Revizie serioasa facuta la Naluca. M-am tinut de ce mi-am propus anul trecut, respectiv sa (imi) demonstrez ca se poate lua o masina SH fara sa fie nevoie sa bagi o galagie de bani in ea la scurt timp.
Multe din chestiile schimbate nu erau chiar la limita insa mi-am propus sa fac un RESET la aproximativ 100.000km
Pe langa consumabilele uzuale (ulei si filtrele de aer, ulei, polen) au fost schimbate si discurile si placutele de frana, fata-spate. Desi sistemul de franare este TRW, am facut o mare struto-camila. Nu am avut niciodata discuri Brembo, asa ca le-am bagat acum in schema. Placutele de fata sunt TRW, iar cele de spate GM. Aici am dat de o chestie foarte interesanta ... nu am reusit sa aflu care este producatorul real al placutelor GM.
Uriase, atat discurile de fata cat si cele de spate. Etrierul cu doua pistoane de pe fata gestionaza o placuta imensa, in vreme ce, spatele este franat de un etrier normal si o placuta de-a dreptul minuscula (in comparatie cu cea de pe fata). Dupa numai cativa km inca nu s-a rodat sistemul, insa nu cred ca o sa imi produca emotii in oras in perioada urmatoare.
Pentru lichid de frana am mers pe ATE Typ 200, putin peste SL6 din punct de vedere al temperaturilor ... adica OK din punctul meu de vedere.
Tot cu ocazia asta s-a facut si prima revizie la Haldex si cutia de transfer. Aici lucrurile au fost putin cam razna. Din ce imi aduceam eu aminte, in manual scria ca revizia trebuie facuta la 100.000km. Realitatea din teren a fost de-a dreptul horror !!! In viata mea nu am vazut atata mizerie intr-un ulei, mare minune ca nu au aparut simptome de functionare aiurea ...
Mult namol, span ... sper sa nu constat curand ca am intarziat prea mult cu revizia.
In materie de uleiuri, la motor am ramas pe Liqui Moly, iar la Haldex si cutie de transfer s-au adunat Liqui Moly, Ravenol si uleiul specific de Haldex.
S-a mai schimbat sonda lambda 1, deterioriata de niste baieti dibaci, nu mai conteaza in ce context ...
In rest, masina sta foarte bine. Pe partea de suspensii si articulatii, la 105.500km nu sunt necesare interventii, sa vedem cat timp lucrurile raman asa. Toate sistemele sunt complet functionale, poate doar parbrizul lasa de dorit ... O sa mai ramana asa o perioada, mi se pare mie ca, de cand e spart, parca atrage mai putine pietre. Sunt aprope convins ca, daca as pune unul nou, in mai putin de 2 saptamani deja ar avea pistrui ...