Jump to content
 

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 10/25/20 in all areas

  1. 6 points
    Franele s-au aerisit, bara si carenajele s-au montat insa nu a fost pusa pe roti si nici miscata, ieri pe seara mi-a venit si senzorul ABS fata dreapta (nipparts) dar nu am mai apucat sa il montez. Oricum, surubul e rupt si o sa incerc sa il gauresc, daca nu, oricum intra greu si probabil va sta si fara, la bmw am unul asa de vre-o 2 ani su nu am avut probleme cu el. Si cateva poze promise, inclusiv cu sistemul canistrei de vapori. S-au demontat si aripile fata pentru a schimba lucas-urile laterale cu cele albe de pe bej si totodata am verificat si cum arata masina pe sub ele, las pozele sa vorbeasca. Momentan sunt la interior, am reusit sa montez ceasurile, volanul si tot ce e in jurul lui. Ca si observatii, nu mai merge ledul de iluminare la temporizator stergatoare, am reusit eu sa refac lipiturile insa aparent e led-ul ars si nu mai am aceeasi nuanta, momentan ramane asa. Farurile nu mergeau decat pe flash, s-a dovedit ca blocul de lumini si-a dat obstescul sfarasit, s-a inlocuit cu o chinezarie noua, sa speram ca datorita releelor va tine mai mult decat se aude in general despre ele. O problema ceva mai grava este becul din butonul AC aprins tot timpul, indiferent de starea butonului, pozitia cheii. Singura explicatie este ca am atins niste fire cu scula de gaurit cand am strapuns mansonul dintre compartimentul motor si cabina pentru a baga un cablu al alarmei si cel pentru audio, va trebui redesfacut si investigat, din pacate nu pare simplu, oi vedea. Cam atat, or mai fi si altele dar nu imi mai aduc aminte, poze
  2. 5 points
    Am rezolvat cu butonul AC, era fix ce am zis, cand am dat gaura am matrasit 3 fire, s-a defacut (cu greu) si s-au refacut lipiturile. S-a montat si senzorul abs dreapta, nu am reusit sa gauresc surubul ala drept urmare acum sta fortat si cu putin gasket, daca nu tine revenim. Si, e pe roti Urmeaza interiorul, acolo mai e de munca.
  3. 5 points
    apropo de "o pompa" cred ca trebuie sa ii ofer o curatare sau inlocuire intre timp, a mai primit ingrijire tipica varstei 2 holes 1 straw , acum 1 an am bagat eu ceva ceara dar nu cum trebuie, anul asta i-am bagat pana in injectoare cred , plus in usii. rezultatul pute in masina a chimicale :)))) sper sa se duca cat mai repede
  4. 5 points
    Un mic update al evolutiei ... evolutiilor Naluca inca e in standby, nu s-au apucat de treaba, dar nici nu mai e mult. Am cam finalizat achizitiile de care mi-am propus sa ma ocup, mai astept kit-ul de radiatoare si ventilatoare din afara. O sa apelez la service pentru multe componente rare sau delicate. Aici intra tot ce inseamna adezivi (pentru a nu avea discutii ulterioare...) si chestii gen centuri (ale Nalucii sunt bej, imposibil de gasit la noi sau pe SH ...). Oricum, am reusit sa ma incadrez bine in buget, poate or sa ramana mici chestii care sa ma arunce cu 500-1000 lei in zona de cheltuit din buzunar. Ca fapt divers, kit-tul de bord incluzand airbaguri si centuri ( pe care nu le voi folosi pentru ca sunt negre ) a fost cam 1000E. La service devizul a fost de cca. 5000E. Corsa, devenit Bee de curand, a trecut fara probleme prin RAR. Am avut o emotie, totusi. Descoperisem ca are Xenon, dar fara spalator si fara auto-leveling. Din ce stiam, asa ceva nu ar trebui sa existe, mi-am imaginat ca fostul propietar a facut o dracie. Ei bine, nu. Daca nu stiati, exista o exceptie. Este vorba DOAR de farurile cu bec D5S, xenon la 25w. Se pare ca astea au sub 2000 lumeni, ceea ce le permite sa fie asociate becurilor "clasice". Exceptia nu e pentru Opel, se gaseste si pe la alti producatori, vezi Rapid-ul de la Skoda. Oricum, inspectorii de la RAR au ridicat din umeri, nu stiau faza, dar au zis ca e OK atata timp cat e dotare "de fabrica". Deci, la final, nu au existat discutii. De mers, sfarleaza merge incredibil, depaseste orice asteptare legata de un motor de 1litru. Consumul la mers decent este enervant de mic, aproape ca nici in frana de motor nu ajung acolo cu Naluca. O poza de pe centura Sibiului. Consum mediu, drum de deal destul de abrupt si plin de viraje. I-am facut un schimb de ulei si filtre, am mers pe un ulei dedicat GM de la Ravenol, respectiv DXG Dexos 1 Gen 2. Cu ocazia asta as vrea sa va atrag atentia tuturor privind normele Dexos 2 (actualmente recomandata pentru diesel !) si Dexos 1 Gen2 (actualmente dedicata benzinarelor). Ca fapt divers, i-am luat si Nalucii ulei pentru un schimb, desi nu sunt nemultumit de LM pe care am mers pana acum. Au fost demarate actiunile pentru inmatricularea lui Bee, merg ceva mai greu din cauza pandemiei. Cozi, lipsa de organizare, ghisee mai distantate etc. Prima data disponibila la Politie pentru inmatriculare (programare online) este 4 Decembrie 18:20 ... LE: legat de inmatriculare. Desi aveam o programare online, am decis sa mergem direct la fata locului, la risc. Am ajuns in jurul orei 18:40 si ... dupa mai putin de 30 de minute problema era rezolvata . Numerele si actele se dau dupa 2 zile, insa presupun ca la fel ar fi si in cazul programarilor online.
  5. 5 points
    A mai rezistat o sesiune de circuit, cauciucurile au ajuns cam asa, si franele cam asa Franele sunt ce trebuie, cand ajung la temperatura mare flutura se aud flu/flu/flu. La mers normal singurul dezavantaj este la drum lung cu franari rare, la prima frana au tendinta cam jumatate de secunda sa nu franeze corespunzator dar isi revin imediat. In oras unde se franeaza des si nici nu se racesc sunt ok. Pe circuit, no comment, nu tine masina la ce pot ele. Si o mica filmare din masina unui coleg.
  6. 4 points
    Hai ca a trecut ceva vreme de la ultima postare si ar fi cazul sa ajung ce si ce la zi cu ce s-a mai intamplat. In primul si in primul rand, de cativa anisori rulmentul de presiune de la ambreiaj incepuse sa cam zornaie la fiecare apasare a pedalei de ambreiaj, asta fiind si primul lucru pe care l-a remarcat @mirceajo cand am venit pentru prima data cu Nubira la intalnire. Pentru ceva timp l-am ignorat, ca mai aveam alte lucruri pe cap la acea vreme, cum ar fi AC-ul functional, ca era picat compresorul, distributia si altele. Totusi, acum 2 ani am catadicsit sa cumpar chitul de ambreiaj VALEO 821416, ca nu era scump, 300 lei (acum e 384 lei), sa fie acolo, cand voi avea nevoie de el. Cum in fiecare an "trebuie" sa bifez o operatiune ce si ce importanta la Nubira, am decis ca in 2020 sa fie ambreiajul, ca incepuse sa imi faca nitel rulmentul pe creierul mic + pitici si am zis sa nu imi fortez prea mult norocul si sa raman in drum cu masina. Asadar, pe 25 iulie 2020 (asta e si pentru mine, in caz ca uit), inarmat cu toate piesele si consumabilele necesare, s-a purces la schimbarea ambreiajului de catre @mirceajo si @Luci, curatat clapeta acceleratie, IAC, lipit membrana unei boxe si schimbat manerele fata cromate. As fi vrut sa zic ca toata operatiunea a decurs fara evenimente, dar zeii mecanicii uneori cer cate o varsare de sange (din cot) si o baie de ulei de cutie de viteze la piciorul drept al lui Luci. Noroc ca luasem in plus spray de curatat frane si Mircea avea o pereche de tenesi de rezerva in masina. Discul de ambreiaj + placa de presiune din fabrica nu aratau asa de rau, dar mai erau urme pe ici pe colo de patinare, asta cel mai probabil din vina subsemnatului. Aaah, frumusetea pieselor noi pe masina, parca are un farmec aparte. Clapeta de acceleratie avea si ea nitica negreala dupa 18 ani, dar s-a curatat destul de repede cu solutia speciala de clapeta de la Liqui Moly. Pe de alta parte, IAC-ul zici ca avea un mic carbune in cap, asa ca a necesitat mai multa generozitate la solutie. Ca tot era masina pe elevator, Mircea a bagat de seama ca bieleta antibalans/antirasturnare din fata motorului este kaput, asa ca la momentul respectiv a fost pusa pe lista de cumparaturi si zilele trecute am reusit sa o achizitionez. Din pacate, nu am gasit originala nici in tara, nici afara. De asemenea, bucsa mare de la bascula din stanga e pe duca, iar cea din dreapta are si ea un inceput. Alea oricum nu erau originale, ci Bilstein-uri schimbate cu ceva ani in urma. Am un set de bascule pus deoparte. Poate le schimb la anu'. Mai vedem. Am mai usurat depozitul Radacini de diverse piese si maruntisuri, printre care si o timonerie nou nouta. De ziua mea, Mircea m-a cadorisit cu un set de jante de 15" originale (plus o magazie OEM pentru CD-uri, panou de clima, etc) ca sa mai am inca un proiect pe lista pentru Nubira. Am stat sa studiez nitel piata in ceea ce priveste partea de vopsit electrostatic si stiam deja de Top Wheels Auto, dar nu prea ma incanta timpul foarte scurt de 8 ore pentru o lucrare de sablat + revopsit, mai ales ca lor le trec pragul mai mult masini high-end, asa ca nu prea aveam asteptari sa le titireasca pe ale mele, fiind de la Daewoo, asa ca am preferat sa merg la un atelier aproape de mine. "La Polonezu" se numeste, patronul fiind chiar polonez, dar au si un site de prezentare: http://www.vopsitelectrostatic.ro/. Toata lucrarea m-a costat 700 lei si ma declar foarte multumit de cum au iesit jantele. Au trecut cu brio si de CTC a.k.a @mirceajo. Urmeaza anul viitor sa le incalt, cand o sa apara vreo oferta interesanta la anvelopele de vara. Momentan am pus ochii pe Continental EcoContact, dar mai e suficient timp pentru studiat. In ceea ce priveste capacele care vin peste prezoane, acestea nu au putut fi revopsite electrostatic, asa le-am dat cuiva ieri sa se ocupe de ele cu metoda clasica. Am incercat sa gasesc si capace noi, dar am reusit sa dau doar de unul singur in Germania. Restul le au rusii si ucrainienii. Ai naibii scartari. Nu in ultimul rand, in seara asta am dat comanda pe Ebay de lampi SUA pentru bare spate. Nu sunt noi, dar in stare decenta, mai ales ca au si cabluri + soclu pentru bec. Am gasit si lampa noua pentru partea stanga, dar ma mai gandesc in privinta ei.
  7. 4 points
    Si dupa destul de mult timp am reusit sa am si eu un set de faruri decent. Pret total 400 de lei doar farurile, stangul il am de 1 jumate aproape si a costat 150 de lei de pe OLX si astazi a venit din Letonia si cel din dreapta care a fost 250 de lei cu tot cu transport. Momentan au niste gunoaie de becuri puse, urmeaza sa imi iau un set bun de halogene, nu pun nici xenon nici led pe scurta, o sa pun iar pe lunga Led-uri. Bineinteles ca cel din Letonia este de Anglia :)), ca doar nu aveam eu noroc sa am 2 faruri de Europa.
  8. 4 points
    Ieri am dat o tura pana la tara pentru a preati nitel casa de iarna - curatare jgheaburi, schimbare baterii la senzorii sistemului de alarma etc etc. Cu ocazia asta am facut si al doilea schimb de ulei pe anul asta pentru ca din cauza pandemiei am reusit sa fac aprox 10500km in 7 luni , 90% din ei facuti pe drumul Bucuresti-tara, adica pe A2 si DN3. Deci la aproximativ 108000km am facut schimbul de ulei, tot cu Mobil Super 3000 XE (mai aveam 2 seturi de 4+1 litri, am ramas cu unul). Eu sincer am fost f multumit de ulei, motorul s-a auzit OK, torcea linistit la relanti, nu mi s-a parut un ulei prost. E drept ca l-am folosit doar 10000km si mai toti in afara localitatii. De regula eu schimbat uleiul la 12000-13000km cat fac intr-un an, insa acum venea iarna, aveam uleiul si ocazia sa intru in iarna cu ulei nou . Filtrul nu l-am schimbat pentru ca m-am hotarat de pe o zi pe alta si nu am apucat sa cumpar unul. Oricum ma astept sa tina cel putin pana in primavara/ 15000km, in manual se indica schimbarea la 15000km. Pont: desi uleiul se poate schimba usor cu masina pe roti, un cric pus in zona in care il vedeti in poza ajuta mult la scurgerea completa a uleiului vechi (busonul de golire e pus spre centrul masinii) La final un peisaj de toamna:
  9. 3 points
    Gata si la piece de resistance pentru jante. Plasticul a fost tratat sa nu il mai afecteze intemperiile (asa rau) si s-a dat cu lac ceramic pentru extra protectie.
  10. 3 points
    Ti-am zis ca, la varsta ta, doar alea de sale mai conteaza... edit: la varsta noastra, na, ca sa nu te simti batran :))
  11. 3 points
  12. 3 points
    Aia numai la bmw se intampla In alta ordine de idei, am remontat toata consola centrala (scrumiera, butoane incalzire in scaune) cotiera si tot, mai am torpedo-ul si scaunul din dreapta. Totodata am observat ca la scaunul sofer nu am rezistenta pe una din plase (cred ca cea de la sezut) la cel din dreapta par ambele in regula. Dupa ce il montez o sa il desfac si pe cel din stanga sa vad masa in primul rand daca e cum trebuie. Poze data viitoare cand o sa fie complet. Dupa, intoarcem masina si desfacem partea din spate, ar fi ambele usi spate (pe dreapta nu merge centralizata) si banchetele (ca sa prind in portbagaj cealalta statie, sa trag firele...etc) PS ca am uitat, dupa ce am dat 90 RON pe senzorul ala de ABS de la nipparts am gasit la 30 de lei original GM la radacini Singurul pe stoc, fix dreapta fata ce imi trebuia mie, binenteles ca l-am luat sa fie si am mai luat niste nimicuri, 2 capacele care astupa suruburile grilei de stergatoare (lipsea unul) si, nu mai stiu, oricum, 57 ron tot, o nimica toata
  13. 3 points
  14. 3 points
    Gata usile, au trebuit redesfacute din mai multe motive. In primul rand, de reparat (din nou) oglinzile care sarisera iar ambele din sigurante si se pliau in mers. De data asta nu am mai pierdut timpul fiindca se vede (cel putin la stanga) ca a barbierit canelurile de pe ax si nu mai sta siguranta aia deloc, drept urmare am zis sa folosesc singurele 2 oglinzi care stau in suport, respectiv stanga de la visinica si dreapta de la bej Nici una nu a mers "fest" dreapta de la bej nu am reusit sa desfac un surub, drept urmare carcasa mai sta doar in 3 suruburi in loc de 4. Cea de la visinica nu avea nici o legatura cu cea de pe verde, plus ca avea motorasul defect, drept urmare au trebuit demontate bucati ambele si construit una buna. Nu mai dau detalii, la final am 2 oglinzi care se pliaza, se regleaza, nu tremura si merge si incalzirea in ele. Toata treaba asta nu a luat decat 4 ore Am reusit sa montez muzica pe fata (al doilea motiv pentru care au trebuit desfacute fetele de usi a fost sa identific firele + si - de la boxe ca sa le leg corect in statie). Playerul momentan e un pioneer oferit de @mirceajo la care dupa lupte seculare cu parazitii din boxe am reusit sa gasesc o combinatie corespunzatoare sa fie liniste. Espero are o instalatie electrica foarte proasta in ceea ce priveste masele, daca vreodata vreti statii in ea trebuiesc trase cateva suplimentare. Nu o mai lungesc, cam asa arata. BTW, am espero de vre-o 15 ani si a fost prima data de cad am masinile cand am vazut bec de benzina aprins la espero . Daca functioneaza si ala de lichid de parbriz deja sunt impresionat.
  15. 3 points
    Cei mai bogați 500 și-au mărit averea cu aproximativ 7%, în timp ce restul lumii s-a dus la vale. Cu alte cuvinte, mai bine sa fii bogat decât sărac pe timp de coviji
  16. 3 points
    Ca sa nu zic ca n-am mai bagat-o deloc in seama, azi i-am luat o bara intre amortizoare (si carlig, ca era lipsa). Montajul cand oi schimba si amortizoare+flanse. Daca se aliniaza astrele, va urma o lucrare mai interesanta, dar nu zic ce (unii stiu deja).
  17. 3 points
    In vara asta am facut 7000km, un tur prin toata europa cu chinezaria rosie, iar acum se apropie de 10k. Se comporta foarte OK la drum lung. La drumuri de 8-10h, nu apar dureri de spate, de cap samd. Consumul e foarte onorabil pentru un benzinar cu AT, AWD, peste 1600kile si relativ inalta. (in jur de 7 pe autostrada la viteza legala). BC-ul insa fura in mod constant cu 8%, l-am testat pe mai bine de 10 rezervoare. Pe bord vezi 8, in realitate e 8.6. Pe bord vezi 5.5, in realitate e 5.9. Pe aproape 10kkm media e 7.4 la pompa. Cred ca o Mazda 3 sedan MT cu motorul asta poate scoate intr-adevar consum de diesel. La viteze rezonabile si legale e mai economica decat batrana Skoda. Cand am mers in Romania (unde i-am facut un tratament nanoceramic) de exemplu le-am testat in Bucuresti si imprejurimi mergand 60km impreuna, si diferenta iese de aprox 1L in favoarea mazdei, desi e mai grea si are si dezavantajele de care spuneam mai sus. In schimb la viteze ridicate - peste 140-150 diferentele cam dispar (si in plus Skoda si trage mult mai bine). Inca dinainte de 2000km mi-au aparut doi greieri in zona portierelor din fata, si inca unul de la prinderea centurii de stalp, care se trezesc la viata pe drumuri cu piatra cubica sau din astea. Tot pe piatra cubica zdrangane si trapa glisanta din capitonaj. Destul de frustrant. Insa din fericire nu s-au inmultit, sunt de la bun inceput aceeasi si poate la una din revizii ii semnalez si scap de ei. M-am tot jucat cu OBD-ul incercand sa vad daca povestea celor de la Mazda legata de clapeta de aer deschisa, si amestecul sarac e mit sau realitate. Si ce sa zic... e partial adevarat, desi Mazda cam exagereaza sugerand ca asta ar fi modul "normal" de functionare. In majoritatea timpului lambda sta la 1, iar in accelerare barbara scade si la 0.7. Insa are si momente la mers constant si la viteze sub 95Km in care intr-adevar, deschide clapeta si saraceste sensibil amestecul, mergand cu o lambda intre 1.4 si 1.9 (pun mai jos niste loguri, cel mai bine se vede in cel la 90km/h). La 100km/h nu a vrut sa saraceasca amestecul indiferent de sarcina. Motorul acum vine cu 10CP in plus, si 14Nm, cu hardware identic. Pe baza de siteuri in japoneza si ungureste traduse cu google translate, zvonistica forumistica spune ca si cele vandute anterior vor beneficia de o resoftare care sa aduca sporul asta de putere/cuplu si un management diferit al sistemului mhibrid si al cutiei de viteze. Ar fi cool Pana acum la service am facut doua vizita. La una am semnalat un clancanit care aparea la franare/accelerare, si care s-a dovedit a fi de la piulitele planetarelor stranse insuficient (defect stiut de cei de la service). La cealalta am montat carlig de remorcare ( + suport thule pentru 3 biciclete pe carlig). Lucrare curata, cu el demontat e invizibil, usor de pus/scos, multumit pana acum. Relatia cu astia de la service mi se pare mult mai buna decat la Skoda unde se cam lucreaza pe banda rulanta si esti clar un "dosar", si nu prea ai cu cine discuta decat da masina, te costa atat, ia masina. Mecanicul e inaccesibil si discuti doar cu un papagal de la receptie care se pricepe la mecanica cat ma pricep eu la balet. La Mazda am facut doua teste de drum cu mecanicul (inainte si dupa interventie), am discutat mecanica, si in plus m-au invitat la un drivetest cu modelul electric - MX 30. A fost interesant, o sa pun un review in pe topicul dedicat.
  18. 3 points
    A revenit jamba si s-a montat pe masina. O faza amuzanta a fost ca la remontaj nu se apropia de pozitia initiala, parca era planetara prea lunga (cam cu vre-o 3 cm). Am scos celelalte 2 planetare dreapta din stoc sa le masor si intre timp ma gandeam cum naiba planetara de manuala pe cutia automata a mers si asta de automata pe manuala e prea lunga Dupa scurt timp m-am prins ca defapt iesise complet din tripoda si statea doar in burduf. Din pacate se si rasucise si nu mai intra pe caneluri, dupa un pic de gadilat am reusit sa o bag la loc fara sa desfac burduful. Mai trebuie aerisit frana (am mutat si etrierii de pe bej fiindca erau mai curati, vopsiti si pe-aia ii cunosc ) de montat o bieleta de directie, de prins ambele bielete in caseta si o pot pune pe roti sa o misc. Duminica daca e vremea cat de cat o facem. La interior am reusit sa trag electrica pe pozitie cat de cat si sa montez coaja de bord, plus prins panoul de sigurante si cel de relee de coaja. M-am oprit aici fiindca imi lipseau niste chestii pe la audio si daca tot e bucati vreau sa merg cu totul odata decat sa ma chinui mai tarziu. Intre timp am achizitionat tot ce trebuia (va dau detalii mai tarziu cand ajung la audio) si pot continua, timp sa fie.
  19. 3 points
    Azi sper sa fi rezolvat si cu infiltratul apei in portbagaj. Intrucat timpul (si nici vremea) nu prea imi permit sa meșteresc, nu neaparat ca ar fi fost mult de facut, dar nu aveam la mine nici ciocan si nici silicon, m-am dus la baietii mei de la Automar, care m-au rezolvat in 5 minute . Intr-adevar, ochelarul este nitel deformat, dar cum a ajuns asa nu stiu.... Lovita n-a fost nuciodata. Cel mai probabil berbecii de la Mihoc sunt de vina, ca nu intra asa multa apa pana sa o duc la ei. Ma rog, au mai ciocanit putin marginea de la ochelar pana s-a mai indreptat, iar la final au pus niste mastic pe garnitura, exact cum a zis @Viktor, doar in jurul garniturii. Singurul dezavantaj e ca, atunci cand voi da jos stopul, garnitura va ramane lipita de ochelar, dar asta e, macar nu o sa mai fie lacaraie in portbagaj . Au zis sa ma intorc daca problema persista, dar ca mai mult ca sigur nu va fi cazul. Voi verifica in Weekend cand ii voi face o baita. Deh, sambata m-a dus (si adus) de la Buc, si a plouat aproape tot timpul. @Dj_Dark nu stiu sigur. Am zis asta vara ca vin, dar din pacate, cu tot online-ul asta, am fost nevoit sa renunt la cazarea in Buc. Nu mai pun ca se aude ca, cel putin pana la anul in toamna, sanse nule de revenire si la cum arata situatia, tind a crede ca se va adeveri. Nici timpul nu prea e de partea mea, ca am programul full toata saptamana. Poate reusesc in vacanta de sarbatori, insa nu vreau sa mai promit nimic. De ajuns voi ajunge negresit, dar nu stiu cand . De laudat nu prea am cu ce sa ma laud. E un Cielo ca oricare altul, cu minusurile si plusurile lui. Ma mandresc doar ca arata mai bine decat majoritatea si ca e o masina din care nu exista riscul sa iesi cu scaunul prin podea, care nu se dezmembreaza in mers, careia nu-i pica franele/directia cand te astepti mai putin, careia ii dai cheie si poti sa pleci fara sa-ti fie teama ca ramai cu ea in drum, o masina care arata decent, ori Cielo aratand decent destul de rar vezi. Eu cand vad cate unul de asta ma uit la el ca la masini straine . Nu e nici pe deparate impecabila, ca noua sau mai stiu eu cum. Nu, pentru ca nu mai are cum si nici nu vreau asta de la ea. Masina nu e un bibelou pe care-l tin in vitrina.
  20. 3 points
    Si am revenit cu pozele pe lumina :))
  21. 3 points
    Am pornit curatel, dar undeva, pe parcurs, m-am enervat si nu mi-a mai pasat de mizerie... se duce la prima ploaie. Ieri am bagat ceva offroad, 20km pe urcare si inca 20km pe coborare, din care jumatate cu grupul blocat pe greu pt ca traseul era mai dificil, a luat un sfert de rezervor (90% pe urcare) :)))) Exceptand revenirea la ralanti, care nu-mi place (o sa ma mai joc cu tps-ul si o sa incerc o noua invatare de ralanti), masina nu a facut probleme si chiar s-a descurcat onorabil. Totusi o planetara fata are un inceput de sfarsit... mai trozneste scurt, ocazional. Nu e prima data cand o aud, dar acum nu eram virat maxim si tot a troznit putin. Pe drept nu face probleme, dar probabil ca in viitor va trebui sa schimb capetele, ca sa nu am surprize prin pustietate.
  22. 2 points
    Gata interiorul, intre timp s-a montat si scaunul dar am uitat sa fac poze. Concluzia, doar rezistentele de spatar merg la ambele scaune, sezut deloc, s-a vazut si la aparat, alea de "sale"aveau undeva la cativa ohmi, alea de sezut stanga era intrerupta, ailalta indica vre-o 500 ohmi, prea mult pentru o rezistenta.
  23. 2 points
  24. 2 points
    Gata si pompa de apa! La aproximativ 108500km am reusit sa o schimb la mecanic care s-a chinuit vreo 6 ore. Detalii aici: Toata dracia m-a costat aproape 2000 lei - 70 lei antigelul, 1328 lei pompa si 600 lei manopera (cu tot cu reumplerea cu freon a AC). Sper ca acum sa mearga bine, deja m-a bagat la ceva cheltuieli neprevazute pana acum. Norocul ei e ca e mare, puternica si frumoasa, asa ca o iert
  25. 2 points
    Azi am redesfacut cureaua de transmisie si capacul distributiei ca aveam eu o banuiala si am avut dreptate, volanta nu era stransa cum trebuie. Pe la distributie totul in regula, intinzatorul e la semn, ideea e ca am un zgomot usor de undeva din zona aia, nu stiu cum sa il definesc, un fel de "wailing" asa parca sunt dinti de transmisie, o fi pompa de ulei sau aia de apa, ideea e ca se aude si fara cureaua de accesorii, eh, poate am eu prea multe pretentii de la un motor vechi Ca si alta operatiune, am vopsit rapid (si prost) capacul de la rezervor. Nu e perfect dar macar nu mai e alb am bagat prea mult lac din pacate si s-a matuit dar dupa polish a iesit cat de cat. La montaj am reusit sa il ciobesc un pic fiindca nu era "copt" bine (deh, frig) l-am reparat cat de cat cu un betigas de urechi si vopseaua s-a scurs un pic, mama masii, asa ramane momentan. Ah si curgea si un pic de apa pe la furtunul superior de radiator care pare si cam umflat, o sa vad ce mai gasesc prin garaj cand schimb radiatorul. Momentan l-am strans mai bine. Ah da, mi-am luat radiator nou de la nissens La bmw-uri au fost ce trebuie, sper sa nu ma dezamageasca fiindca nu mai arata ca alea si nici ca originalul. Provocarea a fost ca a trebuit sa gasesc o varianta cu gaura de termocupla (espero nu are) altfel era simplu.
  26. 2 points
    Ceva de genul, dar si-a facut treaba si am desfacut. Operatia a reusit, iar "pacientul" inca nu a murit. Deci succes, si multumesc tuturor pentru sfaturi! Drept feedback, tin sa mentionez ca am intampinat mari greutati la rotirea pompei in etapa de tensionare, pentru ca am avut doar o cheie reglabila prea mare / butucanoasa / lunga, desi pentru 41mm nu stiu ce altceva s-ar fi gasit (e.g. un cleste papagal, dar ar fi zgariat bine pompa). Am incercat si pe jos si pe sus. Poate daca ar fi fost pe elevator, vedeam altfel situatia. Oricum, recomand achizitionarea cheii speciale (J-42492 / GATV501A; BGS 8972 la ~60 lei), cel putin eu asa as proceda in viitor.
  27. 2 points
    La fostul meu Espero functiona :). Mai mult, la Espero aveam, la Leganza nu :)). Ma refer constructiv.
  28. 2 points
    Am reusit ieri sa montez cotiera, ocazie cu care am pus si butoanele pt incalzirea scaunelor. Urmeaza cablajul, ca sa le si fac functionale... Cotiera a mai trebuit inaltata putin, chiar mai mergea vreo 5cm, dar nu mai aveam de unde. Voi vedea in viitor, daca mi se pune pata, cum/daca refac adaptarea, momentan merge.
  29. 2 points
    In sfarsit, eu nu stiu cum ai mers cu alea pana acum. Pune si tu niste becuri cum trebuie in lupele alea, gen philips de-alea 150% e diferenta mare.
  30. 2 points
    Azi s-au montat bieletele de directie si prinse in caseta. Totodata m-am injurat singur ca nu am facut asta inainte sa pun chiulasa pe motor fiindca prinderea in caseta este foarte greu accesibila cu galeria de admisie montata. Am schimbat capul de bara dreapta fiindca parea cam slab si oricum aveam nou. Daca tot eram aici am testat si reglajul geometriei daca se invarte in bieleta fiindca au prostul obicei sa se blocheze daca e neumblat de mult timp si mor aia de la geometrie cand vine vorba de reglat la daewoo-uri Am conectat si canistra de vapori la admisie si la linia de vacuum folosind un teu de plastic si niste furtune siliconice luate din vitan odata cu alea de audio. Poze nu avem acum, raman pe data viitoare fiindca mi se descarcase telefonul Maine aerisim franele si incercam sa o punem pe roti sa o miscam putin. Pentru asta teoretic ar trebui montata masca, bara, carenajele inaintea rotilor si la interior ceasurile si volanul, vedem cat pot sa fac.
  31. 2 points
    Vad ca nu avem topic dedicat masinilor electrice, asa ca pun aici niste impresii de la drivetestul cu MX-30. Am facut un test cam 25km, dintre care 10 pe autostrada si 15 pe drumuri normale (si prepunderent in oras, inclusiv cu trafic ciufulit). Mie mi-a placut masina in general. Nu-i perfecta, insa mi se pare ca are mai multe puncte forte decat slabe. Daca o compar cu Zoe, care costa la fel, pare din cu totul alt film. Nu stiu la consum cum e in comparatie cu Zoe (si nici nu sunt sigur ca imi pasa) insa la confort e mult peste. Daca o compar cu CX-30, sa zicem ca ar avea cateva puncte forte: + E ceva mai inalta in interior. + Motorul fiind foarte silentios, o poti calca ca inecatul, situatie in care trage decent, insa fara sa smunceasca kick-downul sau sa te deranjeze auditiv. + Au scapat de piano black, in interior unde e plastic e unul mat, si au bagat si ceva pluta (e editie "aniversara", Mazda implineste un secol si candva faceau afaceri cu pluta ). + Ambele combinatii de culori de la bord + scaune mi se par mai faine decat la CX30 care sunt ultra conservatoare. Si cateva puncte slabe - Usile din spate nu-s la fel de practice. - Geamurile spate sunt mai naspa decat la CX30, comparabil de naspa cu 3 hatchback - tavanul vine doar negru (chiar nu stiu ce fumeaza marketingii de la mazda de le place tavanul asta, si la Mazda3 hatch e tot singura optiune). - nu ma omor dupa textilul gri de pe portiere - materialele mi se par o idee sub CX30. Insa sunt eco si reciclate! In plus au renuntat complet la butoanele fizice (cam ca la VAG). Mie asta mi se pare un minus, altora poate li se pare plus, nu stiu. De tras mi se pare ca trage bine, e agila, da impresia unei masini mult mai usoare decat este in realitate. Mi-au placut si cele 3 moduri de condus (doua ar fi ajuns dupa mine, primul si ultimul :D). Insonorizarea e buna, as zice ca zgomotul de drum e comparabil cu CX30, iar la aerodinamica parca mi s-a parut o idee mai bun la CX30 insa e posibil sa fie iluzie. Are un zgomot artificial pentru motor insa e OK, nu e deloc intruziv, practic e doar asa o indicatie auditiva despre cat tragi de ea. In materie de consum, cam suge pe autostrada (si la propriu si la figurat ) Am luat-o cu o medie de 16.2kwh/100km, care s-a mentinut, e probabil consumul mediu de cand e masina (1300km). Eu pana am ajuns pe autostrada (cam 2km) am avut 16, pe autostrada (10km) am sarit la 22, apoi inca vre 13km de mers usor prin suburbii si oras am ajuns in final la 14.2kwh/100km. La mersul urban poti practic sa franezi aproape exclusiv cu regenerare, daca anticipezi putin (nu se opreste de tot, franeaza doar pana la viteza de crawling) Cu alte cuvinte daca mergi in oras cu ea, poti probabil sa faci vreo 300km. Daca mergi pe autostrada cu 130 si nu vrei emotii si senzatii tari, dupa 100km incepi sa te uiti dupa prize si s-o lasi mai moale... insa nu cred ca se adreseaza celor care vor autostrada. Bateria e mica, stiu ca autonomia pare insuficienta, insa cred ca isi atinge scopul. E relativ usoara, asta o face economica (Tesla3 desi are o aerodinamica mult mai buna consuma cam la fel), avand o baterie mica ramane accesibila la pret, si oricum deocamdata nicio masina electrica cu baterii nu e facuta pentru drum lung in ciuda marketingului agresiv. Tipul de la Mazda a spus si o chestie interesanta. Zicea ca tot din motive de ecologie, bateria e facuta sa fie reparabila. Daca crapa sa isi pierde din capacitate spune ca "celulele" duse pot fi identificate si inlocuite individual, cu alte cuvinte nu esti nevoit sa arunci (ca de reciclat putini stiu sa o faca deocadata) o baterie care inca e 80% buna. Insa nu mi-e clar daca se refera la celule individuale, sau la ansabluri de celule, ca daca ar fi vorba de celule individuale ar fi munca de chinez batran sa le identifici pe alea duse... Oricum Mazda imi raman simpatici, nu par sa ia ecologia doar ca pe o chestie de forma, de obtinut pomeni fiscale si marketing mincinos ci chiar mi se par realisti in abordare. Ca "a doua masina", aia de folosit in oras si imprejurimi, dus kinderul la scoala, mers la cooperativa (unde eventual se poate baga in priza 8 ore cat dam patriei productie), umplut sifoanele etc e absolut OK. Sa aiba acolo un loc garaj langa un S-Klasse pentru drum lung Pentru un om care nu are deja un S-Klasse, ci stiu eu, o Skoda, s-ar putea ca Dacia Spring ca a doua masina sa fie o optiune cel putin la fle de interesanta...
  32. 2 points
    Dupa 10 ani de utilizare, si de clipe fericite impreuna a trebuit sa renunt la finala sport, avand in vedere ca sotia merge mai mult cu ea, as vrea sa nu ramana fara talon mai ales ca in ultima vreme sau axat foarte mult pe masinile cu modificari. sunt uimit cat de bine a rezistat toba are rugina strict doar de suprafata si aia doar in cateva locuri toba veche a stat la racoare 10 ani, inchisa intr o punga, asa ca pana acum are doar 4 ani de utilizare deci mai tine lejer dar tot nu ma astampar, voi cauta un tips mai mare putin, sa acopar tot locul ala din bara, ma enerveaza maxim, parca ar fi un pai nu o finala
  33. 2 points
    Si-i aia bre, undita ?
  34. 2 points
    La cielo delco-ul are si rolul de senzor pozitie motor. Face asta cu o piesa polara (4 poli sub rotorul distribuitor scanteie) care are sub ea o bobina. Daca s-au schimbat fisele, bujiile (cu cele recomandate), rotorul si capacul de delco si face la fel, bobina asta e vinovata, trebuie schimbata. Este in manual un capitol pe la aprindere care zice si ce rezistenta trebuie sa aiba masurata dar nu imi mai amintesc cat exact (cativa kohmi parca, intre 2 si 4), oricum, cauta la radacini gara de nord daca mai au si schimb-o fiindca oricum e coapta de la vreme si temperaturi extreme. Atentie mare la schimbare, piesa polara nu se extrage de pe ax fiindca vei pierde pozitia si nu o mai nimeresti. Se desface piesa din spate, cea care intra in axa cu came (are un stift acolo acoperit cu un arculet) dupa ce in prealabil se marcheaza pozitia ei fata de ax si se extrage axul cu tot cu piesa polara. Inca o atentie, piesa aia are un arc sub ea si va sari impreuna cu tot ce mai e pe-acolo la scoaterea stiftului (prin bataie) daca nu o tii. PS, ca era sa uit. MAP e senzor depresiune galerie admisie, in functie de asta si pozitia clapetei (stiut prin senzorul TPS) calculatorul stie cat si cum sa comande injectia. Majoritatea masinilor folosesc debitmetru in locul MAP-ului. IAC, servomecanism de control al aerului pentru relanti, un fel de jiclor variabil
  35. 2 points
    Bun.... cum era aia cu nebunia nu are limite? Cu achizitia asta mi-am dovedit ca am o problema ( bine oarecum stiam asta :)) ) Am găsit din pura intamplare un interior de piele complet, era la niste baietii din Colentina care dezmembreaza numai Daewoo, au obiceiul sa nu te lase sa te uiti prin hala, cu greu am reusit sa il conving sa ma lase sa ma uit, zicandu-i ca sa ma caute in buzunare cand plec. Inainte sa ies pe usa imi apare pe retina un interior din piele pus deasupra intrari in garaj, infoliat frumos, il intreb daca e de Leganza, raspunsul m-a dat gata, "nu patron, e de Nubira 2". Bineinteles ca a trebuit sa il am. Pretul de achiziție e unul care nu se justifica, dar nu puteam sa il ratez. O sa revin cu niste poze mai clare.
  36. 2 points
  37. 2 points
    Compartimentul motor e cam gata in mare, s-a potrivit/aliniat tot, vedem daca si porneste. Nu mai detaliez, cred ca am rezolvat majoritatea problemelor, o conducta de la servo care nu era chiar ce trebuie si acum am gasit o solutie mai buna, am mai aranjat un pic electrica aia fiindca am descoperit ca senzorul de temperatura aer admisie era cam in scurtcircuit...etc...etc... Per total electrica de la sfi e coapta rau de la multi ani de temperaturi ridicate. Trecem la interior.
  38. 2 points
    Multam de urari Benzina + ...GPL
  39. 2 points
    Ieri am montat, intr-un final, si scaunele Recare de Bertone. Ca aspect, arata nasol (crem si murdare), dar vin huse peste ele asa ca nu prea conteaza. Le-am inlocuit pt confort si reglaje. Evident ca nu se potriveau fix pe fix, au fost probleme si cu o piulita din caroserie (s-a sudat alta), pana la urma le-am potrivit. Si daca tot am avut putin timp, am schimbat si pozitiile mov cu unele albe, ca sa nu mai fie panica de ramas fara talon.
  40. 1 point
    De ce sa fie simplu, cand poate sa fie complicat nu? Inteleg principiul, au facut circuitul "scurt" aproape inexistent sa se incalzeasca motorul mult mai repede ca noxe, ca baga mai repede caldura, dar...macar functioneaza? Chiar simti ca se incalzeste mai repede? Si daca da, de 10 ori mai repede cam cat costa pompa aia fata de una standard? Nu sunt eu inginerul lu peste de MIT dar instinctul meu de inginer de balta imi zice ca e mai mare taraua decat ocaua Na ca o iau si eu pe urma lu @Viktor
  41. 1 point
    Pentru ca automata nu ofera aceeasi sportivitate si asta va fi all about racing Plus ca nu se pupa cu electrica noului motor. Automata s-a mutat pe visinica complet stock oricum.
  42. 1 point
    Nu stiu exact, nu am mai tinut cont... estimez pe la 4000 euro, cu tot cu anvelope, diverse piese, tinichigerie etc. O parte sunt consumabile, altele sunt mofturi de-ale mele...
  43. 1 point
    Am pus rotile de iarna la gri, defapt ce a mai ramas din ele ca au 5-6 sezoane si sunt praf, saptamana viitoare daca apuc o sa cumpar noi. Cauciucurile au fost nokian wrd-4, o sa merg pe acelasi lucru sau tot nokian oricum, modelul nou daca exista. S-a inlocuit si grila stanga din capota sparta de ceva timp. In rest, masina a facut 360 de mii si urmeaza uleiul de schimbat (e deja cumparat). In rest, nimic special, are un scartait de rola la rece, cred ca e alternatorul fiindca rolele au fost schimbate toate (sau o rola proasta e noua). O sa duc celalalt alternator la reconditionat (am 2) si cu prima ocazie il schimb. Cel rosu aduna praf in garaj momentan, gata cu circuitul pe anul asta
  44. 1 point
    S-a demontat ce ma interesa de la audio din cea bej, mai lipsesc din poza playerul (am 2, inca nu stiu pe care sa il pun) si cablul gros de alimentare.
  45. 1 point
    Un Sprinter neatent mi-a atins-o in parcare cand iesea de langa mine. Culmea, doar cu balamaua care iesea in exteriorul caroseriei lui. Dar suficient. Fiind asigurat la City, am avut niste emotii, am fost azi la constatare la DAB Autoserv, a dat la inlocuit portiera si manerul portierei, revopsit restul dar e posibil sa schimbe si aripa stanga spate. Si uite asa, masina mea fara lovituri, tocmai a primit una. Sa-mi bag ceva in el de condus preventiv ca daca e sa ti-o iei, nici nu trebuie sa fii la volan...
  46. 1 point
    Ieri am bricolat. Nu a iesit extraordinar, dar pt 60 lei, eu ma declar multumit. Ramane de vazut cat de bine pica pe masina, daca nevoie de modificari sau nu.
  47. 1 point
    La suspensie dura voi trece cind voi decide s-o punem de-o liniuta pe pista sa-ti fac "bamva'u" sa transpire in urma lu' woo !
  48. 1 point
    Astazi, probabil pe la 88.820km montat cele 2 cauciucuri noi, all season, pe fata, acum toate sunt acelasi tip, evit sa mentionez ce marca sunt ca sa nu ma trezesc din nou cu postarea stearsa. Cele montate pe spate, oct2019, la 81.700km. PS cartea tehnica spune clar, nu impingeti masina pt a o porni, folositi doar cabluri. In acelasi timp daca o faci totusi prin impingere, ceea ce presupune ca risti sa oferi distributiei un soc mecanic care poate duce la sarirea unui dinte si masina acolo intepeneste, nu o bagi inviteza a 2-a cum stie toata lumea ci in a 3-a!
  49. 1 point
  50. 1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
 

×
×
  • Create New...