Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme La Cutia De Viteze Si Ambreiaj Matiz

Recommended Posts

Bratul asupra caruia actioneaza cablul este strans bine pe ax sau se misca in jurul lui ?

Share this post


Link to post

Bratul de la pedala sau de la cutie? Dar din cate vazusem si "pipaisem" eu pe acolo totul e la locul lui si nu se misca altfel decat e cursa normala...Eu asa cred...

Share this post


Link to post

Evident, bratul de pe cutie. Daca s-ar misca cu mana, n-ai putea folosi masina. Incearca sa-l misti cu piciorul. Tragi o linie cu un marker ca diametru al cercului din sectiune si prelungeste linia peste brat. Daca la actionarea repetata a pedalei se misca bratul, atunci dreapta se frange.

Share this post


Link to post

ahaaa...am inteles...o sa ma uit maine. Dar daca nu se misca? De la ce o fi? (conduc destul de mult prin oras si crede-ma ca mi-e greu cu pedala atat de tare, si in primul rand nu vreau sa stric masina ca sunt fff multumit de ea). Sau asta tre sa fi cauza? Si... in caz ca se misca cred ca as putea sa o strang si eu...banuiesc ca are acolo un surub de strangere...Dar in legatura cu pozitia pedalei (in general ma refer)....la un ambreiaj aproape nou (10.000km) tre sa fie mai sus sau mai jos decat pedala de frana (am luat-o eu ca etalon de pozitie pt ca banuiesc ca la toate Matiz-urile e cam in aceeasi pozitie), adica la reglajul de la cutie cablul tre sa fie strans sau lasat intins?

Share this post


Link to post

Cursa totala a pedalei trebuie sa fie de vreo 120mm, dupa manualul de service.

Share this post


Link to post

Aceeleasi simptome apar si la masina mea, aleatoriu, fara nici o regula: motor care urca greu in ture+da in nas si foarte predispus la a se opri din senin+pedala de ambreiaj tare. Cursa pedalei de ambreiaj este reglata de mine si este de 12cm. Ce mi se pare dubios este ca toate aceste "simptome" apar impreuna si niciodata separat. Se intampla sa mearga masina prost 5-10 minute si apoi sa-si revina sau sa mearga prost pana opresc motorul si il repornesc. Insa sincer, nu cred ca astea se datoreaza ambreiajului, schimbarile treptelor de viteza se face normal, fara sunete ciudate/agatat. De asemenea nu cred nici ca patineaza ambreiajul, altfel motorul s-ar tura insa viteza ar creste foarte incet, ceea ce, din nou, nu se intampla.

 

Daca gaseste cineva o cauza...eu am renuntat, dupa 1 an de batut capul.

Share this post


Link to post

eu din vara (cand l-am schimbat) ma tot chinui sa-l fac sa mearga ok si...

Tolin, am facut ce mi-ai zis si furca aia de la cutie nu se roteste in raport cu axul de care e prinsa si daca tot m-am tavalit pe sub masina, am STRANS cablul, deci am ridicat pedala de ambreiaj deasupra celei de frana. Cred ca cursa e mai mare de 120mm...Dar surpriza : merge mult mai bine, dar atunci cand il calc pana la podea, in momentul cand ridic, parca om senzatia ca se "dezlipeste".....Nu stiu cum sa explic...pedala apasate la podea/ridicare rezulta o senzatie de lipire/dezlipire...Chestia asta se simte in zona dintre pode(capatul cursei) si punctul unde imi cupleaza...Repet, nu stiu altfel cum sa va explic senzatia...Dar una peste alta, acum merge ok, trage bine, nu intra greu in viteze(mai ales din 3 in 2, inainte intra greu si cu zgomot). Momentan sunt multumit de "buclucasul" ambreiaj...dak problemele reapar o sa postez iar aici, pt ca in cei de la servisuri nu am incredere(am avut destule experiente...stiti si voi).mersi pt ajutor

Share this post


Link to post

@closchkutza >

 

Eu de cand am taiat schimbatorul ( adica l-am mai scurtat putin ) nu mai am problema cu schimbatul vitezelor. Problema cu urcatul greu in ture am avuto si eu dar nu pot sa va spun de unde se produce. Ideea e ca am schimbat atunci tot am luat bujii noi le recomand pe cele Champion exclus Bosch, filtu de aer nou si curat ( eu unul inaine sa montez filtrul de aer am dat jos instalatia cu tot cu futun si sincer va spun am spalato ) ulei nou filtru de ulei nou, filtru de benzina nou verificat tachetii, si verificat sincroane in cutie. Din ce am auzit eu de la unii pentru motoarele Euro 2 de Matiz exista probleme dupa un anumit tim la modulul din DELCO care provoaca si aceste simptome. Euro 3-ul scapa de aceasta problema a modulului dar se manifesta altfel.

Edited by tolin
Nu mai cita inutil si integral mesajul anterior, exista alte forme de referire !

Share this post


Link to post

Raspunsul la problema citata mai sus: Problema mea era cauzata de o functionare in afara parametrilor a motorului datorata reglajului incorect al surubului de capat de cursa a clapetei de acceleratie si a TPS-ului ce returna valoara 0.0V. Au fost remediate aceste 2 probleme iar masina merge bine in mod constant acum.

Share this post


Link to post
Ideea e ca am schimbat atunci tot

Sa n-o luam chiar asa. Belelele sunt de obicei punctuale. In rest, mai mergem si noi fara sa schimbam toate odata, ci mai pe rand...

Share this post


Link to post

Am 34000km si a inceput sa se auda scârţâit dinspre pedala de ambreiaj, la schimbarea vitezelor.Am banuit ca acel sunet vine dinspre cablul de ambreiaj, la trecerea spre compartimentul motor si am bagat vaselina...Scârţâitul tot nu a disparut si am bagat vaselina si pe la arcul de la pedala, dar tot degeaba. Poate sa fie de afara, de la prinderea cablului de ambreiaj (singur nu am reusit sa merg sa ascult si la motor in timp ce apasam pedala de ambreiaj) si sa se transmita acest sunet chiar si in timpul mersului?

Share this post


Link to post

Salut. Sunt disperat! Masina am cumparat-o noua, de la dealer. Nu am avut probleme cu ea pana acum, la 100K km. Acum mi s-a fisurat placa de presiune. Am inlocuit tot kitul de ambreiaj si am schimbat si uleiul din cutia de viteze. Dupa o saptamana a inceput sa se auda un huruit metalic la viteze mici, in treapta 1 si 2, in frana de motor. Am inlocuit si acest al doilea rulment de presiune, am verificat placa, discul. Toate sunt in regula. S-a mai redus din carait/huruit, dar tot face. Ce poate fi? Mi-e frica sa merg la service ca ma usuca aia de bani ca sa-mi dea cutia jos. Scap de sunete daca cumpar vreun aditiv super scump pt. uleiul din cutie (Dura Lube sau Metabond), sau trebuie sa schimb pinioane pe acolo si nu scap fara s-o desfac? [-O<

Share this post


Link to post

De 1 zi a inceput sa se auda un zgomot gen frecare metal pe metal numai atyunci cand apas apbreiajul. Cum am schimbat si iau piciorul de pe acesta, zgomotul dispare. Treptele se schimba normal si nu am intapinat nici o problema pana acum. Are cineva vreo idee? o fi de la placa de presiune?

Share this post


Link to post

Salut. Daca te uiti mai sus am scris despre aceeasi problema. Era cum am banuit. Urca masina pe o rampa si baga vaselina la furca in care se prinde cablul de ambreiaj (opritorul cablului de ambreiaj si-a facut loc si scartaie intr-o anumita pozitie).Dupa ce bagi vaselina, poti verifica miscand de furca.

Share this post


Link to post

Am observat ca aceeasi problema o am si eu cu intratul in viteza a 2 ; dar pe langa asta pedala de abreiaj are un joc lateral stie cienva de la ce poate sa sa fie ?

 

si o intrebare offtopic : se poate monta turometru la matiz ?

Multumesc anticipat !

Share this post


Link to post
Salut. Daca te uiti mai sus am scris despre aceeasi problema. Era cum am banuit. Urca masina pe o rampa si baga vaselina la furca in care se prinde cablul de ambreiaj (opritorul cablului de ambreiaj si-a facut loc si scartaie intr-o anumita pozitie).Dupa ce bagi vaselina, poti verifica miscand de furca.

 

 

Nu stiu ce sa zic, am sa incerc si asta. La mine huruie(ca si cand s-ar freca fier pe fier) pe toata cursa ambreiajului. Daca salt umpic pedala de abreiaj nu se mai aude nici un zgomot. Sigur nu e vreun rulment ceva?

 

@Crysis_fanatic: da se poate monta, vezi ca e topic dedicat

Edited by micutu

Share this post


Link to post

Sigur este altceva.Cand apasam ambreiajul se auzea un scartait scurt, nu cum il descrii mai sus.Nu e in regula sa ai sunete de nici un fel la cutie si motor.

Share this post


Link to post

ok, care stie acum cat costa un schimbat de ambreiaj, ca sa ma pregatesc de ce e mai rau :)

Share this post


Link to post

@bishnitzarul ms de pm!(nu a mers sa iti dau reply)

 

in afara de placa+ disc+ rulment+ cablu ambreiaj, mai e ceva p'acolo? ma gandesc ca o fi dusa si parghia care apasa(imi scapa numele) pe "soarele" ala de la placa...

Share this post


Link to post

Gata, am solutionat cauza: Rulmentul de la placa de presiune se stricase, motiv pentru care a afectat si placa de presiune( zgomotele de care ziceam).

 

Aseara m-a lasat in drum cu pedala de ambreiaj la podea...am tractat-o pana la service si azi am inlocuit tot kit-ul de abreiaj: disk, placa presiune, rulment placa presiune(toate valeo PHC), furca+cui (daewoo Gm) - cost total:533 Ron, manopera si piesele respective.

Share this post


Link to post
Gata, am solutionat cauza: Rulmentul de la placa de presiune se stricase, motiv pentru care a afectat si placa de presiune( zgomotele de care ziceam).

 

Aseara m-a lasat in drum cu pedala de ambreiaj la podea...am tractat-o pana la service si azi am inlocuit tot kit-ul de abreiaj: disk, placa presiune, rulment placa presiune(toate valeo PHC), furca+cui (daewoo Gm) - cost total:533 Ron, manopera si piesele respective.

 

 

Si cablul nu l-ai schimbat ?

Share this post


Link to post

salut mai adaug si eu o intrebare la acest threat am un matiz din 2006 cumparat de nou cu 25 mii km de pe la 22mii km mi-a aparut un simptom la ambreaj care se manifesta numai la porniri

 

prima varianta a socului

 

m-a urc in masina

apas pedala de ambreaj la podea

scot din viteza schimbatorul

pornesc masina

si ridic piciorul de pe ambreaj pe la jumatatea cursei de jos in sus simt un soc in pedala si masina care da sa o i-a din loc ca un zvac

opresc /pornesc imediat dar socul nu se mai repeta

opresc/pornesc dupa 30-1h... a doua zi si se imtampla acelasi lucru cu socul in pedala si cu masina care da se plece din loc

 

a doua varianta a socului :

 

apas abreajul

pornesc masina

bag sa zicem marchalier sa dau in spate sau treapt 1

si ridic usor ambreajul pt a pune masina in miscare si ridic si ridic si ridic si dintr-o data bumm socul de ma si speri

 

precizez ca pedala de ambreaj merge super lin, se apasa fara hopuri,intreruperi sau scartaieli, uleiul in cutie a fost schimbat exact dupa manual la nr de km si indicele de vascozitate in service autonet in garantie

 

Daca aveti rabdare sa cititi ce am scris mai sus sa imi da-ti un sfat ca mai am garantie pana in dec 2009 si as vrea sa rezolv pana iese

 

p.s am fost la garantie si logic ca socul face cand masina este rece iar cand ajung acolo masina este calda si nu mai face, mai este varinata sa las masina acolo cateva h si sa i-o pornesc la mecanic sa auda/simta ca alceva nu am cum sa demonstrez

 

MULTUMESC ANTICIPAT!

Share this post


Link to post

Termenul folosit este "cutia agatza" cand este rece si am auzit asta de la unii care au bagat ulei prea gros. Insa forta de tractiune nu are, e doar un zvac. Cred ca ai observat asta.

Nu stiu ce au bagat la Autonet, ma mai gandesc si ca ar fi trebuit sa apara fenomenul imediat dupa schombul de ulei, de aceea nu sunt pre sigur. Incearca, cu pedala apasata, mai multe schimbari de trepte (pe loc), apoi pe zero, si vezi daca mai da zvace.

Share this post


Link to post

Hello people!

Imi cer scuze daca nu scriu unde trebuie sau daca s-a mai vorbit despre asa ceva.

Sunt de o luna posesorul unui Matiz din 2003, al 3-lea proprietar, 61 000 km.

Are mici probleme...spre exemplu, cea mai importanta si oarecum jenanta in timpul condusului:

- ambreiajul este f tare, se apasa normal pana la jumatate, dupam care, vine o "zona"

in care trebuie sa depui un efort destul de mare sa il actionezi, apoi , din nou merge usor... la actionarea lui, adica la apasare, nu este chiar asa rau, dar este f aiurea in momentul in care vrei sa pornesti, sau vrei sa mergi f usor cu ea, cu turatii dar tinuta din ambreiaj, deoarece ai ocazia sa iti scape daca nu il tii bine.

Am mers cu ea de curand la o constatare si mi s-a spus ca trebuie sa ii schimb tot kitul de ambreiaj, si alte cateva chestii: saboti frana stanga, fata+spate, si 2 pivoti, garnitura baie ulei.

Am cumparat de la un magazin Daewoo toate aceste piese si as vrea sa imi spuneti un service bun unde sa merg cu aceste piese si sa le puna pe masina, deasemenea, sa faca o lucrare buna si la un pret rezonabil.

Cam cat ar costa montarea kitului de ambreiaj?

 

 

Va multumesc mult,

Marius

 

Sorry, am uitat sa specific, dar cred ca se vedea in detalii, ma intereseaza ca service-ul sa fie in Bucuresti.

 

Smbreiajul este marca Valeo, luat cu 260 ron + cablul separat 40 ron

Share this post


Link to post
...m-a urc in masina

apas pedala de ambreaj la podea

scot din viteza schimbatorul

pornesc masina

si ridic piciorul de pe ambreaj pe la jumatatea cursei de jos in sus simt un soc in pedala si masina care da sa o i-a din loc ca un zvac

Incearca sa pornesti fara sa calci pedala de ambreaj. Asta, cu calcatul ambreajului la pornire, o avem mostenire de la Dacia, dar la masinile moderne, nu scrie nicaieri sa calci ambreajul la pornire.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...