Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme La Cutia De Viteze Si Ambreiaj Matiz

Recommended Posts

Se aude sigur de la ambreiaj zgomotul fin de metal pe metal. Adica cand apas ambreiajul in mers, atunci se aude. Cand scot pe liber si iau piciorul de pe ambreiaj nu se mai aude. La fel, pe loc nu se aude. E ciudat buburuzu meu cu personalitate :)

Share this post


Link to post

daca face zgomot doar cand apesi pedala...atunci sigur e rulmentul de presiune...asa facea si la mine...scartaia ca vai mama lui,dar l-am schimbat

Share this post


Link to post

Am o problema. Repostez unde trebuie! Cand schimb vitezele (in special cele inferioare) masina smuceshte, da in nas, face frana de motor.. cum vreti sa-i spuneti. Asta se intampla la eliberarea ambreiajului (si o fac cat se poate de usor). schimb a doua la 15-20km/h, a treia la 35-40km/h etc... Imi ia o vesnicie sa schimb vitezele. Pedala de ambreiaj are cursa destul de mare. Forfecarea intre acceleratie si ambreiaj o fac cum trebuie.. accelerez in timp ce eliberez ambreiajul .. dar degeaba. asta se intampla mai grav de cand a venit frigul. poate sa fie si obisnuinta, ca in ultima vreme am condus alta masina, un fiat, si la asta ambreiajul e mult mai "elastic", adica nu e asa sensibil ca la matiz, probabil are un sistem de amortizare a socului la eliberarea ambreiajului. Intrebarea mea este: trebuie sa schimb ceva la masina sau la sofer? Mentionez ca sunt incepator, am 5000km, dar am invatat ff bine sa ma joc cu ambreiajul si tind sa cred ca trebuie schimbat ceva la sistemul de ambreiaj sau poate tot kitul. mersi anticipat pt sfaturi!

 

LE: Inca o nelamurire: cand sunt pe liber si apas frana simt ca trepideaza pedala. la fel si pedala de ambreiaj cateodata cand e la relanti. plus ca se mai aude si o bataie la motor la relanti. ceva idei?

Edited by titus

Share this post


Link to post

La prima problema(cea cu shimbatul vitezelor, ca face frana de motor, da in nas, in prima faza) vezi sa nu ai cablul de acceleratie slab.

Share this post


Link to post

Eu am 20000 km pe matiz si uneori, numai cand ma grabesc, se intampla sa dea in nas.

Din ce am constatat eu, la schimbarea intr-o viteza superioara trebuie sa ai o turatie suficient de mare iar la retrogradare o turatie suficient de mica, care coroborate cu o lina si constanta eliberare a pedalei de ambreiaj; nici nu se simte ca schimb vitezele.

Incearca sa faci cum am spus mai sus si spune-ne rezultatul.

Edited by robertinoo

Share this post


Link to post

Inteleg ca te grabesti si motorul este neincalzit, atunci orice este posibil. "Graba strica treaba", e singurul lucru pe care-l stiu despre graba.

Share this post


Link to post

Salutare

 

Dati-mi si mie un sfat, va rog, pana ajung la un service

 

Matizul nostru are 43.000 km, fara probleme mari (doar schimbat acum un an in februarie, la vreo 35.000, basculele stg+dr cu unele noi, vasul de expansiune cu unul SH, si delcoul cu unul SH :) - varianta mai ieftina. Pana acum, nu am mai avut probleme cu aprinderea). Sper ca nu am gresit ca am acceptat SH la delcou si vas de expansiune... Mecanicul a parut sincer bine intentionat, mie mi-a facut un bine cu pretul.

 

Acum, de ceva vreme, scirtie la apasarea pedalei de ambreiaj (la picior simt cum "scrisneste" ceva), plus ca, la turatii mai maricele, pedala de ambreiaj vibra si facea un zgomot ff puternic si enervant. Zgomotul disparea daca atingeam pedala usor (adica o apasam 1 cm). Deci, de vreo luna am mers cu pedala fff putin apasata.

 

 

Astazi, de dimineata a mers perfect, in schimb la pranz, desi se facuse "cald" afara, brusc nu a mai intrat in nici o viteza.

 

Pur si simplu, simt o rezistenta totala la impingerea manetei catre puntele de cuplat vitezele. Nu am fortat, ca sa nu se rupa maneta sau cine stie ce.

Cu motorul oprit, intra in toate vitezele (un pic mai greu prima data, apoi intra normal, in toate treptele, inclusiv R)

Daca pornesc motorul, nu mai intra.

 

Daca opresc, cuplez treapta 1, apoi pornesc, masina incepe sa mearga inainte, chiar daca ambreiajul e apasat la maxim.

 

Ce credeti?

 

Posibil sa fie ceva la cablul de ambreiaj (adica sa scap si eu ieftin)? Sau sunt stricate placa de presiune / rulmentul etc.

E posibil sa fi ramas rulmentul blocat pe placa de presiune?

 

Cum sa pun problema la service? Nu imi permit sa "schimb totul" ca sa fiu eu sigur... Mecanicii stiti ca sunt foarte generosi si inventivi pe banii altora ...

 

Trebuie sa rezolv urgent, e singura noastra masina si avem un copil mic

Va multumesc foarte mult.

Share this post


Link to post

Varianta ieftina: s-a rupt cablul de ambreiaj;

Varianta scumpa: a cedat rulmentul de presiune, s-a spart si a facut zob discul de ambreiaj.

Verifica intai cablul de abreiaj: pui pe cineva sa calce ambreiajul(motor oprit) iar tu te uiti sub masina, in spatele rotii stanga fata, un pic mai spre botul masinii(este pe lateralul cutiei de viteze). Este acolo o tija metalica ce este actionata de cablu. Daca tija nu se mai misca la apasarea ambreiajului=>cablul s-a rupt.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

 

Daca nu sunteti primii proprietari, cel mai probabil masina nu are km. reali (la cate piese au fost schimbate).

Dupa simptomele anterioare, cred ca masina are nevoie de un kit de ambreiaj nou.

Edited by robertinoo

Share this post


Link to post

multumesc pt raspuns, closchkutza.

O sa rog maine pe cineva sa ma ajute sa vad tija respectiva, pe lumina. In interiorul masinii, cablul de ambreiaj pare intins (la prinderea de pedala). Pedala vad ca are un joc - cam 1 cm spre stanga, dar nu am putut sa strang mai tare piulita care tine pedala. Pedala e la aceeasi inaltime cu cea de frana. Iar in sus, pedala se misca aproape liber. Mi se pare ciudat. Asa e normal? Frana si acceleratia nu se misca deloc in sus.

 

Daca nu sunteti primii proprietari, cel mai probabil masina nu are km. reali (la cate piese au fost schimbate).

Dupa simptomele anterioare, cred ca masina are nevoie de un kit de ambreiaj nou.

 

Intr-adevar, sunt al doilea proprietar, dar masina 100% are doar 43.000. Am luat-o de la un coleg si prieten, stiu si cand a cumparat-o, si pe unde a fost cu ea.

Recunosc ca nu am priceput de ce a picat delcoul, iarna trecuta. M-am gandit ca fostul proprietar, ff grijuliu, a spalat motorul, s-a umezit delcoul, a inghetat etc.

 

In privinta basculelor, la service mi-au zis ca trebuie neaparat schimbate pt ca au joc mare si nu trec ITP-ul asa. Plus ca e risc sa se rupa in mers. Credibil, si eu auzeam o pacaneala la roti, cand luam viraj maxim stg sau dreapta. Dupa schimbarea basculelor, a incetat bataia.

 

Altfel, masina frumos intretinuta. Am tinut mult la ea ... acum ne-am cam dezumflat. Fostul proprietar: o cumprara in 2002, cost service 0 (in afara de revizii obligatorii). Noi o avem din aprilie 2007. Iarna trecuta ne lasa in drum: delco stricat. Acum, din nou.

Si, pe deasupra, evident ca ne-am purtat cu manusi.

Recunoasteti ca e frustrant ca vezi cum altul care isi forjeaza masina nu schimba decat uleiul pana la 150.000.

 

Nasol e ca n-am nici un prieten care sa se priceapa la matiz, am auzit ca masina poate fi reparata si optimizata la preturi f mici, in "regie proprie".

Eu ma duc la service-ul Radacini de langa City Mall, acolo mi-a recomandat un prieten (fost matizar) sa ma duc la cineva, dar nu pot spune ca am iesit f ieftin. Singura treaba - ca respectivul mi-a pus piesele SH de care am zis, si i le-am platit mai jos decat pretul de catalog al service-ului (pt piese noi, e adevarat).

 

Probabil ideal ar fi sa gasesc pe cineva care sa imi vina in fata blocului si sa imi monteze piese noi, luate din magazin la preturi normale, cu o manopera normala.

 

Mie de chestia asta imi e frica: "kit ambreiaj nou". Pt mecanic, la service, e cea mai facila expresie. dar eu parca nu pot sa cred ca, brusc, trebuie schimbat TOT, atata vreme cat discul nu patineaza absolut deloc, de exemplu.

 

Asa a fost anul trecut cu delcoul: mecanicul zice "e stricat. 5 milioane nou sau 3 milioane SH." Motorul nu se misca. Ce era sa fac? Sotia nastea peste 4-5 zile. Am ales varianta 2. Delcoul meu (stricat) a ramas la mecanic.

Dupa aia mi-a zis cineva ca delcoul se repara relativ usor si ieftin, daca cineva avea bunavointa sa il desfaca.

 

De fapt, am citit ca asa e peste tot, si ca "bunavointa" mecanicilor si cinstea service-urilor sunt printre motivele majore ale caderii pietei auto; ca in Germania oamenii ezita sa isi mai ia masini noi pt ca le greata de costurile uriase cu service-ul "in garantie" si de orele de manopera care au explodat in ultimii ani, asa ca au trecut la repararea Opel-urilor vechi in fata casei, de catre prieteni.

 

Multumesc inca o data.

Share this post


Link to post

Din cate stiu, pedala de ambreiaj are alt sistem, cu arc; nu e o problema daca se misca si in sus.

Atunci e posibil ca prietenul sa fi practicat un stil de condus sportiv (bascule duse din cauza intrarii prin gropi cu viteza, ambreiaj dus, din cauza pornirilor cu "scart")

La delcoul ala e posibil sa fi fost dus doar capacul sau luleaua. Mecanicul ala avea un delcou de vanzare si avea nevoie urgenta de un cumparator.

Share this post


Link to post
Din cate stiu, pedala de ambreiaj are alt sistem, cu arc; nu e o problema daca se misca si in sus.

Atunci e posibil ca prietenul sa fi practicat un stil de condus sportiv (bascule duse din cauza intrarii prin gropi cu viteza, ambreiaj dus, din cauza pornirilor cu "scart")

La delcoul ala e posibil sa fi fost dus doar capacul sau luleaua. Mecanicul ala avea un delcou de vanzare si avea nevoie urgenta de un cumparator.

 

Sunt aproape convins ca asa a fost, in cazul delcoului. Daca aveam atunci ceva timp si ma apucam sa citesc, poate il reparam singur. Oricum, ma costa de vreo 10 ori mai ieftin.

 

De asta si sunt un pic stresat cu ambreiajul. Pe de o parte, e nasol sa nu poti sa folosesti masina. Pe de alta parte, daca mecanicul zice "s-a dus ambreiajul, te costa 6 sau 7 milioane" parca nu-ti vine sa scoti pe loc banii. De exemplu, masina asta nu a pornit NICIODATA cu scirt, de cand e ea, nu cred ca a atins 135/ora si nici prea multe depasiri nu cred ca s-au facut cu ea.

 

Basculele... n-au cum sa scape, masina circula numai prin Bucuresti; vara 2007 a fost cum a fost...

 

Ma rog, asta e viata.

 

 

 

Mai dati-mi un sfat, va rog, legat de problema de mai sus.

 

Deci: matiz se, 2002, 43.000 km, majoritatea in Bucuresti, nu intra deloc in viteza, cu motoru pornit. Masina nu a fost fortata niciodata, stil de condus fffff relaxat (si eu, si fostul proprietar). Discul de ambreiaj cred ca tinea f bine (adica pornire in panta la fel de usor ca de pe teren plat, masina sprintena etc.)

 

Daca mecanicul o sa fie cumsecade si zice ca e doar placa de presiune stricata, sa zicem, sa schimb doar placa sau este recomandabil sa schimb tot ambreiajul?

 

Nu stiu preturile pieselor de prin oras, nici pt manopera nu am termen de comparatie. E OK sa ma duc in service la Radacini, sau sa caut alta varianta?

 

Cam cat ar trebui sa fie manopera pt asa ceva?

 

Va multumesc pt raspunsurile asa de rapide!

Edited by lokren

Share this post


Link to post

In cazul asta, imi vin in cap alte 2 variante:

- Inlocuirea, in service, a kit-ului de ambreiaj, la o revizie, cu unul mult mai uzat (mecanici descurcareti)

- Defect de fabricatie

Daca intr-adevar, se confirma, si kit-ul e de vina, mergi la un service unde ai voie sa stai langa masina, sau la un mecanic acasa si urmareste fiecare pas (sa-ti monteze piese noi).

 

Eu as schimba tot kit-ul si mi-as lua acasa kit-ul vechi. Nu se stie cand pot avea nevoie de una din piese. Un defect de fabricatie se poate intilni doar la una din cele 3 componente (cel mai probabil). Si, apoi sunt ferm convins ca piesele mele ar ajunge pe o masina, in locul pieselor noi cumparate de un client credul.

 

Pentru manopera e indicat sa intrebi in cateva locuri.

Edited by robertinoo

Share this post


Link to post

Si ambreiajul meu a fost cu surprize. L-am schimbat zilele trecute, pe garantie, la un rulaj de 13 000 km . Am ajuns la service din cauza zgomotelor si vibratiilor produse de pedala de ambreiaj. La turatie mare, pedala zbarnaia destul de enervant. A fost schimbat tot kitul- discul de ambreiaj, placa si rulmentul de presiune. Vechea mea placa, avea un dinte descentrat, iar rulmentul avea un joc foarte mare. Discul era inregula, dar afost schimbat si acela. Mecanicul zicea ca au venit peste zece matizaci din ultimele loturi, cu zbarnaiala si vibratii la pedala, si la toate kitul de ambreiaj era varza.

Share this post


Link to post

Pe ce data ai cumparat Matizul? Al meu e cumparat pe 11 ianuarie 2008, are 22000 km si nici o problema.

Edited by robertinoo

Share this post


Link to post

Si matizul meu facea masaj in talpa, dar ma obisnuisem asa mai ales ca ce-i de la service au zis ca nu are nimic.

Share this post


Link to post
Pe ce data ai cumparat Matizul?

 

In iulie, a fost printre ultimele fabricate la Craiova. Problemele cu zgomot la pedala au fost doar la ultimele loturi fabricate la Craiova, dupa spusele celor de la service. Pe ultima suta de metrii probabil ca au folosit toate rebuturile ramase prin fabrica :)

Share this post


Link to post

o problema asemanatoare am si eu ...vibreaza pedala de ambreiaj iar daca merg mult cu masina intra foarte greu in viteze. Ceva idei ce as mai putea schimba? Mentionez ca daca ridic un pic de pedala de ambreiaj intra perfect apoi iarasi nu mai intra si iarasi ridic de pedala.

Share this post


Link to post

Strange putin cablul de ambreiaj si schimba uleiul din cutie.

Share this post


Link to post

Se pare ca si la Maty meu a aparut o problema cu cutia: cand e motorul rece, bag foarte greu in viteza, mai ales in 1 si 3; trebuie sa imping serios de levier pentru ca masina sa intre in viteza, iar in momentul in care bag a 3-a, levierul intra foarte greu, dar lin, la locul lui, de parca uleiul din cutie ar fi foarte,foarte vascos. In plus, de fiecare data am senzatia ca nu a intrat in viteza ca lumea, desi nu e asa. Problema dispare complet dupa ce se mai incalzeste motorul si/sau am parcurs o distanta mai mare. Am si incercat sa schimb vitezele mai tarziu, sa urc ceva mai mult in ture ca de obicei, dar fara rezultat. De unde poate veni problema? Nu am destul ulei in cutie? Sau cablurile de comanda sa fie de vina ? Urmeaza sa fac o vizita la service cat de curand, insa atelierul fiind destul de departe de casa, parca vad ca pana acolo isi revine.

Share this post


Link to post

Nu mai zice de motor, gandeste-te doar la cutie. Cred ca e cutia, sincroanele, iar uleiul care il ai nu o ajuta cand este rece. Daca actionezi schimbatorul cu motorul oprit, sau pe drum, cu rotile oprite si ambreiajul calcat, 90% vei vedea ca merge.

Share this post


Link to post

De curand am observat ca la Matizul meu nu mai pot retrogada din 2 in 1 decat cand e masina oprita pe loc.Am incercat sa imping mai tare dar nu vrea deloc sa intre.Mai am observat ieri ca nu mai puteam sa o scot din viteza cu motorul oprit.Uleiul din cutie este Total 75W80, 2,1 litrii si are vreo 1500 km.Ceva pareri de la ce poate fi?

Share this post


Link to post

De la ulei sigur nu este, eu am uleiul asta in cutie de vreo 25000km si retrogradez din 2 in 1 atunci cand este cutia rece la maxim 10km/h iar dupa ce se incalzeste de la 20km/h fara nici un sunet.

Share this post


Link to post

A inceput si la mine fenomenul arhicunoscut: intra greu din viteza a 3 in a 2-a la rece...

Interesant este ca secventa din a 1-a in a 2-a si a 2-a in a 3-a ... merge lin, fara probleme, dar la retrogradare intra greu sau deloc in treapta inferioara pana cand ori se incalzeste un pic motorul ori reduc cu mult viteza, adica pentru 3->2 reduc viteza pana pe la 20km/h si pentru 2->1 aproape masina oprita.

Share this post


Link to post

Salut,I need help va rog,

Am un matiz din 2003 cu 71000km. Acu aprox 10000km i-am schimbat ambreiajul la Radacini(placa,disc,rulment,cablu).Dupa aceea aveam pedala foarte sus(deasupra pedalei de frana) si era foarte usor de apasat, dar dupa vreo saptamana apasarea pedalei a devenit foarte dificila(se apasa foarte greu) si cand ajungeam cu ea la podea parca simteam ca se rupe cablul. M-am bagat sub ea si l-am reglat eu : am rotit surubul in sens de desfacere si am slabit cablul, pana ce pedala a coborat putin sub cea de frana si a rezultat o apasare usoara a pedalei de ambreiaj, cu o cursa scurta si masina mergea foarte bine.

Problema e ca in ultimul timp am impresia ca ambreiajul meu are "viata", parca se "deregleaza" si se "regleaza" singur, dupa toane...adica...azi cursa pedalei e foarte tare si greu de apasat si maine o pot apasa usor...Pedala de ambreiaj e la nivel cu cea de frana.Atunci cand este greu de apasat, masina nici nu "trage" prea bine si imi "da in nas" atunci cand,in mers,iau piciorul de pe acceleratie. Nu mai rezist cu nervii...pt ca nu stiu ce are, si in parerile celor de la servisuri nu mai am incredere de mult asa ca va cer voua un sfat : cum dumnezeu pot sa reglez ambreiajul asta???Strang cablul si pedala se ridica sau slabesc piulita aia si pedala coboara?Si de ce se "deregleaza" singur???Asta ma scoate din minti!Sau daca vrea careva sa arunce o privire?multumesc

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...