Jump to content
Sign in to follow this  
Dj_Dark

Espero 2.0 verde (inlocuitorul LIN-ului)

Recommended Posts

La 15.02.2021 la 8:14, Dj_Dark a spus:

Ah, si ca sa vedeti cat a afectat (sau cat afecteaza in general) substanta aia antiinghet de pe drum, bieleta din poza urmatoare era noua inainte de iesirea de test de data trecuta. Cam asa arata dupa 2 drumuri.

Da-i in KKo, ca nici piesele nu mai sunt vopsite corespunzator, ci doar sa arate a nou.

Share this post


Link to post

Poza de marti 🙂

Nimic nou, doar jantele care trebuie.

IMG_20210321_070009_compress68.thumb.jpg.9cb4fd96bc63fee431ed87bb8cd6640e.jpg

 

LE, am uitat, a murit bobina de inductie bosch, cel mai probabil originala, nu am mai gasit, drept urmare am comandat o tesla (150 RON).

Simptome, a pornit bine, dupa 1 min a luat-o in 3 cilindri si nu si-a mai revenit. Si daca ma gandesc bine a mai aparut simptoma asta si cand era pe bej motorul, cateodata la cateva min dupa pornire o lua in 3 dar ii dadeam un pic de cox si isi revenea. Acum a fost la revedere, tot e bine, un defect permanent e mai usor de rezolvat decat unul intermitent intotdeauna 🙂

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

S-a inlocuit bobina si merge masina. Am facut si un drum bucursti si retur via A1 unde am considerat ca a iesit din rodaj (desi mai are) si am mers in stilul meu normal.

A fost pe principiul, cum o inveti asa o ai, drept urmare i-am cam dat.

S-au schimbat in sfarsit gumele spate fiindca chiar mi-o incercam cu fosilele alea la 170 la ora. Am mers tot pe hankook ventus prime k125 ca si la bmw-ul rosu fiindca mi s-au parut niste gume decente la banii lor.

IMG_20210406_165257_compress37.thumb.jpg.f2ab38fdbfd9ab19b56611d5f69039a0.jpg

Si la final , niste poze mai artistice fiindca nu prea aveam la un loc. Masina se considera gata in mare, ce urmeaza sunt fineturi.

IMG_20210403_155451_compress50.thumb.jpg.703ade0ba06168308bb74578415ff14f.jpgIMG_20210403_155356_compress96.thumb.jpg.d2f42d0eb03237d3c940fa91606323a1.jpgIMG_20210403_155509_compress19.thumb.jpg.53ec074bdf62abea58b877d9652cff28.jpgIMG_20210403_155520_compress85.thumb.jpg.7113d095a9d366dcec565e738a432525.jpgIMG_20210403_155616_compress3.thumb.jpg.7dfe60e952bb33699a3c2f872319d5c6.jpgIMG_20210403_155549_compress26.thumb.jpg.974bb68e12e096c698047012f97a85c2.jpg

 

 

Edited by Dj_Dark
  • Like 8

Share this post


Link to post

Evacuarea aia nu se mai poate ridica putin, nu e prea jos?

Share this post


Link to post

Eu azi mi-am dat seama ca am ani intregi de cand nu am mai vazut Espero pe strazi, in Timisoara cel putin, nu-mi aduc aminte sa fi vazut vreodata.

Share this post


Link to post

@KumKum, e un pic, dar nu mai am ce sa ii fac, e tips-ul foarte greu si in timp se lasa. Oricum, in pozitia normala nu se vede asa rau.

Am iesit iar la o plimbare cu ea pana la pestera muierilor si inapoi, nimic anormal. Cam vibreaza ceva prin bord (vre-un cablu pe undeva) timoneria ar trebui reglata un pic si verificate rotile fata fiindca cam bat dupa 120 incolo.

Muzica iar are niste mici probleme, statia din portbagaj are un switch cam prost si din cauza lui raman fara boxele spate, am bagat niste spray contact si vad ca merge, vedem daca si tine.

Cam atat, astept vara sa rezolvam si aerul conditionat.

IMG_20210409_094319_compress17.thumb.jpg.b4f3fab456759de4f6a99462bcc51ea9.jpg

Edited by Dj_Dark
  • Like 4

Share this post


Link to post

Mi ca am pierdut firul, asta acum ii cu trensmisie manuala ori automata ?

Share this post


Link to post

E manuala acum, cealata e automata, urmareste firul epic da? 😛

Azi am schimbat chederul usa dreapta spate, am gasit nou la o firma din Craiova.

Cel vechi era rupt si fusese inlocuit de mine temporar cu unul de stanga fata care avea si ala o portiune rupta dar fiindca e mai mare usa fata decat spate cu vre-o 10 cm am taiat portiunea afectata, insa imi statea mie pe creier, plus ca parca era mai zgomotos la viteza decat restul, drept urmare daca tot am gasit, am zis sa facem cum trebuie.

Poze nu avem 😛

  • Like 1

Share this post


Link to post

Alea de la mine nu ti se potrivesc? Ca parca iti dadusem 2-3 chedere

Share this post


Link to post

Pai am gasit nou, am zis ca e mai bun decat sh de cielo nu? 🙂

Masina are noi pe stanga fata si acum si dreapta spate, alelalte 2 sunt ok.

Share this post


Link to post

Vezi ca vreo 2 sunt noi-noute, chiar daca ambalajul e desfacut.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Lasa ca sunt bune acolo, vedem pe viitor 😛

Share this post


Link to post

Am inlocuit playerul, ala vechi era un pioneer mai vechi, asta nou e un alpine cde-193bt.

Si, am observat data trecuta compresorul de AC care nu mai cupleaza desi ventilatia porneste.

Am masurat, vine tensiune pe bobina de cuplaj, insa bobina nu mai are rezistenta, la fel ca la bmw-ul rosu e intrerupta, aparent e nemesis-ul meu 🙂

La o investigatie mai amanuntia mufa pare ca s-a dezlipit de pe bobina, va trebui demontat ambreiajul/fulia compresorului, dat jos bobina si vazut daca se mai poate face ceva sau alta. Din pacate daca e "alta" va trebui sa studiez de la ce model de opel se potriveste ca pentru c20xe sigur nu mai gasesc asa pe toate drumurile.

 

Share this post


Link to post

Da, ieri a fost o zi de pomina 🙂

Am zis sa o duc sa ii arat adancata dar aparent nu a vrut deloc.

A inceput de dimineata cand a refuzat sa porneasca. Clanc, si atat.

Nu mai scriu poveste cum am ajuns de urgenta la un elevator, înlocuit solenoid demaror defect, cert e ca in 2 ore era gata masina si plecam spre circuit.

Ajung acolo si la a doua tura in ultimul viraj se opreste motorul, eram in frana de motor si a cazut turatia la 0 instantaneu. Dupa jumatate de ora de banuit senzorul de arbore cotit, am descoperit ca defapt sarise mufa din bobina de inductie. Bobina fusese demontata ca sa am acces la surubul de sus al demarorului si la remontare probabi la fost infipta superficial.

Oricum, am conectat-o, a pornit, dar nu am apucat sa ma bucur decat vre-o 3-4 ture dupa care m-am trezit cu apa pe jos, s-a spart furtunul din chiulasa spre calorifer.

Am reusit sa tai bucata afectata (avea o taietura de 3 mm imediat langa colier), sa il reconectez si totul pare bine, vom vedea.

 

Ps Ah, ca am uitat, am comandat o bobina pentru compresor termotec la 55 de ron, pare la fel, sper sa se potriveasca. Si in alea 4 ture de circuit am reusit 2:20 ca timp.

 

Edited by Dj_Dark
  • Like 2
  • Sad 1

Share this post


Link to post

IMG-20210523-WA0016.thumb.jpg.1e5353cf418d9db16e439ebfecd633b5.jpg

Cam asa, daca nu se vede 139 de cai si 174 nm.

Marti ma duc sa vad cat ma costa evacuarea pe 50 mm din racord (inclusiv) pana la tips. Tipsul va ramane tot ala, catalizatorul va ramane pe masina, se vor schimba ambele tobe si tevile aferente.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Bun, deci, evacuarea va costa vre-o 1600 RON, plus o toba intermediara de astra F care se va modifica. Se va inlocui tot de la sonda lambda pana in spate la tips, catalizatorul va ramane pe masina dar va fi demontabil. In paralel se va face si o teava cu flanse pentru situatii speciale (gen circuit) 😄 care va inlocui catalizatorul la nevoie.

Sper saptamana asta care vine sa fie gata fiindca deja face asa urat de mi-e rusine sa o mai pornesc dimineata 🙂 .

In alta ordine de idei, ieri am atacat compresorul de AC. Problema, s-a dezlipit bobina de pe suportul de metal si a rupt ambele fire de la mufa.

IMG_20210529_145748_compress71.thumb.jpg.730170c9528336ea8ce382576c2540f7.jpgIMG_20210529_145804_compress89.thumb.jpg.8e2dfef6d6eb79b6ecec1a3f0fe1086b.jpg

Cea noua a fost 55 RON, cica de opel Astra F, vectra A, vectra B de al termotec si era putin mai inalta. Dupa montaj am observat ca inaltimea bloca fulia, drept urmare am facut o "romaneasca" (am luat cu flexul buzele alea de fier pana la izolator) si am castigat cei 2-3 mm necesari sa nu mai atinga fulia in ea.

S-a testat, compresorul cupleaza, urmeaza sa ajung la freon sa vad daca instalatia tine gazul in ea.

Din pacate poze cu "romaneasca" si din momentul montajului nu am mai facut fiindca eram jegos pe maini, in schimb am cu trusa de demontare si demontarea ambreiajului, atat 🙂

IMG_20210529_142534_compress31.thumb.jpg.8a8a70e8cddb2c8e72d4be3fb46df594.jpgIMG_20210529_142606_compress60.thumb.jpg.99ebbc5f58183cfd73787ced247cac68.jpg

Edited by Dj_Dark
  • Like 4

Share this post


Link to post

Fiindca masina avea un comportament ciudat pe drum (la frana tragea dreapta si la accelerare stanga) am verificat sumar bucsile bratelor si diverse jocuri.

Nu am gasit nimic evident drept urmare am verificat geometria cu ata, a rezultat unghi inchis (total nepotrivit pe tractiune fata) drept urmare l-am deschis putin, vedem cum se comporta acum.

Miercuri m-am programat la evacuare. Intre timp am astea 🙂

IMG-20210531-WA0015_compress18.thumb.jpg.2e01bedf79d59a21043625b78411b6b1.jpg

Edited by Dj_Dark
  • Like 1

Share this post


Link to post

De curiozitate, la cine iti faci evacuarea?

Share this post


Link to post

Pam-pam

IMG_20210602_142424_compress76.thumb.jpg.89afce185dbb7968612938cf36702b37.jpgIMG_20210602_142439_compress20.thumb.jpg.b505c835287e67d9a10757d2cb2b5f03.jpg

@pompiliu92 La Pilot a fost facuta, si-au recunoscut si lucrarea veche de acum 15 ani 🙂

Cost total vre-o 1850 RON in care a intrat tot ce se vede in poza plus o teava tot pe 50 mm cu 2 flanse sa pot inlocui catalizatorul in situatii speciale, nu am prins-o in poze, data viitoare 🙂

Defapt daca pun si flansele de inox cred ca se ducea la 2000 RON dar alea mi le-a facut cineva gratis 😄

  • Like 5

Share this post


Link to post

Am uitat, avem si AC, l-am incarcat alaltaieri cu freon, 730 grame ca la carte, inca baga frig de ingheata tulumba aia 🙂

Vedem cat tine. Ma bucur ca romaneasc... pardon, reparatia mea la compresor a mers 😄

IMG_20210604_184143_compress50.thumb.jpg.c1df85a7e370b0a97557037e9cd70b39.jpg

Ah si poza cu teava 🙂. In plan indepartat se vede legenda 😄

IMG_20210604_203631_compress76.thumb.jpg.0c495b959336cd786aa4fb04c8373b71.jpg

Edited by Dj_Dark
  • Like 2
  • Haha 2

Share this post


Link to post

Ieri am dat un transfagarasan asa casual. Bineinteles ca este inca inchis la km 104 ca de ce nu, dar am testat masina temeinic, asta a fost forja dupa rodaj sa zicem 🙂

Nu a mai picat nimic si miraculos si-a revenit ABS-ul si senzorii de parcare 🙂

IMG_20210606_150108_compress7.thumb.jpg.0474d31ab256c43930d8e4754f6a7b2e.jpgIMG_20210606_152336_compress7.thumb.jpg.709af12607338bb1dac5433d75a2c81f.jpg

  • Like 6

Share this post


Link to post

Bun, am ajuns iar la evacuare fiindca s-a fisurat teava la intrare in finala 🙂

Motivul, finala grea, prindere doar intr-un punct si teava dintre intermediata si ea lovea in punte la miscari mai ample (si invers).

Drept urmare s-au facut niste mici modificari:

Intarit sudura la intrare in finala, si adaugat si platbande de rezistenta cum aveam pe borla veche.

Prelungit teava intermediata cu 2 cm ca fiind de astra F (mai scurta) S-ul ala nu venea tocmai la fix peste punte

Adaugat inca un punct de sprijin pentru a o face mai fixa finala.

IMG_20210610_122803_hdr_compress46.thumb.jpg.97d12ed2f2f7ddfb10dc06cda965feba.jpgIMG_20210610_123243_hdr_compress46.thumb.jpg.c6706aadf4dedc5c2d262aec1d311c96.jpgIMG_20210610_123249_hdr_compress40.thumb.jpg.0efe8839e976b133f5b56e6da1b90034.jpgIMG_20210610_132928_hdr_compress78.thumb.jpg.0dda33a79f4c2d2e1d6ea26a1570bf9b.jpg

Si, am mai uitat ceva, am avut o problema cu debreierea la un moment dat, la modul ca s-a intamplat ceva la pompa (probabil pistonas blocat) de atarna pedala parca nu mai era conectata la nimic si nu mai debreia, drept urmare am decis sa inlocui pompa inainte de transfagarasan fiindca oricum murdarea lichidul, cel mai probabil garnitura se dezintegra incet.

Problema e ca cea noua avea tija putin mai scurta, drept urmare ambreiajul nu mai debreia complet si schimbarile vitezelor erau putin mai greoaie.

Ieri am rezolvat si problema asta ca tot eram la sudura, am mai sudat o piulita pe furca pentru a putea lungi tija artificial si s-a reglat la fix punctul in care "musca".

IMG_20210610_123617_compress10.thumb.jpg.eff7f555735e4724f27851d0c97d22c8.jpg

Edited by Dj_Dark
  • Like 2

Share this post


Link to post

Bun, ieri mi-au murit stergatoarele la jumatatea parbrizului si avand in vedere ca defectele, foarte variate de altfel, s-au tinut lant de cand am scos-o la plimbare ieri am dus-o la garaj si am luat bmw-ul.

Va mai iesi dupa ce am timp sa le adresez pe rand (probabil in 2 saptamani).

Eu inteleg ca e masina veche si etc, dar parca rata de defectiuni raportat la timp a fost mult peste medie, cred ca o sa ma duc si pe la biserica 🙂

Edited by Dj_Dark
  • Like 1

Share this post


Link to post

DJ-ule ... mai bine duci masina 😆

  • Haha 1
  • Sad 1

Share this post


Link to post

Update, inca mai are freon in instalatie, cred ca incepem sa ne impacam, va urma 🙂

  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...