Salex Posted April 28 Acuma zic si eu ... Nu risti sa dai mai multi bani pe lumanari in loc sa ataci frontal si decisiv problema ? Ma gandesc ca oglinzile sunt praf si degeaba te bagi la becuri mai puternice. Parca "sticlele" le ai in regula, nu stiu ce ar presupune sa investighezi/schimbi restul de optica ... Zic si eu ... Quote Share this post Link to post
ches Posted May 3 M-am chinuit si eu cu becuri d-astea pe Epica unde dadeam 120-130 lei la maxim 1 an pana am descoperit xenonul . La aia gri cred ca gasesti faruri cu xenon de fabrica, pui niste becuri noi si nu mai umbli la ele cu anii (de fapt anual cand ajungi la ITP ). Quote Share this post Link to post
Dj_Dark Posted May 3 (edited) @Salex Sticlele nu mai sunt in regula, am comandat (din pacate de NFL din greseala, o sa o dau retur si astept sa vina de FL) si cand vin o sa le desfac sa vad exact cum stau si cu oglinzile. La BMW farurile sticlele nu sunt lipite, se defac foarte usor farurile (cel putin la e36/e46). @ches La xenon trebuie si spalator si autoleveling, prea mare deranjul la masina de zi cu zi iar aftermarket nu mai pun Si, continuam, minunea a durat cam 100 km dupa care s-au aprins iar. De data asta am o alta eroare, 5E26, senzor power supply iar valorile ambilor se duc in balarii. Dupa niste documentare pe net se pare ca eroarea apare cand dispare tensiunea de alimentare pe toti cei 4 senzori din sistemul DSC. Astia sunt alimentati prin aceeasi linie de modulul ABS si se pare ca sunt 2 posibilitati: 1) Unul din ei a intrat in "scurt" si evident, a picat tensiunea si la ceilalti. 2) Modulul ABS defect, nu mai alimenteaza senzorii. Avand in vedere ca defectul este intermitent, e destul de greu de diagnosticat. Daca masina stationeaza 5 minute cu motorul oprit eroarea dispare si totul merge perfect cativa km, dupa care reapare si tot asa, banuiesc ceva (senzor ceva sau modulul ABS in sine) care cand se incalzeste nu mai functioneaza corect. Culmea e ca ABS-ul functioneaza cu eroarea prezenta insa nu mai am controlul tractiunii si cel mai probabil nici DSC. Avand in vedere accesul dificil la modulul de ABS (e sub pompa de frana si asa greu de scos) am luat altul si il voi inlocui direct (evident si programa) fara alte diagnoze sa vedem daca mai face. Motivul, sunt niste probleme cunoscute la BMW cu modulul ABS care nu mai functioneaza corect cand se incalzeste, o sa revin cu detalii. Asa, acum intr-o nota mai pozitiva, sambata am tras o tura pe trasbucegi (lacul Bolboci) cu cea rosie Teava aia de la toba de esapament se va scurta cat de curand si poate reusesc sa pun tips-ul vechi. Ca zgomot este mult mai linistita dar nu chiar stoc, face putin scandal ca orice masina mai veche, insa e decenta, i can live with that. Edited May 3 by Dj_Dark 3 Quote Share this post Link to post
Dj_Dark Posted May 9 Rezolvat la gri cu DSC-ul. Vinovatul, un senzor de pe pompa noua SH care dupa 100 km a zis ca nu mai rezista si coboara la prima. S-a inlocuit cu unul nou chinezesc pe care il aveam de ceva timp prin garaj si functioneaza. Si pozitia extraordinar de accesibila , plus valori cu pedala normala si respectiv apasata. Si, fiidnca nu ma asteptam sa fie senzor, mi-am luat si un modul abs/dsc sh Ramane de rezerva, a fost 100 ron, mai ieftin ca pompa. 2 Quote Share this post Link to post
Dj_Dark Posted May 16 Bun, problema nu a mai aparut, all good, pana data viitoare Intre timp am atacat farurile: Desfacut, curatat oglinzile (erau cam afumate) si schimbat sticlele + becurile pe scurta din philips 150+ in Philips 200+ Cam asta e diferenta (stanga nou, dreapta vechi) Si la final Rezultatul? Geamurile nu prea etanseaza, zici ca le-au tras la cutit aia pe margine vai de capul lor. Vedem cata apa intra in ele si daca e cazul folosesc silicon sanitar. Si nr 2, farurile nu prea focalizeaza corect. Desi am desfacut si remontat becul de mai multe ori, parca nu se aseaza corect, nu inteleg motivul. Le-am reglat sa nu deranjeze si urmeaza sa vad la un mers noaptea cum se comporta, macar acum am lumina 1 Quote Share this post Link to post
Salex Posted May 17 Oglinzile au iesit belea, mult peste asteptarile mele. Pt focalizare, incearca becurile vechi. Ma tem de o pozitionare aiurea a filamentului la cele noi. Quote Share this post Link to post
Dj_Dark Posted May 17 (edited) Farurile nu au focalizat bine niciodata dar am crezut ca geamurile sunt problema defapt. O sa incerc joi inca o smecherie, poate iese. Schimbam putin abordarea Edited May 17 by Dj_Dark 1 Quote Share this post Link to post
Dj_Dark Posted May 23 Am rezolvat cu focalizarea, "un prost" a pus becurile de scurta rotite la 180 de grade Cu geamurile vechi nu se observa, oricum nu faceau "linie". Acum este ok dar trebuiesc reglate fiindca sunt cu reglajul din masina la minim ca sa nu deranjez. 1 Quote Share this post Link to post
ches Posted May 23 Am comis-o si eu faza cu becul rotit cu 180 grade, dar cu un singur far, asa ca m-am prins repede, luminam dupa avioane 1 Quote Share this post Link to post
Salex Posted May 23 15 hours ago, Dj_Dark said: Am rezolvat cu focalizarea, "un prost" a pus becurile de scurta rotite la 180 de grade Cu geamurile vechi nu se observa, oricum nu faceau "linie". Acum este ok dar trebuiesc reglate fiindca sunt cu reglajul din masina la minim ca sa nu deranjez. Deci ... Cum era cu pozitionarea aiurea a filamentului ? Imi aduc aminte, la Dacie, puneam becul in alta pozitie, nu acolo unde era catarea ... Pentru ca in pozitia "corecta" focaliza ... nu 2 Quote Share this post Link to post
Dj_Dark Posted Sunday at 09:40 PM Pus tips-ul vechi pe noua toba. E crima sa sudezi inox subtire cu electrod, am reusit cu 40a maxim, peste trecea prin el. Si nu, nu am invatat sa sudez. a fost opera lu taica-miu' 1 Quote Share this post Link to post