Si update, s-a incarcat instalatia cu freon si functioneaza, insa din pacate clima asta "bizonica" nu are nicio legatura cu aia de le e46.
La aia merg 24 grade vara/iarna, indiferent de anotimp si conditii, face ea ce face si nu simt nevoia sa reglez temperatura.
Butonul de aer conditionat e on din primavara pana in toamna indiferent ca e dimineata si e mai frig sau pranz si 32 de grade, pur si simplu functioneaza atat de bine pe auto incat nu simti nevoia de reglaje la temperatura decat foarte rar.
Asta de pe e 36 are o minte proprie. La diferente mari de temperatura se sesizeaza, baga cald/frig, variaza ventilatia...etc, insa e foarte "slow" in reactionare la schimbari climatice. De exemplu ieri, soare afara, setata pe 24 grade se incapatana sa nu imi bage rece, a trebuit sa scad la 22 ca sa inceapa, dupa care mi-au inghetat creierii 😄
Cel mai probabil lipsa senzorului de "soare" (nu are din constructie) este un mare dezavantaj si cauza principala a acestui comportament. Poate sunt si eu prea pretentios pentru o clima din anii 95 dar ghinionul ei ca am termen de comparatie 🙂
Per total e clima, este mai buna decat aer conditional manuaj, insa e departe de o clima adevarata.
Oricum, trecand peste, instalatia a cerut 1200 g freon (da, am scris bine), asta este cantitatea care intra la modelul asta de instalatie. Totodata am descoperit si o pierdere pe la una din conductele de la "uscator" (dryer). S-a schimbat oring-ul si acum vedem cat tine, pe la o-ring-urile schimbate de mine nu exista pierderi, la fel si pe la ventilele de incarcare. Toata afacerea a costat 220 RON
Motivul pentru care intra atata freon este , din ce am inteles de la tehnician, radiatorul din fata (condensator) care este foarte mare.
Si numarul 2, s-a reparat alternatorul la nea Nicu din baicului.
L-am demontat eu, nu am reusit sa desfac surubul de la "referinta", am tras de el pana a inceput sa se invarta piulita cu tot cu surubul din interior drept urmare nu am mai insistat, am taiat firul si l-am trimis asa. Totodata am remarcat tresa de masa dintre el si restul motorului ca e cam "ciufulita", nu rau, dar este, va trebui schimbata cu prima ocazie.
Pe deviz apare ca s-au schimbat rulmentii, releul de incarcare si parca si periile, nu mai stiu exact, toata afacerea a fost 280 RON. Daca nu il demontam eu se mai adaugau 170 RON dar la cat de simplu e de dat jos nu se merita sa dau banii aiurea.
La remontare am pus o alta "cosa" stransa cu patentul dupa care cositorit un pic si pare ca functioneaza cum trebuie, nu mai falfaie luminile, incarcarea era 14,2 dupa pornire (baterie descarcata) si mai tarziu 13,8 (dupa ce s-a incarcat un pic). Ambele masuratori au fost facute la bornele bateriei cu farurile aprinse si atat, fara alti consumatori.
Cam atat, ah, era sa uit, ieri mi-am luat amenda de 580 RON nu o sa ghiciti pentru ce, lipsa trusa/extinctor si triunghiuri 🙂
Asa ca mare atentie la acest aspect, aparent s-a schimbat legea si acum si sectoristul te poate opri si verifica la acte daca a facut nus ce cursuri si sunt foarte dornici sa isi arate noile "competente". Si totodata am aflat si eu ieri ca s-a extins termenul de plata "la jumate" din 48 de ore la 15 zile.
Am vrut sa il intreb la final " Daca aveam si astea sunt curios ce imi gaseai in neregula" dar m-am abtinut 🙂