Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 08/09/23 in all areas

  1. Putin sarit de 270.000km. Joia trecuta am schimbat filtrul de aer, ca urcase iar mult consumul (10.2 pana la Poli), si-a revenit dupa. Azi mi-am facut de lucru si am schimbat filtrul de habitaclu/polen, am dat o spalare debitmetrului si am verificat ca isi face treaba jucaria nou primita. Urmeaza o plimbare mai lunga si e nevoie de o alimentare pt laptop. Maine (sper) schimb de ulei, filtru ulei si motorina. Plus verificari, am comandat si placute (TRW) "in caz ca".
    2 points
  2. Salutare, la aproximativ 78000 km si 5504 km de la revizia de anul trecut am trecut la fapte mari - am schimbat garnitura de la capacul culbutorilor, bujiile, fisele (care desi aveau 12 ani, erau in stare foarte buna) si am curatat IAC-ul si clapeta de acceleratie. M-am minunat din nou de cat de bine a fost gandit motorul masinutei, spre exemplu clapeta de acceleratie si IAC-ul aveau doar o depunere foarte fina de funingine insa erau neasteptat de curate pentru o masina folosita in trecut preponderent urban, pe drumuri scurte, iar acum 50%-50% urban - in afara orasului. Nici vorba de murdaria gasita in trecut la Nubira, Lacetti si la Matiz. Matizul avea motorul cam dus, deci era de inteles, insa Nubira am avut-o de la 30000km, iar Lacetti de noua si din motive necunoscute si IAC-ul si clapeta de acceleratie se murdareau relativ repede si cu o mazga care continea ulei. Nici vorba de asa ceva la Spark, nu era pic de depunere de ulei de la PCV. Cel mai probabil e un design mai bun la sistemul PCV sau nu prea se formeaza gaze... In rest tehnologia este veche: acceleratia este pe cablu, ambreiajul la fel, are IAC, bobinele nu sunt in capul fiselor (slava Domnului 🙂), nu are injectie directa etc. Dar tehnologia veche are avantajul ca este rastestata, deci fiabila. Piesele folosite: - ulei GM Dexos 2 5W30 - filtru ulei UFI 2358500 - filtru aer Nipparts (nu l-am schimbat, vezi mai jos) - filtru de habitaclu cu carbon activ MANN CUK20010. Pun mai jos cateva poze: 1. Starea initiala, dupa ce am dat jos partea de sus a galeriei de admisie, se vede uleiul care curgea pe sub garnitura de la culbutori: 2. Capacul de la culbutori dat jos: 3. Dupa ce am curatat cu brake cleaner capacul de la culbutori si chiulasa in zona unde vine garnitura. 4. Ziua 2: Revizia propriu zisa: Filtrul de aer era asa de curat (asta e partea "murdara") incat l-am pastrat:
    2 points
  3. Nu exista sa-l desfaci si sa nu mai fie bun de nimic... un meserias priceput pe carburatoare il poate desface, repara, curata si regla fara probleme.
    1 point
  4. Inlocuit si amortizoarele spate la gri fiindca de fiecare data dupa ce reveneam de pe alte masini la ea simteam ca nu mai sunt ce trebuie, mai ales in combinatie cu cele noi de pe fata (masina "lansa" vizibil mai tare de spate la denivelari). Masina si-a reluat tinuta de drum pe care o tineam minte. Amortizoarele tot KYB ca si cele vechi, de data asta pereche si cu fata (data trecuta au fost sachs). Cele vechi au tinut peste 100 mii km si mai tineau daca nu eram eu tipicar. Pentru carcotasi, limitatoarele alea, protectiile de tija si flansele au fost schimbate data trecuta (flansele degeaba) drept urmare acum s-au refolosit 😛 Btw, vibratia aia la 60 la ora inca mai este si se amplifica, am comandat capete de planetare dar or sa vina tarziu, nu cred ca mai apuc sa le schimb pana in toamna. La cea rosie am observat ca aerul conditionat nu prea mai are randament pe caldurile alea de 40+ prin bucuresti, cel mai probabil a pierdut din freon.
    1 point
  5. Lasa nea victore ca nu e dezechilibrata, dimpotriva, chiar nu mai vibreaza in volan. Si cel mai important, nu mai iese nici vaselina din ea 🙂 Revenim cu problema nr 2, tamponul, dupa cum bine am intuit era rupt complet, doar norocul a facut sa nu cada motorul din partea aia, dupa cu mse vede in poze: Dupa cum se vede, era prins doar in 2-3 puncte in partea de jos, restul era doar platbanda aia care nu a rezistat la miscarile laterale (probabil planetara aia cand a ramas fara vaselina si a dat socurile in el i-a grabit sfarsitul). Drept urmare am refacut tzigania, nu arata prea frumos dar pare mai rezistent decat inainte, am dat ciocane si am sapat cu flexul dupa zgura de m-am saturat, sper sa fi prins bine. Testat cu niste scartz-uri sanatoase (astea mai mult pentru planetare si de placere 🙂 ) si frane de motor de pe la 5-6 mii de ture, rezista, vedem si in timp cat tine. PS ca mi-am amintit, freon incarcat anul trecut in iunie si inca face frig bine, desi compresorul are urme de ulei si substanta de contrast pe la senzori dupa cum detaliam acolo. O minune, nu ma asteptam, aparent perderea e mica. Cu parbrizul ala nu am ce update sa mai dau ca nu am facut nici o poza 🙂
    1 point
  6. Ieri am reusit sa montez anvelopele noi. Cele vechi, la prima vedere, inca mai aveau viata, tipii de la service au fost chiar foarte interesati daca le iau acasa sau le las la ei 🙂 Totusi, varsta avansata (2016) si crapaturile vizibile cu ele montate si umflate justificau schimbarea. In poze, din cauza compresiei JPG + reducerea de calitate pt incadrarea in restrictiile forumului, crapaturile sunt mai greu de observat. Ca tot eram la service si nu era multa lume, am bagat Naluca si pe standul de geometrie. Dupa ce s-a lucrat la motor, am tot avut senzatia ca trage putn dreapta. Impresia s-a confirmat, cifrele au indicat o mica problema la puntea fata, s-a remediat cu usurinta. Impresiile, la cald, legate de GY sunt foarte bune. Comparativ cu gumele vechi, am gasit doar plusuri. M-am temut putin de indicele de greutate (ceva mai mare decat am avut, justificat de GY prin ransforsarea peretilor laterali). Ca indice de viteza GY au Y, Bridgstone-urile aveau W. Oricum, constructiv Naluca e limitata la 250, deci nu conteaza. Pusa direct pe autostrada (service-ul e chiar la intrarea/iesirea de pe autostrada), cam 2-3km au avut nevoie sa se aseze. Dupa ce au "batut" putin, au intrat in regim normal si se simt absolut OK. Duritatea de care m-am temut nu s-a confirmat, ceea ce e de bine. O fi placebo sau nu, am avut 2 drumuri in care am fost surprins de consum. Ieri, cu 10 saci mici de ciment in portbagaj, drum de munte, am iesit la 7,1%. Astazi, acelasi traseu, fara incarcatura, a rezultat 6,7%. In conditii simialare anterioare, eram OK cu un consum de 8%. Cum ziceam, sunt surprins de diferenta uriasa intre clasele de consum ale anvelopelor (aici GY stat net superior fata de Bridgstone). Inca nu am testat pe carosabil umed, dar oricum ar fi, cand ploua am alt nivel de precautie si sportivitate :)). Overall, re-intalnirea cu GY a fost una super placuta.
    1 point
  7. Singura legatura intre frana si mersul motorului vine dinspre partea de vacuum. In afara de membrana pompei de servo (despre care ai scris ca e OK), mai ai o supapa, aia a fost verificata ?
    1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
 

×
×
  • Create New...