sa-mi vibreze motorul,imi vibreaza si bordul si volanul...este chiar enervant si asta se intampla mai des cand este aglomeratie si merg incet!Motorul isi revine sau ce este cand il opresc de vreo 2 ori asa!sunetul la vibrare este (dag dag dag) si se intampla si cand stau pe loc cu motorul pornit,nu am observat daca este ceva aprins pe bord dar azi cand facea asa am deschis capota si am inceput s-o accelerez maunal si dupa 1 min asa si-a revenit!O fii vreun injector?Este ceva grav?Nu ma prea pricep la motoare :( Multumesc ca existati si as aprecia un raspuns Salll

Edited by andey
Renunta la limbaj IRC si mai pune si cate o majuscula unde se cere in limba romana...

Share this post


Link to post

salut. nu stiu ce este as putea sa'mi dau cu parerea totusi poate fi fie un injector infundat fie o fi de la calitatea benzinei da' poate e o bujie sau o fisa poate a tras mizerie sau cine stie poate era in toane proaste sictirit si el de viata. suficient de asap si de citet?

Share this post


Link to post

Am am simtit acest lucru la foarte multe masini cu accleratie pe cablu si la nici una cu senzor electronic al pozitiei de acceleratie.

Share this post


Link to post

Multumesc, Mircea, pentru raspuns. Cam cat ar putea sa coste o sonda lambda?

In alta ordine de idei, mi-a oferit cineva un computer bun (zice el), cu posibilitatea ca inaintre de a il plati, sa il montez pe masina si sa ma duc la un tester de noxe, sa stiu pe ce dau banii. Intrebare: unde se gaseste la Matiz computerul, si cum se schimba (am inteles ca destul de usor, dar mai astept pareri/sfaturi/tips&tricks).

Multumesc.

Share this post


Link to post

Salut, senzorul Lambda e 224Ron. Insa nu il lua inainte de a te lamuri ca aia'i buba!

Share this post


Link to post

Nu stiu ce sa zic...benzina bag mereu premium 95 de la petrom si frati-miu la fel si el nu are nici o problema(are tot matiz)o sa ma duc in service la sfarsitul lunii poate se rezolva,pana atunci sper sa nu mai faca! Oricum mersi pentru parere si astept alte pareri. Sall

Edited by andey

Share this post


Link to post

BogdanTimisoara, pune tester pe masina si vezi exact ce valori inregistreaza lambda si inlocuieste-o daca e defecta. Lasa ECM-ul in pace, ala se strica greu si cand se strica o face bine, nu aiureli din astea.

Share this post


Link to post

Lambda avea valoarea de 1.036, fara variatii. Au cautat o eventuala neetanseitate pe tubulatura de evacuare (care sa justifice un nivel mai mare de oxigen la iesire), dar nu exista nici cel mai mic por. ITP-ul l-am trecut din acest punct de vedere, ca s-au jucat putin cu o carpa la gura tevii si pana la urma s-a inregistrat o valoare normala, insa mi-a zis ca aici e sonda lambda de vina. Pentru emisiile gigantice si haotice de monoxid de carbon insa, nu mi-a putut spune ce anume ar putea fi de vina. 

Share this post


Link to post

Mai! Tu citesti ce scriu? Pune tester! Scan 100 la Daewoo, nu tester de noxe! Acolo iti va spune toti parametrii motorului, in cazul tau, cei mai importanti fiind variatia sondei lambda si timpii de injectie.

Share this post


Link to post

Sa nu uiti sa si notezi ce zice mecanicul, ca uiti :)

Share this post


Link to post
Segmenti ...si pistoane cota 1 poate! Cum o iei tu spre Craiova, via A1, faci dreapta inainte de Agip Pacii, mergi spre localul Cocosu' Rosu si vei gasi imediat pe stanga un atelier de alezari si honuiri de blocuri motor! Eu zic sa te linistesti si sa astepti sa mai creasca consumu' de ulei...caci in prezent nu-i asa impunator.

 

 

Salutare

 

Unde pot sa fac si eu o segmentare corecta si ca la carte pentru un matiz ?

Se impune urgent, si dau masina in folosinta prietenei, asa ca nu vreau sa o lase in drum sau sa ii consume una alta ca disperatul

 

Ceva sfaturi si estimari de pret ?

Share this post


Link to post

Vezi topicul cu service-uri din sectiunea dedicata.

Share this post


Link to post

Si pana la urma ce facem noi astia cu acceleratie pe cablu si care avem aceasta problema? Ne obisnuim cu ea sau incercam sa gasim o solutie? Intrebare adresata mai marilor acestui forum si nu numai...

Share this post


Link to post

Pai si matizul nu are senzor al pozitiei clapetei de acceleratie? TPS-ul ce face?

 

Parerea mea:

Senzorul TPS indica o valoare mai mare decat cea normala(0.4V) si astfel el spune ECU-ului ca nu este clapeta inchisa complet, lucru fals.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...