Jump to content

ches

Sfat achizitie Chevrolet Captiva

Recommended Posts

Salutare,

Am in plan sa trec la un SUV in viitorul apropiat si principalul candidat ar fi un Chevrolet Captiva 2014, motor diesel euro 5 de 2.2 litri cu 7 locuri, ceva cu sub 70000km, pret <17000E am gasit mai multe pe mobile.de .

Contracandidatii ar fi SUV-urile compacte, dar mai noi (2016-2017) si in general cu sub 50000km, la pret asemanator:

- Opel Mokka - motor 1.4 turbo benzina

- Nissan Qashqai - motor 1.6 diesel

- Audi Q3 (2015) - motor 1.4 benzina

- Jeep Cherokee - 2.0 diesel

Planul ar fi sa ma duc in Germania si sa il iau direct de la proprietar sau de la un dealer serios, dar daca gasesc una rulata in tara una cu putini km, e chiar mai bine.

Orice sfat este binevenit in special legate de fiabilitate, atat la Captiva, cat si la celelalte.

Multam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noi n-avem SUV-uri ci SALUPE, Ches.

Eu unu as cauta posibilitatea in a ma da o tura cu fiecare (prin parcuri auto) sa vad care se lipeste mai bine ca nah, fiecare cu gusturile si mofturile sale. Am la activ troasca, generatie oarecum noua cu care nu cad la pace neam ! Cu toate ca am condus-o de zeci de ori.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salupa am si eu, dar ma gandesc serios sa trec la vapor🙂 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate stii sau nu.

Germania nu mai este ce a fost.

O masina cinstita de Germania costa mai mult decat aceeasi masina de Romania.

Un prieten in urma cu 2ani a cumparat din Germania un Opel Astra 2003 .

Cu tot cu taxe a ajuns la pretul unuia de Romania, in conditiile in care... al lui era rosu si cu probleme la pornire,,,,injectoare nasoale.

PRECIZARE :

A fost ajutat de cumnatul lui care este stabilit de 15 ani in Germania

Este foarte greu sa ajungi sa cumperi direct de la propietar.

O masina cu maxxxx  70000 km este foarte scumpa acolo

Sa treci de la o limuzina spatioasa la un mini SUV inghesuit.

Nici o data nu mi-au placut"" tentativele de SUV""

Bafta

Edited by florinellll

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un sincer multumesc pt sfaturi. Stiu ca marea majoritate a colegilor nu sunt amatori de SUV, nici eu nu eram pana in urma cu cativa ani. Ideea este ca un SUV s-ar potrivi mai mult stiului de viata pe care il am acum.

Cand am cumparat Epica abia se nascuse fi-miu si  aveam nevoie de o masina care sa consume mai putin decat Nubira 2 (am vrut diesel pt ca era la moda), sa fie sedan (eleganta), sa aibe un portbagaj mare + cateva dotari la care tineam neaparat: geamuri electrice, cruise control si AC automat. Si bineinteles sa arate bine.

Acum fi-miu a crescut, am descoperit avantajele haionului la micul gigant pe care l-am avut pana acum 2 ani si de regula ne place sa iesim in natura, asta insemnand si drumuri mai proaste de pamant sau piatra. Nu mai trebuie sa car patut pliabil, saltea si toate nebuniile pe care le caram cand era mic, desi imi place sa am un portbagaj mare in caz de nevoie. 7 locuri ar fi o optiune buna, pentru ca in 5% din deplasari as putea merge cu tot familionul cu o masina in loc de 2.

Germania este foarte buna daca vrei masini noi. Sunt multi care le iau, le tin 2-3 ani si le vand, in plus chestia cu dieselgate a scazut preturile la diesel si sunt  multi speriati care vor sa le vanda. Sunt constient ca pt orice SH iti asumi un risc, insa la masini de 1-2 ani riscul cel mai mare este sa fie busita grav si reparata.

Masinile din Germania sunt mai scumpe ca cele din Romania pentru ca au mai multe optiuni fata de cele de la noi. Si eu am fost initial uimit sa aflu ca un VW Golf sau un Seat Leon in Germania, cumparat de nou costa mai mult ca la noi (sora-mea e acolo). Insa s-a facut repede lumina cand am vazut listele de dotari. Chestia asta justifica si un pret la SH mai mare.

Cu un Opel Mokka inchiriat (modelul anterior) am mers din Karlsruhe pana in Luxemburg - 5 pasageri + bagaje cat pt 3 zile si mi-a placut cum statea pe sosea si mi-a placut si ca oferta de spatiu pentru o masina mica. Motorul ceva mai lesinat fata de Epica (1.7 CDTI-ul de 130 si ceva de cai).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am studiat si eu nitel problema. In SUV *nu* ai atat spatiu cat crezi. In SUV compact probabil ai si mai putin spatiu, nu m-am uitat niciodata la clasa asta. Un prieten are Forresterul nou si tot a sfarsit prin a-si achizitiona cosciug de plafon. S-ar putea sa fii mai incantat cu un break, eventual un break cu pachet tip all-road; SUVurile astea sunt "offroad" doar cu numele.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fugi de Jeep, prinzi masina facuta de Autoitalia, nu-ti recomand decat daca vrei o masina nefiabila cu piese scumpe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Mihai, ce inseamna AutoItalia? Sunt facute la Italieni? Eu din ce stiam AutoItalia e doar un dealer din Romania care vinde marca Fiat & Co. Multam anticipat de raspuns.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact, e doar un dealer... nu am idee unde sunt facute Jeep-urile, dar sigur nu in Italia :)

Dar da, stiu ca au preturi f mari la intretinere, ma uitasem si eu dupa un Rubicon sau Cherokee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pune ochii pe-un Volvo cu un motor de 2000 de alergi dupa ceva serios. Au tabla-tabla, motoare rezistente, vlaga din belsug si nici la consum nu stau prost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ala nu-i motor de pejeu? Nu ca ar fi ceva gresit in asta... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Volvo zici?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din experienta, nu-ti recomand Germania. Cauta un SUV indiferent de marca, dar sa fie din Ro si unic proprietar cu revizii la zi. Vei investi mai putin decat intruna achizitionata din Germania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va multumesc pt sfaturi. Daca stiti ceva (si din auzite) de modele insirate mai sus va citesc cu mare interes 🙂 .

Volvo sunt al naibii scumpe la vechime 1-3 ani pentru ca sunt scumpe si de noi... Seful meu are un XC90 super dotat si da, este f misto, dar consuma in draci (motor de 200cp D5, cel cu 5 cilindri). In afara ii ia in jur de 12l/100km mers alert. La acelasi stil de mers Epica imi ia 8.5l/100km...si Epica nu e o masina economa.

In Germania sunt multe masini cu <25000km si 1 an, cele de la inchirieri. Am un coleg care si-a luat un Golf 7 GTi si il are deja de 2 ani, masina f faina, i-a schimbat doar cauciucurile si consumabilele + modificari pe care a tinut el neaprat sa le faca. De aceea imi face cu ochiul Germania daca as gasi o masina de 1-2 ani. Pentru masini mai vechi as alege mai repede Romania. Stiu ca veti zice ca masinile de inchiriat sunt chinuite, insa in 1 an nu prea au ce sa pateasca, uleiurile au evoluat si turbinele au devenit mai fiabile. Doar motoarele vad ca au devenit mai nefiabile...

Un alt fapt este ca nemtii au inceput sa vanda dieselurile Euro 5 pentru ca le e frica de taxe si preturile au scazut, la noi nu am vazut inca asta. Chevroletul de asemenea nu e o marca populara la ei si au disparut reprezentantele aproape de tot, iar aia de la Opel se fac ca nu stiu sa le repare, deci preturile sunt bune. Exemplu, la noi nu gasesc in 15000E una din 2014 cu echiparea LTZ:

https://www.mobile.de/ro/Automobil/Chevrolet-Captiva-2.2-D-LTZ-4WD-Aut.-Navi-PDC/vhc:car,pgn:2,pgs:10,srt:price,sro:asc,ms1:5600_47_,frn:2014/pg:vipcar/262237295.html

De asemenea pentru clientii rezidenti in Germania dealerii trebuie sa ofere garantie, deci daca o iau pe numele sora-mii, un an de zile stau oarecum linistit pentru problemele majore (in caz ca pica cutia sau motorul o pun pe platforma si o trimit inapoi).

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemtii vand dieselul pentru ca se tem din ce in ce mai tare de interdictiile de a mai intra in orase cu ele, tendinta care pare sa fie pe val. Plus ca probabil le miroase a mariri de taxe, accize si alte metode de descurajare fiscala. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, ches a spus:

In Germania sunt multe masini cu <25000km si 1 an, cele de la inchirieri.

Adica?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Firmele de inchirieri auto vand masinile dupa <1an si sub 25000km ca sa scape de nu stiu ce taxe. In plus nu mai trebuie sa le faca revizia. De aceea, daca pe site-urile de anunturi de acolo pui filtru cu anul fabricatiei >2017 si <25000km vei gasi destule masini. Golful GTI de care aminteam mai sus a fost 23000E parca, vechi de un an cu ~20000km la bord. Pretul de nou a fost 31000E din ce imi aduc aminte, i-au dat toate actele. Masina a fost luata dintr-un parc auto de pe langa Munich.

Share this post


Link to post
Share on other sites

arunca un ochi si pe-aici... 

 

https://www.leboncoin.fr/voitures/offres/lorraine/bonnes_affaires/?me=80000&brd=Chevrolet&mdl=Captiva&sp=1

asta, de exemplu, are sub 40 000 km si este vanduta de un dealer Renault cu garantie de un an, deci sigur nu are probleme... eventual poti sa negociezi pretul spunand ca exporti masina si nu te intereseaza garantia lor. 😉

Edited by EVF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte interesant site-ul, merci frumos!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mai analizat oferte, am facut un test drive, m-am urcat in diverse masini si am citit reviewuri si forumuri. Sa o luam in ordine:

- Am facut test drive cu Nissan Xtrail, cutie auromata, motor 2.0 diesel. Interiorul decent, ca materiale si finisaj un pic sub Epica, dar acceptabil. Ce nu a fost acceptabil a fost pretul - 30000E de noua cu nu stiu cate mii de euro reducere (vrajeala clasica). De asemenea cutia automata desi CVT de generatie noua, f puturoasa, deci desi masina avea 177cp si greutate la fel ca Epica tragea mult mai prost. Nici suspensia nu m-a impresionat, un pic prea dura.

- Desi pe lista erau Qashqai si Kadjar, ambele au fost sterse dupa ce m-am urcat in spate - ca sa iesi din spate ori trebuie sa fii copil, ori pitic, ori contorsionist. Cum in spate la majoritatea calatoriilor in afara vor fi si persoane mai in varsta care au mobilitate redusa, clar plasticele de protectie vor fi zob dupa 1-2 ani de urcat-coborat.

- Am vizitat un showroom Opel si mi-a placut Grandland X - spatiu, materiale, ambient. Deci l-am pus pe lista desi nu are 4x4, sper sa prind un SH/democar ca sa ma incadrez in buget. Oricum trebuie sa fac un test drive cu el, sper sa nu ma dezamageasca ca Xtrail. In aceeasi zi vreau sa fac si test drive si cu Mokka. Preturile de nou sunt decente, varianta full cu scaune de piele ventiale si toate optionalele posibile a iesi undeva la 26000E, una decent echipata este in jur de 20000E.

- A doua surpriza placuta este Kia Sportage, f spatioasa si cu un bord americanesc :). Si preturile OK pt ce ofera. Si aici trebuie sa imi fac timp pt un test drive. Colegii care au avut modelul anterior au zis ca e OK, dar nu grozava, in principal din cauza transmisiei automate. Dar eu vreau manuala 🙂 .

- Am fost si la showroomurile Seat, Skoda si VW, insa o Ateca/Tiguan/Kodiak dotata decent cu 4x4 si motor 2.0 diesel sare de 30000E cu usurinta, iar daca ai curaj sa vrei navi si piele ne uitam deja la 40000E. La Seat au fost amuzanti si chiar mi-au oferit un democar de 28000E cu 5000-6000km la bord si 1.4TSi de 150cp, echipare medie, fara piele, trape si alte nebunii. In plus, timpul de asteptare a unei masini noi e de 8 luni, ha ha.

- Forumul Ford Romania m-a convins ca nu vreau Kuga, e o coaja de masina, mai ales modelul nou 😛 

- A intrat pe lista si Mazda CX-5, dar trebuie sa ajung in showroom sa ma urc in ea si apoi sa ma programez la un testdrive.

- Am avut o scurta perioada si Suzuki pe lista, insa arat urat/imbatranite si au plastice naspa deci le-am sters. Am destui colegi cu Vitara si sunt multumiti de ele, dar vreau ceva cu o calitate macar apropiata de Epica.

Deci, in concluzie, acum am pe lista urmatoarele SH-uri: Mazda CX-5, Kia Sportage, VAG Ateca/Tiguan/Kodiak, Grandland-X, Chevrolet Captiva

De ultimul Mitsubishi Outlander si de noul Eclipse stiti ceva? Arata mai ciudat in interior, dar nu deranjant, preturile la SH sunt rezonabile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am gasit Captiva asta pe autovit la un dealer din Pitesti. Masina are 4 ani/120000km si a fost rulata in Franta dupa ce am vazut pe un site de verificari istoric auto. 

https://www.autovit.ro/anunt/chevrolet-captiva-ID7GwsK5.html#contact_form#xtor=SEC-81

Nu prea imi place ca e neagra si negru este pretentios la intretinere, in rest se vede ca masina a fost ingrijita dupa cum arata interiorul.

Vedeti ceva in neregula cu ea? Mie imi pare OK, cel putin din poze.

Stiti ceva de dealerul asta? 120000km in 4 ani pare plauzibil, dar na, sunt unii care fac si 60000km/an.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arata foarte bine in poze.. pe negru nu se vad zgarieturi sau altele asa ca fa-ti drum la Pitesti 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate pe negru se vad cel mai tare zgarieturile, orice zgarietura oricat de fina in lac se va vedea nasol de tot. Lacetti-ul sora-mii era negru si stiu f bine ce spun, i-am polishat-o de vreo 2 ori 🙂 

Strict dpdv al zgarieturilor prefer oricand albul, cel putin la Chevrolet cel cu perla este dur si tine bine in timp. Pe Captiva arata bine albul, nu la fel de bine ca negrul, dar pun in balanta si obsesia mea cu zgarieturile si vopseaua in general 🙂 

Si mai e si problema cu murdaritul, orice urma de praf face ca vopseaua sa arate matuita pe negru. Gri-ul, albul, albastrul deschis sunt mult mai iertatoare.

Edited by ches

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreau sa nu las topicul in aer si sa scriu aici cateva chestii pt cei interesati de cumpararea unui Chevrolet Captiva sau Opel Antara cu an fabricatie >2011. M-am documentat pe mai multe forumuri din Romania, Germania si UK.

1. Verificati masina de pierderi de ulei. Modele 2011-2012 au avut probleme cu etansarea baii de ulei. Se rezolva relativ usor/ieftin, dar trebuie demontat si capacul de la distributie, deci timp de lucru mare.

2. Verificati km cu ajutorul scanerului (la a mea s-a vazut si cu GM Tech 2 si cu scanner Bosch) - se pot compara km stocati in ECU referitor la schimibarea DPF cu cei din bord. In principiu orice masina cu sub 200000km nu a avut DPF-ul schimbat. O abatere de 5-10% in km din ECU si cei din bord este acceptabila.

3. Verificati injectoarele (timpii de injectie pe scanner), sunt Delphi si multi au raportat probleme cu ele. De fapt, daca vedeti problema doar la un injector, in realitate mai mult ca sigur este cablajul ECU - injector si puteti incerca o curatare a mufelor si/sau sa miscati de firele/mufe.

4. Trenul de rulare este aproape acelasi sau chiar acelasi cu cel de Captiva C100, deci e relativ fiabil, desi la a mea am avut bucsele de la bascule spate la numai 76000km, ceea ce nu s-a intamplat niciodata la Epica, acolo bucsele spate in schimb au fost mai proaste in anumite loturi.

5. La modelele 2011-2012 multi au raportat un zgomot ritmic la motor (ca un ticait) care este dat de cablajul ECU-EGR.

Cam asta ar fi, sper sa va fie de ajutor si sa vad cat mai multi posesori pe forum ca sa am cu cine sa schimb pareri :p

Edit: Era sa uit, cutia automata se pare ca nu e prea reusita, sunt destule masini la vanzare in Germania cu cutia busita. Nu stiu nimic despre cum au fost intretinute...

Edited by ches
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×