Jump to content
 

Sign in to follow this  
Horica00

Daewoo Cielo 1.5 Gle 1997 ,,furia Rosie''

Recommended Posts

1 hour ago, Rafi said:

eu zic  mai mult ca sigur melcul care antreneaza roata zimtata s-a tocit rau, sau a prins joc in capete, iar in felul asta odata ce se pune in  miscare si incearca sa angreneze roata zimtata se distanteaza si nu poate misca roata.

Adevarul ca melcul acela parea oarecum tocit.Am sa le desfac din nou in seara asta pe amandoua sa vad ce si cum.Sper sa vin cu vesti bune.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am lasat-o balta momentan cu montarea antenei, reusind sa rup filetul de la piulita aceea care fixeaza antena de caroserie.Am reusit (cu greu) sa il scot si am montat antena veche la loc.O sa cumpar una din dezmembrari (pe care sa o pot proba la fata locului) sau chiar una noua, desi din cate stiu nu se mai gasesc pe nicaieri.Am observat ca geamurile se dezmortesc usor, inclusiv cel de pe dreapta, care credeam ca e stricat.Merge foarte bine, mai putin intr-un punct, de unde deduc ca e posibil sa bie mizerie pe santurie de ghidaj ale geamului.Se rezolva si asta dar deocamdata vreau sa rezolv cu instalatia AC.Ma pregatesc sufleteste de achizitionarea unui compresor, gasisem chair si unul nou la cineva, numai ca vrea pe el fix 1500 de lei, adica pretul de nou iar cu vreun SH imi e sa nu ma ,,frig''.Vineri am programare la service.Sper totusi sa fie doar nsite amarate o-ringuri si nu nenorocita asta de piesa.Sa mor daca inteleg de ce este asa de scumpa……………...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rezolvat azi si cu AC, cel putin deocamdata.De vina era ventillul acela de la butelie, chiar din zona orificiului de incarcare.Daca deconecta aparatul pierdea freonul instantaneu.M-au pus sa caut alta butelie, care aparent nu se mai gaseste nicaieri.Doar ca mecanicul a avut inspiratia sa incerce ventilul de la alta masina (un Hyundai) sa vada daca se potriveste si se pare ca am avut noroc.Pierderi nu sunt pe nicaieri deocamdata, a verificat inclusiv cu substanta de contrast.E iarna in masina.Sa vedem cat  o tine...……..Am avut posibilitatea de a sta lanaga el cand a lucrat si am vazut toate ,,miscarile''.Am mai inlocuit cu aceasta ocazie si sonda de la becurile din marsarier ( a nu stiu cata, nu au viata prea lunga din cate se pare).

A aparut acum vreo cateva zile o alta belea, si anume se aprind martorii baterie si brake, care raman aprinsi un timp dupa care se aprind iar.Vedem luni la ITP ce si cum.

69707067_2627823977461899_6185944824089149440_n.jpg

Edited by Horica00

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Salex said:

Alternatorul

Nu e musai.Bateria tine, deci nu cred ca el e ,,vinovatul''.Se aprinde, am observat, daca sta motorul pornit o perioada mai lunga de timp.Mai degraba cureaua sau vreun contact imperfect.Azi am mers destul cu ea si nu a facut figuri.Apropo, de cand cu AC nu mai imi vine sa ma dau jos din ea, efectiv, o placere mare sa o conduc 😀😀😀.Am facut si un ,,brake test'' (mi-a sarit o fetita cu bicicleta in fata, noroc ca nu aveam viteza mare) si franele tin destul de bine.Cateva poze de azi:

69900492_461734781220760_3408863736939675648_n.jpg

69590651_2458864201011267_1317260731606892544_n.jpg

69704397_2383470201768197_1330097705954836480_n.jpg

70038187_2374836365884953_5795147832885248000_n.jpg

Edited by Horica00
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

AC-ul imi scoate peri albi efectiv…………...La nicio zi dupa incarcare nu porneste compresorul, de unde deduc alte pierderi de Freon, desi ieri nu fusese identificata vreuna.Luni destinatia service sa vedem pe unde pierde.Mama ma-sii 😡😡🤬……….

Edited by Horica00

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie sa mergi la un service serios dotat cu lampa UV, detector de refrigerent si... multa rabdare!

Deobicei, condensatorul (radiatorul din fata) este expus pietrelor si se fisureaza in partea de jos.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

La varsta ei sunt n locuri pe unde poate pierde. Ar trebui inlocuit efectiv fiecare o-ring si verificate toate conductele fara sa le rupi la desfacere eventual 🙂 

La a mea am inlocuit majoritatea oring-urilor, practic aproape am construit de la zero instalatia si ce crezi, tot pierde 🙂 . Tine o luna maxim 2. Ultima data descoperisem ca pierde pe la senzorii de pe spatele compresorului.

Din pacate efectiv toate garniturile sunt plastic la varsta asta.

 

Motivul pentru care nu detecteaza aparatul pierderi este fiindca testul se face cu vacuum, care strange garniturile in lacasuri. Du-te la unii sa iti faca test cu presiune (parca azot se foloseste)

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cris06ieri cand am umplut am bagat inclusiv maracator si verificat cu UV.Aparent nu existau pierderi.A zis si omul ca trebuie totusi sa merg cat mai mult cu AC pornit sa ajunga substanta in toata instalatia.Daca a pierdut de ieri pana azi e clar ca undeva e o buba mare, insemnand ca trebuie sa iasa si marcatorul pe acolo.Condensatorul este abia schimbat (exact din motivul ca era spart, ar fi culmea sa fie tot el, dar mai stii…..).

@Dj_Dark sincer, m-as fi mirat sa se rezolve asa de usor.Total de accord in privinta garniturilor si chiar a conductelor, nu au cum sa mai fie in stare buna la anii astia, mai ales la mine unde instalatia este nefunctionala de atata timp (zero lubrifiere a componentelor).Ma duc luni la ei, poate totusi descopera pe unde pierde.Am vrut sa ma duc la un baiat care se ocupa exclusiv de AC (cu atelier propriu), dar am vrut sa fac mai multe la masina si am zis sa le fac pe toate intr-un singur loc.Daca nu rezolv nimic cu astia ma duc la el.

Ma gandesc ca o schimabare cap-coada a tuturor oring-urilor si a conductelor ar rezolva problema.Oricum, mi se face sila de ea cand vad ca se tot strica una alta, pacat ca merg foarte bine totusi………...Singura solutie buna pe care o vad acum ar fi inlocuirea intregii instalatii (compresor, evaporator, conducte, garniture si tot tacamul) dar nu dispun de banii astia.Cu toate ca nu ar merita absolut deloc sa fac asta, as face-o doar ca vreau sa pastrez masina si vara este imposibil sa mergi fara AC.Abia poti respira, chiar si cu geamul deschis.

Edited by Horica00

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate eu eram mai mult retoric. Sunt mai multe jonctiuni pe care cel mai probabil nu vei putea sa le desfaci dupa atata timp fara sa rupi ceva.

Oricum, iti urez bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, cris06 said:

Trebuie sa mergi la un service serios dotat cu lampa UV, detector de refrigerent si... multa rabdare!

Deobicei, condensatorul (radiatorul din fata) este expus pietrelor si se fisureaza in partea de jos.

Asa e, de 2 ori am avut probleme cu aerul: prima data au fost de schimbat garniturile de prin compresor iar a doua oara radiatorul capatase o gaura in el...

Si, la fel, nu o detectasera la prima verificare... Au spus ca e o pierdere, dar nu mare si ca nu se vede pe unde... A doua oara au gasit cauza.

Edited by catapkz

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Horica00 said:

Oricum, mi se face sila de ea cand vad ca se tot strica una alta,

Asa e masina veche... Nu trebuie sa te stresezi, orice poate sa se defecteze in orice moment.

De-asta o batranica nu trebuie sa fie masina de baza, de zi cu zi...

Dar, o masina veche are personalitatea ei, șarmul ei...

La o batranica cred că sunt doua cai:

fie gasesti o balanta intre ce e vital de reparat si ce nu e...

fie o tii din scurt cu reparatiile dar fara sa te uiti la bani si fara sa lasi sa te afecteze defectiunile care apar sigur pt ca e toata masina imbatranita si uzata iar piesele nu mai sunt calitative...

Eu la Nubira rosie dpv mecanic am reparat-o mereu, am verificat-o cel putin o data pe an chiar daca nu aveam probleme, pt ca o foloseste sotia si de cele mai multe ori e si piticul meu in ea.

La Nubira albastra am facut minim minimorum cat sa pot circula cu ea si nu-mi pasa deloc, orice s-ar întâmpla cu ea...

Edited by catapkz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau o faci din bara in bara direct, dupa care te bucuri de ea. Evident, trebuie bani.

Daca nu esti la curent cu topicul meu despre bmw-uri pot sa iti zic ca mana pe inima ca eu in ala rosu am bagat cel putin 2000 euro pana acum si inca nu e gata.

Merita? Cel mai probabil nu, dar tot as mai face-o odata 🙂 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

@Dj_Dark sunt la curent cu topicul, chiar apreciez ceea ce faci.Pasiunea nu are limite.Sunt unii care arunca banii pe lucruri total neconstructive si daunatoare, macar masina iti aduce satisfactii.Si eu daca as avea posibilitatea as cumpara masini vechi pentru a le transforma in exponate.Pur si simplu, am microbul asta in sange si de cand cu Cielo s-a agravat ,,boala''.

Edited by Horica00

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, catapkz said:

Asa e masina veche... Nu trebuie sa te stresezi, orice poate sa se defecteze in orice moment.

De-asta o batranica nu trebuie sa fie masina de baza, de zi cu zi...

Dar, o masina veche are personalitatea ei, șarmul ei...

La o batranica cred că sunt doua cai:

fie gasesti o balanta intre ce e vital de reparat si ce nu e...

fie o tii din scurt cu reparatiile dar fara sa te uiti la bani si fara sa lasi sa te afecteze defectiunile care apar sigur pt ca e toata masina imbatranita si uzata iar piesele nu mai sunt calitative...

Eu la Nubira rosie dpv mecanic am reparat-o mereu, am verificat-o cel putin o data pe an chiar daca nu aveam probleme, pt ca o foloseste sotia si de cele mai multe ori e si piticul meu in ea.

La Nubira albastra am facut minim minimorum cat sa pot circula cu ea si nu-mi pasa deloc, orice s-ar întâmpla cu ea...

Prea multe nu ar fi de facut la ea, masina merge si se comporta extrem de bine.Ce ar trebui facut sa ma bazez pe ea ar fi:distributia (nu are km, dar e neschimbata de 7-8 ani), conductele de frana ( nu sunt foarte scumpe si le-as putea face extrem de curand), uleiul, alternatorul sau cureaua de la el (daca sta motorul pornit mai multa vreme se aprinde martorul ,,baterie" iar cel de la frana de mana ramane aprins), filtre, consumabile si evident, AC-ul, problema care ma enerveaza extrem de tare.Ce as mai schimba eu, discurile si etrierii, cu unii de Lanos, pentru a imbunatati eficacitatea franei.In rest detalii: geamurile stanga spate si dreapta fata merg cand vor ele, boxele spate am constatat ca nu merg, antena iarasi e moarta, incercarile de a schimba cu una din dezmembrari dovedindu-se a fi in zadar, reglajul pe inaltime al scaunului soferului nu functioneaza (chestia asta ma cam deranjeza sincer, dar nu cred ca e greu de rezolvat).Si cam atat, pana acum……..Nici suspensiile pe fata nu ar trebui uitate, din motive de vechime.La mine tocmai banii sunt problema, mai ales ca nimeni din familie nu mai este dispus sa bage bani in masina asta, dar cand ajung in Bucuresti cu faculatatea as vrea sa ma angajez, pentru a avea un ban al meu, cu care bineinteles voi mai umbla pe la rosioara 😀😀

Edited by Horica00

Share this post


Link to post
Share on other sites
55 minutes ago, Dj_Dark said:

Sau o faci din bara in bara direct, dupa care te bucuri de ea. Evident, trebuie bani.

Daca nu esti la curent cu topicul meu despre bmw-uri pot sa iti zic ca mana pe inima ca eu in ala rosu am bagat cel putin 2000 euro pana acum si inca nu e gata.

Merita? Cel mai probabil nu, dar tot as mai face-o odata 🙂 

Asa e cand intervine si pasiunea 😋

Nu mai e doar un mijloc de transport...

👍

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si...……………….la ITP masina iesit foarte bine la toate capitolele, inclusive frane, mai putin la noxe……………….Am 30 de zile la dospozitie sa remediez situatia.In conditiile astea, o bag la servisare generala.

Edited by Horica00

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie reglat potentiometru de CO la aprox 650 mv pe tester sau cel mai bine pe analizor de gaze pana iese cum trebuie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Dj_Dark said:

Trebuie reglat potentiometru de CO la aprox 650 mv pe tester sau cel mai bine pe analizor de gaze pana iese cum trebuie.

Am fost azi la alt inspector si ce sa vezi………….Masina iese fara prea mari probleme, eroarea fiind foarte mica.Poate sa fie inclusiv de la benzina din rezervor sau de la faptul ca ieri am mers cu motorul rece la ITP si nici nu l-am turat.Asadar, masina poate lua ITP fara probleme, doar ca, asa cum a spus inspectorul de azi: ,,ori a facut exces de zel, ori nu s-a priceput, ori a vrut sa ii dai cash cash....'' :))).Cata  bataie de cap din cauza unui zelos.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Just FYI, ala poate sa faca masina sa pice si sa ia, indiferent de masina. Depinde doar de el.

Valorile alea au niste conditii in care trebuiesc obtinute (gen temperatura motor,turatie) pe care nu le stiu foarte bine. Plus ca aparatura folosita nu mai e la prima tinerete asa ca....improvizam 🙂 

Edited by Dj_Dark
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Dj_Dark said:

Just FYI, ala poate sa faca masina sa pice si sa ia, indiferent de masina. Depinde doar de el.

Valorile alea au niste conditii in care trebuiesc obtinute (gen temperatura motor,turatie) pe care nu le stiu foarte bine. Plus ca aparatura folosita nu mai e la prima tinerete asa ca...improvizam 🙂 

Din pacate traim in Romania si nu mai ma mira basolut nimic.Bine ca toate rablele fumigene si ruginite sunt ,,conforme'' iar a mea, care nu are nimic din toate astea, nu...…..Acum trebuie sa ma duc iar la ala de m-a respins, ca 30 zile nu poate sa imi reface nicio alta statie inspectia……….

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca te duci si tu fara sa vorbești inainte...

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, catapkz said:

Daca te duci si tu fara sa vorbești inainte...

Mare dreptate !!! In alta ordine de idei, ma duc maine sa o programez la o revizie (schimb ulei, filtre, bujii) si sper sa iasa cum vrea nemernicul ala de inspector.Din pacate nu mai exista tester pt. Daewoo aici in oras, am sunat inclusiv la fostele reprezentante Daewoo, care m-au pasat de la una la alta...Culmea, noxele nu ies nici la Fordul lui taica-miu de la firma, din 2016 si cu 60.000 la bord, dar lui ii dau ITP ca deh, e masina noua si nu se asteapta Nea' Caisa de inspector de la RAR (ieri erau niste carnati la statie, banuiesc CA si asta a contat) sa nu ii iasa noxele, dar a mea ca e veche abia asteapta sa-i caute nod in papura.Sa mor de nu m-am saturat de legile si ,,autoritatile" astea infecte, care stiu doar sa faca exces de zel, cand in realitate sunt proaste de bubuie !!! Tot abominatiile astea legislative au amplificat si mai tare PCR-urile si belele din ultimii ani (vezi timbrul de mediu, masinile inmatriculate in BG si cate si mai Cate).Tind sa ii felicit pe ,,bossii" acestei institutii murdare, care au propus acum doi ani de zile chestia asta cu ITP anual la masinile mai vechi de 12 ani, motivand ca ,,drumurile noastre e pline de rable".Pai bine ba inteligenta pamantului, ,,rablele" alea nu tot voi le controlati ???

Edited by Horica00

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine e revizie anuala la masinile mai vechi de 6 ani... practic adica de 8: D in sensul ca la revizia de 6 ani o iei pe ultima valabila 2 ani, apoi e anuala. 

Pe de alta parte n-am auzit sa pice masina ca nu stie dorel sa foloseasca instalatia. Aici ITP-ul e facut doar de o singura retea , care in plus e si de stat (un soi de RAR) si care doar asta face, nu fac si reparatii. 

Edited by mr_
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, mr_ said:

La mine e revizie anuala la masinile mai vechi de 6 ani... practic adica de 8: D in sensul ca la revizia de 6 ani o iei pe ultima valabila 2 ani, apoi e anuala. 

Pe de alta parte n-am auzit sa pice masina ca nu stie dorel sa foloseasca instalatia. Aici ITP-ul e facut doar de o singura retea , care in plus e si de stat (un soi de RAR) si care doar asta face, nu fac si reparatii. 

La mine a fost ca a facut carnatul ala exces de zel, atata tot.Masina mea nu e vreo rabla de pe care curg tablele, care sa scoata fum samd, a recunoscut si el asta, cat de zelos era.Pe mine sincer ma intereseaza doar ca am franele si directia super ok, ca nu ies noxele chiar cum ar vrea ei, asta e, mai mult de un schimb de ulei, filtre, bujii nu pot sa ii fac iar in atatia ani nu am avut vreodata probleme.RAR mai bine s-ar lega de masinile institutiilor publice, ale transportatorilor de persoane, care majoritatea sunt vai de mama lor si mai si cara miide oameni zilnic (alea fac ITP la 6 luni apropo, sunt curios cum le ies lor noxele cand scot ditai fumul).Sunt multe de zis despre cum se face ITP la noi, dar nu mi-ar ajunge un roman sa scriu………. Si nu cred ca are rost sa comparam Romania cu alte tari mai de Doamne ajuta.

Edited by Horica00

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...