Jump to content
 

Sign in to follow this  
Dj_Dark

Cele 2 Bmw-Uri

Recommended Posts

Acuma zic si eu ... Nu risti sa dai mai multi bani pe lumanari in loc sa ataci frontal si decisiv problema ? Ma gandesc ca oglinzile sunt praf si degeaba te bagi la becuri mai puternice. Parca "sticlele" le ai in regula, nu stiu ce ar presupune sa investighezi/schimbi restul de optica ... Zic si eu ...

Share this post


Link to post

M-am chinuit si eu cu becuri d-astea pe Epica unde dadeam 120-130 lei la maxim 1 an pana am descoperit xenonul 🙂 . La aia gri cred ca gasesti faruri cu xenon de fabrica, pui niste becuri noi si nu mai umbli la ele cu anii (de fapt anual cand ajungi la ITP 🙂 ).

Share this post


Link to post
Posted (edited)

@Salex Sticlele nu mai sunt in regula, am comandat (din pacate de NFL din greseala, o sa o dau retur si astept sa vina de FL) si cand vin o sa le desfac sa vad exact cum stau si cu oglinzile. La BMW farurile sticlele nu sunt lipite, se defac foarte usor farurile (cel putin la e36/e46).

@ches La xenon trebuie si spalator si autoleveling, prea mare deranjul la masina de zi cu zi iar aftermarket nu mai pun 🙂

Si, continuam, minunea a durat cam 100 km dupa care s-au aprins iar. De data asta am o alta eroare, 5E26, senzor power supply  iar valorile ambilor se duc in balarii.

Dupa niste documentare pe net se pare ca eroarea apare cand dispare tensiunea de alimentare pe toti cei 4 senzori din sistemul DSC.

Astia sunt alimentati prin aceeasi linie de modulul ABS si se pare ca sunt 2 posibilitati:

1) Unul din ei a intrat in "scurt" si evident, a picat tensiunea si la ceilalti.

2) Modulul ABS defect, nu mai alimenteaza senzorii.

Avand in vedere ca defectul este intermitent, e destul de greu de diagnosticat.

Daca masina stationeaza 5 minute cu motorul oprit eroarea dispare si totul merge perfect cativa km, dupa care reapare si tot asa, banuiesc ceva (senzor ceva sau modulul ABS in sine) care cand se incalzeste nu mai functioneaza corect.

Culmea e ca ABS-ul functioneaza cu eroarea prezenta insa nu mai am controlul tractiunii si cel mai probabil nici DSC.

Avand in vedere accesul dificil la modulul de ABS (e sub pompa de frana si asa greu de scos) am luat altul si il voi inlocui direct (evident si programa) fara alte diagnoze sa vedem daca mai face. Motivul, sunt niste probleme cunoscute la BMW cu modulul ABS care nu mai functioneaza corect cand se incalzeste, o sa revin cu detalii.

Asa, acum intr-o nota mai pozitiva, sambata am tras o tura pe trasbucegi (lacul Bolboci)  cu cea rosie 🙂

IMG_20220430_133240_hdr_compress82.thumb.jpg.bb8003e0b0d7c2e547a52fe9c88e7929.jpgIMG_20220430_133257_compress56.thumb.jpg.33bf57bd81da74bf31527b2d8c4dff88.jpgIMG_20220430_133324_hdr_compress3.thumb.jpg.469079ab205ddf6444f80411e25b4f2f.jpgIMG_20220430_145253_compress44.thumb.jpg.ad89d3f909682b7e0d35ba24e29273ff.jpgIMG_20220430_145518_compress85.thumb.jpg.f7d380e7a6b49e857400ac6652d34b65.jpg

Teava aia de la toba de esapament se va scurta cat de curand si poate reusesc sa pun tips-ul vechi. Ca zgomot este mult mai linistita dar nu chiar stoc, face putin scandal ca orice masina mai veche, insa e decenta, i can live with that.

 

Edited by Dj_Dark
  • Like 3

Share this post


Link to post

Rezolvat la gri cu DSC-ul.

Compress_20220509_093623_3945.thumb.jpg.3f8184e7ee249a33aa17c33cad1e78e3.jpgCompress_20220509_093625_5765.thumb.jpg.d6faa4dae29570749a0420e83bf290f9.jpg

Vinovatul, un senzor de pe pompa noua SH 🙂 care dupa 100 km a zis ca nu mai rezista si coboara la prima.

Compress_20220509_093627_7856.thumb.jpg.b2799af45ca5b3cfe4f617afb47e2a3a.jpg

S-a inlocuit cu unul nou chinezesc pe care il aveam de ceva timp prin garaj si functioneaza.

Si pozitia extraordinar de accesibila 🙂 , plus valori cu pedala normala si respectiv apasata.

Compress_20220509_093626_6461.thumb.jpg.461aa49580f3669a917aaf44ad1a5134.jpg

Compress_20220509_093628_8306.thumb.jpg.22f675418aebd6e77c944b25e07c698b.jpgCompress_20220509_093628_8899.thumb.jpg.1a10c75ad626567364ad1351ba287268.jpg

Si, fiidnca nu ma asteptam sa fie senzor, mi-am luat si un modul abs/dsc sh 🙂

Compress_20220509_093630_0242.thumb.jpg.1a82d099e421ba7dfc9763e0e01c3370.jpg

Ramane de rezerva, a fost 100 ron, mai ieftin ca pompa.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Bun, problema nu a mai aparut, all good, pana data viitoare 🙂

Intre timp am atacat farurile:

Compress_20220516_140248_8173.thumb.jpg.e896a71f3c2a884c3daf217471a82a82.jpg

Desfacut, curatat oglinzile (erau cam afumate) si schimbat sticlele + becurile pe scurta din philips 150+ in Philips 200+ 

Cam asta e diferenta (stanga nou, dreapta vechi)

Compress_20220516_140249_9382.thumb.jpg.e963fed0b0d16f2cfead3d8911e770d0.jpg

Si la final

Compress_20220516_140250_0686.thumb.jpg.6a9997cb0d065203f210da1a50dccd5a.jpg

Compress_20220516_140251_1305.thumb.jpg.f82496355bdfd23e1cd63617341e9113.jpg

Rezultatul? Geamurile nu prea etanseaza, zici ca le-au tras la cutit aia pe margine vai de capul lor. Vedem cata apa intra in ele si daca e cazul folosesc silicon sanitar.

Si nr 2, farurile nu prea focalizeaza corect. Desi am desfacut si remontat becul de mai multe ori, parca nu se aseaza corect, nu inteleg motivul.

Le-am reglat sa nu deranjeze si urmeaza sa vad la un mers noaptea cum se comporta, macar acum am lumina 🙂

  • Like 2

Share this post


Link to post

Oglinzile au iesit belea, mult peste asteptarile mele.

Pt focalizare, incearca becurile vechi. Ma tem de o pozitionare aiurea a filamentului la cele noi.

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Farurile nu au focalizat bine niciodata dar am crezut ca geamurile sunt problema defapt.

O sa incerc joi inca o smecherie, poate iese. Schimbam putin abordarea 🙂

Edited by Dj_Dark
  • Confused 1

Share this post


Link to post

Am rezolvat cu focalizarea, "un prost" a pus becurile de scurta rotite la 180 de grade 😄 Cu geamurile vechi nu se observa, oricum nu faceau "linie".

Acum este ok dar trebuiesc reglate fiindca sunt cu reglajul din masina la minim ca sa nu deranjez.

  • Haha 1

Share this post


Link to post

Am comis-o si eu faza cu becul rotit cu 180 grade, dar cu un singur far, asa ca m-am prins repede, luminam dupa avioane 😄 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
15 hours ago, Dj_Dark said:

Am rezolvat cu focalizarea, "un prost" a pus becurile de scurta rotite la 180 de grade 😄 Cu geamurile vechi nu se observa, oricum nu faceau "linie".

Acum este ok dar trebuiesc reglate fiindca sunt cu reglajul din masina la minim ca sa nu deranjez.

Deci ... Cum era cu pozitionarea aiurea a filamentului 😆 ? Imi aduc aminte, la Dacie, puneam becul in alta pozitie, nu acolo unde era catarea ... Pentru ca in pozitia "corecta" focaliza ... nu 😂

  • Haha 2

Share this post


Link to post

Pus tips-ul vechi pe noua toba. E crima sa sudezi inox subtire cu electrod, am reusit cu 40a maxim, peste trecea prin el. Si nu, nu am invatat sa sudez. a fost opera lu taica-miu' 🙂

Compress_20220620_002534_4727.thumb.jpg.7780054e3f3ffb1821bd96d87b2144cd.jpgCompress_20220620_002536_6177.thumb.jpg.30bb956dee0839a2cd6d7200f331f198.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post

La ceas de seara 🙂

Compress_20220703_021606_6895.thumb.jpg.405ed479fe16d34d5515d500b495d24e.jpgCompress_20220703_021607_7827.thumb.jpg.c62e31529807e955fc3b0468172c2313.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Mai stergem praful, la rosu a inceput iar sa curga benzina pe la furtunele rampei, drept urmare m-am saturat, am sacrificat un furtun de tur de espero (nou) si le-am inlocuit.

Si daca tot am desfacut am facut si un test de presiune in rampa (ca tot am luat trusa aia) si nu prea mi-a placut ce am vazut, initial regulatorul nu raspundea la vacuum, presiunea era la fel indiferent ca acceleram sau nu, dupa care tinea presiunea prea jos si intr-un final pierdea presiunea din rampa cand opream motorul.

Drept urmare am demontat unul de pe o rampa de c18xe (opel) care era fix la fel si all good, acum vedem cum se simte la mers, joi vin cu ea in Bucuresti.

Compress_20220802_000402_2088.thumb.jpg.7d4dfd3fd6026fe98e82455fd35ed21f.jpg

La gri a inceput sa bata ceva pe stanga spate la gropi scurte. In urma unei investigatii minutioase (cu ranga 🙂 ) am descoperit ca ambele bucsi sferice de sus (stanga/dreapta) au joc destul de mare, mai pronuntat la cea din stanga.

Era si timpul, pe spate in afara de bielete, arcuri si amortizoare nu s-a schimbat altceva vreodata iar masina tocmai a implinit 390.000 km.

Compress_20220802_000403_3362.thumb.jpg.04c1019f812f8a64e6727635f888b10b.jpg

Momentan sta in garaj fiindca am alte masini sa merg insa am deja bucsile (TRW) + 2 bielete antiruliu fiindca par cam uzate si alea , o sa incerc sa le schimb eu, daca nu, service, sunt destul de greu de extras de-acolo.

Edited by Dj_Dark
  • Like 3

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Gata, schimbate ambele, nu a fost usor, dar am razbit. Maine o testez sa vad daca mai bate.

Una a iesit intreaga, cealata bucati, una a intrat relativ repede, cealalta m-a chinuit vre-o 3 ore, tot intra stramb.

Compress_20220807_185843_3860.thumb.jpg.9c687b6d98121fac56dcd7e043edb24e.jpg

Compress_20220807_185845_5025.thumb.jpg.4d8e43df5aad115ef9dfe9ce59da7a12.jpg

Compress_20220807_185846_6394.thumb.jpg.8295688b7ff61202019daaa4f59116b8.jpg

Compress_20220807_185840_0911.thumb.jpg.68bfab254e249418f6c9603a2687fd2d.jpg

Compress_20220807_185839_9598.thumb.jpg.25c7cb635a0c49db08379f980e9442ae.jpg

Bieletele nu s-au mai schimbat, eram prea nervos dupa alea 3 ore si am zis ca mai merg, ramane pe data viitoare.

Edited by Dj_Dark
  • Like 2

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Si, tot bate, fix la fel, alea oricum trebuiau schimbate insa nu era de la ele 🙂

E ciudata bataia, se aude doar la gropi scurte luate cu stanga spate, o sa verific si ce nu am verificat pana acum desi e mai complicat.

Si schimb si bieletele alea 😄

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Acum 1 oră, Dj_Dark a spus:

E ciudata bataia, se aude doar la gropi scurte

Sa nu fie de la amortizoare...

Azi le-am schimbat, la toate rotile, la Mazda. Doua (unul fata, altul spate), bateau la anumite denivelari.

Share this post


Link to post

E posibil, vad zilele astea, acum tre sa termin aia visinie 🙂

Share this post


Link to post

Am descoperit "ce bate" 😄

Compress_20220814_011859_9454.thumb.jpg.2ef756941ffe17457f1df720e0dff979.jpgCompress_20220814_011901_1006.thumb.jpg.22cd0983eeed8a1d0c2c523417b42af4.jpgCompress_20220814_011901_1690.thumb.jpg.be14943a0ad3dffeb951a5276095814a.jpgCompress_20220814_011902_2590.thumb.jpg.325d09fd28dae26fc63a95809b00b468.jpg

"De la soft si spaneta" ca sa il citez pe un clasic in viata 🙂 , evident corelat cu numarul de km, face 390 de mii fara cateva sute.

Am incercat sa o imping la loc, dupa cum se vede mai sus, (sa mai mearga macar o perioada pana imi comand piesele) fara succes, drept urmare am scos-o de tot.

Compress_20220814_011903_3942.thumb.jpg.8469a428eb1fc8d377f51695233e6794.jpg

Compress_20220814_011904_4954.thumb.jpg.fd9b87ede967259dd352eeb5939f3843.jpg

Compress_20220814_011906_6188.thumb.jpg.54b5b0237ff28f8cf41df29053f0974f.jpg

Dupa care am pus-o la loc provizoriu sa nu mai tin masina atarnata pe cric degeaba pana vin inlocuitoarele.

Apropo de inlocuitoare, am comandat poliuetanice "strongflex" initial de la o firma, nu fac reclama insa veneau foarte tarziu, drept urmare am comandat  "powerflex"de la alta firma (tot nu fac reclama 😄) si astept confirmare si timp de livrare marti. Si da, am comandat 2, se va inlocui si dreapta.

Motivele sunt 2, bucsa normala nu cred ca aveam sanse sa bag eu cu ce am prin garaj, trebuia ajuns la service cu fuzeta in brate si alea defapt sunt bucsile care preiau forta rotii care impinge restul caroseriei nu absorb mare lucru din socurile date de gropi, drept urmare in mintea mea se justifica sa fie mai tari.

Pana atunci, masina sta cuminte in garaj fiindca nu e de mers cu ea la cat spatiu a ramas la bucsa aia, ma mir ca nu a troncanit aia 20 de metri pana in garaj.

Compress_20220814_011907_7091.thumb.jpg.c5ec67c139b1e28b6d41ad93ac0aff5d.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post

Si, au venit, s-au schimbat, toate bune dar trebuie geometrie neaparat. Nu mai detaliez, cealalta a iesit la fel ca pe stanga, astea noi au intrat la mana, vedem cat tin.

Compress_20220821_215715_5876.thumb.jpg.b52b3c9d8702e85648612d79b8b60e7e.jpgCompress_20220821_215716_6496.thumb.jpg.05571ff15090e7803ecd689a2ef7b98c.jpg

 

  • Like 2

Share this post


Link to post

Epopeea continua, cred ca am schimbat ultimul furtun "de etanol" ramas. S-a mancat asa rau incat ambele coliere se invarteau la mana.

S-a inlocuit tot cu daewoo, din aceeasi bucata sacrificata data trecuta.

Compress_20220829_140908_8879.thumb.jpg.29b25ac2c333aa789aefd5f72dd415b7.jpgCompress_20220829_140910_0171.thumb.jpg.426c4985f2f61252a6053be0b0ae1893.jpgCompress_20220829_140912_2331.thumb.jpg.0a93333bd0c44d515f471d2acd00f823.jpgCompress_20220829_140913_3405.thumb.jpg.9f4a6b50c01085257fe3ed8828904687.jpg

Si la final, am pus lichid de parbriz in ton cu vopseaua 😄

Compress_20220829_140911_1125.thumb.jpg.392b3240f69eefe501b96ea39003e407.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post

Am schimbat la gri alternatorul (cu cel vechi, original al masinii care fusese schimbat acum 2 ani cred cu un SH) fiindca imi cam fluctuau luminile usor in masina. Asta e mai bun dar nu perfect, cred ca ambele sufera de aceeasi boala, s-au cam dus carbunii, drept urmare cu prima ocazie o sa duc unul din ele la reconditionat.

Am mai schimbat si releul bujiilor incandescente si eroarea a disparut, defapt nu mai am nici o eroare pe motor, all clean.

Mai spre iarna este posibil sa schimb si termostatele (le am deja cumparate), in rest, pare pregatita de iarna 🙂

Compress_20220922_173813_3839.thumb.jpg.0632d48e4d5a4bd0040ba076a477e496.jpg

Edited by Dj_Dark
  • Like 1

Share this post


Link to post

Din ce cauza crezi, Dj-ule, ca palpaie becurile?

La mine, la relanti, dar nu mereu, indiferent ca sunt consumatori multi/putini, palpaie inclusiv LED-ul din plafoniera.

Testele ies bine, alternatorul incarca normal.

Posibil sa se fi facut vreun scurt candva? Sau de la vreun jump-start?

E enervant si-mi aduce aminte de "dacii". Plus ca-mi tremura nitel (nu pe toata plaja) acul de la kilometraj. De noua face asa, da-o-n colo...

Share this post


Link to post

La mine banuiesc carbunii, releul de incarcare sau vre-un contact imperfect la tensiunea de referinta la alternator.

Mai pot fi si mase care nu mai fac contact pe undeva, e de investigat amanuntit. Deja am testat masele groase dintre caroserie/motor/baterie si sunt in regula, daca e vreuna din cele mici nici nu o mai fac, asa ramane.

O sa duc alternatorul la reconditionat ca sa elimin primele 2 si sper sa se rezolve, altfel e de investigat amanuntit, este posibil sa nici nu aiba legatura cu alternatorul si sa fie defapt vre-un consumator (gen incalzirea auxiliara electrica) care nu mai functionraza cum trebuie si "suge" curent aleator, nu continuu cum ar fi normal.

La tine la matiz fiind o masina relativ simpla, sunt aproape sigur ca e alternatorul.

Edited by Dj_Dark
  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Offtopic ... Puntea de diode

  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Poate fi si aia intr-adevar, dar din experienta, cand e puntea ori "miauna" si se incinge desi nu incarca mare lucru sau nu incarca punct, cand e cu ïmpulsuri neregulate sunt carbunii sau releul de incarcare 🙂

Revenind, am schimbat termostatele fiindca vineri la 7 grade afara am observat ca scadea apa la mers constant.

Compress_20220926_141201_1388.thumb.jpg.ae253d9d60f8a73fec3358f6dab391c4.jpgCompress_20220926_140525_5046.thumb.jpg.bac12387d162a60526eb381b2daa8c9a.jpg

Cel principal suspectez ca era ok, cel de la racitorul de gaze era "sarma" suflai prin el fara probleme.

Si niste poze cu mizeria, motorul e mult mai curat in interior decat in exterior 🙂 

Compress_20220926_140523_3146.thumb.jpg.0d5b3e13dcc93a92ab55d2ee0fbdc47f.jpg

Compress_20220926_140524_4412.thumb.jpg.e1cfc10d0bd6021575f35cd278ecab48.jpg

Compress_20220926_140526_6189.thumb.jpg.71107b119d81a74067496b628fa9bc70.jpg

Si un filmulet cu tractorul in functiune, testam daca pierde apa pe undeva

Dupa, fiindca mai aveam timp am redesfacut farurile si etansat geamurile cu silicon sanitar sa nu am surprize la iarna.

Si am uitat sa repar iar cablajul dintre portbagaj si caroserie @Salex 🙂 . De data asta nu mai merge un bec de marsarier, bine ca sunt 2.

Edited by Dj_Dark
  • Like 2

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...