Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 12/02/19 in Posts

  1. Cred ca am dublat-o... 1000 euro masina, vreo 3500 lei bagati in motor pana acum, plus un radiator, un rulment spate, bielete pe dreapta. Mult, f mult. Si unele cheltuieli au fost inutile, deja chiulasa e a 3a oara jos, intr-o luna.
    1 point
  2. Citesc si nu imi vine sa cred Parca este un cosmar ,pe cuvant.
    1 point
  3. Eu astept sa ma opreasca politia locala in trafic sa imi dea amenda ca sunt euro 4. Pana atunci nu voi achizitiona nici un fel de "oxigen". Btw, cat va fi amenda? Cine o va da? La ce lege se incadreaza? Mi se ia talonul? Mi se sechestreaza masina? Dupa ce imi iau amenda, pot sa imi vad linistit de drum? Pe scurt, unde este cadrul legal pentru masura asta?
    1 point
  4. Aici e fix jumatatea cealalta a "solutiei". RATB-ul ar trebui sa fie mai rapid si mai fiabil decat mersul cu masina (la mine e, ca sa meg in centru autobuzul e mult mai rapid si mai ieftin decat masina, daca iei in calcul si parcarea), iar daca timpul e pretios ar trebui sa fii incurajat sa iei transportul in comun, nu masina. Insa probabil o sa mai dureze pana cand ratb-ul o sa fie parte a solutiei, si nu a problemei.
    1 point
  5. Deci, situatia e asa ca vad ca discutia se duce in balarii. Eu sunt un iubitor de masini, inca mai am daewoo si voi mai avea ceva timp de-acum incolo. Nu am nici o problema sa platesc taxa, atata timp cat taxa aia va contracara intr-un mod real poularea mea. Nu sunt de acord cu interzicerea totala a unor categorii de masini. Ar putea sa puna o taxa suficient de mare la non-euro de exemplu astfel incat sa descurajeze astfel de masini sa circule, din nou, nu am nici o problema cu asta. La mine faptul ca inca mai am daewoo este o alegere nu o lipsa de optiuni. Dar repet, vreau sa vad fapte reale de reducere a poluarii la modul activ, nu doar punem taxa ca sa nu isi mai permita lumea sa o plateasca si automat nu vor mai merge cu masinile=poluare mai putina. Plus ca nu suntem in franta/anglia/spania/germania sau in orice alta tara mult mai civilizata. Nici macar aia nu au interzis unele masini, doar au pus taxa. Si pe bune acum, de ce sa interzici cand poti sa scoti bani? Si da, stiu ca in unele din tarile mentionate mai sus dieselul este interzis (parca in Paris daca imi amintesc bine) si pe buna dreptate, astea sunt exceptii. Si asa de incheiere, asta este forum auto deci in opinia mea discutiile de genul " merg cu trotineta sau cu transportul in comun" nu prea isi au rostul. Toate masinile polueaza mai mult sau mai putin deci prin definitie forumul asta nu se va impaca niciodata bine cu ecologistii 🙂 . Si numarul 2, cand chestia asta cu euro/oxigen se va aplica la nivel de tara, acest forum va ramane doar cu numele. Sau se va redenumi doar in chevrolet 😄
    1 point
  6. S-a rezolvat problema traficului din București: sunteți prea mulți! Pentru că simțea că nu spusese nici o tâmpenie de câteva zile, primarul Bucureștiului, Gabriela Firea, a zis să o dea din top: „Pentru un oraș construit doar pentru un milion de persoane, acum să avem patru milioane de persoane și sunt familii care au două-trei mașini, autoturisme personale, este nu imposibil, dar dificil să se rezolve peste noapte. Mi s-a reproșat trei ani de zile că în programul meu de campanie era scris «Revoluție în trafic». Da, mi-am dorit-o, mi-o doresc, dar haideți să vedem și cum se face. Ar fi fost rezultate spectaculoase, revoluționare în primul rând dacă Centura Capitalei era transferată de la minister la Primărie și dacă metroul bucureștean era transferat, la fel ca la Paris, Londra și alte capitale civilizate europene, de la minister la Primărie și dacă eram ajutați în achiziția a tot ceea ce înseamnă mobilitate la suprafață”, a declarat primarul general al Capitalei, Gabriela Firea. Păi, erau atâția și când ai candidat matale, nu au apărut 2 milioane de oameni în oraș în ultimii 3 ani. Doar ca problema nu e asta. Deloc. Problema e că matale nu faci nimic. Nimic nimic. Nici fluidizare, nici semaforizare, nici ridicat de rable, nimic. Nimic nimic. Nu zice nimeni să faci capitala bec, zice că nu ai făcut nimic, deși ai promis că o să faci. Și vii după 3 ani și zici că nu ai făcut nimic pentru că nu se poate face nimic pentru că nimic. Și probabil vrei să fii realeasă ca primar. Asta e problema.
    1 point
  7. Fratilor ... voi chiar nu pricepeti notiunea de "precedent" ? Ca sa fiu putin apocaliptic, de acum potopul ! Garantat restrictia pentru orice fel de motor cu ardere interna o sa apara mult mai rapid decat ne asteptam. Si asta nu pentru ca nu creste pomul intre timp. Ci pentru ca nu se planteaza pomi, sunt taiati pomi ... ca doar este nevoie de autorizatii de constructie. Restul listei (care include: fluidizare trafic, semaforizare inteligenta, artere corect dimensionate etc) o las pe seama voastra
    1 point
  8. In absenta unui ITP facut pe bune, clasificarea Ex-y este pur formala. Si revin la ce am scris mai sus... si a mai facut Viktor o mentiune care sa imi intareasca punctul de vedere. Personal am investit si investesc in tinerea MOSului in stare perfecta de functionare sume care, acumulate in timp, ar fi permis de multa vreme sa schimb masina cu una E5 sau chiar E6. Zilnic ma uit la teava de esapament si vad inox-ul oglinda in conditiile in care, in ultimele 3 luni nu am iesit din oras ! Daca observ o mica problema, ma duc si o remediez imediat. In orice moment sunt dipus sa fac orice test de noxe si sunt convins ca vor iesi mult mai bine decat prevede standardul specific motorului (E2). Bun, e o chestie de principiu, o dambla personala si nu teama ITPului saude frica unei spagi modice pe care i-o pot da unui inginer ITP. O sa fie multi cei care o sa ma acuze ca sustin cauza "cazanelor" din motive subiective insa cred ca e vorba mai mult de constiinta fiecaruia. Poate ca posesorii de E5 si E6 sau hibride stramba din nas la un E2 in stare perfecta de functionare insa ma intreb daca au aceeasi reactie la un E5-E6 cu probleme severe. Daca va puneti mintea si cautati pe net (cel putin in Ro) veti gasi o sumedenie de firme care se ocupa cu "anularea DPF fara eroare in bord" sau alte proceduri de acest gen. Chiar credeti ca RAR nu are acces la net ? Parerea mea este ca se merge pe cea mai simpla solutie. De ce sa se chinuie autoritatile pentru a aplica niste solutii corecte in loc sa ... scoata bani usor ? Parcursul unor distante mici pe an iarasi poate genera discutii. Am o masina E2, 1500cc si parcurg 5000km/an. Hai sa vedem care sunt emisiile totale. Dupa care hai sa vedem care sunt emisiile unei masini E5 sau E6, cu motor de locomotiva si care parcurge 40.000km/an. Intotdeauna eu privesc lucrurile din doua perspective: cauza, efect. Cauza nu o putem influenta, in cazul de fata, este limitata de tehnologie si timp. Efectul, pe de alta parte, e resimtit in permanenta. Prin urmare, ce ne deranjeaza/afecteaza mai mult: cauza sau efectul ?
    1 point
  9. Diferenta de la Euro2-3-4 la Euro 5 in materie de particule la dizal e reala, nu doar pe hartie. Euro5 a facut obligatoriu filtrul de particule care in mare chiar functioneaza. LA Euro4 era doar optional si il aveau putine masini (si se mai si strica tot timpul) iar la Euro3 nici nu exista. Acum cum zicea si Viktor, vreo 30-40% din particulele emise nu mai vin de la motor ci de la pneuri & shit insa inaintea filtrelor situatia era mult diferita. Sa ne plangem de particulele date de placutele de frana e un lux pe care ni-l permitem datorita Euro5 in mare. SI poate scapam si de placute cu hibrizii/electricele si franarea regenerativa, si ramanem doar cu pneurile si asfaltul, Insa vorba aia, astea au existat inca de pe vremea calului si carutei si vor exista pana cand inventam ceva mai inteligent decat roata si potcoava (gen sustentatia antigravitationala 😄 Si diferenta dintre non-euro si Euro1 la benzinare a fost ca de la zi la noapte. Euro1 le-a fortat sa introduca catalizatoarele (pentru CO) insa si mai important a fost ca prezenta catalizatoarelor le-a fortat sa mearga cu benzina fara plumb (care plumb probabil omora probabil mai mult decat monoxidul). Poate ca nu toate "treptele" Euro sunt neaparat relevante in poluarea reala, insa cateva dintre ele au insemnat "salturi". Plus ca si carburantii s-au schimbat cu normele Euro, de exemplu a scazut constant cantitatea de sulf. @ches Accesul femeilor la educatie salveaza planeta si mai tare. Nu omoara oameni, doar ca nu se mai nasc. Totusi cred ca dizalul e mai bun, pentru ca omoara oameni batrani, in timp ce cu educatia femeilor nu se mai nasc oameni tineri... 😄
    1 point
  10. @mr_ Eu intotdeauna le-am spus colegilor ca motoarele diesel salveaza planeta de 2 ori: 1. Consuma mai putin ca benzinarele, deci emisii mai mici de CO2. 2. Genereaza particule care omoara oamenii, deci rezolva si problema suprapopularii. Deci dieselul e cel mai bun. QED 😎
    1 point
  11. Da, si inca ninge. Ii fain, cel putin mie unu imi place. De s-ar pune vreo juma' de metru macar ..
    0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
 

×
×
  • Create New...