Jump to content
 

Dumitru Cristian

Tutorial Schimbare Distibutie Si/Sau Pompa De Apa Nubira 1 Si 2

  

46 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Foarte util tutorialul!

Parerae mea este ca oricine poate sa schimbe distributia la o masina Daewoo.Eu am chimbat la un Espero 1.5DOHC.

Indicatii ar fi:

-urmati intocmai instructiunile din manualul de service (sau a celor care au mai facut aceasta operatie).

-folositi sculele indicate (si de calitate!)

-asigurati-va spatiu de manevra (o rampa eventual)

-luati unul sau mai multe "ajutoare"

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am votat util, dar nu pun in practica.

 

Sincere felicitari initiatorului topicului pentru ceea ce a realizat, sincer nu ma asteptam sa se poata schimba distributia in parcare la motorul asta.

 

Pe de alta parte, nu sfatuiesc pe nimeni sa o faca daca nu se pricepe bine la mecanica. Eu nu as face-o, desi am lucrat in service 2 ani si jumatate si am vazut destule. In caz ca nu se pune totul la punct se poate face praf motorul, cu supape indoite, pistoane sparte, etc.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

O mica corectura: Nu ai cum sa schimbi singur distibutia la Daewoo [-X Obligatoriu mai trebuie cineva pe langa, care daca nu se pricepe, macar sa bage cate un pahar de racoritoare. :) ) Acum serios, vorbind, te asta am si citit pt. ca eram curios cum se poate schimba distributia de unul singur.

 

 

Le: La Nubira euro II, baia de ulei este din aluminiu si nu mai are tabla cu 3 suruburi la volanta. Poti bloca in schimb prin lateral,(are fereastra de vizitare) langa intrarea in cutie a planetarei lungi.

Edited by nt98adu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo pentru tutorial, nota 10, similar e si la espero DOHC.

O mica adaugire. In general, daca dintr-un motiv sau altul nu se poate bloca volanta pentru a desface surubul fuliei, se baga in viteza a 5-a si se tine apasat pe frana ;) .

 

PS. Acum am vazut pool-ul :) . Am votat prima.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am votat tot prima.

Foarte util tutorialul.

Iar despre "simplitate" - cat timp distributia se pune la semne de pe fulii si nu la semne de pe curea, sau cu cale de blocare a axelor cu came (la masinile cu VVT), este perfect posibila si in parcare.

Si da, in doi e mult mai fain, se mai duce unul dupa o piesa, isi mai zdreleste altul degetele si trebuie inlocuit... etc :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru Espero SOHC 1,8 si 2,0. Reperul fuliei arborelui cotit, se aliniaza cu reperul de pe capacul de protectie a distributiei. In manualul de service se indicat eronat, conform Fig.26. Reperul pinionului arborelui cu came, se aliniaza cu semnul marcat pe capacul din spatele distributiei, la fel ca in Fig.25.

post-17323-050780100 1291133993_thumb.jpg

post-17323-028989000 1291134001_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu unul prefer totusi odata la 4 ani sa platesc pentru asta, pentru 2 plinuri de benzina cat m-ar costa manopera la reprezentanta (ca nu fac eu mai repede 60 de mii de km) stau linistit ca nu imi fac praf supapele. Piesele oricum le-as pune originale (m-am fript la Clio cu role proaste la cureaua de alternator/AC/Servo, si nu imi mai trebuie), deci doar cei 400-450 de lei ar fi cheltuiala suplimentara.

Spun asta deoarece si Megane-ul meu e tot DOHC, insa eu am in plus si o fulie defazoare pe axa cu came de admisie, deci trebuie cala pe axele cu came, ce se monteaza de regula in partea opusa fuliilor, scotand 2 capace de plastic aflate acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adica fix ce am spus mai sus. Daca ai VVT e chin mai mare, trebuie cale. Si nu merita facut in parcare, chiar daca faci rost de acele piese, si te prinzi si cum se folosesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, eu ma refeream la masinile Daewoo cu motoare DOHC, la cele SOHC fiind mult mai usor...

Normal ca pentru aceasta operatiune trebuie sa ai ceva habar de mecanica... nu doar sa sti de unde se deschide capota si se verifica uleiul... l-am facut in ideea in care unii sunt mai descurcareti, priceputi si vor sa economiseasca ceva bani si sa faca ceva ca la carte cu mana lor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

F fain topicul si felicitari initiatorului! Din pacate lipsa de timp nu cred ca imi va permite sa fac eu cu mana mea o astfel de operatiune :( .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari initiatorului si din partea mea.Eu am fost nevoit sa fac aceasta operatiune singur pt. ca am avut ghinionul sa mi se duca pompa de apa (garnitura+uzura) cand eram la tara, la aprox.70 km de orice service.

Recunosc ca mi-a fost frica la inceput stiind ce inseamna o distributie pusa gresit dar s-a dovedit a fi mai simplu decat ma asteptam.

Ca un sfat (desi nu sunt in masura): dupa ce ati montat distributia, rotiti motorul de cateva ori cu ajutorul surubului de la arborele cotit si verificati alinierea reperelor, daca aveti dubii lutai-o de la capat si nu incercati sa porniti motorul decat cand sunteti absolut siguri ca distributia este aliniata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:o fftopic:

O mica observatie sa nu facem si topicul asta de 100 pagini ca altele. Hai sa ne limitam doar la chestii utile omise de initiator ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/7/2010 at 3:16 AM, Dumitru Cristian said:

13. Cu ajutorul cheii de 16/28 sau a moxului, clestelui mare.. se invarte pompa de apa in sens contrar acelor de ceasornic, pana cand cureaua nu mai sta tensionata

Deci se poate si fara dispozitivul special mentionat in manualul de service, J-42492? Este loc de manevra pentru o cheie fixa? Multumesc anticipat.

On 9/7/2010 at 3:16 AM, Dumitru Cristian said:

10. Se pune cricul sub baia de ulei in partea dreapa ( o bucata de lemn ar fi excelenta) si se ridica putin

Este baia de ulei suficient de rezistenta sa sustina jumatate din greutatea motorului? Nu stiu din ce material e facuta, nici ce grosime are peretele.

Iar legat de bucata de lemn, ar veni pusa intre cric si baia de ulei, sa distribuie putin forta de sustinere si sa nu zgarie?

Edited by mihai_
Adaugat o a doua intrebare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La toate intrebarile da.

La prima, pct 13 nu vei reusi sa rotesti pompa, dupa atata timp sigur e calata de la mizerie. Se detensioneaza desfacand rola fixa prima.

In schimb poti roti cea noua pentru a tensiona cureaua noua sa ajunga la semn intinzatorul.

La a doua, lemnul sa aiba suprafata cat mai mare de contact cu baia.

La a treia la fel. lemn moale, brad preferabil 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Dj_Dark said:

La a doua, lemnul sa aiba suprafata cat mai mare de contact cu baia.

Am descoperit un tutorial video aici pt. Aveo, cu o idee pentru sustinerea motorului (7m:30s), desi trebuie vazut daca se poate aplica si la Nubira 1. Pareri?

Multumesc pentru raspunsuri!

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/7/2010 at 3:16 AM, Dumitru Cristian said:

6. Cu ajutorul mini-levierului sau a surubelnitei cu cap taiat.. se blocheaza volanta (are niste gauri)

Are cineva o poza cu gaurile respective?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/7/2010 at 3:16 AM, Dumitru Cristian said:

6. Cu ajutorul mini-levierului sau a surubelnitei cu cap taiat.. se blocheaza volanta (are niste gauri)

Are cineva o poza cu gaurile respective? Intreb pentru ca la mine pare sa nu existe o aparatoare demontabila. Comparatie de poze mai jos. Oare nu ma uit unde trebuie?

408274157_Comparatie(2).thumb.jpg.5d7600551c2d5cf19310f5231975e22e.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropo, vad ca unii folosesc pistol/surubelnita cu impact: video. Se poate face asta fara blocarea volantei, sau exista riscul sa se strice ceva prin motor? Daca se poate, sa fie atunci macar in viteaza a 5-a + frana? Aceeasi intrebare si pentru etapa de montare / insurubare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La service nu au facut nimic special, pistol cu impact, masina pe liber, s-a desfacut imediat. Compresia motorului cred ca are suficienta forta ca sa se opuna desfacerii surubului.

Poti sa ii scrii lui @Dj_Dark un mesaj personal ca sa il vada, el s-a tot jucat cu masinile lui 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, ches said:

La service nu au facut nimic special, pistol cu impact, masina pe liber, s-a desfacut imediat. Compresia motorului cred ca are suficienta forta ca sa se opuna desfacerii surubului.

Multumesc pentru confirmare! Desfac cu pistol cu impact atunci.

La strangere tot pistol cu impact au folosit? Poate ar merge, avand in vedere supra-strangerea (95 Nm + 30° + 15°).

Share this post


Link to post
Share on other sites

La impact care stie peste 100 nm (gen de-ala de roti de vulcanizare) se desface imediat. E vorba de inertie nu de compresie si nu se strica nimic.

Dar cum majoritatea muritorilor de rand nu au pneumatic (alea electrice nu prea desfac), treapta 5, frana actionata (neaparat cel putin 2 prezoane bagate daca ai roata jos, altfel risti sa sficuiesti surubul ala care tine discul) si cheie de roti serioasa (sau o mica teava pe cheie 😄 ).

La strangere fa cu dinamometrica, nu folosi impact sa nu faci vre-o nefacuta.

La daewoo e simplu ca nu e strans tare, sa vezi la dizel ce misto e la 300 nm 😄 .

 

PS, daca fulia are 4 suruburi mai mici in jurul aluia mare se poate demonta de pe pinion, drept urmare nu mai e nevoie sa umbli la ala mare, poti schimba distributia si fara.

 

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, Dj_Dark said:

La impact care stie peste 100 nm (gen de-ala de roti de vulcanizare) se desface imediat. E vorba de inertie nu de compresie si nu se strica nimic.

O sa incerc. Desi e electrica, cica are max. 450 Nm.

7 minutes ago, Dj_Dark said:

PS, daca fulia are 4 suruburi mai mici in jurul aluia mare se poate demonta de pe pinion, drept urmare nu mai e nevoie sa umbli la ala mare, poti schimba distributia si fara.

Din pacate nu are.

Multumesc pentru sfaturi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

 

×
×
  • Create New...