Jump to content
 

Sign in to follow this  
raven84

Octavia Nera

Recommended Posts

Dacă cauza e de la depuneri, n-ar trebui sa mai amâni, pentru ca dacă are deja simptome e posibil ca supapa deja sa nu ma închidă cum trebuie și sa ajungi la probleme mai mari datorita gazelor fierbinți. Poate asta explica și de problema e la un cilindru. O fi primul la care s-a depășit pragul critic. 

Însă asta nu îndemână ca nu pot fi și alte cauze pentru misfires.

Mie mi-au apărut misfires când am avut problema cu distribuția înainte sa îmi dea eroare. Însă erau pe toți cilindrii. Apăreau la accelerare ușoară și turație joasa. La tine dacă e doar pe unul nu cred că-i de la distribuție. 

Din păcate nu-mi prea dau seama cum ai putea verifica cu vcds-ul dacă corecțiile mari pe injectorul ala sunt cauza, sau efectul misfires... 

Edited by mr_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta intentionez, dar sotia trebuie sa nasca in urmatoarele patru saptamani asa ca nu ma pot risca sa raman fara masina momentan. Dupa ce am urmarit niste tutoriale pe net am o idee mai buna la ce sa ma astept dar m-am decis ca trebuie sa dau jos si filtrul de ulei ca sa am acces acolo, deci trebuie sa comand o cheie pt asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uneori trebuie sa iti alegii bataliile cu grija, asa ca am ales sa capitulez si sa nu ma mai chinui sa repar senzorul de la centura soferului. Ma bipaia in continuu asa ca am dezactivat optiunea din VCDS.

Pe de alta parte mi-am incercat norocul in a polisha un far.

In vara am lasat-o in soare, sub prelata, m-am ales cu ce se vede in prima poza. Cu tot polishul, tot au ramas urme, dar nu atat de pregnante.

Rezultatul e ok dar acum nu stiu daca sa dau cu lac sau sa pun folie.

image.thumb.png.112ed39de9b0d3d8eaf556733f8e3460.png

 

image.thumb.png.c70d90e36a62cecb273b3a470b74d55e.png

image.thumb.png.88cec86f0816ac9f296549c694defcf2.png

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca farul ala a fost lacuit inainte si ce vezi tu in prima poza este lacul crapat de la dilatarea plasticului. Poti sa te uiti pe margini, poate iti dai seama daca a fost lacuit sau nu. Eu as merge oricand pe folie, pot sa o dau jos si sa o inlocuiesc usor. Lacul nu e usor de dat jos 😄 . Dar parerile sunt impartite, unii zic ca lacul ar tine mai mult... probabil depinde de lac.

Edit: hai ca am gasit, se cheama crow's feet, vezi linkul de mai jos:

https://www.ocdcarcare.com/auto-detailing-education/common-auto-detailing-paint-defects/

Deci 99% farul tau fusese lacuit cu un lac obisnuit fara aditiv elasticizant si s-a copt sub prelata.

Edited by ches
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema  ca, daca te uiti in ultima poza, unele mici fisuri inca se pastreaza, dar le-am lasat, deja slefuisem cam agresiv cu 220 pe urma cu 600, 800, 1000, 1500 si 2000.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil ca nu ai luat tot stratul de lac, de regula se dau 3 straturi de lac si daca se da la pistol, atunci se da gros. Daca te roade/ mananca poti sa verifici intr-o zona mai putin vizibila cat de gros e lacul cu o pila sau sa mergi mai adanc cu smirghel. Dar e riscant si oricum vine iarna...

Eu le-as lasa asa si as astepta sa imi apara din nou crow's feet , apoi ai smrghelui din nou pana as ajunge la plastic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am imbratisat nicicind ideia lacului pe faruri. Lac pe faruri sa ce ? Cel mult sa dea bine la soare. Polish'u in sine ii protectul, asta-i rolul sau de a curata si proteja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Viktor said:

Nu am imbratisat nicicind ideia lacului pe faruri. Lac pe faruri sa ce ? Cel mult sa dea bine la soare. Polish'u in sine ii protectul, asta-i rolul sau de a curata si proteja.

Polishul e una, protectia e alta. Prin polish doar lustruiesti suprafata... protectie 0.

Eu am dat cu lac (special pt faruri, la spray) anul trecut, la corsa nevestei. Dupa 1 an s-a facut ca dracu'... crapat si matuit unde bat lupele. Acum am luat folie (ieftina), macar asta o dau jos usor... dar nu am avut timp si chef sa ma apuc de ele, sa le dau polish si sa pun folia (ca-s 4, la ambele masini)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma tem ca intelegem gresit rolul unui polish, si anume, de a curata si proteja. Pina si ala dat la cirpa ofera citeva grade protectie. Acum, ca ne place noua sa-i dam tencuiala straturi - straturi ca in final sa-l radem cu spaclu ... ii alta treaba. Da' ma rog, fiecare dupa cum doreste. Eu unu nu ii dai decit un simplu polish si atit, cind ma apuca damblaua si se mentin chiar forte bine. 

Drept sfat : nu umblati cu tot felul de licori pe faruri ca nu faceti decit sa le deteriorati prematur !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca te referi la farurile de Nexia, alea sunt din sticla... nu plastic. Si nu o sa se ingalbeneasca/matuiasca niciodata, doar se mai zgarie sau ciobesc de la pietricele.

Repet: polish = lustruire, nimic mai mult. Chiar si din fabrica, farurile din plastic vin lacuite, pt protectie uv. Cum noi nu avem posibilitatea sa folosim lacurile alea de calitate, ne carpim cu ce gasim si cautam solutia ideala... 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci in viata mea nu am avut o masina care sa imi placa si care sa ma dispere atat de rau. Serios, e mai ciufuta decat prima mea nevasta...

Sambata, impreuna cu un prieten ne-am apucat sa facem treaba. Dimineata de la 9 jumate la 12 jumate a fost demontatul, catinel si cu rabdare ca nu stiam sigur ce fac. Am stricat un pic vreo doua mufe dar s-au reparat. Nu e foarte greu daca stii pasii, insa e nevoie de multa atentie.

Cum era de asteptat, in admisie era mai rau ca in mina, cu supapele bine colmatate de am muncit 2 ore sa le curatam si am consuma un intreg spray Carb Cleaner, vreo 10 perechi de manusi si carpe si servetele fara numar.

Ulterior i-am pus 15 l de benzina de 100 de la Mol si i-am dat talpa cu pana la 5000 de ture.

Ca efect imediat, e muuuuuult mai agera in acceleratie si nu se simte vreo ezitare sau vreun fel de lipsa de putere cum mai simteam inainte cand coboram spre 2000 de ture.

Si acum intrebarea zilei, am scapat de P0301? Nu, nu am scapat, e tot acolo, pandindu-ma sub 1600 de ture si in relanti.

Totusi mai am o speranta, am dat de un videoclip pe net care ar putea explica asta, poate va dati si voi cu parerea:

 

image.png.2e63cafed5c07a65e9ec9888ce126279.png

image.png.67f23813b39d968eeb489287ca295b10.png

image.png.ddc82280ad299d5bec3558d4780aa813.png

image.png.5ee1bb0455648922046710c0532b41d7.png

image.png.0b662986e7e8878fbf8935b61015e299.png

image.png.407545688fad2766b33d08e1da87f0bf.png

image.png.f240bcbb0484042ddac805aafeacd5c2.png

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce am mai vazut pe la altii pe youtube (Humble mechanic) la motorul 2.0 benzina problema se rezolva definitiv cu schimbarea galeriei de admisie cu cea cu cod nou (nu stiu codul, banuiesc ca il poti afla si la a ta). Din pacate motoarele pe benzina cu injectie directa sunt predispuse la dezvoltarea calaminei pe supapele de admisie. Iar la VW se suprapune cu buba designului galeriei de admisie unde clapetele de aer se pot bloca. Cica cele cu cod nou sunt mai OK, au reparat din greselile facute. 

Pana una alta poti desface motorasul si tija aia ca sa vezi daca nu sunt crapate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La asta ma gândeam și eu. Dacă dau jos carcasa filtrului de aer am suficient loc sa surubaresc acolo. Sper ca pot desface fără sa mai dau jos galeria. 

Humble Mechanic e super tare, însă nu am văzut la prea mulți faza pe care am pățit-o eu. 

Dacă e ca în videoclipul de mai sus al rusului, cred ca o pot face. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Urmatorul pas e sa desfac sistemul de geometrie variabila a admisiei dar fara sa mai dau jos odata galeria de admisie.

Azi, in timp ce o acceleram pe loc, am remarcat ca pe la 1600 de ture, are o treapta de ezitare la revenirea spre relanti. Cred ca acolo se trece de la full - deschis la partial inchis pe flapsurile admisiei.

Am sa desfac articulatia mobila dintre sistemul de comanda cu vacuum si piesa de mai jos si apoi am sa desfac piesa in sine (e tinuta cu un surub de restul sistemului de flapsuri). Acum problema e doua: in spatele ei e o garnitura, aia e posibil sa fie dusa si sa imi fure aer pe acolo, desi nu prea vad eu cum de la sistemul asta mobil situat in dreptul cilindrului 4, ajunge sa imi dea rateuri la cilindrul 1.

Pe de alta parte, e posibil ca piesa asta sa nu fie problema si atunci, vorba americanilor...back to the drawing board.

 

Cam asa arata galeria de admisie si piesa in sinede care vorbesc.

 

image.png.843f94f65c2472634124d00f804e813f.png

image.thumb.png.6987c8f912ee6e0d4d792e3e0b2b8413.png

 

Edited by raven84
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca imi permiti o observatie, un pisat ca la bmw geometria aia variabila 🙂 

Eu nu am observat diferente notabile cu ea sau fara nici la benzinar, nici la diesel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rusul zice ca tragea aer fals... curios cum de nu avea si un "mixture too lean". 

Tare partea cu curatarea galeriei! Daca stii pe cineva care face asta ca meserie (si o face si bine) prin Buc si imprejurimi m-ar interesa si pe mine. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mr_ munca e facuta 95% de mine cu 5% asistenta si suport moral din partea amicului cu care eram. 

In alta ordine de idei, piesa aia deschisa la culoare din poza de mai sus, are joc orizontal de vreo 3 mm. Nu mi se pare normal si banui ca e o garnitura acolo care nu mai etanseaza bine.

As vrea sa fac un test cu o tigare aprinsa sa vad daca trage vreun pic de fum in admisie pe acolo dar nu stiu cat de relevanta e varianta asta. De obicei testele de genul se fac invers cu fum bagat in interior si vazut pe unde iese.

Pentru moment o las asa ca nu pot sa desfac si sa risc sa stric o piesa relativ scumpa acum. Urmeaza sa studiez problema mai mult si sa vad ce optiuni sunt. Per total e foarte putina informatie despre asta online si banui ca majoritatea admisiilor sunt inlocuite cu totul si nu reparate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cu fum de tigare, ca nu o sa vezi mare lucru, dai cu un spray cu alcool (deodorant clasic cu alcool, nu din astea "dry") pe unde crezi ca trage. Ar trebui sa creasca brusc turatia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesant, intre timp am facut o romaneasca si am pus niste banda izoler in zona unde credeam ca pierde. Comportamentul s-a ameliorat. maine inlocuiesc cu alta romaneasca, un fir subtire de teflon, rulat in jurul axului din spatele piesei deschise la culoare. Gen ca un fel de garnitura externa care sa astupe "gaura".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am spart vreo 100 de lei sa aflu ceva din istoricul masinii. Am dat un ciubuc la o reprezentanta Skoda si cam asta am gasit:

- nu a avut reviziile de noua facuta in reprezentanta sau nu au fost inregistrate;

- a avut un singur recall, pentru o problema la sistemul ABS care in conditii de utilizare poate pierde o masa prin oxidare;

- in 2013 s-a umblat la stopul 3 de frana, cel de pe haion;

- in 2017 cand avea 166000 km (decembrie) s-a umblat la o tripla spate si una din gurile de ventilatie de sub bara. E interesant fiindca pe dreapta baza e revopsita partial acolo.

Aditional am comandat un kit de corectie vopsea. E 37 de lei si vine la culoare cu vopsea si lac. 

N-a fost cine stie ce afacere dar macar stiu mai multe. 

 

Edited by raven84

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motor CDAA cu 266.000km?  Pastreaza-l pentru cartea recordurilor 😄 Esti sigur ca nu s-a umblat la motor? Gen pus pistoane + segmenti de BZB (sau strunjit + segmenti doar) de BZB? 

Al meu (al lui taica-miu acum) are cam 110k, daca mai tine 50-60k fara probleme majore (adica segmenti pistoane din astea) as fi foarte multumit! 

 

Edited by mr_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry era 166k, dar nu e bai ca e aproape de 210.000 la mine acum si nu papa ulei. Daca nu ar da misfire, ar fi super. Nu cred ca s-a umblat la motor, cand am inceput eu surubareala la el, am "dezvirginat" multe suruburi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al meu papa puțin dintotdeauna, însă nu mult și nici nu s-a înrăutățit in timp. Sa zic asa, cam juma de litru între doua revizii, aka 8-10kkm.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...