Jump to content
Sign in to follow this  
tolin

OTTO versus DIESEL

Recommended Posts

Bogdan, inainte de cipuiala cat era consumul?

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

la modus am calculele facute intre 1.4 98 si dci80 (nu se vinde la noi 100) => 35k km amortizarea investitiei in plus. deja am constatat ca se va amortiza chiar mai repede, initial luand in calcul un parcurs de 80% in oras si 20% in afara iar acum, uitandu-ma in urma dupa 11k km am constatat ca raportul devine 9:1. diferenta de consum este de 4-5 l in oras si 1-2 in afara.

Share this post


Link to post
Nimeni nu cumpara diesel ca sa mearga 10000/an.

 

De ce?

De cand a devenit numarul de km parcursi anual criteriul predominant de a alege un diesel.

Sa fim seriosi, eu am cumparat diesel pentru senzatia oferita si pentru consum.

Ma doare'n flansa daca per total poate ies mai scump (desi nu cred).

Nu vreau sa ma gandesc la perioade de amortizare diferite. Daca imi place ceva, il cumpar.

 

Sustin cu tarie ca suntem tributari in continuare unor rationamente fixiste, bazate pe tehnologia anilor 60.

 

Sa zicem ca sunteti dependenti de senzatia data de turometrul ce se da peste cap la 6000 rpm.

Unde ii dati asa ceva, cand plecati de la semafor pe primii 100m ca sa va opriti 200 m mai incolo?

Pe gropile patriei noastre?

Pe munte cand urca in treapta 1 si gafaie? :D

Share this post


Link to post

@Lucman

tu nu esti cumparatorul tipic :) . Pentru marea majoritate (si nu ma refer doar la Romania), aspectul financiar e unul din cele mai importante. Tu esti una din exeptiile de la regula, o aberatie statistica :D

 

Oricum, oricat am fi noi de invechiti, la aceeasi bani cu un diesel poti cumpara un benzinar mai puternic si mai rapid. Insa te rupe la consum... dar pentru unii asta nu e o problema, cand vine vorba de placere.. :D

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Ce bine ca sunt o aberatie statistica :banana:

 

Apare insa o contradictie, si se bazeazatot pe tehnologia anilor 60.

 

Isi iau masini mai ieftine, care consuma mai mult pentru pure plesure.

Dar acum in anno domini 2006, nu prea mai exista aceasta diferenta de placere.

Este numai un sablon mental si pun pariu ca multi din cei care critica vehement motorina, nici nacar nu au avut curiozitatea sa dea o talpa la un diesel din aceeasi clasa.

Sa zicem ca ai CP mai multi si ii folosesti la plecarea de pe loc, dar dupa ce au obosit calutii... cuplul isi spune cuvantul. Iar la aceeasi cilindree, never ever un Otto nu va egala Diesel.

 

Pure pleasure, hmm!

Share this post


Link to post

Pai stai ca iar comparam mere cu pere, adica turbodiesel cu OTTO aspirat... Daca luam in calcul un benzinar turbo, se cam schimba calimera!

Share this post


Link to post

Pana la urma se rezuma totul la sabloane.

Aceeasi cilindreea, tehnologie 2005 pe diesel, e normal sa se schimbe calimera.

Diesel-ul nu mai e ceea ce a fost candva, un motor de tractoare.

 

Uite diesel de la bmw sau VAG, nu sunt turbo, insa te baga in boala :D

Daca mai e si turbo cu intercooler... ciao Otto, nice to meet you, sayonara!

Share this post


Link to post
Uite diesel de la bmw sau VAG, nu sunt turbo, insa te baga in boala :D

 

Hmm :-?

Share this post


Link to post
Uite diesel de la bmw sau VAG, nu sunt turbo, insa te baga in boala :D

Daca mai e si turbo cu intercooler... ciao Otto, nice to meet you, sayonara!

 

Da, in boala benzinarilor.

Calmeaza-te, omule, am inteles, e normal sa ai feeling misto intr-un Clio dci dupa ce ai mers cu rosiatica aia nebunatica a ta (o duci la Remat acum pentru un Logan dci?) dar sa stii ca exista si benzinare turbo... Alea nu place la matale? Poti sa completezi cu scaun cu vibromasaj sa zici ca esti tot in diesel, nu e problema.

Share this post


Link to post

Sa luam de exemplu motorul 2.0 16v TFSI 162kW de la AUDI, cu ce motor diesel de cilindree echivalenta sa-l comparam astfel incat dieselul sa aiba oarece sanse?

Share this post


Link to post
Poti sa completezi cu scaun cu vibromasaj sa zici ca esti tot in diesel, nu e problema.

E hai ca nu toate tremura! Remember? :-W

Share this post


Link to post

Lasam V6-le ala deoparte. E mai echilibrat, by nature :P

Share this post


Link to post

He, he... s-a umflat basica.

Oameni buni, sa facem comparatie intre masinile pe care le avem, nu ce am visat noi peste noapte.

Nu tre sa imi demonstrati ca Benzenul e mai tare, tot ceea ce vreau sa vizualizati, este ca exista diesel performant, la acceasi cilindree.

 

@Satori

rautate mica, trebuia sa atingi tu un punct sensibil.

Share this post


Link to post

Mircea, lasam V6-le ala deoparte. E mai echilibrat, by nature :P

 

Ce vrei, mai? Sunt mariachi, vad o coarda, trebuie sa o ating :P

Oricum, a venit primavara acum, nu mai ingheti in masina pana ajungi la munca nu?

Share this post


Link to post
Iar la aceeasi cilindree, never ever un Otto nu va egala Diesel.

 

Pure pleasure, hmm!

 

Nu mai spune... te pomensti ca un GTI 1.8 225CP ia fum de la un TDI 1.9 130 sau 150CP.

Calutii ii ai sau nu-i ai, nu obosesc. Daca ai 70CP poti sa ai si mama cuplului, nu te vei putea tine dupa unul cu 100CP indiferent ce fel de motor are si la ce turatie ii obtinte. Cuplul ala ca sa ajunga la roata trece prin cutia de viteze, care il multiplica.

 

Intr-adevar, un benziar aspirat si un turbodiesel au cam aceeasi putere litrica. Insa si performantele sunt aproape similare. Diferenta o face doar pretul, si consumul. In Romania, sau Franta de exemplu, e mai interesant dieselul. In Belgia, sau in America, e mai interesant benzinarul. Si io daca as avea bani as lua un diesel Multijet fara sa clipesc... insa nici un VTEC nu mi-ar sta in gat...

Edited by mr_

Share this post


Link to post

mr_ eu zic sa il punem pe Lucman sa se tina dupa mine sa vedem daca poate > :) ca avem aceleasi motoare(ca cilindree) difera doar cuplul si caii putere :mrgreen: .

Share this post


Link to post

Nu cumva ai si consumul mai mic decat al lui Luc? =))

Share this post


Link to post
Intr-adevar, un benziar aspirat si un turbodiesel au cam aceeasi putere litrica. Insa si performantele sunt aproape similare.

 

 

Pai eu ce va zic, au performante similare.

 

@Alezz

De ce crezi ca nu as putea sa ma tin dupa Cielo-ul tau, cel putin papacios de combustibil.

Share this post


Link to post

Variante de raspuns:

1. Pentru ca ii arunca ulei.

2. Pentru ca e argintiu, sunt prea multe, la un moment dat o sa te iei dupa altul.

3. Pentru ca o sa se puna rosu imediat dupa ce a trecut el.

4. Pentru ca sunt pietre si le arunca.

 

Si acum serios: pentru ca nu ai voie sa folosesti sufa.

Share this post


Link to post

Se poate sa ai dreptate, nu vom stii niciodata.

 

Un diesel este bun la tractoare si la nimic altceva.

Share this post


Link to post

Eh, haide, nu te supara. E bun si la alte lucruri, nu numai la asta (vezi problema cu husele pentru benzinar). In anumite conditii este mai avantajos decat un benzinar, e adevarat. De exemplu, inteleg de ce si-a cumparat BogdanG un diesel. Si te-as putea intelege si pe tine, daca ai avea vreo 20 de ani in plus si nepoti.

Share this post


Link to post

Sa inteleg ca alegerea unui benzinar este motivata pshihologic. Toti imbatrinim, chiar daca nu recunoastem. Ne luam un benzinar in incercarea disperata de a ne dovedi ca suntem inca tineri si in vigoare, si putem stapani un monstru.

:)

Partea proasta e ca reflexele ne parasesc.

Odata ce ai trecut de 20 de ani, pierdem cate 100.000 de neuroni pe zi. Este un fapt.

 

Poate ca achizitionarea unui diesel nu inseamna resemnarea, ci acceptarea unei stari de fapt. Acceptarea cu serenitate a sfarsitului. Cine stie, deciziile le luam in subconstient.

Asa ajungem stafii, cand nu te impaci cu ideea parasirii acestei lumi, incepi prin cumpararea unei masini puternice , care te duce in groapa din cauza pierderii reflexelor, si apoi refuzam sa parasim aceasta lume, datorita unui sentiment de neimplinire, ca nu am putut sa ne demonstram ca suntem ca in tinerete. Legaturi de cauzalitate.

 

Daca nu am fi cumparat masina pe benzina, nu am fi ajuns stafii.

 

Ma declar off topic.

Dar macar sunt impacat.

Share this post


Link to post

Live fast, die young, leave a good lookin' corpse.

Share this post


Link to post

Okey... eu nu am mai vazut vreodata un om care sa conduca masina pe benzina si sa vorbeasca asa... o fi de la parafina? Oricum, acum m-am decis, nu imi mai iau diesel vreodata :D

Share this post


Link to post
@Alezz

De ce crezi ca nu as putea sa ma tin dupa Cielo-ul tau, cel putin papacios de combustibil.

Pupacios sau nepupacios ma refeream la altceva...niciodata un motor diesel de aceeasi cilindree nu va putea sa aiba aceleasi performante ca unul pe benzina decat daca e AJUTAT de turbina...asta am vrut sa zic :dizzy: .

Acu o sa ziceti ca 1.5 de pe Megane are 80 de cai...cipuit poate 100hp...dar ganditi-va la faptul ca un 1.5 pe benzina ajutat de o turbina si tot ce-i trebuie poate scoate 180hp fara probleme...

Asta discutand de masinile pe care le avem nu ultima inventie a lui Mercedes sau BMW V24 si alte minuni.

Ca sa nu discutam de TMA un Cielo cu 140hp la roata fara turbina fara nimic.

Edited by Alezz

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...