Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 03/30/25 in all areas

  1. 130 si ceva de mii km. La 21 de anisori Nubi cere atentie. De data asta amortizoare fata si un schimbator de caldura pentru interior. Bineînțeles ca s-a lasat cu demontat bordul. Pe langa astea manerul de la usa fata stanga. Bine ca a facut Mircea fotografii.
    5 points
  2. Nu cred că erau strâmbe. Sau nu știu, cert e că mi s-a spus că trebuie schimbate împreună cu simeringurile. Am găsit în târg la Vitan supape de evacuare (în ambalaj GM). Azi a venit chiulasa de la rectificat, așa că intrăm în linie dreaptă. Sper ca mâine să cam fie gata. Altă chestie, azi se fac 26 de ani de la achiziție 🥰
    3 points
  3. Sunt membru in club de pe vremurile cand se platea vama la OP 5 🙂
    3 points
  4. Asa, a venit prima tura de "prostii de pe Aliexpress". Prima si cea mai misto este parasolarul,unde mi-a cam tremurat mana sa dau treij' de euro "blind", dar nu regret; tesatura e mult mai groasa fata de cele din benzinarii, rama nu e "cerc" ci facuta pe parbriz, are decupaj frumos sus pentru imensitatea de oglinda cu toti senzorii, husa de stocare. Am mai luat un set de covorase de cauciuc pentru spatiile de depozitare, foarte misto si astea, se potrivesc la fix si sunt lipicioase ca sa stea bine. Mi-au ramas 3 bucati carora nu le-am gasit locul. Niste protectii anti-gheare de don'soare la manerele portierelor, unde mi-am adus aminte cum e sa pui folii la telefoane 🙂 nu s-au asezat stralucit, dar nici nu se vede prea tare. Am mai luat si niste protectii de suruburi, da' inca nu le-am montat.
    3 points
  5. Hello! It's leather treatment week! 😊 I've been planning an intensive leather care week for a while now. This means I cleaned the leather seats thoroughly. I bought some leather softener from a small, but friendly company from UK (Furniture Clinic), I found their name on most of the "best leather care manufacturers" list, and so far I'm very pleased, it seems to work better than Fenice, which I used before. So every 1-2 days I'm applying a new layer of leather softener for a week, and I'm also using seat cover foils to help better absorption. The first few layers the leather absorbed faster than I could massage the softener into it. So it was demanding more and more of it. Only mechanic issue remains the harsh valve lifter sound for a few minutes after the first start. The left rocker panel was also replaced. Of course it was worse than it first looked, both the outer and inner rocker had to be replaced. I forgot to take pictures of the repaired rocker, next time I'll do it. Currently I'm looking for a fuel filler door opener lever, which was broken during the rocker repair. I can't seem to find any on the Polish and Hungarian sites, but I'm still looking for it in scrapyards. About the Citroen - it's doing fine. First imporant repairs and revision are done, it's not bad at all, only expansive thing to replace/repair is the ESP system, which causes all 4 error codes by itself. Used part won't do, because it too will break eventually. New one costs about 350-370 EUR. For now I'm keeping it. I'm literally floating in an incredibly cushy soft leather sofa with open sunroof 🥰 The worst of all is I don't see myself selling the Nubira because I like it too much, but rationally I don't need 3 cars at all.
    2 points
  6. A evalua niste placute de frana, comparativ, si a ajunge la concluzia ca alea care "s-au uzat" mai repede sunt mai slabe mi se pare ca duce la concluzii pripite. Am aruncat efectiv la gunoi placute de frana extrem de dure (probabil ca ar fi putut tine 100.000-150.000 km). Recomand un echilibru bun intre placuta de frana si discul de frana. Aici ori mergi pe acelasi producator, ori analizezi bine variantele. Altfel vor fi resimtite tot felul de efecte secundare: zgomot mare la franare, discuri de frana zgariate si uzate prematur, lipsa de frana in anumite conditii etc. Am experimentat o gama extrem de mare de placute cu varii compozitii si, subiectiv, am ajuns la concluzia ca mie mi se potrivesc placutele ceva mai moi, dar cu coeficient de frecare ridicat. Inevitabil, uzura este mai rapida. Strict din experienta personala, niste placute de frana care sa asigure performante bune (nu de varf !!!) "tin" intre 30.000-50.000km pe fata, in conditiile unei masini doar cu tractiune fata. Pentru o aceeasi masina, placutele spate echivalente (producator, gama) ar trebui sa tina ceva mai mult
    2 points
  7. Ieri tot prin Dobrudja, tot la Grupul Bode. Am schimbat putin strategia si am mers cu un program de adancime, care a dat ceva rezultate. Bidon de apa (deosebit pt ca s-a pastrat scrisul pe el) si vreo 2 nasturi romanesti, semn ca a fost cel putin un contra atac acolo, cutie de inlocuitor de cafea germana si o bucatica din gheara vulturului de la Pickel.
    2 points
  8. Hai ca nu e asa grosa treaba, garnitura aia de chuloasa poate fi refolosita.
    2 points
  9. Pana la urma am primit motorul fara sa furnizez la DHL vreun cod , a fost montat pe masina iar Ligia a plecat la Bucuresti duminica cu Flame (asa a botezat-o :D). Motorul a fost de fapt de pe Subaru BRZ (acelasi motor FA20, difereau cablajele, mufele si senzorii, pe care le-am luat de pe vechiul motor). GT-ul merge conform asteptarilor, doar o chestie am observat, cateodata se limiteaza la 4000 RPM intr-a sasea, intr-a cincea ajunge la limitare, doar de doua ori s-a intamplat, va merge Ligia la o diagnoza. I-am pus ulei Amsoil Signature 0W30 si filtru de ulei Amsoil, i-am facut compresia (are 17 BAR pe toti cilindrii). Acum am ramas cu ambele SantaFe-uri acasa, cel maro va merge la vanzare.
    2 points
  10. Inceputul lunii ianuarie a demarat in prima faza cu o mica vizita la service. Prima operatiune a fost cea a schimbului de lichid de servodirectie, ca avea aproape 7 ani si de data asta am mers pe Dexron VI. A doua operatiune a fost cea legata de freon. Stiam, ca am ventilul mic de jos problematic pe unde aveam pierderi. Dupa un an si jumatate, din 750g mai aveam 556g. Faza e ca nenorocitul ala de ventil nu voia sa iasa. S-a chinuit ceva mecanicul la service. La sugestia lui @varais am pus degripant si l-am lasat peste noapte sa lucreze. Urmatoarea zi am reusit sa il desfac eu cu o cheie de ventile si sa il scot afara cu o penseta. Va las mai jos codurile de piesa pentru ventilele de la Thermotec. Cel mare a fost schimbat acum un an si jumatate, dar am luat unul, sa fie de rezerva. S-a facut test de vacuum timp de 20 de minute si a iesit tipla. S-a purces si la o mica baie, ca era prafuita. La ITP nu mai scapam de deochiuri. Trebuie sa ii pun o funda rosie. :)) Am dat iama din nou in stocul celor de la Radacini si am luat o toba din otel inoxidabil (166 lei), un rezonator, un capac la cutia filtrului de aer, plus ceva șuruburi, siguranțe, relee, cleme și comutatoare.
    2 points
  11. Conti. Dar nu e 40, e 70 și, am greșit eu. Oricum, cine bagă bani în asemenea lucrare, n-ar trebui să se zgârcească. Azi am fost la Rădăcini să ridic șuruburile de chiulasă și garnitura de la evacuare. Întâmplarea a făcut ca cineva să fi comandat niște piese tot pentru un Cielo, piese pe care nu le-a mai ridicat, iar vănzătoarea a zis că nu le poate ține dacă nu sunt ridicate în timp util. Printre ele se regăsea și o garnitură de admisie. Doamna m-a întrebat dacă nu cumva o vreau eu. Acum am tot ce-mi trebuie.
    1 point
  12. La TCM Tuning. Am postat si un grafic pe prima pagina a topic-ului acesta.
    1 point
  13. Sa nu uitam de taxa pentru scutire de taxa. :))
    1 point
  14. Nu uita si de antigel bun. Ai putea sa pui G12 Evo de la VW. E gata amestecat pentru -35 grade.
    1 point
  15. Acuma, pompa de apa si rola nu-s vechi sau cum ? Doar cureaua ? 😅
    1 point
  16. Se schimba cam tot ce e pe acolo (au si zis ca nu vor si nu recomanda sa reutilizeze reperele vechi), inclusiv cureaua. Au zis ca pot s-o remonteze, dar mai bine sa nu. La cat costa, nu ma zgarcesc. In rest, pompa de apa si rola nu vor fi schimbate. Aia ar fi fost chiar absurd. Sper sa nu mai fiu nevoit sa umblu acolo cel putin 5-10 ani. Pana acum, am comandat la Radacini suruburile pentru chiulasa si garnitura galeriei de evacuare (Elring). Voi lua in considerare si garnitura de admisie.
    1 point
  17. Bine ai venit in clubul aliexpress :))
    1 point
  18. Mai degrabă aș pune pe seama antigelului prost care posibil să fi corodat garnitura, iar soluțiile de curățare folosite iarna asta posibil să-i fi pus capac definitiv. Cel mai probabil, era oricum pe punctul de a cedat. Oricum, până nu vedem pacientul, putem doar să ne dăm cu presupusul. În tot cazul, joi la prânz intră în reparații. Au găsit la service cam tot ce trebuie, inclusiv garnitură de chiulasă Victor Reinz. Mai trebuie să caut eu garnitura de la evacuare și șuruburile de la chiulasă. În rest, se verifică planeitatea și se face rectificare. Ce mă oftică e că nu s-a stricat înainte să schimb distribuția. Acum, trebuie să schimb iar ce am schimbat deja (curea și garnitură). Nu că ar fi efortul prea mare, dar mă frustrează maxim să desfac de două ori același lucru.
    1 point
  19. 1000 km. Schimb ulei Mazda Supra X 0W20 .
    1 point
  20. Da, mi-s de aceiasi parere ca Salex ii dator cu niscai explicatii, doar el o mosit-o : garnitura, garnitura, darnitura ... Salex - Salex, gura de haur ...
    1 point
  21. Surprinzator, am reusit sa il prind cu 220 de lei de la Autoeco. Folosesc VW 0W-30 (fabricat de Shell in Germania) de cativa ani deoarece acopera si norma de 5W-30 (au renuntat sa mai produca 5W-30). De asemenea, nu mai reuseam sa gasesc Castrol Edge 5W-30 facut in Germania. Din acest motiv am facut si trecerea la VW. O diferenta ar fi ca motorul e un pic mai tacut si toarce mai frumos. La consumul de combustibil nu prea am observat vreo diferenta sesisabila.
    1 point
  22. Am mai iesit de cateva ori, cu mai mult sau mai putin succes. Ieri am iesit prin Dobrudja, pe transee ww1 ale Grupului Bode. Un tornister/rucsac german complet (doar cataramele, pielea nu a rezistat), un bor de casca Pickelhaube, nasturi, nasturei si alte maruntisuri... plus multe tuburi si bile. Vremea buna, liniste si relaxare. Si vreo 10km la pas.
    1 point
  23. In martie am facut un schimb de ulei si filtru ca tot se implinea un an de la ultimul schimb si aproximativ 9626km. De data asta, am mers pe filtru de la Purflux, ca si ei sunt producatorii celor originale, pe langa Mann. De asemenea, am fost si la ITP pe care l-am trecut cu brio.
    1 point
  24. Revenim la winch si acareturi. Cind un arbore isi da acordul a te ancora de el cu winch-ul trebuie sa-i fim recunoscatori si sa-l protejam. La baza (tulpina) unde te prinzi cu lantul mi-s de parere a avea o protectie pentru a nu-l deteriora ca la mai bine de o tofa forta lantul la solo isi lasa amprenta si nu-i OK. Cind mi-am mai dat talentul cu din astea am avut in vedere a proteja, fie cu bucati de scindura intra arbore si lant, fie bulendre de tot lelu ... De data asta mi-am nimicit si acest pitic. Stiu ca nu se cade ca vara sa umbli cu anvelope de iarna da' nah, ii mai moale ca cea de vara si mai prieteniasa asa ca mi-am croit o ghidusie expres pentru. Nu-i de pus in vitrina, de hirjoana doar. O OK, da' ceva protectie trebuie sa avem si noi cind ni se face a ne catara pe virful unui copac, cu cit mai inalt cu atit mai palpitant, ii si mai cald aclolo sus, probabil unde ca-s mai aproape de soare, banui doar ... 😊 in special cind adie ceva mai binisor vintul iar virful copacului, acel balans de stinga - dreapta, ai senzatia ca se masoara in metri, poate o fi, nu stiu, cert e ca se balangane serios, motiv caruia apelam la ham, cireasa de pe tort, sa nu fie vorba de cireasa de pe coliva de nu e cazu' ... Acuma, nu's de mai e cineva pe aici cu astfel de "hoby" da-i palpitant, sigur nu te fura somnul, mai ales in virful bradului.
    1 point
  25. Nu cumva era vorba de numar EORI? Pe acela il poti obtine de la Vama prin intermediul unui formular online. Numarul respectiv este CNP-ul tau cu un RO in fata.
    1 point
  26. Eh, n-a trecut prea mult până la următoarea belea :)). De data asta e și ditai beleaua: ieri am avut treabă prin oraș și am zis să mai scot mașina că nu aveam chef de stat prin metrou și STB. După vreo staționare de circa 2-3 ore, observ la pornire că parcă merge în 3 pistoane, dar își revine destul de repede. Nu m-aș fi alarmat poate dacă nu auzeam în calorifer niște bolboroseli. Ajung acasă, parchez, observ că iese mai mult abur decât era normal, dau cu degetul pe tobă și pun puțin pe limbă, nu-mi dau seama exact dacă e apă chioară sau e puțin dulceagă. În fine, aștept câteva ore și verific nivelul de antigel: scăzuse cu câțiva centimetri. Mă apucă paranoia, pornesc puțin mașina și aceleași simptome: mers neregulat la pornire, abur pe eșapament, bolboroseli. Sunt 99,9% sigur că s-a împușcat iar garnitura de chiulasă. Înjurături, draci laci, în momentul ăla am zis că-mi bag ceva în ea de mașină. Momentan, aștept să ajung la service să văd ce și cum. Sper să fie doar garnitura, deși a mai fost schimbată acu' vreo 12-13 ani. Deși e mult timp de atunci, nu cred că avea mai mult de 40-50k. Nu-mi aduc aminte nici să se fi supraîncălzit. Aia e acum, alți bani, altă distracție...
    0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
 

×
×
  • Create New...