Jump to content
 

Sign in to follow this  
Dj_Dark

Espero 2.0 verde (inlocuitorul LIN-ului)

Recommended Posts

S-au mai facut nimicuri:

Rerutat o linie de vacuum pentru canistra de vapori fiindca atingea pe unde nu trebuia

Strans cateva filete frana de mana fiindca s-au mai tocit sabotii isi oricum bloca la ultimul dinte.

Curatat senzorul ABS si inelul stanga fata fiindca tot merge cu intermitente.

Si, cel mai important, ce urmeaza, refacut urechea rupta in partea de sus a alternatorului:

Compress_20220706_124053_3864.thumb.jpg.093d9cc248d284e3e04dbccba65ff8d5.jpgCompress_20220706_124056_6896.thumb.jpg.84efc2dc97238130f0d5e97992c8e0cd.jpg:

Compress_20220706_124055_5460.thumb.jpg.19d9a69cb9bba1c3af017420ae64cdcc.jpg

Metoda asta a rezolvat totodata si o alta problema, alternatorul avea fulia putin mai mica decat celalalt, drept urmare intinzatorul curelei cam "lovea" in capat si nu mai intindea corespunzator cureaua, acum e la fix.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Din ciclul, nici o zi fara carne 🙂  Context:

De ceva timp masina pornea foarte greu, a treia, a 4-a cheie.

In urma unor investigatii (adica fise/bujii schimbate degeaba) am ajuns la concluzia ca ceva e in neregula la sistemul de alimentare cu benzina.

Fiindca rampa de SFI are ventil de verificat presiunea, mi-am cumparat o trusa pentru asa ceva.

S-a constatat ca presiunea este cat trebuie atata timp cat functioneaza pompa de benzina, dar pica la zero aproape imediat ce pompa se opreste. Primul suspect, regulatorul de presiune, adica domnul:

Compress_20220711_191124_4267.thumb.jpg.b761707c1c07e1519ae9bb3438473bc3.jpg

Numai ca ceva nu prea dadea bine prin valori si am zis sa fac testul urmator:

Este evident ca regulatorul functioneaza corect, drept urmare nu mai ramanea decat un singur vinovat posibil 🙂

Compress_20220711_191126_6184.thumb.jpg.56819a942442ce1a0cce4e112232fd4a.jpg

Mai tine cineva minte testul pompelor de anul trecut sau cand a fost? 🙂

E, asteia "fortoasa" i-a murit supapa unisens, drept urmare imediat ce se oprea, scapa presiunea inapoi in rezervor, lucru demonstrat si prin faptul ca puteam sufla pe stutul ala fara probleme.

S-a inlocuit cu urmatoarea din lista (cred ca cea originala de altfel) si problem solved 🙂  Poza de mai jos este cu contactul pus, dupa cele 3-5 secunde de functionare ale pompei fara a porni motorul.

Compress_20220711_191125_5247.thumb.jpg.b25d95e5ee03b98145d3bbdda06fb348.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Si, revenim, fiindca am deranjat ventilul ala de pe rampa cand am testat presiunea, binenteles ca a cedat, fix cand eram pe autostrada in coloana spre centura si mai si ploua afara 🙂 

Am avut noroc ca nu am luat foc, am reusit sa ajung pana intr-o parcare (masina dadea sa se opreasca si nu mai tragea deloc) cu benzina siroind dupa mine si sa strang capacelul de plastic de dasupra cat sa nu mai piarda, asa am ajuns cu ea acasa unde am schimbat nenorocirea aia de ventil cu totul.

Si, fiindca merita (NOT) am facut o sesiune de autosoft in urma careia s-au schimbat 2 cauciucuri (fata, am pus tot hankook ventus prime k125 cum am si pe spate) indreptat 3 jante din 4, schimbat valvele la toate 4 rotile si la final o geometrie. Cost total vre-o 1400 RON. Compress_20220801_231804_4944.thumb.jpg.3cbec6c516cd15e9e18329da70eee2b1.jpg 

Si, feeria nu se termina aici, in week-end am incercat sa schimb senzorul abs pe stanga fata fiindca incepuse sa nu mai indice viteza bine. S-a lasat cu suruburi rupte, senzorul a iesit bucati, nervi si o zi pierduta fiindca noul senzor (de nubira) nu indica viteza deloc (0 km/h)  😄

Niste poze din timpul macelului:

Compress_20220801_231807_7412.thumb.jpg.654d33a0c517cb58e053074e57b30675.jpgCompress_20220801_231805_5824.thumb.jpg.3dfddc0f65fc157f9a12a1d59b17f88c.jpgCompress_20220801_231808_8623.thumb.jpg.5f56b023df92d9547c8b20dbf2598404.jpg

 Maine voi testa mai multi senzori si vom vedea ce si cum, ori senzorul ala nu e compatibil ori problema este in alta parte.

Totodata fiindca vre-o 2 tacheti au inceput sa bata serios la rece mi-am comandat 16 bucati de "fai autoparts" (cei mai ieftini) si o curea de distributie, urmand sa ii inlocui (sper maine daca rezolva cu abs-ul repede) Inca vre-o 440 ron pentru ca MERITA  😄.

Ah da, am uitat, am schimbat si uleiul cu un total racing 10w50 in speranta ca nu mai bat aia, degeaba, nici o diferenta 🙂

Edited by Dj_Dark
  • Like 1
  • Sad 1

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Rezolvat azi abs-ul, asta asa scurt sa nu va plictisiti citind🙂

Pe larg, incepe acum:

Am inceput diagnoza prin scoaterea firului de la senzorul dreapta fata pe care l-am tras in stanga, am vrut sa vad daca problema e la senzor/inel planetara sau cablaj/calculator de ABS. Cam asta a iesit.

Dupa ce am aflat ca senzorul/inelul abs functioneaza in parametri am atacat problema, sapat pe sub bord, scos mufa din calculatorul abs, identificat firele, masurat, nici unul din ele nu avea continuitate, drept urmare m-am apucat sa scot instalatia de pe masina sa fad unde e rupt.

Compress_20220802_185724_4578.thumb.jpg.758f715e3d0d45123e281732d962a550.jpg

A fost ceva de munca dar intr-un final am reusit sa scot firul intreg direct din mufa.

Compress_20220802_185722_2972.thumb.jpg.a992cb44f54d02c79b970eed74369a37.jpg

Este un mister cum au reusit ambele fire sa se intrerupa iar cablul sa ramana intr-o bucata, nu se vede intins, strangulat, intepat..etc.

Nu mi-am mai batut capul, am uitat sa mentionez ca mai am o instalatie de ABS, drept urmare am desfacut-o si pe aia, am luat tot firul frumos (tot din mufa, fara taieturi) pus in noua instalatie, remontat tot (nu mai detaliez, nu a fost usor) si voila:

Compress_20220802_185721_1212.thumb.jpg.5bad6a18f51dbcaa6f721cd074c9f57a.jpg

L-am si testat, functioneaza. Maine atacam tachetii 🙂

Edited by Dj_Dark
  • Like 3

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Si am schimbat si tachetii, din pacate masina trancane mai rau, sa speram ca se mai amorseaza in timp.

Pe lung, tachetii noi au canalul si gaura putin mai mica, posibil asta sa fie cauza pentru care se amorseaza mai greu (sper eu 🙂 )

Compress_20220803_205113_3635.thumb.jpg.fa762496dfe582bd5845cdbd57e450c7.jpg

In alta ordine de idei, pe evacuare totul arata bine, in schimb pe admisie am gasit asta:

Compress_20220803_205116_6246.thumb.jpg.43e15f10582e1967b1a1054ff2575a10.jpg

Compress_20220803_205116_6967.thumb.jpg.d76cb91934b19175958b15a0ad80e334.jpg

Pare ca a sarit "smalt-ul" cum zicea bunica-mea, cel mai probabil astia nu s-au rotit, astea sunt canalele alea atinse cu presa de baietii destepti de unde am facut chiulasa ultima data, nu mai tin minte care erau, dar stiam ca sunt 2.

Mai tin minte ca au intrat putin fortat tachetii atunci, posibil asta sa fie aluminiu tasat in timp fiidnca acum tachetii noi intra usor si se rotesc perfect in locasurile alea.

Nu ma pricep foarte bine dar axa aia pare compromisa, poate @Salex ma lamureste mai bine, am montat-o asa, daca nu se amorseaza tachetii astia noi intr-un drum mai lung ramane sa bag un ulei 5w30 in locul astuia 10w50 de acum, poate se mai linisteste, daca nu, cautam alternative.

Tot cand schimb uleiul o sa incerc sa fac o presiune la pompa de ulei cu manometrul de combustibil, cred ca am "fitting" corespunzator in trusa aia.

La final, o poza cu axa de evacuare si interiorul motorului

Compress_20220803_205111_1071.thumb.jpg.1c0521282cb0378f84e667a94c045a67.jpg

Compress_20220803_205114_4856.thumb.jpg.77ae0a2db84aaffb39e17920bf29b09f.jpg

Edited by Dj_Dark
  • Like 3

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...