Jump to content
 

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Today
  2. Varta e un brand, intr-adevar, dar nimic nu mai e ce a fost, pana la urma si totul tine de noroc. Pe scurt, ca o concluzie, am sa verific consumul, iar daca acesta e OK (si suspectez doar player-ul - daca e cazul), fie e bateria proasta, fie nu prea am mai folosit eu masina des, in ultimul timp si intru eu la banuieli. Nu mi-e greu sa scot borna, cand o las nefolosita, dar ma ia cu ameteli cand ma gandesc ca trebuie sa reglez player-ul. 😁 Pana atunci las bateria la redresorul smart cateva zile.
  3. Yesterday
  4. Varta e un brand ! Am avut Varta ce a tinut 9 ani, o alta 7 ani, o a 3-a careia nu-i cunosc virsta insa isi face treaba cum trebuie in plus, multor alte cunostinte le-am recomandat acelasi prosus fix de la acelasi magazin si n-am auzit (de ani buni) pe nimeni a se plinge ca ar avea probleme cu bateria. In cazul tau, sa nu fie o cu totul alta problema ce-ti termina bateria. Spre ex. o Varta ce ii luata jos de pe woo si tinuta in garaj, nefolosita de nu stiu cind, acum citeva saptamini am dat-o cu imprumut cuiva caruia ii cazuse bateria pe cind era cu minusuri afara cu care a pornit la sfert, stiu cum a pornit pentru ca eu am montat-o pe tragaciu in cauza. Personal, despre Varta numai de bine si fara tenta de reclama. L.E. Apropo, un consumator cit de mic de isi trage seva din barerie ti-o slabeste semnificativ in citeva saptamini. Cind planui a o trage pe dreapte pentru o perioada mai lunga, scoate-i borna de minus si o repui inainte de a porni ba chiar si masurata atit inainte cit si in timp ce se da cheia pentru a se observa cit scade in V. Cea mai sigura metoda de a-ti intari convingerea ca bateria in sine ii de proasta calitate ori ... problema e cu totul in alta parte.
  5. As fi fost si eu mai bucuros daca ma ajutam pe sine, decat sa ma injur de mama focului, dupa. De asta spuneam ca sunt dezamagit. Bateria e o smecherie de Varta, noua, luata vara trecuta... Am observat mai demult, ca e mai proasta ca vechiul Energizer, in sensul ca, dupa o perioada de stationat (doua-trei saptamani), invarte greu. Nu mi s-a potrivit Exide la Mazda, ca pe asa ceva mergeam, 100%. Am luat tot Varta, tot vara trecuta. Data viitoare, daca se potrivesc specificatiile, merg pe Exide. Acum... sa fiu eu sanatos si sa traiesc, sa fac chestia asta (ma refer daca tin noutatile din dotare ~sapte ani😄). In schimb, n-am mai verificat consumul de cand am montat player-ul audio. O consuma chinezaria asta mai mult... nu stiu. Prea dubios, sau e prea proasta Varta. Am mai avut Varta, cand eram pusti, pe Dacia. O mizerie si atunci, ramaneam ca fraierul cu masina pe marginea drumului. M-am gandit ca totusi e un brand, dar pe care am sa-l evit pe viitor, impreuna cu Rombat, care si ala mi-a facut probleme - si nu numai mie (ramas fara curent, curs). Vecinul de la garaj, si el, dezamagit de o Caranda veche de sase luni, l-a lasat si a trebuit incarcata.
  6. Pe cind eram tinar (ca ideie : acum 23.5 ani in urma implinisem 23.5 ani !) si alergam o skoda 105, de la colier rusesc (adica sirma) si patent, aveam dupa banchetele din spate cam tot ce-mi trebue pentru un RC la marginea drumului cu excepria blocului si chiuloasei. "Fie acolo mama, fie acolo sa nu trebuiasca ..." Se pare ca intre timp m-am luminat si m-am lasat de sporturi gen resuscitare baterie si chestii similare. Odata ce nu o mai ajuta hormonii ... la revedere, alta noua si cu portbagajul gol fara de inutile ce sa-mi ocupe spatiu aiurea. O pereche de cabluri de dat curent am in dotare dar si alea in ideia de a da curent nu de a primi, placerea fiind de partea mea in a intinde o mina de ajutor de situatia impune.
  7. M-a lasat bateria, dupa sase saptamani de stat nemiscat, in garaj. Sunt un pic - mai mult - dezamagit. A stat si fara alarma. Abia se mai aprindeau becurile in bord. Cum ma grabeam sa schimb masinile (sa bag Mazda in garaj), am dat bice si m-am apucat sa imping gigantul, desi am zis ca n-o sa fac asa ceva vreodata. Abia la "a V-a cheie a luat-o". Apoi, prostul din mine a iesit la iveala si si-a amintit ca avea cabluri de pornire in portbagaj, in Mazda. O juma' de ora m-am numit "prost"... Acum bateria gigantului e la incarcat. Bonus: mi-am comandat un jump-starter de la Xiaomi, sa-l am cu mine mereu.
  8. Last week
  9. Viktor

    Tănculeţu' Meu

    In ziua de azi, cu atita technologie de precizie sa nu fi in stare sa executi o lucrare corecta ce sa cada patent unde ii e locul ori pentru ce a fost proiectata ...pe mine unu ma depaseste. Si astfel se ridica Gica Rasculatu si greieste : daca voi nu sinteti in stare a proiecta si executa doua cleme (sa zicem) ce sa cada patent pe caleasca mea, mi le fac singur ! S-apoi voi ... cu produsele voastre cu tot !
  10. Viktor

    Octavia Nera

    "Cei frumos si lui Dumnezeu ii place !" Raven84, astia chiar isi merita reclama pozitiva de astfel isi manifesta buna vointa in raport cu clientul. Atitudine de pus in rama ! Ce-i de lauda fie lautat (!) iar ce-i de criticat ... lasat la mila mea ca un talent di valeiiii ... de critic la modul serios dau senzatia ca se apropie sfirsitu' lumii nu alta ! 😉
  11. raven84

    Octavia Nera

    De acord cu @Viktor dar trebuie mentionat ceva aici. Desi nu imi convine, masina mea este una de familie, condusa aproape zilnic si cu o uzura inevitabila. Desi incerc sa o tin in cea mai buna forma tehnica, nu pot mereu sa tin pasul. prin urmare, sunt obligat sa fac unele alegeri, sa prioritizez unele lucruri inaintea altora. Acum am cauciucuri noi, bucsaraia e decenta, pivotii nu joaca etc. Deci anul asta imi mai raman galeria de admisie, vreo doi senzori si aerul conditionat de facut. Momentan e bine. La anul ma uit la articulatii, bucsaraie si tampoane, schimb ce e de schimbat. Ieri am schimbat si noilea cauciucuri, luate de la Best Tires. Nu ca le fac reclama dar sunt profi, au dat cu vaselina de cupru pe partea de discuri care intra in contact cu jantele si s-au asigurat ca rotile sunt montate cu prezoane stranse la cheie dinamometrica. Le-am lasat vechile cauciucuri sa le foloseasca cum vor, oricum nu mai sunt bune de nimic. Intre timp, pot sa zic ca in sfarsit am inceput sa folosesc suportul de cauciucuri luat din LIDL, pare sa fie f ok si sa tina gumele ok, fara sa se atinga intre ele.
  12. VAXXi

    Tănculeţu' Meu

    Da, nu a ruginit nimic prea grav, doar m-aș fi bucurat dacă acopereau tot șasiul cu protecția dată pe mijlocul lui, capetele nu sunt acoperite și au prins niște rugină superficială și mă enervează. Nu mă bag în chestii care să necesite troliu, în plus ar trebui o a doua baterie pentru asta (cea de fabrică e de 40 Ah) și nu prea mai am unde s-o instalez 🙂 Am dat jos și xenoanele de ceva vreme, cochetez cu ideea unui roofrack pentru proiectoare și antene (alt hobby), dar nu găsesc niciunul care să-mi placă cum vine montat. La Jimny nou e plat plafonul, JB43 are niște curburi la picioare și nimeni nu pare să își bată capul să le execute corect.
  13. Viktor

    Tănculeţu' Meu

    Fain ! La 16 ani arata cel putin la fel de bine ca la 3 ani, comparind pozele recente cu cele din 2010 data achizitiei. L.E. Ah, ceva - ceva lipsea din portret si nu-mi dadeam seama ce... Cirlig remorcare ce din punctul meu de vedere face toti banii, este, da' unde-i troliu ? Tractoras fara troliu ... ⁉️
  14. VAXXi

    Tănculeţu' Meu

    A, si-am uitat, am mai schimbat macaraua geamului dreapta care cedase. Vina n-a fost a masinii, cred ca cei care-au umblat anterior folie n-au pus bine la loc chederul metalic de pe exterior si s-a infiltrat apa, macaraua era practic ruginita toata. Am luat una noua (culmea, sina de geam avea acelasi cod ca de Tico, ce mica e lumea 🙂 ) si am pus cheder complet nou cu tot cu bagheta, pasla si ce mai are el p-acolo.
  15. VAXXi

    Tănculeţu' Meu

    Moah, 10 ani, chiar. Foarte bine se simte, injura prafu' din minunata urbe, ca d-aia ii fac reviziile conform graficului de "drumuri grele". Am ajuns la aproape 164000 km, anvelope noi Grabber AT2, amortizoare noi Raptor HD, polish la faruri si folie ca incepusera sa se ingalbeneasca, pus carlig de remorca, uzualele uleiuri/filtre, acu' urmeaza sa-i schimb curelele si amortizorul de directie. Mi-am gasit frumosul capac de roata in parcare, spart la prindere si pus pe roata de rezerva; nu stiu daca s-a rupt singur sau au tras de el incercand sa plece cu rezerva si i-a deranjat lantul antifurt suplimentar pe care-l pusesem 😠 cert e ca nu gasesc altu' si varianta cu husa nu ma da pe spate. Iaca si poze de la ultima sesiune, pentru (probabil) ultimul CASCO facut.
  16. Am fost foarte sceptic la inceput cu jantele de vara, insa sunt OK. Suspensia e sport dar progresiva pe prima parte a cursei amortizorului, se merge cu grija pe drumuri denivelate, nu-i mare diferenta fata de cele de iarna, 235 45 R18. Cu distantierele de 15 mm pe spate si 10 mm pe fata e tare "interesanta" pe curbe, sa zic asa. Sta pe drum mai bine decat carturile de la VMax :D.
  17. Viktor

    Tănculeţu' Meu

    Cam gros prafu' pe topingu' asta ... Cum se simte Jimny Boy ?
  18. Wow ! Wild 😍. Ii uram drumuri cat mai netede !!!
  19. Am incaltat Leutza cu adidasii, noroc ca am gasit pe OLX un cric care sa incapa sub masina (10 cm la praguri) si am suspendat-o pe capre, sa-i pot curata si vopsi etrierii. Am folosit pentru etrieri spray de curatat jante de la Mafra si un spray cu vopsea mata rezistenta la temperaturi inalte cumparat din Dedeman. Anvelopele de vara sunt 235 30 R20 si jantele Schmidt Revolution, au 22.5 kg bucata echipate cu anvelope. Pentru ca vibrau la viteze mari le-am si echilibrat, surprinzator erau perfect drepte, doar cateva julituri superficiale.
  20. a murit si primul balast original, cam greu cum schimbatul, procedura in mod normal se face cu bara jos, dar am reusit fara, am dat doar carenajul, si cu putin chin am reusit, spatiul ala care se vede intre traversa si balast in realitate incap cam 2 degete jumatate, in fine sa rezolvat cu unu balast nou si 1h de munca. si pt ca a fost cuminte i-am polishat si polimerizat farurile, diferenta este imensa, chiar aveau nevoie, doar ca nu gaseam timp si pt asta. in rest benzina si drumuri, aduna km.
  21. Viktor

    Octavia Nera

    O geometrie corecta si eficienta se face cu bucsaraia si toate cele la zi altfel ii doar trasa de par. Bucsaraie, pivoti, capete bara, stabilizatoare, caucioace in toate mintile, fara joc rulmenti ... Eu unu n-am facut vreodata geometria rotilor (nici mie nici altuia) cu consumabile ce "inca mai merg". Ii ceva mai costisitor insa imi iau de-o grija pe termen lung plus ca le stiu pe toate la locul lor.
  22. Salutare, cer și eu ajutorul vostru dacă se poate, sunt un nou posesor al unui matiz Chevrolet din 2006 și am observat ca stopurile toate cele 3 de pe spate îmi stau aprinse chiar dacă nu acționez frână, asta doar când e pornit motorul, și în bord am martorul de frână de mana chiar dacă las frână, asta ar putea fi de la lichidul de frână? De ținut tine foarte bine atât frână de mana cât și frână de picior. Stopurile de la ce ar putea fi? Cam cât ar costa estimativ? As putea fi sancționat dacă circul cu ele asa? Mulțumesc frumos
  23. Salex

    Octavia Nera

    Un banal ventil :). In fapt, nu e chiar ca ala de la roata, cauciucul este mai special putin. Luasem candva cateva bucati, sa fie ... Imi aduc aminte ca aveau garnitura dintr-un cauciuc verde.
  24. Bun, ieri dupa un drum de munca, fara sa ii fac cine stie ce la masina , a dat putin in fiert :)) , temperatura in bord ok, a dat pe la capacul de la vas, l-am schimbat momentan cu cel de pe masina de piese. Masina de piese pe care am plimbat-o azi prin curte trasa de Leganza :)).
  25. raven84

    Octavia Nera

    Nu este exagerat de vizibila dar e o diferenta intre fata si spate. Daca voi putea rezolv si asta. :)) Acum mi-am amintit ca trebuie sa rezolv si aerul conditionat, se descarca odata la 2-3 luni, am vazut ca are una din supapele de incarcare pe unde bolboroseste un pic si cred ca o sa descarc complet instalatia si pe urma verific supapa si eventual vad ce trebuie inlocuit.
  26. Salex

    Octavia Nera

    In afara de deteriorarea gumelor si necesitatea inlocuirii mai frecvente a acestora, eu as mai semnala si riscurile reale de derapaj ! Daca problema geometriei este asa de vizibila (sa nu zic serioasa), sunt convins ca masina nu sta pe drum asa cum a prevazut constructorul. Chiar daca stilul de condus este unul mai domol, nu poti sti niciodata cum scade concentrarea chiar intr-o situatie la limita si fix atunci masina nu e pregatita sa "preia" imperfectiunea soferului. In plus, eu unul, cand plec la drum, indiferent de nevoie, inca am placerea unui condus relaxat si activ. Prefer sa stiu ca masina nu necesita "tratament" special din partea mea, mai ales ca drumurile frecvente pe care le parcurg nu sunt chiar cele mai "pasnice". Prin urmare, chiar daca necesita o investitie ceva mai mare, eu ti-as recomanda sa rezolvi partea de geometrie, este fix ceea ce "tine lipita" masina de sosea. Costurile financiare sigur ca conteaza, dar sunt o investitie in siguranta ocupantilor masinii.
  27. Pai in cazul tau, surburile sunt intepenite? Ironic, multi ani de cand era Skoda in familie, nu imi amintesc sa i se facut vreo geometrie asa ca am mers eu cu ea acum vreo 2 ani sa ii fac si nu au fost probleme cu suruburile. Imi era mai mult frica de suruburile Nubirei. Nici acolo nu au fost probleme.
  28. raven84

    Octavia Nera

    Asa am zis si eu ca geometria ajuta, insa nimeni nu se baga fiindca suruburile alea sunt intepenite in bucsele aferente, prin urmare ar trebui schimbate ceva piese pe acolo si nu am acum resursele pt asta. Drept e ca uzura exagerata e si vina mea, eu nu am rulat cauciucurile intre roti asa ca era de asteptat sa se intample asta dupa ceva ani. Cum spune americanul..."lesson learned". Anul asta ma ocup de schimbarea galeriei de admisie si posibil a sondei lambda plus o posibila revopsire a pragurilor ca a cam sarit vopseaua ici colo. Deci vreo 3500 RON bagati in Nera intr-un an, sau 5000 cu tot cu RCA :)) Zic ca ii ajunge. La anul vad si de geometria spate.
  1. Load more activity
 

×
×
  • Create New...