Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 06/15/20 in all areas
-
Salutare, daca tot frecventez forumul de ceva vreme, am zis ca a venit momentul sa imi prezint si eu "caruta". Daewoo Nubira 2 1.6 16v 103cp, luata de ai mei de noua in 2005, varianta de echipare SX. Si acum imi aduc aminte cand am vazut-o prima data la poarta , eu asteptand sa vad un Tico mic si verde si a aparut balena albastra. Extrem de fascinanta in comparatie cu vechiul Tico, parca aveai mai mult loc in ea, incapeau si mai multe bagaje, mult mai confortabila, si ca sa spun prima impresie pe care a avut-o taicameu despre ea : ,, In sfarsit numai depasteste nimeni peste mine ,, . Tico a mai rezistat in familie inca 2 saptamanii, pana s-au hotarat sa il vand, pus anunt in geam, in 3 ore deja il cumparase un vecin pentru fiul lui incepator. Pana in 2013 stiu sigur ca Tico-ul inca a mai circulat, pentru ca il vedeam prin cartier, de atunci numai stiu nimic de el, cel mai probabil a ajuns la Remat, el avand in 2005 cand l-au dat ai mei undeva la 170.000km, si toata Romania vazuta . Singurele 2 poze pe care le-am gasit cu raposatul Tico sunt cu mine sprijindu-l :)), prima poza e facuta undeva in 1998-1999, iar a doua cred ca in 2001-2002. Pana in 2008 masina a fost folosita zilnic, pana a aparut sora mai mare, aceasta fiind o Kia Sportage 2.0 benzina manuala. Din acest punct Nubira a ramas strict pentru mers in oras. In 2010 cand ne-am mutat in Bucuresti, masina a intrat intr-un fel de stand-by fiind folosita doar 6 luni pe an, in celelalte 6 luni stand pe dreapta, pentru ca eu inca mai aveam cativa ani pana sa dau de permis, iar maicamea numai conducea la fel de mult, pana in 2013 a fost folosita preponderent iarna, asta pana cand a ramas suspendata in zapada si s-a chinuit taicameu 20 de minute sa o scoata de acolo, a 2a zii Kia avea Rca facut, iar Nubira a ramas pe dreapta .2 points
-
Sa mai scriu prin cronologie: Sparkul, ca tot ziceam acum ceva vreme ca are soarta incerta, e in parcare bine mersi, sincer nu am de gand sa il dau pe bani de bicicleta, probabil ramane la mine pana o ajunge la vreo Rabla, pana atunci e zbarnaie fericit cand mergem la cumparaturi 🏎️. A primit anul acesta doar ziua buna :)), trebuie sa imi fac timp sa ii schimb uleiul, anul trecut l-am servisat total incluzand zemuri si distributie. Totusi am observat ceva cand il spalam si ma uitam de sus in jos: Asta e, imi zic, o fi cazul dupa 13 ani, pana la urma nu e vreun Volvo. Acoperit taraneste: Apoi ma pune pacatul sa ma uit de jos in sus: Injuraturi, morti, raniti, potolire si resemnare, cu gandul ca probabil e de ceva vreme asa la cum arata. Mergem inainte. Captiva a primit polish faruri, ulei proaspat motor / cutie transfer / diferential (din care au curs 300 ml de marmelada de fabrica , bleah) si placute spate. Am comandat un EGR original de pe olx, maine trebuie sa vina, ma streseaza eroarea desi masina merge bine. In semnalizatorul de pe oglinda imi intra apa fiindca e crapat, dar nu iese, i-as da o gaura cu un ac incins pentru drenaj 🤪 . Si ajung la cel ce se rasfata, Opelul, are la 45 k km a necesitat schimb bascule (bucse cu joc foarte mare si un usor zgomot datorat acestui lucru) si bielete, pe langa rezivia de 4 ani cu antigel, lichid frana, placute spate. Alt motiv de invocare vorbe urate. Dupa schimbul acestora, tot se aude un zgomot infundat cand trec usor peste linii de tramvai mai nasoale, poate ii dau de cap candva, momentan nu as fi vrut sa pic ITP-ul anul asta cu o masina de doar 4 ani vechime. In rest, vopsea slaba ce capteaza orice atingere . A si sa nu uit, tot imi arde ledurile de la stopul suplimentar de frana, tot ajung la un electronist cu placa de leduri, banuiesc o rezistenta naspa, eu doar am schimbat led-urile (greu de gasit, importate de o firma din Germania). In rest de ce sa nu zic, tot imi place foarte mult ca tinuta de drum, inca miros plasticele a nou cand e incinsa. Prietenii ma intreaba ce naiba tin trei masini? Nici eu nu stiu, pentru ca imi plac probabil, si oricum toate trei valoreaza cat un seria 3 de varsta inaintata :))2 points
-
Bai da' Mircea asta numai pe olx sta, da refresh automat la cautare "piese nubira" :))1 point
-
In sfarsit ti-a luat inima in dinti! Pune mai multe poze, este prea multa palavrageala :))1 point
-
Part. 4 In Ianurie 2020 primesc tot de la Mircea un anunt de pe olx cu o Nubira cu lupe la dezmembrat, il sun pe proprietar si il intreb daca are clima masina, asta intampladu-se Miercuri , Sambata la 9 eram la masina ca sa iau clima, eu cautand clima de aproape 1 an jumatate. Discut cu omul pretul pentru clima si pentru faruri, intelegandu-ne la 300 de lei pentru clima si faruri, zic ok hai dupa ele, am luat din start inca 300 de lei la mine, pe ideea ca nu se stie ce se mai lipeste de mine :)). Cum am ajuns la masina primul am putut sa ma servesc, per total am plecat de acolo cu clima completa, faruri cu lupa, broasca usa sofer originala, comenzi volan, un player original si o magazie de CD-uri originala, proiectoarele, vas lichid de parbriz de break + maneta ca sa imi fac si eu la un moment dat spalatoare la faruri :)) , totalul final a fost 350 de lei. Farurile direct pe olx s-au vandut rapid cu 300 de lei :)). Inainte sa inceapa pandemia am zis sa fac si eu itp, ca sa pot sa stau linistit in pandemie :)). Surpriza la itp numai aveam frana de mana, cum eram pornit sa schimb discurile am zis ca asta e momentul oportun. Pe spate am mers pe o combinatie dubioasa sa zic asa, discuri Delphi si placute TRW si sabotii ABE ( alta varianta nu am avut ). Zis si facut, comandate si livrate in 2 zile, ma apuc sa le schimb, si cum mie nu imi iese nimic din prima :)) , am montat sabotii gresit si nu tinea frana de mana, stai chinuiete , strange frana de mana , rupe siguranta de la frana de mana, suna-l pe Mircea sa imi aduca alta maneta ca a mea numai era utilizabila :)). Intr-un final am reusit sa le montez corect si acum am si eu frana de mana . Revenit la itp , trecut cu brio. Luna urmatoare adica in Aprilie, am comandat si pentru fata discuri si placute, am mers pe ATE si discurile si placutele. Montante bine din prima, doar ca atunci cand am dat jantele jos am rupt inelele de centrare. Si atunci mi-a venit ideea sa imi fac inele de centrare din aluminiu la strung, gasit strungar, cand ajung la el, imi propune sa imi faca din teflon, 6 inele 25 de lei. Montante doar pe fata, inca rezista bine, si daca le refac anual e mai ieftin decat sa iau din plastic. In viitorul apropiat intentionez sa imi pun si pompa de frana de Evanda ( care e la fel ca aia de Leganza) pe care o am deja, pentru a avea tot sistemul de franare de Leganza. Cum in Martie a venit Covidul peste noi , clima mea a ramas pe stand-by , pana acum cateva zile cand m-am hotarat brusc sa o montez :)) zis si facut, vorbesc cu Mircea sa vina sa o puna, eu unu nefiind in stare sa o pun singur riscand sa raman cu masina desfacuta prin curte :)), am schimbat si termostatul cu unu Gates luat de la Radacini acum cateva luni, al meu de pe masina fiind cel original , am zis totusi sa il schimb, l-am pastrat si pe cel original. Atunci cand am luat clima, am luat-o cu tot cu instalatia din bord a masini donatoare care era Euro 2, asa ca am mers pe ideea sa o montam pe asta si sa o facem sa functioneze pentru Euro 3. Zis si facut, momentan am instalatie de Euro 2 pusa, instalatie care nu are probleme ca aia pentru Euro 3. Pentru un moment cam asta e povestea masinii mele, planuri pentru ea sunt multe, bani si timp sa fie :)).1 point
-
Hai sa povestesc si doua mici experimente. Motorul e Skyactiv X, celebrul motor Mazda cu aprindere prin compresie controlata prin scanteie - SPCCI si care in regimul asta ar trebui sa mearga cu un amestec ultra sarac, gen peste 1/30. M-am jucat cateva sute de m cu jucarica de diagnoza - un OBDLINK MX+ si desi pe bord imi spunea ca merge in regim SPCCI, amestecul raportat prin OBD era apropiat de cel stoichio (1/14). La relenti haleste cam 2.2g are / s, aka fix la fel ca vechea skoda, ceea ce inseamna ca admisia a "throttled", clapeta de acceleratie e inchisa. Ei spun ca in mers clapeta e deschisa complet aproape tot timpul, insa la relenti se pare ca n e cazul. Chestia asta tre' s-o mai investighez si in mers normal, nu doar la relenti sau invartiundu-ma in jurul cartierului cu viteze reduse. Al doilea, m-am jucat in trafic cu cruise control adaptativ cu stop&go + line assist. Functioneaza bine, practic in blocajele de trafic se poate conduce singura, insa stateam mai incordat decat daca as fi condus eu cu 200km/h... pe gheata... E cool, insa sincer nu prea ma vad folosindu-l zilnic, de fiecare data cand se apropie de masina din fata si eu n-am piciorul pe frana imi sare cortizolu'... deh, cimpanzeu cu instincte primitive. 😄1 point
-
salut, eu pana la urma am fost cu ea la reprezentanta, se pare ca era furtunul de la MAP. si nu stiu ce or mai fi reglat ei p-acolo, acum e ok.1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00