Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 02/02/23 in all areas
-
@Viktor: ideea ta e buna si poate ca, in trecut, mi-as fi facut damblaua. Din pacate, nici sanatatea si nici alti parametri functionali (ai lui subsemnatu') nu prea ma mai indeamna la experimente de genul asta. In momentul asta, sunt o groaza de alte chestii pe care le am in vedere, unele le scriu in cele ce urmeaza. Asadar, update(s) 😄 1. Naluca a intrat serios in hora. Am discutat ieri cu seful service-ului unde am dus-o si mi-a facut o mica actualizare a situatiei. Luni si marti motorul a fost scos si demontat. Marti, blocul motor a plecat la un atelier de strungarie. Ieri dimineata au tras concluzia ca, daca as mai fi mers putin pe rotile proprii, blocul era bun de dus la fier vechi. Din ce am inteles, cilindrul IV este la limita pentru RK2 (+0,50) sau pentru bucsare. Evident ca asta ar trebui facut la toti cei 4 cilindri, nu mai detaliem de ce. A ramas sa ii duc blocul cumparat din Polonia insa asta se va intampla de-abia Luni, pana atunci nu sunt in oras. Ca veste (usor) imbucuratoare: au pornit motorul inainte sa il demonteze, a pornit usor. La o prima vedere (neconfirmata de strungar) se pare ca nu au fost alte daune la motor. Eu inca sunt 90% convins ca am ucis turbina, ramane sa se confirme. Arborele cotit inca nu a fost verificat, o sa fie facuta lucrarea cap-coada dupa ce ne asiguram ca avem un bloc la cote zero si luam pistoanele. Am insistat sa fie facuta si echilibrarea dinamica a vilbrochenului cu tot ce trebuie pe el, avand in vedere ca o sa merg pe pistoane aftermarket ... sa nu aud de GM. La o prima vedere, am gasit Mahle si Kolbenschmidt ca si producatori, acum ramane de vazut daca ii gasim si in vreun magazin (Ro sau altundeva ...). Tot ca dambla personala, am cerut pregatirea serioasa a chiulasei, cu simeringuri supape noi, supape curatate si "asezate" cu scaun etc. 2. Acum cate ceva despre BEE, daca de Naluca se ocupa altii mai dibaci ... Avand in vedere experienta buna cu service-ul Opel, am zis sa ii fac o constatare serioasa si lui BEE, ca tot nu a vazut service de cand a venit in tara (Septembrie 2020). Schimburile + franele le-am gestionat in regie proprie. Am avut cateva mici chestii pe care le-am vrut investigate: mici zgomote la suspensie la mers pe suprafete denivelate, gen piatra cubica. Am suspectat bucse si/sau amortizoare un zornait metalic, mai ales la rece, ralanti sau frana de motor. un consum usor crescut in ultimele luni impresia (subiectiva, "de sofer") ca am ramas fara toti caii undeva pe DN1, fara becuri aprinse in bord si cu reparare de la sine .. rulment roata stanga fata, pe asta am fost sigur ca l-am reperat corect auditiv. Evident, odata intrat in reprezentanta am aflat mai multe :)), dar nu neaparat de speriat ... Sa vedem ce s-a confirmat 1. Zgomotele la mers nu se datoreaza bucselor, deci raman amortizoarele ca suspecte. Inca se comporta f bine la mers, asa ca o sa mai ramana pe agregat 2. Zornaitul metalic, consumul usor crescut si episodul cu lipsa de putere s-au confirmat. Cand am ajuns la service, sa il iau pe BEE, am intrebat direct "Turbina sau pompa de inalte ?". A fost "cam" turbina. Mai precis, a fost partea de control al geometriei variabile. Tija actuatorului vacumatic se conecteaza la un ax care antreneaza o pastila de bypass. In poza, am incercuit cu galben tija care are un mic joc. Tot in poza, cu rosu, este incercuit axul care comanda pastila de bypass. Astea doua zornaie si, mai rau, genereaza o intarziere in reactia turbinei. Practic, daca la inceput se simtea turbina ca intra puternic pe la 1800-2000RPM, acum intra pe la 2800-3000. De bagat baga bine, doar ca s-a schimbat regimul de lucru. Asta explica si consumul usor crescut, dar si o potentiala lipsa de putere. In sine, nu ar fi fost greu de remediat, doar ca nu prea ai sanse sa gasesti piesa asta. Alternative ar fi: atelier de restaurare turbine, turbina noua sau turbina refurbished. Evident, exista si varianta SH, dar asta nu o aduc in discutie, nu as merge pe SH la piese "de uzura" ! O turbina nou, in Ro, se poate lua cam la 6300 lei, magazin online si, probabil, peste 8000 lei la reprezentanta. Refurbished se gasesc, pe la 500 EUR doar ca mai cer si piesa veche la schimb sau o garantie de 80-100 EUR. Cu reparatul, nu stiu ce sa zic, nu imi prea surade ... si ar fi ajuns pe la 2000-2500 lei. Asta la o firma serioasa, dar care NU repara doar chestii partiale ci investigheaza toata turbina si schimba tot ce considera ei ca nu e OK. Altfel nu ofera garantie ... Daca as fi cunoscut un atelier serios, poate ca nu as fi avut retineri. Fiind la prima experienta de acest gen, m-am abtinut. In schimb am gasit turbina nou,identica, pe eBay, Made in China (ca si a lui BEE, de altfel). Dupa o negociere serioasa , am scos-o la 300 USD (+cca 90USD transport + Taxe vamale - inca necunoscute). Una peste alta, estimativ, as zice ca iese in maxim 500 USD, ceea ce ar fi super OK fata de ceva similar luat de prin zona. Cumva repartia este de tip overkill, dar, avand in vedere costurile, am zis ca e mai OK asa. Vedem. 3. Rulmentul stanga fata s-a confirmat si el, are o mica-mica vibratie in mers. Inca nu bubuie, dar am apreciat ca inca ma ajuta simturile de diagnoza :)) Si acum, ce nu ma preocupa, dar care putea deveni "hit"! Mi s-a atras atentia ca am o mica scurgere de ulei (o stiam, dar nu i-am dat atentie) pe la pompa de vacuum ! Primul castig a fost ca am aflat si eu ce naiba e dracia aia, habar nu aveam. Apoi am aflat ca ar fi bine sa o schimb, sa nu dea naiba in pompa de servo-frana. Ca nu suport rugina si scurgerile de ulei, e o chestie. Ca mi se sugerezea sa schimb un ansamblu pentru ca exista o scurgere de ulei (probabil pe la o garnitura) e alta chestie. Asa ca am bagat la cap si am confirmat ca ma introc in curand sa schimb dracia. Bun ! Acasa am cautat si am gasit reperul. Din nou, la un magazin online, 1360 lei. La care se adauga 2 garnituri, in total inca vreo 35-40 lei. Cum una din garnituri, un simering mai special, se potriveste fix pe fix la Naluca, am comandat tot ce imi trebuia, la fabuloasa suma de 49 lei ! Ieri, la tara fiind, ferit de ninsoare, m-am pus pe treaba: Date afara 4 suruburi, curatat zona cu smirghel de 200, sa ramana metal absolut curat. Mi se pare complet aiurea ca garnitura (din imaginea din dreapta) este o simpla tabla metalica (atat in dotarea OEM cat si pe aftermarket Elring), dar asta e ... Curatat frumos, montat garniturile ... treaba de maxim 20 minute. Daca as fi schimbat pompa de vacuum in service, oricum ar fi fost necesare cele doua garnituri din imagine si sigur nu ar fi fost mai putin de 100 lei. Asa ca, una peste alta, o distractie de 1360 + 100 + 250 (manopera 1 ora) = minim 1700 lei s-a rezolvat cu 20 minute munca si o investitie de vreo 35 lei :))). Pompa in sine nu avea nici pe naiba, nici macar nu am reusit sa o desfac cu un imbus de amator, asa ca nu am mai fortat cu cheia heavy-duty. Frana este super bine asistata, dupa interventie totul este in regula. Oricum, desi nu am mai umblat niciodata la astfel de jucarii, m-as fi asteptat sa gasesc cel mult un O-ring pe unde sa supureze ulei. Dar nu e cazul, cel putin nu inca. Daca tot am deschis capota lui BEE si mi-am facut loc demontand un colier de la furtunul de turbo, m-am ambitionat sa ajung si la clapeta de acceleratie. Asta sigur nu a fost deschisa de cand BEE a parasit poarta fabricii. Soc si groaza ! Mi s-a parut incredibil de curata la cei 105.000km ai ei, insa mi-am calcat pe inima si am facut-o bec. Momentan nu as zice ca am simtit vreo schimbare la mersul motorului, acum astept cu interes schimbarea turbinei. In urma cu vreo 5 minute mi-a venit confirmare din partea chinezului ca turbina cumparata e fix ceea ce ii trebuie lui BEE, desi, dupa parerea mea, scoate o presiune cu 10% mai mare (dupa cod si specificatii). Asta ar fi super tare ... tuning fara voie 🤣2 points
-
asa de inceput de an, m-am lovit de o frumusete de problema(fara cod de eroare), cand nu a mai vrut animalul sa porneasca, crezand ca problema vine de la baterie, am pus o la incarcat toate bune si frumoase, am pus bateria la loc si nimic, efectiv invartea si nimic, am verificat-o si para verificat-o in cele din urma mi-a atras atentia faptul ca, aveam pe VCDS 60 grade temp pe apa cu motorul rece nepornita de cateva zile, aparent senzorul de temperatura a luat o razna, si se pare ca de aici a fost problema, culmea era si spart si pierdea apa prin carcasa, sa rezolvat cu un senzor nou, culmea nici asta nu era vechi fiind schimbat odata cu pompa de apa, dar... plastice de toata jena. alta "problema" intre Craciun si revelion dupa un drum mai lung am simtit cum pe dreapta dupa ce inaintam putin si opream masina opunea rezistenta la inaintare, dupa o scurta verificare am gasit etrierul gripat, mai exact garniturile de la glisiere s au uzat, nu stiu prin ce magie efectiv erau topite si sau lipit de glisiera, acelas lucru sa intamplat la ambele roti, doar ca dreapta ramanea infranata, am trecut la inlocuirea lor, si implicit am schimbat si placutele pentru ca deja trecusera de jumatate cu mult.2 points
-
Un pic de teorie, in lipsa senzorului de axa, motorul nu stie pozitia motorului exacta ci doar aproximativa, doar din arbore stie de exemplu ca pistoanele 1 si 4 sunt sus, dar nu stie care din ele e pe compresie si are nevoie de scanteie si care a terminat evacuarea si incepe ciclul de admisie. Rezultatul, injectia treceiese din modul secvential ci se comporta ca una monopunct (injectoarele pulverizeaza toate in acelasi timp) la fel si aprinderea 2 cu 2 (1 cu 4 si 2 cu 3 respectiv). La matizul tau oricum e "wasted spark" deci nu afecteaza, nu are delcou nu? Si, cel mai important, nemaiavand "rezolutie"buna in pozitia motorului, intarzie avansul aprinderii la o valoare de siguranta la care motorul sigur nu detoneaza, de aici pierderea de putere defapt 😉 Alte manifestari nu ar trebui sa apara deci celelalte probleme daca sunt, sunt din apta parte, de exemplu la matiz un punct de "failure"cunoscut este senzorul MAP (defapt linia de vacuum care vine la el).1 point
-
Si după încă aproape doi ani tot nu i-am dat de cap, dar zilele astea am vândut mașina. Chiar daca fenomenul de bâlbâială/smucituri la unghiuri mici de clapeta e destul de sesizabil cu motorul rece, după ce ajunge la temperatura aproape dispare si rămâne sesizabil un palier de menținere turație mai prelung la schimbul de viteza, când se eliberează pedala de accelerație si se apasă ambreiajul. Clientul oricum a fost mulțumit de cat de bine merge încă motorașul de 1.4 litri si 95 cai, pentru ca are cuplu bunicel la turații mici si urca frumos in turație. Probabil va pune si gaz pe ea ca sa mai scadă consumul in oraș de care l-am informat corect si cinstit. Gazul ii dublează oricum valoarea 😊. 17 ani , 140.000km si multe satisfactii cu Lacetti, cu mult prea putine probleme raportat la durata de utilizare.1 point
-
CRUNCH 2009 2023 RIP in cele din urma au decedat si difuzoarele pe fata, asa ca am trecut la ceva mai mare, 16,5cm tot FOCAL ca cele de pe spate, cu ceva adaptari cei drept, plus un set de inele adaptoare, vechile difuzoare au rezistat eroic, dar de ceva vreme cel de pe stanga facea zgomote ciudate din cand in cand, iar cel de pe dreapta culmea care eram 100% sigur ca inca este ok, l-am gasit complet blocat, sunt surprins ca inca functiona si se auzea, dar in fine, acum sunetul este foarte placut si echilibrat, iar micul meu copilot(fimiu) este tare fericit acum ca pot sa dau muzica tare tare sa ii vibreze scaunelul 😄 ps: in prima poza nu lipsesc suruburi doar ca acolo mi-am adus aminte sa fac poza 😄 si eram cu 2 suruburi lipsa si 2 provizorii1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00