Jump to content
 

Sign in to follow this  
Dj_Dark

Daewoo Espero visiniu

Recommended Posts

M-am apucat sa o desfac pentru a lua cutia si pune automata. Se vede ca e o masina statuta, totul e ruginit pe dedesupt, inclusiv baia de ulei si capacul cutiei.

S-au dat jos jambele si planetarele, jambele se vor inlocui cu cele de la aia verde care au amortizoare aproape noi stock si flansele la fel, astea sunt crapate.

Planetarele au iesit cam greu din jambe, am stricat presa cu gheare (filetul surubului) drept urmare am pus mana pe barosul de 5 kile si le-am convins. Din pacate am cam deformat piulita si capul planetarei, drept urmare acum se infileteaza greu dar merge.

Pivotii sunt ambii cu suruburi. Ori asa a fost de fabrica ori s-au schimbat ambii, dubios la 60.000 km cat are masina.

Ah, si inca o tampenie, cineva a schimbat uleiul din cutie cu ATF, ma miram eu de ce marsarierul urla mai rau ca la aia de pe bej. Intra mai bine in viteze dom'le , bullshit.

IMG_20200816_160206.thumb.jpg.d2bd518a507f123362e75343d362079e.jpgIMG_20200816_173743.thumb.jpg.4560bdf95f0580297d95abcdfa96eb21.jpgIMG_20200816_173803.thumb.jpg.25e73890a109b448a0ec9a3e601c976b.jpgIMG_20200816_173816.thumb.jpg.aa1b96741d6f3bb48e26a0d8bd861ef2.jpg  

Edited by Dj_Dark
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Io tot n-am prins ideia. Din doua tii sa faci trei semi-automate ? Ori care-i vraja ... 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aia verde se va face 2.0 16v manuala, suspensie sport, discuri spate, muzica de darama geamurile...etc, cam tot ce a avut bej-ul pe el.

Ea la baza e 2.0 8v automata si e pacat de blocul ala de 2.0 sa aiba doar 105 cai 😄 . Cutia automata nu ramane din 2 motive.

Unul nu pot sa o leg la electrica noului motor si 2 nu ar fi la fel de sportiva cu automata. 

Asta visinie va ramane stoc complet dar ii pun automata de pe aia verde. Manuala ei va ajunge pe cealalta cu sistemul de ambreiaj si ce mai prevede.

A treia (cea bej) va ramane amintire.

 

 

Edited by Dj_Dark
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Continuam, am dat jos cutia manuala urmand sa pun automata. Din pacate volanta de 2.0 nu se potriveste pe arborele de 1.5 dar am gasit la radacini de cielo AT care ar trebui sa fie ce trebuie. In rest, convertizorul se potriveste in gaura centrala, cand vine volanta ar trebui sa fie in regula dpdv mecanic.

Nu am intalnit chestii neprevazute si daca tot am umblat acolo am schimbat si simeringul mare de la arbore.

La electrica e alta poveste dar toate la timpul lor. 🙂  Overall se face.

La final cateva poze, inclusiv cu automata (am reusit sa o dau jos si pe-aia de pe verde)

IMG_20200821_172449.thumb.jpg.959fee99c77acddf89b841e6dfc671a8.jpgIMG_20200821_170311.thumb.jpg.d40de07ddf5801c369ec80815bd18890.jpg

IMG_20200821_170257.thumb.jpg.a30ab8e4d32796c72fa690a2c2457237.jpgIMG_20200822_172246.thumb.jpg.9039b8d74b1dd88a9e58a1821069493a.jpgIMG_20200822_172235.thumb.jpg.ab2460fd6298e8f41359c9596712b801.jpg

IMG_20200822_193020.thumb.jpg.5ac9818d817a15d7248d99fcddfe0d3f.jpgIMG_20200822_175353.thumb.jpg.53cca18c0709dc39b5a09d92710dc3a1.jpg

Aici in ultima poza se vede ca desi volanta de 1.5 si automata de 2.0 se portivesc la coroana si diametru, nu se potrivesc la gaura centrala si suruburi, la 1.5 centrala e un pic mai mare si suruburile putin mai aproape de centrul axului (radius mai mic).

Edited by Dj_Dark
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gata, a venit volanta de cielo AT, 70 de ron fu si e ce trebuie. Se potriveste perfect pe arbore, pe convertizor si are si acelasi coronament.

IMG_20200830_111135.thumb.jpg.c5cadc6912a61732462e63589863d4c2.jpgIMG_20200830_111143.thumb.jpg.fbb4c908f2b7597903cc425d566c9014.jpg

 Din pacate suruburile de arbore de 1.5 sunt total diferite de alea de 2.0. In primul rand erau mai lungi fiindca fulia de manuala e mai groasa, in al doilea mai subtiri si al treilea pasul diferit, dupa cum ziceam, nici o legatura 🙂 

Binenteles ca blocau motorul insurubate la maxim drept urmare pus mana pe flex si ajustat.

IMG_20200830_112116.thumb.jpg.9ed7181bd92345d09c3de745c5fdf2b1.jpgIMG_20200830_124252.thumb.jpg.04459118f9a39d4e90dc90e86d661001.jpg 

IMG_20200830_140738.thumb.jpg.5e32019441e0a641e9fec3f7311f6b25.jpg

Dupa in schimb a inceput greul. M-am chinuit vre-o 2 ore dar intr-un final am razbit, cutia are 85 de kile, mi-a fost foarte de ajutor suportul ala, fara el nu as fi reusit singur.

Si dupa ce m-am bucurat ca era sus pe motor m-a batut tamponul central de m- a ascultat cu urechea. Nu se alinia neam cu gaurile din caroserie, m-am saturat de tavalit pe jos cat am muncit sa il aliniez, aveam nisip si in cap, dar intr-un final, all good.

IMG_20200830_154830.thumb.jpg.66773aaffb8a3776e1f22b2f0f5c8784.jpg

Am pus si radiatorul de apa de automata, conectat toate liniile, si daca tot eram acolo mi-am amintit ca aveam un ventilator de pe fata aproape nou de la geo_zga.

Masina a avut un accident pe partea dreapta in urma caruia printre altele o parte din carcasa ventilatorului si o prindere erau sparte, acum vad ca nu am nici o poza cu cel dinainte postata, din pacate nu am una  direct cu el ci doar in context, deci urmreaza inainte si dupa 🙂 

IMG_20200821_154807.thumb.jpg.a5ca7c665652204159ba5315eae9e373.jpg

 

  IMG_20200830_185821.thumb.jpg.91445cf9eba48b82eb2628639d29585a.jpg

Edited by Dj_Dark
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri am schimbat instalatia din spatele motorului (trasee de forta electromotor/alternator + borne) cu cele de la aia verde fiindca are o mufa in plus pentru automata. Din pacate am uitat ca suruburile electromotorului sunt e cupru drept urmare am reusit sa il rup.

Binenteles ca asta a fost set back cateva ore, a trebuit sa il dau jos, mai avem unul prin garaj, plus cel de pe motorul vechi de 1.5 al bej-ului. Am incercat sa combin ceva din ele dar nu a iesit, ala din garaj avea tot solenoidul defect, iar cel de pe vechiul motor al bej-ului era  diferit, solenoidul nu se potrivea neam, drept urmare l-am curatat si gresat putin (zacea de vre-o 5 ani pe motorul ala) si l-am pus cu totul.

Motorul se invarte cu el, nu bate/nu troncane deci totul a fost pus bine la loc si electromotorul inca functioneaza bine dupa atatia ani.  

IMG_20200831_141655.thumb.jpg.ca93939656743fd73e13acfafbf4ef5b.jpgIMG_20200831_143713.thumb.jpg.24b1e2d037bdfb4b44835c58dee3a2df.jpgIMG_20200831_145431.thumb.jpg.ac6f66b2c4e5547b3c111696df819988.jpgIMG_20200831_150500.thumb.jpg.fda0206067be7e4420474c174d8b3191.jpg

 

Astazi am tras ca un sclav, majoritatea timpului am defrisat ala verde (detalii acolo) dar tot am reusit sa demontez bordul si sa scot electrica lui. Se va inlocui cu cea de la verde tot din motive de automata.

Planul este sa iau toata electrica de pe aia, inclusiv instalatia motorului + ECM fiindca este cel mai simplu si sa sper ca ecu de 2.0 8v stie sa mearga si pe 1.5 16V.

La senzori se potrivesc cu cateva modificari minore (sonda lambda cu 1 fir in loc de 3 si rerutat traseele senzorilor de temperatura apa si aer fiindca difera ca pozitie pe motor).  

Daca nu merge e mai complicat, va trebui desfacuta instalatia, separat traseul automatei de cel al motorului si pastrata instalatia de 1.5 +ECM, treaba migaloasa si prefer sa o ocolesc. Este foarte posibil dupa sa am nevoie de ECM de 1.5 16v automat fiindca are alt cod si posibil asta  de manual sa nu stie sa dea ce trebuie, vom vedea, toate la timpul lor. 

Ca bonus, va trebui sa schimb tablia pedalier integral fiindca nu se poate adapta doar pedala de ambreiaj si gata.

Cam asta e stadiul actual.

IMG_20200901_153603.thumb.jpg.51606d58d8eccc1db96100c55c980265.jpgIMG_20200901_160942.thumb.jpg.4b70762a016e7698140cc18b5ea2c68a.jpg

IMG_20200901_163701.thumb.jpg.eef8c7068dc88fa8290027583215a411.jpg

IMG_20200901_163715.thumb.jpg.8a05177aab8ed79a81d4ec3d004d0660.jpgIMG_20200901_181700.thumb.jpg.86a6c34ab7beeb41adb4728fbf47c386.jpg

IMG_20200901_181713.thumb.jpg.ba09566138ae273faf5c2b70a1027617.jpg 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi s-a demontat pedalierul complet si s-a pus cel de automata.

Am reusit sa montez totul la loc, inclusiv cablul si schimbatorul automat, am operat si ceasurile in sensul ca va fi bordul de la cea verde pentru chestiile de automata cu vitezometrul ei pentru numarul de km.

Maine daca reusesc sa schimb si instalatia de motor ii dau si o cheie asa fara bord, doar cu ceasurile sa vad daca porneste si daca apare vre-o eroare.  

IMG_20200902_121956.thumb.jpg.a5644419ea3c8f8414445a41a90aba01.jpgIMG_20200902_122506.thumb.jpg.6a2ad6041837d2584fe15f9ecbbc9d12.jpgIMG_20200902_125449.thumb.jpg.4f3563bbf1b4094cd821a4a6dba7c25f.jpgIMG_20200902_194405.thumb.jpg.68881aef60cb10dc4fd310f4e8dc9828.jpg

Edited by Dj_Dark
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

De iti permite timpul si ai chef de studiu in ideia recuperarii solenoidului cu borna (surubul) rupta ar fi interesant. Ma gindesc la indepartarea, decuparea plasticului de pe borna aprox 10 mm ori cit e necesar pentru a asigura spatiu conductorului plus piulita. O mai fi filet ori nu, ar putea fi taiat filet ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

poti sa incerci si sa dai o gaura prin surubul vechi, dai filet interior si bagi un surub mai mic, M6 cred ca ar merge bine. Aditional poti sa cositoresti acolo crapatura care ramane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eventual un hollader simplu (nu pentru conducte de frina) M8 cu inaltimea filetului de 1.5 din cite se vede, indepartata saiba ce se vede si tras bine pe capatul de surub ramas, dupa care contrat la interior cu un alt surub caruia i se reteaza capul gexagon pentru a facilita conexiunea conductorului.

Da' nu cred ca se complica Dj'u cu maruntisuri d'astea ... 😉

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact, nu are rost sa ma complic, plus ca ma va lasa cand mi-e lumea mai draga mai mult ca sigur. Fiind de cupru se poate cositori un fir de el dar nu.

In alta ordine de idei, e gata.

 

E si pe roti, azi am facut si un test scurt de drum, nu mai dau detalii, s-a schimbat pivotul stanga, capul de bara dreapta (filet stricat), planetara dreapta (tot filet stricat in cap) si ambele bielete antiruliu. 

Am stricat filetul de la coloana de directie (sficuit 2 filete in cap) dar l-am reparat....etc,etc,etc.

Electrica inclusiv ECM e de la 2 litri si merge pe 1.5. Electrica e aceeasi si cred ca merge si ECM de 1.5 insa al meu e cod GR (manuala) automata de 1.5 avea NM, o sa incerc sa il pun cu prima ocazie dar nu cred ca da cutiei ce trebuie. Ca si impresii , in eco pare mai puturoasa, deh, tine turatia pe la 2000 unde se simte ca nu e 2 litri, insa in Power, unde schimba la 4000 m-a impresionat 🙂 .

Gata, revenim la aia verde fiindca aia e importanta, asta e pe roti, se misca, are aproape toate piesele pe ea, nu are erori, momentan asa ramane.

received_336591067397016.thumb.jpeg.c5ae03bb2af347422ebbd1295f0c21b5.jpegreceived_366514111183365.thumb.jpeg.d0b853dfb1d424a536b5a06f4061e104.jpegreceived_2104141983053438.thumb.jpeg.a0bcd224869fa22f96197789ffe525ab.jpegreceived_3207209989374713.thumb.jpeg.2ace72e56fea43be66881caf8c18429b.jpeg

 

  • Like 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intre timp s-a schimbat becul din portbagaj (era ars) s-au schimbat amortizoarele spate (erau boge originale) si s-a facut antena aia sa intre de tot.

Totusi masina pare ca sta putin aplecata spre stinga, inainte parca nu statea. Se vede si la flanse, stanga e mai umflata decat dreapta.

Sa verific arcurile pe spate sa nu fie rupt ala din stanga, nu m-am uitat cand am schimbat amortizoarele alea dar cred ca imi sarea in ochi totusi. 

Pe fata am mutat jambele cu totul de la aia verde (oricum la aia o sa pun ce aveam pe bej), pe spate doar amortizoarele, arcurile au ramas ale ei. 

Cel mai probabil cutia aia e problema, are 80 de kile fata de 50 cat avea cea manuala dar totusi 30 de kile sa se simta asa rau e ciudat, ramane de investigat.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am apucat sa ma uit la problema mentionata precedent fiindca am dat de alta. 

Nu ma asteptam dar exista o posibilitate, masina consuma foarte mult si da cu fum negru, aparent ecm-ul de 2 litri da prea multa benzina, eu am sperat ca avand injectoarele de 1.5 in loc de 2 plus compensarea din sonda lambda vor stabiliza cantitatea de benzina injectata insa aparent nu e suficient, harta e mult prea bogata.

Am pus ecm-ul de 1.5 si motorul merge bine insa cutia intra in avarie, drept urmare imi trebuie un ECM de espero 1.5 automat.

Ar mai fi o varianta dar nu spun nimic momentan, o sa revin daca merge 😄 .

In alta ordine de idei in cutie ar mai trebui vre-o juma de litru de ulei ca sa functioneze corect, are momente cand in R decupleaza si cupleaza iar. Am scos 600g din el si facea mult mai rau (incepuse si in D), l-am pus la loc plus inca 500g (atat mai aveam prin garaj) si si-a revenit miraculos.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...