Jump to content
 

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Yesterday
  2. Last week
  3. ... chiar si fata de cit costa acum la pravalia respectiva LE - cele mai ieftine compresoare le-am vazut la astia de la Lott Autoteile ... pretu' pornind de la 125,39 € pt. Lott Hausmarke (astea nu-mi dau seama daca sint noi sau refurbished ... cum sint cele de la Estock ... si care nu sint deloc ieftine - ELSTOCK 51-0689 vs DELPHI TSP0155855)
  4. Daca te referi ca se vad umflaturi sub vopseaua noua, pe cantul usii: rugina a mancat putin din tabla. A fost curatata si tratata cu convertor de rugina. Nu a iesit finisat frumos, pentru ca nu am mai dat cu chit, ci am grunduit/vopsit/lacuit, direct peste ce era. Nu se vede acolo, sau mai bine zis, "la tara merge". Cu A/C-ul (si nu numai) e bataie de cap cand e vorba de vechituri. Daca am lucra cu, si pe piese noi (ma refer la masina), ar fi o placere. Eu am ales sa iau compresor nou, tot de la acelasi producator cum era in instalatia veche. Avand in vedere am dat pe el 950 de lei, fata de 2300 lei, cat era pe site Radacini, eu zic ca-i OK.
  5. Meserie de lucrare treaba cu AC-ul, ce pot sa spun. Ceva de genul ma paste si pe mine in viitorul nu foarte indepartat. Numai daca as gasi un compresor cum trebuie si nu chinezarii refurbished...... In rest, pe la buza portierei e rugina sau mi se pare mie ?
  6. Exact, cele de jos. Nu au filet. Doar la cea de sus. Dar e OK, m-am descurcat. Am mers si cu 130 km/h si n-a sarit cureaua.
  7. In poza pare sa aiba filet ... cel putin la "urechea" de sus ... sau nu vad eu bine ? LE - sau tu te refereai strict la "urechile" de jos ?
  8. @Mark-Damas 97' 98' Salut, Am muncit, dar nu sunt, in totalitate, multumit. Rugina nu a iesit din nou, s-a tinut bine lucrarea mea la arcada din spate-dreapta, facuta de mantuiala. Problema a fost ca pietrele au ciobit vopseaua pe canturile aripilor, pana la tabla si a inceput sa sape rugina pe sub ea. Despre rezultat ce sa zic: ...de KK-o. Dar nu prea bate la ochi. Mai am sa dau un smirghel cantul noii vopsele, urmat de un polish. Am ales sa vopsesc din scurt, adica mascat, sa nu ma intind peste vopseaua originala. E gresit sau nu, asa am vrut. Nu ma mai intereseaza; sper sa tina si sa n-o mai manance rugina, cel putin o perioada. Nuanta noii vopsele e foarte asemanatoare, dar se vede ca e mai inalta. Nu mai spun ca mi se asezau tantari si fluturi peste noul strat de vopsea si lac. Ce sa mai, a fost show maxim. N-ati fi vrut sa ma auziti in ce hal am injurat... Despre tamburi mi-a atras atentia si un vecin. Dar arata mai urat in poze fata de realitate. Nu exclud sa-i vopsesc; dar nu ma complic cu sablatul. Etrierii arata bine, am vopsea pentru temperaturi ridicate, dar nu am de gand. Ma degraba o curatare sumara si inlocuit placutele (le am - Textar). Le schimb la primavara. A/C-ul: Am inlocuit vaporizatorul, condensorul, uscatorul si compresorul. Acelasi model, cel din urma, Delphi, era si pe masina. Au ramas, ca deseuri - sper functionanale, o bucata de conducta si doua furtunuri. In rest, toata instalatia e noua. Nu am apucat sa ajung la mecanic, sa vad daca o sa am AC, sau nu, ca e tare ocupat "meseriasul". De o saptamana ma tin de el. Imi vine sa imi infiintez un service, ca sa scap de toate panaramele care cred ca stiu sa repare masini. Mi-am comandat o valva PCV noua, pentru ca am fost la munte si a mers nasol masina, cu dat in nas si intreruperi la decelerare. 39 lei, atat a ajuns una! Plus comanda de piulite de roata clasica si o cheie de 19 - am realizat ca, daca fac pana, raman in drum, pentru ca nu am cheie sa scot roata cu pana si nici piulite pentru roata de rezerva. Si alte prostii, gen furtunuri, valva purjare etc-uri. Unele la supra-pret, altele mocka. Am mai curatat clapeta de acceleratie, IAC-ul si PCV-ul actual. Parca merge mai OK-iut. Sa nu strambati din nas, va rog, cu vopsitul. Daca voiam treaba profesionala, ma duceam la meseriasi si, eventual, vopseam toata masina. Nu sunt multumit, dar parca mai bine mi-e cand ma gandesc ... ca nu mai avanseaza rugina. Am muncit destul, dar nu am vrut sa fiu atent la detalii. Ma pricep, dar nu am vrut. Are 16 ani masina si inca arata OK. Dar de masina de epoca, nu poate fi vorba.
  9. Salutare tuturor! Ma lupt de ceva vreme sa gasesc de nou (nu din dezmembrari) furtunul superior de la radiator pt. Nubira1 cu AC. Codurile sunt: 96181385 / 96256995. Dimensiunile ar fi: Țeava capac termostat: 35 mm Țeava intrare bazin radiator: 34 mm Lungimea furtunului: ~230 mm. Banuiesc ca diametrele furtunului ar trebui sa fie o idee mai mici, ca sa etanșeze? Echivalente dupa coduri ar fi: Gates 3279 - Nu e bun, detalii aici Topran 102 566 - Nu e bun - l-am luat si are diametrul interior de 30 mm Parts Mall PXNLC-027 - Cica ar fi bun (detalii aici), doar ca nu-l gasesc in Ro niciunde. Idei? Originalul arata asa:
  10. Din seria paranormal, duminica am zgaltait-o nitel pe un forestier, si-a revenit sonda de marsarier :)) Azi am dus-o la mecanic, pt schimb burduf planetara dreapta si uleiuri... grup fata, central si spate, cutie de viteze. Si discuri+placute fata, am ales Textar si sper sa scap de ovalizare si scartaieli groaznice. Uleiurile din poza sunt pt fata-spate, Eneos fiind hypoid indicat pt lsd. La restul s-a comandat 75w90, ceva ulei belgian cica. Edit: a schimbat deja franele pe fata, burduful si uleiul fata-spate. Bieletele spate sunt moarte, praf... am o pereche noua de 3-4 ani si mereu uit de ele.
  11. Bun, multam de info, adaug la check list. Cum ai zis si tu, nu cred in probleme de compresie pentru ca are momente in care merge bine. Parca nu m-as speria de aliniere random a gapului segmentilor urmata de revenire la normal ... Vacuum, pe de alta parte tot ce se poate
  12. LTG este inlocuitorul LHU primele modele de 2.0 turbo, este doar o serie, total modificata fata de cele vechii, personal as incepe cu 2 lucruri, un test de compresie, si un test de vacuum, din pacate LTG este stiut ca are mici probleme pe pistoane, nu cred ca este cazut tau, dar merita incercat, doar sa stai linistit, dupa un test vacuum, pentru ca si o pierdere de vacuum iti da P0304, fara sa o raporteze ca pe un amestesc sarac.
  13. Am reusit sa ma bag putin sub capota Nalucii. Nimic de bine . Firele sunt OK, nu exista lipsa de continuitate intre mufele bobinei #4 si ECU. Merge "in 3", se aprind 2 martori si, cu Torque, rezulta acum P0304 (Missfire). Am scapat de P0354, dar cumva nu ma incanta, sunt al dracului de corelate. Am facut cateva experimente, ca mai mult nu pot face. Subit OP-COM-ul a inceput sa faca ca toti dracii, nu il mai pot folosi. Ce am observat. Bujia #4 este umeda DE ULEI ! Nu miroase absolut deloc a benzina. Am facut schimb (bobina + bujie cu #3). Pe 3 bujia e alba, dupa mutarea pe #4 imediat a devenit neagra si plina de ulei ... Masa mare, daca mirosea a benzina nu ma dadea pe spate, asa sunt usor confuz. Din toate simptomele, pare-se ca ar fi o problema cu injectorul, nu pare sa bage benzina ... Totusi, la turatii mari, adica peste 3500RPM, senzatia este ca se imbunatateste putin situatia. Pe Torque imi sare presiunea in rampa la peste 1000 PSI (la turatii mari), deci ar merge (in capul meu) varianta ca injectorul e (macar usor) infundat. Tot la turatii mari, martorii din borda sunt mai indulgenti. Check-ul clipoceste, ceea ce indica probleme la sistemul de gestiune a noxelor ... Ieri am fost la un service autorizat, fosta reprezentanta Opel din Sibiu ... Cu toata bunavointa, m-au trimis la Brasov . Zilele astea am fost nevoit sa dau la sapa si sa "descos" Internetul de infromatii. Cred ca am mai zis-o, istoria se repeta ... Asa cum motorul Leganzei a fost foarte rar, la fel este si motorul Nalucii in Europa. Mai precis, pe Insignia "normala" a fost pus un motor de 2 litri, turbo si 220HP, un motor de origine Opel, o evolutie de genul celei pe care o specula @Dj_Darkpe la inceputul topicului asta. La vremea aia eram complet pe langa, insa acum am "descoperit" ca Naluca are sub capota un motor de origine americana, tot de 2litri, varianta LTG (ce masa o insemna si asta ...). Cumva asa se explica si ce v-am povestit despre gaurile volantului, pasului (nu tocmai metric) al suruburilor ... In fine, ideea generala e ca situatia e nasoala, greu de gasit un nene meserias care sa ii dea de cap problemei. Si nici nu sunt adeptul schimbarii, succesive, a: cablaj motor, injectoare, ECU, motor, masina, nevasta etc. Ma rog, nevasta nu are nicio vina, dar e si ultima chestie pe care o mai poti schimba ca sa iti repari masina . O sa incerc sa ajung in Bucuresti asa ... sau pe platforma :(. Poate dau peste un priceput aici.
  14. Earlier
  15. Poate fi si aia intr-adevar, dar din experienta, cand e puntea ori "miauna" si se incinge desi nu incarca mare lucru sau nu incarca punct, cand e cu ïmpulsuri neregulate sunt carbunii sau releul de incarcare Revenind, am schimbat termostatele fiindca vineri la 7 grade afara am observat ca scadea apa la mers constant. Cel principal suspectez ca era ok, cel de la racitorul de gaze era "sarma" suflai prin el fara probleme. Si niste poze cu mizeria, motorul e mult mai curat in interior decat in exterior Si un filmulet cu tractorul in functiune, testam daca pierde apa pe undeva Dupa, fiindca mai aveam timp am redesfacut farurile si etansat geamurile cu silicon sanitar sa nu am surprize la iarna. Si am uitat sa repar iar cablajul dintre portbagaj si caroserie @Salex . De data asta nu mai merge un bec de marsarier, bine ca sunt 2.
  16. "felinarul" de la un Pickelhaube, casca nemtilor la inceputul razboiului... din 1916 au scos castile din fier, solide, dar la trupele din Ro au ajuns relativ tarziu. Cele 2 fiare din palma sunt butt plate si dop teava pt Mauser Gewehr 98, arma nemtilor. Tuburile din fier sunt de la cuiele de cort romanesti, e si un varf pe acolo.
  17. Ce-i titirezu' ala cu talpa ?
  18. le am luat de la Skoda direct, daca cele originale au tinut atat, am zis ca e pacat sa iau ceva aftermarket, au fost 118ron bucata.
  19. Salex

    Cele 2 Bmw-Uri

    Offtopic ... Puntea de diode
  20. Stai linistit ca nu numai hatch-urile au problema aia, eu la e46 nu cred ca mai am fir intreg in filonul ala de la portbagaj, toate au fost refacute.
  21. La mine banuiesc carbunii, releul de incarcare sau vre-un contact imperfect la tensiunea de referinta la alternator. Mai pot fi si mase care nu mai fac contact pe undeva, e de investigat amanuntit. Deja am testat masele groase dintre caroserie/motor/baterie si sunt in regula, daca e vreuna din cele mici nici nu o mai fac, asa ramane. O sa duc alternatorul la reconditionat ca sa elimin primele 2 si sper sa se rezolve, altfel e de investigat amanuntit, este posibil sa nici nu aiba legatura cu alternatorul si sa fie defapt vre-un consumator (gen incalzirea auxiliara electrica) care nu mai functionraza cum trebuie si "suge" curent aleator, nu continuu cum ar fi normal. La tine la matiz fiind o masina relativ simpla, sunt aproape sigur ca e alternatorul.
  22. Din ce cauza crezi, Dj-ule, ca palpaie becurile? La mine, la relanti, dar nu mereu, indiferent ca sunt consumatori multi/putini, palpaie inclusiv LED-ul din plafoniera. Testele ies bine, alternatorul incarca normal. Posibil sa se fi facut vreun scurt candva? Sau de la vreun jump-start? E enervant si-mi aduce aminte de "dacii". Plus ca-mi tremura nitel (nu pe toata plaja) acul de la kilometraj. De noua face asa, da-o-n colo...
  23. Wow ... aproape s-a dus anul si nu am postat nimic ... Fata de alti colegi care au reusit sa se mai delecteze cu d'ale mecanicii, m-am cam lasat pe tanjeala. Dar ma bucur cand le citesc topicurile Am redenumit topicul asta, asa reflecta mai bine postarile. BEE a trecut prin mai multe faze, il mai alintam cu Biulizta sau Piulitza. Genial agregatul, o sa ocupe cea mai mare parte a postului asta intrucat Naluca a cam stat pe bara anul asta. De ce ... Odata cu incheierea starii de alerta am inceput sa facem naveta saptamanal Bucuresti - Sibiu. Asta a insemnat cam 1000km pe saptamana pana la finalul lui Iulie. Coroborand cu explozia preturilor la benzina (si nu numai, evident), BEE a venit ca alegere normala pentru naveta. Mai ales in conditiile ca eram doar 2 pasageri + 2 laptopuri ... Daca am in vedere ca BEE a fost cumparat online si livrat in Ro pe platforma si ca nici macar nu am stiut cat de bine accesorizat este l-am declarat BEST BUY ever. Pana in momentul asta "a strans" aproape 30.000km si nu a dezamagit la absolut niciun capitol. Pretentiile lui Buflache (sa aiba oglinzi electrice si un motor care sa nu moara la ralanti cand pornesti ACul ) au fost depasite cu mult. Se aseaza excelent la drum, dinamica este comparabila cu a Leganzei, nu am identificat niciuo buba ascunsa ... practic m-am ocupat doar de mententanta periodica ... cu mici exceptii. Prima a venit in primavara, din partea franelor. Placutele erau undeva cam la 60-70% din viata asa ca am zis ca ar fi util un reset, sa stim cum stam. Cu ocazia asta + initiativa dedicata Nalucii, BEE s-a ales cu un set complet de EBC Greenstuff si discuri fata noi. Solutia veche era full TRW, franele au fost ff bune, cu usoara scadere de performanta la incarcare mare (si da, o da ... a carat BEE la ciment de s-a plictisit ...) si uzura intensiva repetata. Ma rog, fading, bla bla, stiti despre ce e vorba. Cum sezonul dedicat constructiilor, betoanelor sau gradinaritului nu era inca inceput, i-am dedicat lui BEE putin timp pentru "estetizarea" sistemului de franare. Am cumparat pistol de sablat, vopsea termo-rezistenta, rabdare, bere ... A iesit ceva de genul: Petele de rugina de pe discurile spate sunt doar "de impresie" au aparut dupa degresare, spalare etc. Ca element "amuzant", uscarea s-a facut la cuptor :)) Desi Buflache a fost impotriva si nici eu nu ma dau in vant dupa colante, stelute etc. am decis totusi sa il branduiesc pe BEE, in speranta ca soferii din spate tin cont de emblema si nu practica stilul "supozitor". Luni dimineata am constatat ca e degeaba, un coleg de trafic cu un Logan a iesit efectiv de pe carosabil, la o franare destul lejera, doar ca sa nu ne inspecteze portbagajul. Poate ca omul a citit, dar nu stia despre ce e vorba. Nu a fost singurul. Cu ocazia lipirii sticker-ului, mi-am satisfacut o curiozitate. Inca de la inceput nu am inteles motorizarea lui BEE. Motor de 1 litru cu 115CP si (parca) 170 Nm pe o masina de doamna (sa fie clar ... are parasolar cu lampa la sofer !) nu prea cadreaza. Am bagat de seama ca inscriptia "Turbo" e scrisa cu negru, ceea ce nu am vazut la alte Corsa. Oarecum am dezlegat misterul, dupa ce m-am pus iar pe cautat pe Mobile.de. Se pare ca motorul asta e preluat de la divizia OPC. Oricum ar fi, merge bine. Zi-mi si mie, care ai da jucaria asta pe o masina electrica ... Fara efort, autonomie reala de 1200km ... no comment. Din categoria probleme, as incepe cu unele independente de masina. Am prins faimoasa grindina din Sectorul 6 ... Luata in plin, in curtea Politehnicii, unde chiar a fost nasol de nasol. Am gasit rapid niste copaci care pareau mai rezistenti, am scapat fara urmari vizibile. Dupa ce am zis ca va fi dauna totala, in zilele urmatoare cu greu am reusit sa gasesc 2 infundaturi aproape invizibile. M-a mirat tabla, nu imi da absolut nicio senzatie de "solid". Urmatoarea problema a venit din partea consumului. Brusc a crescut la 5/100, aparent fara absolut niciun motiv . Totusi, la una din reprizele de urcare pe Dealul Negru am simtit o foarte mica ezitare la o accelerare. Imediat am constatat ca bujiile erau "depasite" de evenimente. Cel mai probabil au fost bujiile din fabrica, mult laudatele "Iridium" care ar trebui sa tina 100.000km. Cum BEE trecuse de 80.000 am zis sa ii fac un cadou, asa ca i-am luat un set nou. Curios, nu sunt foarte multe variante ... si toate sunt foarte scumpe. Pe bucata, cred ca a fost 125 lei, mult mai scumpe decat cele ale Nalucii, tot "Iridium". Am zis "treaca-mearga", BEE are nevoie doar de 3 Pe partea de probleme "reale", am avut ceva de furca cu electrica. In primul rand, sonda Lambda a fost rontaita de soareci sau alte rozatoare. Masa mare ... am cel putin 4 matze in curte ... Doua fire ramasesera fara izolatie, a fost o intamplare ca am descoperit. Asta era chiar Duminca trecuta. Partea buna a fost ca Marti am fost la ITP, luat fara nicio problema, inclusiv pe partea de noxe, semn ca izolatia pe care am improvizat-o a mers bine. Ca fapt amuzant, prezenta lui BEE la ITP mi-a amintit de episodul in care a sarit Leganza de pe standul de frane, la actionarea franei de mana. Acelasi lucru l-a facut si BEE, am uitat sa mentionez ca dupa montarea EBCurilor i-am facut si reglajul franei de mana. Daca masacrarea firelor sondei inca nu ar putea fi considerata o problema a masinii, avem totusi si asa ceva. Ca la mai toate hatch-urile/break-urile, exista un Calcai al lui Ahile la cablul hayonului. Dupa ce am facut niste cumparaturi grele, am avut surpriza ca portbagajul, actionat exclusiv electric, sa nu mai vrea sa se deschida. Am mai observat ca nici stergatorul nu merge, becul central de frana nu dadea semne de viata, nici becul de mers cu spatele si cel de ceata. S-a lasat cu ruperea unui decor de plastic, am reusit sa accesez broasca si sa deschid portbagajul. Dupa care, pas cu pas, am ajuns aici: Un fir de masa complet sectionat (firul albastru l-am pus doar ca sa iau masa de pe caroserie, sa pot verifica ipoteza), un fir de "plus" cu izolatia sever avariata si inca un fir, mai putin semnificativ, de asemenea ciupit. Lipit, izolat ... rezolvat pe moment. Am constatat ca plasticul izolator este casant la toate firele, suspectez ca se incalzeste ca naiba cand masina sta la soare. In fine, pentru a nu sta cu emotii, am comandat cablaj nou. Din fericire este reper independent, piesa de schimb, problema e ca nu l-am gasit in Ro si va dura putin pana vine. Nu e bai, important este ca stiu de el. Despre Naluca nu ar fi multe de spus. Cam 2 luni de zile nu am miscat-o absolut deloc. Ba chiar am pus peste ea izolatie din aia care se pune sub parchet si plasa verde pentru a nu avea probleme cu grindina. Ideea a fost buna, au fost doua episoade care nu au afectat-o absolut deloc. Daaaarrrr ... Se pare ca imobilizarea pe termen lung si "imbracarea" au dus la o atractie diabolica ... tot pentru rozatoare. In momentul asta am o problema pe care inca nu am rezolvat-o, nu am avut timp de ea. Cred ca un drac cu dinti a rontait un cabul pentru ca bobina cilindrului 4 nu merge cum trebuie. Imi arunca P0354 si nu trage cum trebuie. Sunt sigur ca si ECU are ceva de-a face cu asta, cred ca o baga intr-un regim de avarie. Sunt sigur ca este o problema de cablaj (sau de ECU ?) pentru ca orice tentativa (lejera) de remediere nu a dus nicaieri. Schimbat bujii intre ele, schimbat bobine intre ele ... Degeaba, doar pe 4 am problema. Din pacate, parca se repeta "tineretea"... Ai cu ce, nu ai cu cine. Ai cu ce, ai cu cine, nu ai unde ... ETC. Acum am ceva timp, dar ploua intruna. Eh, se va potoli, am rabdare. Momentan am facut rost de diagrame, am scos ECU-ul, am inspectat conectorii si i-am dat cu spray de contact ... deci au fost eliminate cauzele "simple". Daca am inceput cu franele lui BEE, finalizez cu ... upgrade-ul pentru Naluca. De fapt, cronologic, cu asta am inceput ... Candva, poate imi fac timp sa le si montez ... Camera de mers cu spatele are 2 ani de cand sta in cutie
  24. Am schimbat la gri alternatorul (cu cel vechi, original al masinii care fusese schimbat acum 2 ani cred cu un SH) fiindca imi cam fluctuau luminile usor in masina. Asta e mai bun dar nu perfect, cred ca ambele sufera de aceeasi boala, s-au cam dus carbunii, drept urmare cu prima ocazie o sa duc unul din ele la reconditionat. Am mai schimbat si releul bujiilor incandescente si eroarea a disparut, defapt nu mai am nici o eroare pe motor, all clean. Mai spre iarna este posibil sa schimb si termostatele (le am deja cumparate), in rest, pare pregatita de iarna
  25. ches

    Spark-Ul Albastrui

    Pe 11 septembrie i-am facut si revizia Sparkului. La 1 an si 1 luna si 7340 km de la fosta revizie. Masina are acum 70400 km. Ca si la ultimile schimburi am folosit: - Mobil Super 3000 XE 5W30 - filtru ulei Bosch P7130 - filtru aer QWP WAF1700 (neasteptat de buna calitatea lui) - filtru de habitaclu cu carbon activ Autotechnik CUK2442. Din pacate acesta din urma nu s-a potrivit, trebuie sa cumpar altul, acesta sper sa se potriveasca la Captiva, la gabarit seamana. Revizia mi-a luat sub 1 ora, din care mai bine de 30min a fost scurgerea uleiului.
  26. Asa parca era și la mine. Pleca mai bâlbâit. Am pus redresorul și nu a fost nici o schimbare. Cu cât merg mai des cu mașina, parca nu mai face.
  1. Load more activity
 

×
×
  • Create New...