Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 12/21/21 in all areas

  1. Ieri am demontat-o pe fata in ideea sa inlocui buscsile defectuoase de la bratele fata. Cam asa aratau Fara nici un fel de exagerare, au iesit din 3 ciocane date usor, nu de de mirare ca au alunecat bratele pe ele, o poza cu cea veche (sus) si cea noua jos. Se observa diferenta de grosime si faptul ca nu mai aveau guler in partea din fata. Daca ar fi sa ghicesc, cred ca au fost introduse din partea gresita (din spate spre fata) Am reusit sa le bag pe cele noi cu o presa improvizata (folosita la bej in trecut) cam asa au intrat. Nu sunt perfecte dar in partea importanta este bine Cam atat am reusit ieri si sa pun bratele inapoi pe masina, urmeaza sa schimb si jambele fata cu altele (din mai multe motive, detailem la momentul respectiv din nou) si am luat si tampon nou de motor.
    2 points
  2. Probabil e din cauza ca are 82cp si trage decent, la Matiz au trebuit sa faca treapta a 5-a scurta ca sa poti atinge viteze relativ mari cu motorasul de 0.8 aspirat 😉 . Acum ca ai scris aici imi aduc aminte ca ma duceam cu Matizul chinuit pana pe la 140-145km/h pe bord, deci vreo 135km/h real, insa pentru un consum decent si o senzatie de siguranta pe autostrada mergeam cu max 110km/h pe bord. Cu Sparkul nu ai senzatia de teama ca la Matiz la viteze mari (am atins max 160km/h pe GPS, tot chinuit), insa zgomotul de vant este atat de puternic incat nu poti sa mai porti o conversatie normala. Deci pe autostrada 120-130km/h pe bord e viteza optima dpdv al confortului si consumului decent. Economic trebuie condusa la sub 110km/h.
    1 point
  3. @KumKum, e un pic, dar nu mai am ce sa ii fac, e tips-ul foarte greu si in timp se lasa. Oricum, in pozitia normala nu se vede asa rau. Am iesit iar la o plimbare cu ea pana la pestera muierilor si inapoi, nimic anormal. Cam vibreaza ceva prin bord (vre-un cablu pe undeva) timoneria ar trebui reglata un pic si verificate rotile fata fiindca cam bat dupa 120 incolo. Muzica iar are niste mici probleme, statia din portbagaj are un switch cam prost si din cauza lui raman fara boxele spate, am bagat niste spray contact si vad ca merge, vedem daca si tine. Cam atat, astept vara sa rezolvam si aerul conditionat.
    1 point
  4. S-a inlocuit bobina si merge masina. Am facut si un drum bucursti si retur via A1 unde am considerat ca a iesit din rodaj (desi mai are) si am mers in stilul meu normal. A fost pe principiul, cum o inveti asa o ai, drept urmare i-am cam dat. S-au schimbat in sfarsit gumele spate fiindca chiar mi-o incercam cu fosilele alea la 170 la ora. Am mers tot pe hankook ventus prime k125 ca si la bmw-ul rosu fiindca mi s-au parut niste gume decente la banii lor. Si la final , niste poze mai artistice fiindca nu prea aveam la un loc. Masina se considera gata in mare, ce urmeaza sunt fineturi.
    1 point
  5. Ai inteles gresit, nu pui cate o siguranta si astepti 3 zile sa se descarce bateria! Deconectezi papucul de pe borna+ si pui cate o siguranta, apoi masori amperajul (inserezi un ampermetru (setat pe scala 0-1A) inte borna + a bateriei si papucul care a fost pe borna +). Amperajul masurat este curentul pe care ti-l papa in standby consumatorii de pe masina si nu ar trebui sa treaca de 50 mA.
    1 point
  6. Despre ce aparat de masura discutam ? Care a fost procedura de testare ? LE: o sugestie "heirupista" - scoate toate sigurantele din cutia principala cu exceptia ECU si vezi daca mai ai scurgeri. Apoi, pune la loc siguranta cu siguranta pana identifici circuitul cu bube
    1 point
  7. Putea ... insa nu prea stiu ce naiba a fost in capul lui. Clientul (amicul meu) a plecat multumit , era fericit ca ii bat farurile mai bine decit atunci cind masina a fost noua. Nu a inteles de ce a ramas fara majoritatea indicatoarelor de bord si iluminarea consolei centrale. Eu, in prima faza, ma uitam ca boul la alternator, mut de admiratie la adresa electricianului care a facut adaptarea regulatorului de Daewoo pentru alternatorul de Dacie. Cind am descoperit magaria imi venea sa ma duc sa-i dau cu alternatorul in cap. Nu stiu ce experiente ati avut voi cu buburuzele voastre, insa toti electricienii auto la care am ajuns cu alternatorul (de Leganza) au fost VARZA !. M-au pus sa iau pe rind regulator, stator, rotor si apoi punte de diode. Norocul meu ca dupa ce am luat regulator (degeaba) m-am pus cu burta pe carte si i-am dat de cap singur. Altfel cred ca ajungeam sa cumpar toate componentele de noi ... PS: Dupa cca 10 zile - 2 saptamini de mers cu 17V la bornele bateriei, saraca si-a dat duhul, asa ca nu neglijati problemele marunte, o sa ajunga sa va coste mai mult
    1 point
  8. Hai sa va zic o poveste chiar scurta (parol!). Am luat in 1989 un Oltcit din-ala 100% romanesc si modernizat (zis si RM). Exceptand vacantele si alte cateva (degetele de la o mana) drumuri mai lungi pe an: - 2 ani am mers cate 2 x7 Km pe zi lucratoare, apoi - 4 ani am mers cate 2x1 Km pe zi lucratoare - in primii 5 ani nu am luat bateria de pe masina - in cel de-al saselea a inceput sa faca figuri - am schimbat-o cu putin inainte sa faca 7 ani - era evident o baterie romaneasca (imi pare rau ca n-am pastrat-o amintire) Cu a doua baterie, am vandut Oltcitul dupa 11 ani de viata... impreuna. Cred ca e ceva putred in... economia asta de piata. Cat priveste teoria lungirii vietii acumulatorilor si a incarcarii lor, se pot scrie manuale intregi, dar majoritatea incarcatoarelor sunt simple "caramizi" cu un balast amarat.
    1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
 

×
×
  • Create New...