Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 12/18/19 in all areas

  1. Felicitari! In sfarsit ti-ai luat inima in dinti si a depasit frica de a scrie :)) mai ai ceva frici, dar cu timpul se rezolva ! Ma bucur ca va inspir si ca vedeti mai mult de o simpla Nubira. Personalizarea masinii da viata! Mult succes!
    2 points
  2. In rest, sotia e super incantata, ii place, s-a acomodat pe ea. Eu carcotas in schimb... Imi lipsesc fantastic oglinzile incalzite si electrice si geamurile electrice pe spate pt ca fii-miu le cam deschide pe cele cu manivela...
    1 point
  3. @Dj_Dark Intrucat ai dat peste cap tot ce stiam despre senzori ๐Ÿ™‚ , m-am documentat si ai pe undeva dreptate, dar in general nu prea ๐Ÿ˜›. Tot ce am scris eu mai sus este valabil pentru senzorii de oxigen "clasici", adica cei narrowband. Singura greseala pe care am facut-o este ca am zis ca la aia cu 3 fire firul de masa e comun intre senzor si elementul de incalzire. In realitate masa de la elementul de incalzire este pe carcasa senzorului, deci ia masa direct de pe motor. Senzorii narrowband sunt aia care comuta si in general la masinile moderne sunt folositi pt verificarea eficientei catalizatorului, deci sunt dupa catalizator. Acestia poti avea 1, 2, 3 sau 4 fire cu descrierea scrisa de mine mai sus. La masinile mai vechi numai senzorii astia erau folositi, la fel si la masinile cu un singur senzor. Senzorii de oxigen wideband sunt cei amintiti de tine, sunt inainte de catalizator si sunt folositi pentru calculul Air-fuel ratio la masinile moderne. Acestia au neaparat element de incalzire, nu exista fara element de incalzire si incalzire este controlata de ECU prin PWM pe firul de masa de regula, deci pe firul de incalzire poti vedea tensiuni de la 12V in jos daca masori cu multimetrul (din cauza PWM vezi o tensiune mai mica daca masori pe volti de ce). Cateva lamuriri: - senzorii narrowband oscileaza intre 0 si 1 V. Cei wideband pot genera tensiuni fixe oarecare pentru ca de fapt sunt senzori care genereaza curent, deci depinde de ce a mai pus fabricantul masinii/senzorului in circuit. - senzorii wideband au intotdeauna minim 4 fire, 2 pt incalzire, 2 pt senzorul propriu-zis. Alte fire pot fi folosite pentru a monitoriza curentul pe o rezistenta din ECU sau de pe senzor sau alte chestii asemanatoare - senzorii de oxigen genereaza tensiune/ curent indiferent daca sunt alimentati din exterior sau nu, cu conditia sa ai terminatul de masa comun cu cel al voltmetrului si sa fie incalzit. Poti sa iei un senzor cu un fir sau cu 2 fire, sa legi voltmetrul pe el si sa il incingi cu o lampa cu gaz si o sa vezi ca masori tensiune. Similar cu tensiunea pe care o masori pe o fotodioda expusa la lumina spre exemplu, deci nu se comporta cao rezistenta, ci ca o sursa de tensiune. @catapkzM-am documentat legat de tipul senzorului tau si din ce am gasit primul (inainte de catalizator) este wideband, al doilea, dupa catalizator, este normal (narrowband). Daca la narrowband poti sa iei de la orice producator si sunt interschimbabili, la wideband e bine sa iei unul perfect compatibil (original sau aftermarket pentru masina ta), nu unul universal. Mai exista cazuri in care mecanicii au pus un senzor narrowband in loc de unul wideband, pt ca tot 4 fire au ๐Ÿ™‚ . In cazul asta totul e dat peste cap pentru ca cel narrowband difera foarte mult de cel wideband asa cum am scris mai sus. Daca masina merge bine si nu consuma mult, atunci las-o in pace, posibil ca senzorul tau sa nu fie perfect compatibil, dar isi face treaba OK. Daca merge nasol sau incepe sa faca figuri si lipiturile intre mufa si senzor sunt bune, atunci trebuie schimbat. Sper ca informatiile de mai sus sa fie utile pt diagnosticarea problemelor legate de senzorii de oxigen, nu degeaba am pierdut cateva ore bune cu documentarea si cateva minute bune sa scriu mesajul asta ๐Ÿ˜„ . PS: Nu luati senzori de la dezmembrari decat luati de pe masina in fata voastra, si numai daca nu au fost lovite frontal. Altfel riscul sa fie deteriorat e mare, practic instructiunile fabricantului sunt ca senzorii sa fie aruncati in cazul in care sunt scapati pe jos.
    1 point
  4. Eu macar merg cu ea :))
    1 point
  5. nasol moment, partea buna este ca nu se lasa cu zeama de flex, daca o aveai parcata invers era nasol, poate ai noroc cu usa si poate gasesti si aripa, daca nu vopsita si polish pe restul masini sa nu se vada rau diferenta. din pacate societatea a devenit foarte indiferenta vis a vis de bunul altuia, personal ma abtin maxim sa nu pocnesc fiecare vita care nu intelege faptul ca nu este bunul lui si trebuie sa aiba putin respect, dar noi suntem minoritate "resturile" au doar un obiect care ii duce din a in b. bafta
    1 point
  6. Nu stiu ca nu prea folosesc, nu vezi ce noua e maneta? ๐Ÿ˜„ Merg avariile in schimb ๐Ÿ˜›
    1 point
  7. Gata si povestea Nubirei rosii... Azi ne-am despartit de ea pt modica suma de 2000 de lei... A plecat spre Arges... Nu cred ca isi da seama ce masina ingrijita a luat la banii acestia si cati bani au fost bagati in ea, dar... Asta este c'est la vie!
    0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
ย 

×
×
  • Create New...