Jump to content

Sign in to follow this  
aditzasan

Curatare Motor

Recommended Posts

Salut,

 

Imi poate spune si mie cineva cum sa fac o curatare a motorului fara sa bag masina in service si eventual fara ca nimic sa nu fie demontat? A fost in service de curand sa i se regleze tachetii si mi-a spus mecanicul ca are ceva marmelada la interior...s-a curatat un pic,insa presupun ca a fost ceva supeficial numai...mersi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa cureti motorul pe calea uleiului exista Motor Flush. Se pune in ulei, se porneste motorul la ralanti pret de 5 min. sau cat scrie pe eticheta produsului, dupa care se schimba uleiul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

inainte de a adauga aceasta solutie de curatare trebuie golit complet uleiul vechi din motor sau macar parte din el? si unde gasesc busonul care trebuie desfacut astfel incat sa pot scurge din motor ulei/solutie de curatat? mersi anticipat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Solutiile gen Engine Flush se adauga peste uleiul existent (atentie: nu se merge cu masina dupa ce adaugi solutia) si se lasa motorul la relanti timp de maxim 3-5 minute (vezi etichate produselor pt. detalii).

Apoi se procedeaza la schimbul normal de ulei, singura diferenta fiind compozitia usor apoasa a amestecului ulei+engine flush.

 

In privinta busonului, daca nu stii unde e, atunci sigur nu o sa reusesti sa schimbi nici filtrul de ulei si mai bine apelezi la o persoana mai dibace / mergi la un service pentru schimbul complet de ulei / filtru (15-20 RON).

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut si eu un asemenea tratament iar in timpul celor 5 minute am simtit cum turatia motorului a crescut un pic,probabil ceva cai desfundate de Engine Flush.Nu mai stiu ce tratament am folosit ,ceva de genu 2+2 dar cand am demondat capacul culbutorilor se cunostea diferenta,nu mai avea nici un pic de mazga.

Edited by vasiledintomis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am bagat si eu o data un 2+2, cu toate ca nu cred ca era nevoie, si pe durata celor 3 minute se auzea un fasait continuu la motor. Dupa ce am schimbat uleiul totul a fost ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

merge super 500 ml mororina pusa in motor ,se lasa sa mearga 3-5 min la relanti,apoi se schimba uleiul impreuna cu filtrul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am 8000 km de la ultimul schimb si dupa pornirea motorului se aprinde scurt si se stinge martorul de la ulei.

Asta ma face sa schimb uleiul si filtrul mai repede. Ar fi al treilea schimb si vreau sa-i curat pentru prima data motorul.

Exista o solutie de curatare mai buna?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La 8000 de Km nu cred ca este cazul sa il cureti.Schimba-i uleiul si da-i pace.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai folosit mai multe tipuri de ulei chiar ar trebui sa ii cureti motorul mai ales atunci cant treci de la ulei mineral , semisintetic la ulei sintetic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu s-a inteles cum trebuie. Are 8000 de la ultimul schimb. Daca becul ramane putin aprins, inseamna ca presiunea de ulei apare mai greu si trebuie schimbat uleiul. Poti sa faci si un flushing, te costa in plus numai sticluta cu lichid. Toate e la fel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voua nu va este frica sa bagati flush in motor?

 

Eu am incercat sa curat capacul de la motor cu asa ceva, avea depuneri intarite pe el. L-am lasat un pic la inmuiat, nu s-a curatat, in schimb au inceput sa se desprinda bucatele destul de mari din depunerile existente.

Probabil ca unele chestii le curata bine (ex: sorbul pompei), care nu sunt intarite, insa mie mi-e frica sa nu dezlipeasca bucati mai mari si sa blocheze canalele de ungere...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Riscul asta este clar. Daca ai un motor atat de neintretinut, de uzat, un motor flush ii face mai mult rau.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ulei bun si schimbat la timp, axa cu came arata ca noua, nu consuma gram de ulei; totusi la 100.000 km avea depuneri serioase in capac (loc in care nu ajunge uleiul in mod constant, dar mai ajunge)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Care vreti,verificati-va "tub-ul ventilare carter".Astazi am schimbat furtunul de legatura si :o .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am pus si eu flush motor (Abro, cica mada in USA) dar am schimbat si uleiul dupa aceea! de la Aral Blue Tronic, am trecut la Motul Synergie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-ati mai trecut de mult pe-aici. :rolleyes: In afara de motor flush, ati mai descoperit si alte solutii pentru curatat depuneri grosolane de ulei in motor? [-O<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un coleg de-al nostru (ROV daca nu ma insel) spunea ca a folosit motorina in cazul unui motor de Leganza

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-ati mai trecut de mult pe-aici. :rolleyes: In afara de motor flush, ati mai descoperit si alte solutii pentru curatat depuneri grosolane de ulei in motor? [-O<

 

 

Da, mers cateva sute de km eventual forjat cu un ulei de sacrificiu, dar metoda asta costa vreo 100 ron la Matiz de exemplu, ca degeaba il iei pe cel mai ieftin mineral, trebuie ceva mai sintetic. Asta o vad eu ca cea mai buna metoda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uleiul ala ars (depuneri) nu prea vrea sa-l dea jos motorina, am incercat. Am incercat urmatoarele: benzina, motorina, spay pentru carburatoare, motor flush. Tare greu se curata.

In trecut, la un motor desfacut compet, am incercat o droae de substante, nimic. Singurul produs care si-a facut treaba, curata cit ai clipi, a fost asta.

post-20861-011130600 1290069864_thumb.jpg Lasat citeva minunte si spalat cu presiune de apa.

Problema e ca la motorul asta nu-i desfacut si sub nici o forma nu bag apa in el. Incerc a folosi orice alte substante ce nu necesita clatirea cu apa. Am cinci litri de brake cleaner pentru final.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca tot veni vorba de brake cleaner, este mult mai avantajos procurarea in cantitate mare, 5 litri de ex. si suflat cu pistolul si compresor, cine dispune de asa ceva. Obijnuesc sa iau si cite un spray, pentru lucrari mici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Legat de curatarea motorului cu substante gen motor flush, cineva mi-a spus ca nu e recomandata deoarece la motoarele mai uzate pot aparea "jocuri" care duc la zgomot ridicat si o prosta functionare a motorului. E adevarat? As vrea sa o gac o astfel de curatare, dar cand trebuie facuta ea?

Edited by Salex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si e mai interesant sa scrii cu font striketrough?

 

Curatarea poate indeparta impuritatile depuse in motor - in fond asta este rolul ei - iar aceste impuritati puteau avea "rolul" de a amortiza anumite zgomote provocate de uzuri. Dar niciodata nu poti considera ca jegul din motor este benefic pentru ca amortizeaza zgomotele...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flush-ul e necesar doar cand sunt depozite insa exista si cazuri documentate de motoare stricate de acest proces...

Mai jos sunt articole in engleza despre motor flush:

http://www.popularmechanics.com/cars/how-to/4220245

http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html

http://www.bargaineering.com/articles/5-worst-car-maintenance-scams.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana la motorflush...cand schimb uleiul, dupa golire torn in motor aproape 1 litru de ulei. Daca spala sau nu impuritatile , nush sa zic, dar ceva imi spune ca spala urmele de ulei vechi. Macar atat :caaalm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×