Jump to content
 

Sign in to follow this  
B33GLM

Sistemul de franare la Cielo si Espero

Recommended Posts

Au ruginit conductele de frana si cea din stanga spate a cedat undeva sus unde face un cot deasupra puntii din spate.
Cand cedeaza ramai FARA FRANE !!! desi e pompa cu dublu circuit si nu ar trebui... Am avut noroc ca nu aveam viteza si am folosit frana de mana !

Cu doua zile inainte am facut ITP-ul si nu au vazut nimic si franele au iesit ok si n-a fost nicio problema la ITP.

 

Conducta in general parea ok, dar in zona unde a cedat era afectata de rugina.

Masina are 15 ani...

 

Am schimbat toate conductele de frana cu conducte de CU de Logan.

Am refacut testul de franare si e ok.

 

Am schimbat si conductele de benzina preventiv (sa nu iau foc).

Rezervorul l-am inspectat unde avea un inceput, am curatat si l-am vopsit.

Totusi la rezervor am inteles ca rugina vine din interior.

 

Acum masina merge foarte fain si ma minunez cand trec din masina de serviciu in Cielo ce confortabil e Cielo.

 

Cum se spune, bune masini pacat ca nu se mai fabrica :(

  • Like 2

Share this post


Link to post

Conductele de cupru de Logan, cum le-ai pus, ce modificari trebuie facute? Detalii, tutorial, ceva? Multumesc!

 

Edited by cristidavid

Share this post


Link to post

Se pare ca ambele pompe de frina au iesiri de M10x1 si respectiv M12x1 ceea ce vrea sa insemne ca holenderele se potrivesc. S-ar mai cere verificate conurile (ce presupun ca-s aceleasi) de imbinare cu conducta si de-asemeni lungimea totala de-s identice. Peronal, de as fi sa merg pe conducte de CU as verifica si pretul la metru pentru a ocoli brandu'.

 

Da' chiar mi-s curios de toate conductele cad la fix (ce ma indoiesc) fara de vreo modificare.

Share this post


Link to post

Peronal, de as fi sa merg pe conducte de CU as verifica si pretul la metru pentru a ocoli brandu'.

 

DOAR daca ai un furnizor bun pentru conducta de CU "la metru" ! Asta ca sa nu risti sa iti pierzi lichidul de frana prin pori (intalniti la conducte de slaba calitate)

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Da' chiar mi-s curios de toate conductele cad la fix (ce ma indoiesc) fara de vreo modificare.

vezi ca conductele de cupru le umpli cu nisip fin pana la capete, pui dopuri la capete dupa care le indoi cum ai nevoie ;) Edited by paneuroil

Share this post


Link to post

Sa inteleg ca ai avut astfel de neplaceri, Salex ?

Eu am luat in trecut (ce-i drept demult) si nu retin sa fi disparut lichidul din vas. Am gasit la piese auto pe-atunci atit conducta "la metru" cit si holendere pe masura. Cu o alta ocazie am inclinat a proceda la fel, insa n-au avut decit de 6mm (si se cere de 5mm, la astea mici) ca as fi luat si de data asta.

 

Nu prea are ce cauta nisipul pe conducta aia, paneuroil, ii foarte usor de modelat si nu face cute sau sa se rupa. La conducta metalica (otelita) ii alta treaba si se cere incalzita. Cum de-altfel nici capuitorul nu face fata de nu-i lucrata la cald, infloreste/crapa si nu inchite cit ii lumea.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Nu la mine insa am vazut cu ochii mei conducta care "plangea" de noua.

Share this post


Link to post

Nu am intinlit inca asa ceva, de aia si intreb de cum stau lucrurile. Or fi si din astea pacatoase cumparate din piata si inchegate de domnii de fac uluce (si cazane de rachiu) da' sper totusi ca la piese auto sa nu distribuie din astea c-ar fi culmea sa ai pierderi prin conducta. Aminteam de "la metru" in ideea de a iesi in cistig de cauza, la juma' de pret probabil, ca pe care-i trasa o etichete (expres pentru si un cod aferent) deja o sarit si scoru'. Mai sint repere similare (pragurile spre ex) unde produsul ii unu si acelasi doar pretu-i altul multumita etichetei (doar).

Share this post


Link to post

Viktor stai linistit ca si teava de cupru de la aer conditionat se indoaie/stranguleaza

Exista truse de indoit tevi cupru de la 10mm pana la 22-26 mm

dar exista si ceva ieftin care se poate folosi cu brio la auto 6-8-10mm https://www.tehnocenter.ro/dispozitiv-manual-indoit-teava-cupru-25150-minibend-6-8-10-mm-rothenberger.html

post-44316-0-95677500-1500330705_thumb.jpg

post-44316-0-25902900-1500330706_thumb.jpg

post-44316-0-47878500-1500330706_thumb.jpg

Edited by paneuroil

Share this post


Link to post

Vorbim de lucruri total diferite, paneuroil. Intre teava de CU si conducta de CU destinata hidraulicii ii o oarecare diferenta la capitolul rigiditate.

Iata un exemplu viu a unei conducre de frina din CU de 5x3x1. Imbirligata, inodata, 90°, S-ul ... la mina executate. Asa curburi strinse nu ai niciunde pe masina. Deci ...

 

post-20861-0-06555200-1500353939_thumb.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Nu sunt de meserie si nu ma joc cu franele.

 

Cand am avut problema am mers in service unde mi-au spus ca pot pune conducte "originale after market" sau pot sa-mi faca din conducte de Cu de Logan.

 

Acolo am un mecanic experimentat care a facut nenumarate schimburi de conducte la diverse masini nu numai Daewoo si el mi-a recomandat sa pun de cupru...

Pentru ca ei nu aveau am cumparat conducte de frana de Logan ... "lungi" 2 bucati si una scurta si mi-au rezolvat problema.
Am facut test de frane pe stand si a iesit ok, de atunci e aproape un an si nu am pierdut lichid franele sunt eficiente.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Astfel da, se facu lumina. DIN conducte de Logan, confectionate, aduse la cotele necesare pentru Cielo. Ar fi fost de-a dreptu' un miracol ca toate cele 6 conducte sa se potriveasca la fix.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Salutare.

Am o problema cu Cielo al meu 1,5 automat OHC 1995.

Am schimbat discurile,placutele,furtunele de frana(toate),lichidul,un tambur pe spate si un cilindru plus aerisire la servis.

Am frana aproape de capatul cursei pedalei si e foarte slaba.

Inainte de a schimba cele mentionate,cu motorul oprit cand calcam frana , parca scapa pe undeva adica se ducea pedala pana la capat,dar nu pierdea lichid.

Cu motorul pornit tinea catdecat.

Ma poate ajuta cine cu o parere ?

Multumesc anticipat.

 

Share this post


Link to post

Daca aerisirea a fost facuta corect si autoreglajele spate functioneaza, pare sa fie pompa de frana.

Share this post


Link to post

Multumesc,o sa le spun sa o desfaca (ve.rifice)

Share this post


Link to post

Hop si io !

 

De nu ma insel, frina (inca) pe tamburi pe puntea spate ii demodata la capitolu' Sielo - Hespero dar totusi, nu-i de-a dreptu' pe cale de diaparitie. Dupa cum pe unii (rari ce-i drept) ii da plictiseala afara din casa, odata cu schimbul de anvelope in doua rinduri anual, se minjesc pe miini si cu o revizie - reconditionare - improspatare a sistemului de frinare. Dupa cum se stie, interventia asupra tamburilor ii usor mai delicata decit in cazul etrierilor si in general necesita presa de extragere a acestora dupa o anumita perioada timp in care, datorita uzurii, tamburul formeaza "guler" ce opune rezistenta extragerii de pe saboti. Cu ani in urma, pentru a evita ranga si barosu' pe urma carora pot apare diverse deteriorari pe intreg ansamblu, am zis sa-i vin de hac cautind o posibilitate (de care am amintit cindva p-aici) fiabila in ideea demontarii si remontarii cu usurinta a pieselor aferente fara grad de deteriorare. Asadar, dupa cum se observa in link-ul de mai sus, dupa demontarea rotii se pozitioneaza unul din orificiile prezoanelor in dreptul lamelei cunductoare a piulitei dintate de pe ansamblul regulator, se introduce un capat de sirma in "L" prin locasul prozonului cu care se agata lamela in cauza si se indeparteaza de pe piulita, iar prin spatele platoului, prin intermediul unui orificiu de cca 4mm perforat in dreptul piulitei dintate, cu o surubelnita mica si plata se detensioneaza regulatorul. Cu aceiasi usurinta se poate efectua si un reglaj manual in prima faza dupa remontarea tamburilor.

Operatie valabila pe oricare alte modele cu tamburi pe puntea spate si regulatoare identice/similare cum ar fi in cazul matijilor, aveo s.a.m.d.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Seara buna. 

De are cineva la indemana codurile conductelor (alea lungi, metalice) frina,  pentru cielo, rog a fi postate.

Multam.

Share this post


Link to post

Multam, Cris.

O crapat cea pe dreapta in zona filtrului de benzina. Avind in vedere virsta, e firesc sa cada. Sper sa si gasesc, altfel mergem pe conducta cupru la metru.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Schimba si stanga daca tot te apuci, mai mult ca sigur e in aceeasi conditie. 

PS crapa exact la "cot" cand urca pe la rezervorul de benzina. 

Share this post


Link to post

Citind pe aici am facut o inspectie. Am conducta de frana pe partea dreapta in zona filtrului de benzina ruginita rau de tot. Trebuie si eu sa o schimb preventiv. Din ce material este facuta conducta de frana la cielo. Nu pare sa fie din cupru la cat a ruginit..
Daca se sparge conducta acolo pe partea dreapta in dreptul filtrului de benzina raman fara frane pe toate rotile corect?

@Viktor matale ai ramas fara frane cand s-a spart. Ai ajuns acasa?

Edited by koss_x_treeme

Share this post


Link to post

Originala nu e de cupru e de fier/otel.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Intr-adevar, Dj'u. Ambele trebuiesc inlocuite doar ca din cite observ nu se gasesc chiar la tot coltul. Cel putin din primele cautari pe net n-am gasit niciunde, deocamdata. Macar cunosc atelier unde se ocupa expres de chestii gen si confectioneaza la comanda. Treaba nasoala e ca a lunga, conducta de pe dreapa e imbirligata rau de tot si ceva mai greu de montat in compartimentul motor, motiv caruia inclin catre cupru de moment ca e mai usor de modelat. Ori, ambele intrerupte (taiate) de la iesirea din compartimentul motor (avind in vedere ca-s in stare chiar foarte buna pe acele portiuni) si reinoit traseul, doar ca aici se cere holendere si capuitor. Mai studiez terenul sa vad cum ies in cistig de cauza ca de e sa demontez o juma' de caleasca pentru a monta o amarita de conducta, cred ca-i arat remat'u, fir-ar de rabla.

 

Teoretic, nu poti ramine complect fara frine, Koss. In primul rind multumita traseului in "X" ce asigura (temporar) frina pe o diagonala, dreapta fata / stinga spate in cazul de fata si doi la mina, de-ai bagat de seama la timp ca au aparut probleme la sistem (o simti in pedala, pierdere de presiune in sistem). Practic da, poti ramine complect  fara frine  de ai reusit a indeparta tot lichidul din rezervorul pompei  de frina (unde ar trebui sa intervina si avertizorul de nivel, de ii functionabil, fireste). Cu alte cuvinte, depinde de la caz la caz.  Oricum, mai avem doua sisteme de frinare la indemina in caz "de", frina de motor si cea de mina. Un motiv in plus de a avea frina de mina in toate mintile.  

Share this post


Link to post

Eu am gasit aici pe dreapta. O sa sun maine sa vad daca mai au pe stoc

https://www.pieseauto.ro/conducta-frana/daewoo/cielo/conducta-frana-cielo-noua-originala-1727756218.html

Si pe stanga aici. O sa ma duc la magazin ca e din Craiova vad..

https://www.pieseauto.ro/conducta-frana/daewoo/cielo/conducta-frana-spate-stg-daewoo-cielo-90222252-1235649753.html

Si pe stanga o am ruginita acolo unde face cot la puntea din spate.. 😐

Daca scade lichidul de frana din rezervorul pompei de frana ce se aprinde in bord? Check engine?

 

Edited by koss_x_treeme

Share this post


Link to post

La radacini nu mai au?

Se aprinde doar "Brake".

  • Like 1

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...