Jump to content
 

Sign in to follow this  
iuzar

Acumulatori

Recommended Posts

Incep si un post de acumulatori, tot ca sa ne dam cu parerea ce avem pe masina si ce aventuri am avut cu ele.

 

Incep:

- avut una bucata Caranda 62 Ah - moarta dupa 8 luni, reincarcata, dat duhul dupa 2 saptamini

- actual una bucata Varta Silver Professional 64Ah - super deocamdata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varta am si eu de 2 ani si merge beton, macar ca e de 35Ah.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina am luat-o SH, cu o bacterie Fulmen imensa (nu stiu de cat e, dar merge OK la Diesel...) si tine fara grija. Am avut pe Opel mareatza bacterie ZAP... Fugiti de ele cat puteti, m-a tinut 6 luni...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai cand cautam zilele trecute baterie a incercat un individ de la un magazin de prin zona Hala Traian sa-mi vinda un Zap dar cu piticii mei de pe creier n-a reusit sa se descurce: Varta sau Bosch - sunt sfinte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am bateria care-a fost pe masina cand am luat-o: (cine rade spala vase o luna intreaga :twisted: ): fara intretinere, de capacitate mare si cu led indicator al starii. Spilul este c-a fost luata din Franta, si nu din .romania. Dupa 4 ani, e inca verde. Foarte multumit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am Zap Vecter 62AH, care a inlocuit bateria originala coreana Delkor 5 ani (se umflase si trebuia sa o reancarc la 2 saptamani)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Delkor-ul meu si-a dat duhul vara trecuta (6 ani) iar cu ruina aia de Caranda...(vezi mai sus)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

O am pe cea originala, o sa ma uit sa vad exact de care dar banuiesc ca e standard si se stie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am cumparat masina in mai 04 si are pe ea Bosch Silver "uscata" cred ca se zice.

nu l-am mai intrebat pe fostul proprietar de cat timp o are, cred ca a facut o iarna.

acum sa vad cat tine la mine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am luat-o cu Delkor pe ea si a cedat anul asta. Banuiesc ca era cea originala, caz in care a tinut 8 ani. Am inlocuit-o cu Rombat (sunt barbat, nu? ) :-D :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nashpa alegere! Poate la tine tine mai mult da' cu Rombat vine SRN si dupa un an se duce dracu'. Trebuie sa fii barbat sa pornesti masina dimineata iarna. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cea mai buna baterie mi se pare aia cu care vine masina din fabrica.LA toate masinile pe care le-am avut m-au tinut minim 3 ani cele originale.

Taica-meu vandut Cielo din 95,cu bateria originala Delkor,in 2002,deci 7 ani de viata la baterie si mergea brici... inca.

 

Acum am Cielo din 2003 cu bat. Delkor si sper sa ma tina macar jumate din cat l-a tinut pe taica-meu. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

da, asta am observat si eu! bateriile care au venit pe masini au tinut mult mai mult. ma refer la modelul Delkor.

eu zic ca e un pic de loterie cand iti cumperi o baterie, plus ca durata de functionare e influentata si de alte componente ale masinii: alternator, electromotor, ventilatoare, consumatori.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Delkor pe care l-a avut Cielo al meu a murit dupa vreo 3 ani (cam 100.000 km) si acum am Bosch...nici un fel de probleme deocamdata (are doar 2 ani).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot Bosch Silver am si eu, iese din garantie in decembrie, nici o problema pana acum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am Rombat Cyclon de 65Ah si are aproape 2 ani. Merge ca in prima zi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am o baterie banner de matiz de vreo 4 luni pana atunci am avut bateria originala (7 ani) sper sa tina si asta.

apropo, am o intrebare: daca bateria e de capacitate mai mare decat cea originala, o sa imi buleasca alternatoru'? asa mi-a zis cineva dar nu mi se pare normal. are cineva vreo idee?plsss :roll:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acumulatorul nu trebuie sa fie cu mult mai mare decat specificatia, pentru ca curentul de incarcare sa nu fie si el semnificativ mai mare. In principiu, la Cielo desi este specificat un acumulator de 55Ah, eu am pus de 65 Ah si dupa doi ani nu am avut nici o problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai baietzi mai, terminatzi cu curentzii astia mari de incarcare! Nu are nici o legatura. Putetzi sa puneti si baterie de 300 A daca vretzi, curentul de incarcare in regim normal e acelasi ca si pt. una de 55 A.

Share this post


Link to post
Share on other sites

espero 98 - cea din fabrica (coreeana) - merge si in prezent, indicatorul e verde, in schimb iarna daca dai mai mult de 10 sec (!?) la cheie, se inmoaie(probata asta iarna cand...am schimbat pompa de benzina)

 

cielo 96 - idem-

 

dupa parerea mea sunt cele mai bune si longevive baterii care le-am vazut vreodata...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mai baietzi mai, terminatzi cu curentzii astia mari de incarcare! Nu are nici o legatura. Putetzi sa puneti si baterie de 300 A daca vretzi, curentul de incarcare in regim normal e acelasi ca si pt. una de 55 A.

 

Da , pe auto curentul de incarcare e acelasi numai ca cea de 300A :roll: nu va fi incarcata niciodata . Curentul de incarcare este de pina la 10% din capacitatea ei , deci 55Ah -- curent de incarcare 5,5A ...

Deci nu puneti baterii de curenti mai mari sau mai mici pe auto , bilantul energetic a fost facut deja de fabricant ... :nonono:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adica Iso tu vrei sa spui daca vreau sa-mi pun o baterie de 75 de amperi o sa fie nasol? Uite daca imi incape una acolo, ma duc sa-mi pun una de 75 A si sa vezi ca o sa mearga ok. Eu am zis de 300 A asha, ca o parabola tehnico-literara :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indiferent de bateria(mai mare) pe care ai s-o pui , teoretic , n-0 sa mearga bine . Ideea e ca bateria(de capacitate normala) nu are timp sa se incarce in ciclul urban mai ales iarna cind apar multi consumatori . In cazul unei baterii de capacitate mai mare curentul de incarcare ramine acelasi ca la bateria de capacitate mai mica , deci ai baterie de 55Ah si o incarci cu 5,5A , tu pui baterie de 75Ah dar va fi incarcata tot cu 5,5A si nu va fi FULL niciodata pentru ca asa a fost dimensionat releul de incarcare iar o baterie folosita neincarcata timp indelungat se distruge . In cazul in care o baterie este incarcata cu tensiune sau curent mai mare decit cel indicat pentru o perioada mai mare de timp (14,1V si 5,5A-baterie de 55Ah) atunci "cade pasta de pe elementi"(practic asta se intimpla in timp cu bateriile pe linga saracirea reactiei Pb/acid) si se scurtcircuiteaza elementul/tii pe fundul recipientului in care sta si nu poti sa-i mai faci nimic , bateria a "murit" . :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu dati cu pietre ca ma bag cu Matizul intre masini dar as vrea sa fac niste precizari. Topicul asta care este valabil pentru toate masinile sta pitit aici si cel putin eu, nu l-am dibuit pana acum. :lol:

Curentul de incarcare de 5,5A pentru o baterie de 55A/h sau mai bine spus 1/10 din capacitate este valabil doar pentru statiile de incarcare unde se folosesc surse de curent constant, asa cum trebuie pentru un acumulator cu plumb. In mod normal acest tip de acumulator, ultrautilizat, functioneaza ideal in curent constant. Din nefericire la bordul masinilor este folosit impropriu in tensiune constanta. De aici si majoritatea neplacerilor in utilizare.

Curentul de incarcare nu are o valoare fixa si variaza in functie de situatie. Un acumulator plin are curent de incarcare 0+pierderile pe rezistenta interna. Un acumulator gol are un curent de incarcare enorm in tensiune constanta. Dupa o pornire acumulatorul va incepe recuperarea energiei pierdute cu un curent mare si descrescator in valoare pana la tensiunea de echilibru unde ar vrea sa mai ia ceva curent dar nu mai are de unde.

Alternatorul are si el niste limite si in situatia unor cereri peste masura nu va putea genera curentul de incarcare cerut si va genera o tensiune mai scazuta (in general nu prea crapa la baterii foarte descarcate). Pentru un timp va genera o tensiune mai mica decat cea nominala apoi totul intra in normal. Daca un alternator poate genera fara scaderea tensiunii, sa zicem, 50A, conteaza ca am o baterie care vrea 5,5A sau 7,5A? Sigur ca nu. Deci se pot folosi si baterii de 55A/h si de 75A/h. La o baterie foarte descarcata, pentru scurt timp curentul de incarcare poate atinge chiar limita alternatorului si aici pot apare probleme daca dureaza prea mult. Incepe limitarea si pot sa apara chiar avarii. In general, din acest punct de vedere, nu este indicat sa se depaseasca foarte mult capacitatea nominala prevazuta de producatorul masinii. Ca regula generala, in cazul pornirii cu bateria foarte descarcata, nu se vor porni alti consumatori pe masina si nu se va tura motorul pentru cateva minute. In acest timp alternarorul poate sa asigure varful de curent cerut de baterie in conditii de siguranta. Functionand la turatie joasa, de mers in gol, nici nu poate sa o faca. In general alternatoarele merg la o turatie dubla fata de motor prin multiplicarea cu ajutorul transmisiei pe curea.

Incarcarea acumulatorului se termina in momentul in care tensiunea generata de alternator este egala cu cea teoretica de acumulator plin. Daca regulatorul de tensiune este reglat prea jos, bateria va fi vesnic neincarcata total iar daca este prea sus, va produce electroliza apei si pierderea acesteia in cazul bateriilor fara recuperator.

Scurtcircuitarea placilor datorita desprinderii pastei de pe placi este valabila doar bateriilor de calitate inferioara sau a modelelor vechi. Bateriile moderne au separatorii tip plic si desprinderea pastei nu mai poate produce acest fenomen.

Ca fapt divers, densitatea electrolitului de 1,28g/cmc este stabilita nu de reactiile eletrochimice din acumulator care pot avea loc si la alte densitati ci de faptul ca la aceasta densitate electrolitul are cea mai joasa temperatura de inghet. Atentie ca bateriile foarte descarcate pot ingheta si se pot sparge (deforma) in perioadele cu ger intens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...