Jump to content
 

Sign in to follow this  
Dj_Dark

Cele 2 Bmw-Uri

Recommended Posts

Acuma zic si eu ... Nu risti sa dai mai multi bani pe lumanari in loc sa ataci frontal si decisiv problema ? Ma gandesc ca oglinzile sunt praf si degeaba te bagi la becuri mai puternice. Parca "sticlele" le ai in regula, nu stiu ce ar presupune sa investighezi/schimbi restul de optica ... Zic si eu ...

Share this post


Link to post

M-am chinuit si eu cu becuri d-astea pe Epica unde dadeam 120-130 lei la maxim 1 an pana am descoperit xenonul 🙂 . La aia gri cred ca gasesti faruri cu xenon de fabrica, pui niste becuri noi si nu mai umbli la ele cu anii (de fapt anual cand ajungi la ITP 🙂 ).

Share this post


Link to post
Posted (edited)

@Salex Sticlele nu mai sunt in regula, am comandat (din pacate de NFL din greseala, o sa o dau retur si astept sa vina de FL) si cand vin o sa le desfac sa vad exact cum stau si cu oglinzile. La BMW farurile sticlele nu sunt lipite, se defac foarte usor farurile (cel putin la e36/e46).

@ches La xenon trebuie si spalator si autoleveling, prea mare deranjul la masina de zi cu zi iar aftermarket nu mai pun 🙂

Si, continuam, minunea a durat cam 100 km dupa care s-au aprins iar. De data asta am o alta eroare, 5E26, senzor power supply  iar valorile ambilor se duc in balarii.

Dupa niste documentare pe net se pare ca eroarea apare cand dispare tensiunea de alimentare pe toti cei 4 senzori din sistemul DSC.

Astia sunt alimentati prin aceeasi linie de modulul ABS si se pare ca sunt 2 posibilitati:

1) Unul din ei a intrat in "scurt" si evident, a picat tensiunea si la ceilalti.

2) Modulul ABS defect, nu mai alimenteaza senzorii.

Avand in vedere ca defectul este intermitent, e destul de greu de diagnosticat.

Daca masina stationeaza 5 minute cu motorul oprit eroarea dispare si totul merge perfect cativa km, dupa care reapare si tot asa, banuiesc ceva (senzor ceva sau modulul ABS in sine) care cand se incalzeste nu mai functioneaza corect.

Culmea e ca ABS-ul functioneaza cu eroarea prezenta insa nu mai am controlul tractiunii si cel mai probabil nici DSC.

Avand in vedere accesul dificil la modulul de ABS (e sub pompa de frana si asa greu de scos) am luat altul si il voi inlocui direct (evident si programa) fara alte diagnoze sa vedem daca mai face. Motivul, sunt niste probleme cunoscute la BMW cu modulul ABS care nu mai functioneaza corect cand se incalzeste, o sa revin cu detalii.

Asa, acum intr-o nota mai pozitiva, sambata am tras o tura pe trasbucegi (lacul Bolboci)  cu cea rosie 🙂

IMG_20220430_133240_hdr_compress82.thumb.jpg.bb8003e0b0d7c2e547a52fe9c88e7929.jpgIMG_20220430_133257_compress56.thumb.jpg.33bf57bd81da74bf31527b2d8c4dff88.jpgIMG_20220430_133324_hdr_compress3.thumb.jpg.469079ab205ddf6444f80411e25b4f2f.jpgIMG_20220430_145253_compress44.thumb.jpg.ad89d3f909682b7e0d35ba24e29273ff.jpgIMG_20220430_145518_compress85.thumb.jpg.f7d380e7a6b49e857400ac6652d34b65.jpg

Teava aia de la toba de esapament se va scurta cat de curand si poate reusesc sa pun tips-ul vechi. Ca zgomot este mult mai linistita dar nu chiar stoc, face putin scandal ca orice masina mai veche, insa e decenta, i can live with that.

 

Edited by Dj_Dark
  • Like 3

Share this post


Link to post

Rezolvat la gri cu DSC-ul.

Compress_20220509_093623_3945.thumb.jpg.3f8184e7ee249a33aa17c33cad1e78e3.jpgCompress_20220509_093625_5765.thumb.jpg.d6faa4dae29570749a0420e83bf290f9.jpg

Vinovatul, un senzor de pe pompa noua SH 🙂 care dupa 100 km a zis ca nu mai rezista si coboara la prima.

Compress_20220509_093627_7856.thumb.jpg.b2799af45ca5b3cfe4f617afb47e2a3a.jpg

S-a inlocuit cu unul nou chinezesc pe care il aveam de ceva timp prin garaj si functioneaza.

Si pozitia extraordinar de accesibila 🙂 , plus valori cu pedala normala si respectiv apasata.

Compress_20220509_093626_6461.thumb.jpg.461aa49580f3669a917aaf44ad1a5134.jpg

Compress_20220509_093628_8306.thumb.jpg.22f675418aebd6e77c944b25e07c698b.jpgCompress_20220509_093628_8899.thumb.jpg.1a10c75ad626567364ad1351ba287268.jpg

Si, fiidnca nu ma asteptam sa fie senzor, mi-am luat si un modul abs/dsc sh 🙂

Compress_20220509_093630_0242.thumb.jpg.1a82d099e421ba7dfc9763e0e01c3370.jpg

Ramane de rezerva, a fost 100 ron, mai ieftin ca pompa.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Bun, problema nu a mai aparut, all good, pana data viitoare 🙂

Intre timp am atacat farurile:

Compress_20220516_140248_8173.thumb.jpg.e896a71f3c2a884c3daf217471a82a82.jpg

Desfacut, curatat oglinzile (erau cam afumate) si schimbat sticlele + becurile pe scurta din philips 150+ in Philips 200+ 

Cam asta e diferenta (stanga nou, dreapta vechi)

Compress_20220516_140249_9382.thumb.jpg.e963fed0b0d16f2cfead3d8911e770d0.jpg

Si la final

Compress_20220516_140250_0686.thumb.jpg.6a9997cb0d065203f210da1a50dccd5a.jpg

Compress_20220516_140251_1305.thumb.jpg.f82496355bdfd23e1cd63617341e9113.jpg

Rezultatul? Geamurile nu prea etanseaza, zici ca le-au tras la cutit aia pe margine vai de capul lor. Vedem cata apa intra in ele si daca e cazul folosesc silicon sanitar.

Si nr 2, farurile nu prea focalizeaza corect. Desi am desfacut si remontat becul de mai multe ori, parca nu se aseaza corect, nu inteleg motivul.

Le-am reglat sa nu deranjeze si urmeaza sa vad la un mers noaptea cum se comporta, macar acum am lumina 🙂

  • Like 1

Share this post


Link to post

Oglinzile au iesit belea, mult peste asteptarile mele.

Pt focalizare, incearca becurile vechi. Ma tem de o pozitionare aiurea a filamentului la cele noi.

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Farurile nu au focalizat bine niciodata dar am crezut ca geamurile sunt problema defapt.

O sa incerc joi inca o smecherie, poate iese. Schimbam putin abordarea 🙂

Edited by Dj_Dark
  • Confused 1

Share this post


Link to post

Am rezolvat cu focalizarea, "un prost" a pus becurile de scurta rotite la 180 de grade 😄 Cu geamurile vechi nu se observa, oricum nu faceau "linie".

Acum este ok dar trebuiesc reglate fiindca sunt cu reglajul din masina la minim ca sa nu deranjez.

  • Haha 1

Share this post


Link to post

Am comis-o si eu faza cu becul rotit cu 180 grade, dar cu un singur far, asa ca m-am prins repede, luminam dupa avioane 😄 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
15 hours ago, Dj_Dark said:

Am rezolvat cu focalizarea, "un prost" a pus becurile de scurta rotite la 180 de grade 😄 Cu geamurile vechi nu se observa, oricum nu faceau "linie".

Acum este ok dar trebuiesc reglate fiindca sunt cu reglajul din masina la minim ca sa nu deranjez.

Deci ... Cum era cu pozitionarea aiurea a filamentului 😆 ? Imi aduc aminte, la Dacie, puneam becul in alta pozitie, nu acolo unde era catarea ... Pentru ca in pozitia "corecta" focaliza ... nu 😂

  • Haha 2

Share this post


Link to post

Pus tips-ul vechi pe noua toba. E crima sa sudezi inox subtire cu electrod, am reusit cu 40a maxim, peste trecea prin el. Si nu, nu am invatat sa sudez. a fost opera lu taica-miu' 🙂

Compress_20220620_002534_4727.thumb.jpg.7780054e3f3ffb1821bd96d87b2144cd.jpgCompress_20220620_002536_6177.thumb.jpg.30bb956dee0839a2cd6d7200f331f198.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...