Jump to content
 

Sign in to follow this  
B33GLM

Sistemul de franare la Cielo si Espero

Recommended Posts

Ca principiu piese second nu vreau sa pun la partea de franare ..

 

Pe moment am gasit o teava de frana pe partea stanga spate (segmentu mai lung) la SB, si am rezolvat sa imi fie trimisa la TM.

Din pacate nu este o piesa originala, si nu stiu cat de buna o fi in timp.

In sfarsit, decat sa pun piesa din dezmembrari parca as incerca-o pe asta, insa pana nu spun cei din service ca se potriveste nu pot fi sigur pe aceasta piesa.

Pe partea dreapta spate se pare cei de la reprezentanta au gasit in reteaua lor teava aia lunga precum si 2 racorduri flexibile originale.

 

Acum mai am nevoie de segmentele scurte de teava de frana pe ambele parti spate.

Pe masina tevile intermediare scurte sunt ruginite vai de mama lor, nu imi imaginez ca vor putea fi desfiletate fara sa fie rupte, ori sa cauzeze probleme asa ca musai am nevoie si de ele noi. Vreau sa pun totu nou sa nu mai am batai de cap cu frana pe viitor -cel putin in spatele masinii, ca pe fata deocamdata nu le schimb.

Daca apoi mai am riscul ca daca nu se desfileteaza din clilindrii receptori trebuie sa ii schimb si pe aia ...

 

Daca aveti vreo informatie ori vreun magazin in tara care are pe stoc aceste segmente scurte de frana va rog sa imi dati de veste, un nr de telefon ceva, orice.

Multumesc in avans!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca au fost demontate lejer si cu "cap" sint bune si SH.

Uneori cele SH sint mai bine facute decit alea noi facute in perioada de criza...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Care ati mai avut problema asta cum ati rezolvat-o?

 

Cinva am inlocuit la un Fiat, toata instalatia (ma refer la conductele de frina) cu teava din cupru. Citeva holendere, conducta (la metru) si un... :> pun poza ca nu-mi aminte cum se numeste. E simplu si merge perfect. Trebuesc respectate cotele (dimensiunile) conductei vechi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Era mai nimerit sa fi spus: nimeni nu se joaca cu franele...sunt ca femeile...adica nu trebuiesc neglijate si binenteles sa nu lasi pe oricine sa puna mana pe ele(vezi intretinere, reparatii) :) . Acum serios, e ciudat sa se comporte asa, mai ales ca s-a umblat la frana acum 1000km(schimbat placute). Sfatul meu e sa eviti service-ul sau mecanicul la care ai fost ultima oara cu franele, deoarece ori habar n-au de meserie sau mai rau, fac lucru de mantuiala!

 

 

Poi eu am schimbat placutele...dar de entuziasmat ce am fost nu am verificat nimic. Acum daca am inceput scoala, si anume clasa a 12`a nu mai am timp ptr ca trebuie sa dau bac`ul. dar o sa vad ce pot face :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut sunt nou pe aicia si as dori sa stiu si eu de unde as putea sa cumpar un kit de reparatie pemtru o pompa de frana de CIELO din 96 cilindru pompei find de 22mm.multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o problema care ar putea fi de la sistemul de franare ...

 

La viteze mai mari de 130Km/h , daca franez se aud batai ritmice la rotile din fata pana viteza coboara spre 120...

Oare suntdiscurile strambe? Anvelopele cu probleme ? Jocuri nu cred ca am deoarece au fost verificate de curand si nu sunt alte batai zgomote ... etc.

Lichidul de frana e schimbat curand.

 

Ce parere aveti ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana la urma glisierele vechi nu le mai am, cele noi aveau garniturile pe ele asa ca nu stiu de ce au asa joc in etrier, e posibil sa fie uzat etrierul? Am masurat glisierele cu sublerul la exterior si am cautat la 3 magazine alte glisiere pe care l-am masurat de asemenea cu sublerul si sunt identice.

Ma gandesc sa cumpar etrieri noi, stie cineva unde gasesc si la un pret bun?

Share this post


Link to post
Share on other sites
... e posibil sa fie uzat etrierul?

 

Da. Daca masori (cu sublerul) orificiul din etrier unde introduci glisiera, vei observa ca, exista o uzura mai accentuata la ambele capete al acestuia (orificiului) decit in centru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Rosniper, am avut si eu problema acesta dar s-a rezolvat cu glisiere noi, dar am cautat si gasit originale GMDAT. Au avut si vaselina si capacele+garnituri externe.

Le am de 4000 km si merg ok, pe langa schimbatul acestora am roluit si suprafetele din etrieri. Baga vaselina siliconica acolo.

 

Inainte probabil ca nu iti cloncanea pentru ca gliseierele erau blocate, asa am obs si eu la roata dreapta inainte de schimbare.

 

P.S. eu am 125.000 km cu etrierii originali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De unde ai luat glisierele Banderas_232003 ?

Edited by Rosniper

Share this post


Link to post
Share on other sites
... am roluit si suprafetele din etrieri...

 

Cum adica le-ai roluit?

Unde ai gasit set de reparatii GM si la ce pret?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am luat glisierele de la magazinul de piese de langa vacaresti, Bucuresti, 100 ron, originale GMDAT. Pachetul contine glisiere+simeringurile de pe acestea, garniturile exterioare glisierelor (la mine erau terminate si intra apa), vaselina proprie (numai pe aceea am pus-o)+capacele exterioare de protectie in partea dinspre motor.

Roluit, am vrut sa spun ca am sectionat un cui gros pe mijloc, am luat smerghel foarte fin si l-am pus pe cui, prinzand-ul in acea fanta taiata de pe cui si invartit de mai multe ori pe cui.

Am prins in menghina etrierul dat jos de pe masina si l-am luat incet incat la curatat cu acel cui+smirghel intr-o bormasina. Avea rugina pe interior.

Totodata am schimbat si garniturile de la piston (atentie-este dificil si abia am reusit sa le bag cu ajutorul unui lemn mic in care am pututu bate incet cu un ciocanel), curatat pistoanele si de asemenea si suprafata unde culiseaza pistinasele din interiorul etrierului, in acelasi mod cu smirghel fff fin.

A fost munca si rabdare, am pus totul nou pe etrierii originali ai masini, inclusiv am schimbat tot lichidul de frana cu Ferodo DOT 4, recomandat de @salex. Lichidul l-am luat din vitan targ, de la magazine, 1 litru - 20 ron.

 

Initial, cu 3-4 k km inainte am cumparat pentru vechile glisiere numai simeringurile din interior, este un asa zis kit dereparatie care nu foloseste la nimic, tot mi se blocat glisierele. Problema este legata de intratul apei la glisiere, deoarece garniturile exterioase se crapa/sparg.

 

Am facut operatiunea acesta foarte meticulos, repet, cu piese noi, totul curatat. Daca mi se vor mai bloca este clar ca vor trebui etrieri noi.

Inainte de a operatiunea descrisa mai sus tot ungeam gliserele si se tot blocat, in plus la viteza mica in momentul franarii cloncaneau.

Am facut operatiunea impreuna cu al meu tata, sa ne ajute, nicidecum in serice, pentru ca nu ar fi dat nimeni importanta atat de mare.

 

Succes maxim la operatiune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana la urma am cumparat etrieri noi. Acum are frane cu adevarat. Se simte diferenta. Si nu mai am nici zgomot la roti.

Edited by Rosniper

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi cer scuze ca nu am citit topicul, dar nu am avut rabdare sa citesc atatea pagini. Am dat un search, dar nu am gasit raspuns la intrebarile mele.

Am un Cielo euro3 si trebuie sa schimb placutele de frana. Din cate stiu eu, sunt de Leganza... problema este ca acum toti ma intreaba de motorizare si sistem de franare.. akebono sau sumimoto... dupa pret, tinand cont ca le-am mai schimbat odata (atunci nu m-a intrebat nimeni nimic), tind sa cred ca sistemul este akebono. Stie cineva exact care este?

Ce placute mi-ati recomanda? Dar ceva mai moi, sa nu manance din disc ca cele "de origine". Am gasit Pagid, Ate, Ferodo si Textar. Am avut Textar, au fost ok, dar cam scartaie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu stiam ca sunt de nubira 2. Parca ceva de akebono imi aduc si eu aminte, am schimbat la un euro2 si sunt la fel.

Recomand ferodo.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Share on other sites

As vrea sa fiu sigur... sa nu am surprize si sa dau banii degeaba.

Despre Pagid si Bosch se stie ceva?

Ferodo de care? Ca exista 2-3 tipuri... si eventual daca stiti vre-un magazin mai "bun", in sensul ieftin si "de firma" :D Si nu doar pt placute, ci si pt piese Daewoo in general.

Edited by Geo_ZGA

Share this post


Link to post
Share on other sites

La euro 2 merg sigur de nubira2, parca akebono se numea sistemul si placuta arata asa:

post-2698-125923683346_thumb.jpg

La euro3 vizual e aceeasi placuta, nu am desfacut niciodata sa vad sigur.

Ferodo premier e foarte laudata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pagid sunt cele mai proaste. Ia Ferodo. De la Premier in sus. (nu klauss, ca nu e :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi raspund singur la unele intrebari... de pe site-ul textar am aflat ca sunt aceleasi sisteme de franare pt Leganza cu sistem Akebono, Nubira 2, Chevrolet Evanda si Lacetti.

Dimensiunile placutelor pt sistemul Akebono sunt: 142.9mm lungime / 51.3mm latime / 16.9mm grosime.

Dimensiunile placutelor pt sistemul Sumimoto sunt: 142.9mm lungime / 51.1mm latime / 17.6 grosime.

Concluzia... nu se "pupa".

La Cielo euro 2 si 3 probabil ca s-a folosit sistemul Akebono.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O intrebare: cu ce sunt compatibile placutele de frana de la setul de etrieri pe 13" pentru Cielo care au aparut de cativa ani si lumea le spune popular "etrieri de Lanos"? As vrea sa le schimb,dar nu stiu exact tipul caroseriei sau motorizarii de Lanos ca sa stiu ce sa comand.Unii au afirmat ca merg de Matiz,dar si aici difera dimensiunile,asa am gasit pe ingaraj.ro. Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Etrierii de Lanos sunt pentru jantele pe 14 adica discurile de frana cu diametrul de 256 mm. Tu ai la janta de 13 disc cu diametru de 236 mm. Cauta pe la dezmembrari etrieii de Espero ,Ciele Euro2, Lanos , Nubira 2. Placutele acelea care vrei sa le schimbi nu vor fi compatibile deloc cu noul disc si etrier.

Edited by George_Paraschiv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Etrierii de Lanos sunt pentru jantele pe 14 adica discurile de frana cu diametrul de 256 mm. Tu ai la janta de 13 disc cu diametru de 236 mm. Cauta pe la dezmembrari etrieii de ... Lanos ... . Placutele acelea care vrei sa le schimbi nu vor fi compatibile deloc cu noul disc si etrier.

 

 

Nu ti se pare ca in aceeasi fraza reusesti sa te contrazici ? Dupa cunostinta ta, etrierii de Lanos se potrivesc pe Cielo cu jante de 13" sau trebuie jante de 14" ?

Etrierii de Lanos se pot monta pe Cielo cu jante de 13" (evident merg si pe cele de 14" dar acolo nu e cazul pt astfel de modificari), iar placutele de frana sant cele pentru Matiz. Daca citeati acest topic de la inceput gaseati cu siguranta raspunsul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...