Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Today
  2. Ieri s-a intamplat operatiunea "antirugina"... antifon, ceara, dopuri la sasiu si aparatori din plastic in aripi. Au mai ajuns si 4 scuturi, dar cum am terminat treaba ieri pe la ora 20... nu a mai fost timp de ele.
  3. Last week
  4. Nu m-a taiat pe scafirlie ideia vreo unei cirpeli, situatii gen se rezolva in mod profesionist cu racorduri noi din cauciuc fie drept ori curbate pe unghiul dorit, clame (coliere), tubulatura anti-strangulare in cazul racord plastic - cauciuc ori cauciuc suprapus cu devieri de diametru, racord de legatura drept cu gulere fie metalic (tratat, galvanizat) fie teflon/plastic ( preferabil teflon) etc. Se prea practica si cu bataie lunga (mai duce inca vreo doua'j de ani) cazuri in care piesa in cauza e rara ori nejustificabil de scumpa. Mi-s convis ca in mare parte apeleaza la silicoane si alte cele neavenite situatiei insa ... fiecare pe cit poate. Sigur, plug and play e o ideie mai simplu insa eu unu oricare din cele doua situatii le accept, piesa noua ori remediere ca la carte !
  5. Nu prea cred să existe cârpeală care să reziste la combustibil, nu pentru mult timp cel puțin. Aștept un răspuns de la Promotif, apare ca fiind în stoc prin Cehia.
  6. Ireparabil cotul ala ? De-s asa rare pe piata ...
  7. 96180419. Dacă îl găsești pe undeva, dai de știre. Nici măcar pe Ebay n-am găsit. Bine, de fapt găsisem, doar că nu era livrabil în România și vânzătorul nu răspundea la mesaje.
  8. Cu vreo doua zile inainte sa fac ITP-ul, becul de pe faza scurta din dreapta a decis sa ma anunte ca ar vrea sa iasa la pensie cu un martor de bec ars in bord, chit ca el inca mai mergea, dar nu la capacitate maxima. Tinand cont de aceste considerente, m-am dus frumos sa le schimb pe ambele cu un set nou. Alta viata. La ITP au fost toate bune si frumoase, doar ca tipul de acolo mi-a spus ca ar fi vazut ceva urme de ulei pe scut si ca nu ar strica sa vad despre ce este vorba. Ciudat e ca eu nu vazusem vreo urma pe jos si nici prin compatimentul motor, asa ca m-am repezit pana la service sa o urc pe elevator sa vedem despre ce este vorba. Partea din spate a motorului era bleasca de ulei si cand au scos capacul de la motor, erau si ceva urme pe EGR. Au scos si furtunul de la intercooler sa se uite daca e ulei pe el, pentru a scoate din ecuatie sau nu turbina si era curat. In clipa de fata sunt doua variante. Ori a cedat garnitura de la capacul culbutorilor, ori si-a dat duhul EGR-ul. De asemenea, cand s-a verificat nivelul uleiului, era la minim. Totusi, tind sa cred ca defectiunea asta este destul de recenta, ca altfel ar fi apucat sa "isi marcheze teritoriul" si vedeam. In orice caz, nu m-am mai riscat sa merg cu masina, asa ca am lasat-o la service sa vada exact despre ce este vorba si am luat Nubira la Bucuresti. Chiar daca e un pic neplacut, nu pot sa zic ca e total neasteptat. Dupa 18 ani, este prima ei defectiune un pic mai serioasa.
  9. Tinand cont ca inca am discurile de frana din fabrica pe spate, ma gandeam ca anul asta ar fi cazul sa le schimb, ca le cam ajunge cati ani au, plus numarul de km. Norocul meu a fost ca am gasit pe codul de piesa doua discuri noi originale la Radacini, ca in sectiunea lor pentru franare nu apareau. De asemenea, am pus mana si pe un senzor de soare. Am mai luat inca doua anvelope de iarna, ca sa fie setul complet.
  10. Ultima, un no name, a ținut 10 ani. O ține și asta măcar atât. Producătorii ăia de eșapamente trebuie să mănânce și ei :)). Așadar, am prins câteva zile libere de la muncă și mă tot bătea gândul să dau o raită pe acasă la Onești. Bineînțeles că nu m-am ținut de cuvânt când am zis că nu o să mai fac drumuri lungi așa des cu Cielo și tot pe el l-am luat. De data asta am schimbat totuși ruta: sătul de infectul DN2, am optat pentru să o iau pe Valea Prahovei pe care mă așteptam să o prind liberă, fiind în timpul săptămânii. Și chiar am prins-o. Am încins puțin ambreiajul pe serpentinele de la Timișul de Sus și pe cele din Pasul Oituz. Cam 650 de kilometri, făcuți fără nici cea mai mică problemă. Includem aici și o deplasare de la Onești până la Bacău. Cam nașpa drumul de întoarcere din pricina ploii care m-a însoțit tot drumul de la Onești până în apropiere de București. Peste iarnă a mai apărut o problemă: cotul de alimentare s-a fisurat. Astfel, dacă îi fac plinul și până scade nivelul până la a doua liniuță de pe indicator, picură câte puțină benzină. Belea mare că piesa nu se mai găsește pe nicăieri. O văzusem la Promotif, dar s-a dat fix cu o zi înainte să întreb eu de ea. Așa ,,noroc" să tot am....
  11. Eu unu nu dau vrabia din mina pe cioara de pe gard ! Cu alte cuvinte, daca pina in prezent am folosit G12 rosu fara probleme, n-as schimba pe alta culoare nici in ruptu' capului. Cind nu s-o mai gasi rosu pe piata e altceva da' pina atunci ... dau pagina la lichide curcubeu.
  12. Earlier
  13. Inteles, multumesc pentru clarificare! Incerc sa-l schimb la vanzator atunci.
  14. Raspunsul se refera la cel Opel pe care l-ai mentionat. Este G11 si eu nu l-as folosi. Nu stiu ce puneau pe Nubira 1, dar eu cand am luat Cielo nou in 2006 avea antigel G12 (roz). Cu G12 a mers toata viata lui.
  15. Raspunsul se refera la tipul de antigel din manual, pe care-l punea Daewoo pe vremuri pe Nubira1? Scuze, e vina mea ca am pus mai multe intrebari in mesajul de mai sus. Ca sa fie confuzia si mai mare legata de produsul "Dex-Cool / Concentrate Longlife" de la Opel, avem asa: Cumparat in 2020 (expira in 20-01-2026), are cod 93170402 (cod de bare B24 9002 32/01, cod QR 312144), -38C, culoare rosie Cumparat in 2024 (expira in 19-10-2026), are cod 95599870 (cod de bare B24 9003 07/15, cod QR 312145), -37C, culoare albastra, iar pe un sticker scrie de mână, cu pixul "93170402". Nu are nici o norma trecuta pe recipient. Am gasit pe un site nemtesc aici ca "95599870" ar fi noul cod pentru "93170402", si ca sunt interschimbabile. Pareri? Sa-l folosesc?
  16. Ramane de vazut in timp, abia astept o iesire in offroad 🙂 Parerile pe net sunt bune, se pare ca se comporta f bine pe asfalt si destul de bine pe offroad. Ideea e ca, cu cat sunt mai agresive anvelopele, cu atat sunt mai slabe pe asfalt... si eu merg 90% pe asfalt. Iar BFG nu mi-am permis, costau inca 50% in plus. La echilibrare nu au fost probleme, au luat 15-30gr. Fata de alte anvelope AT (mai ieftine, mai slabute calitativ), care nu prea se echilibreaza bine.
  17. Interesanti colorantii astia, care o fi sectretul mov-ului spre ex ? Tine mai bine la jeg ori mai putin vizibil de e contaminat ori ba ? Libidosenii in toata regula. Acuma, mai tine si de consumatori de le da apa la moara ori ba. Eu unu folosesc doar G12 rosu si lichid de frina alb-galbui, nimic altceva ! O regula de la care nu ma abat !
  18. Valabila banda de rulare la anvelopa, mixta la striuri, nervuri ... reusita combinatie zic eu.
  19. E G11. Culoarea e irelevanta in prezent, exista si verde, si roz, si mov... Ai radiator si chiulasa din aluminiu, G12 este indicat.
  20. Mi-ar putea cineva confirma tipul de antigel pentru Nubira1, cu radiator din aluminiu? In manualul de utilizare scrie: "Sistemul de racire este umplut cu antigel pe baza de etilen glicol". Asta inseamna G11? Desi am tot citit pe internet cum ca G11 nu e potrivit pentru radiatoare din aluminiu. Situatia este in felul urmator: am comandat antigel G12/rosu de pe internet (de la un vanzator renumit si serios), printre altele, dar am primit albastru (Opel "B24 9002 32/01" / "95599870"). Avand in vedere ca urmeaza sa fac un "flush" oricum, e OK sa pun antigelul asta albastru? Culoarea originala a antigelului de pe masina nu o mai stiu, si am trecut de multa vreme pe G12/rosu, tinand cont de radiator.
  21. Azi au venit anvelopele noi, asa ca m-am si grabit sa le montez. Toyo AT3 215/75/15, o idee mai mari, fabricatie final de 2023. Iar in weekend am "marcat-o" si pe asta, 7th Panzer Division.
  22. Da, din pacate nu stim daca bujiile respective au fost problema ori senzorul. De unde si incertitudine. Eu unu le verificam pe loc, astfel inchideam o posibila cauza, imi dadea cu da ori ba astfel stiam una si buna. Am prins-o in ofsaid, am taxat-o (verificat-o, suspiciunea) altfel nu voi sti in veci concret ce-o doare. Sigur, mai e si varianta cu schimbatul pieselor intr-o veselie insa nu ma coafeaza. Atasez mai jos setari multimetru pentru a masura valoare rezistor electrod central si pasul doi, daca nu cumva "da la masa cum se spune", microfisuri in protectia electrodului central. Spre ex. de ne e cunoscuta valoarea de 5 kOhm sa zicem iar la 4 bujii obtinem rezultate diferite insa apropiate de 5 e OK ! Ideal ar fi ca bijia sa fie pusa pe o bucata de lemn ceva in timp ce e verificata, nu pe metal (botu masinii dupa cum se prea practica) pentru a nu da eroare la multimetru. Acuma, daca sr fi sa aleg intre un senzor nou dar slab calitativ si SH insa original, as merge pe varianta a 2-a. Faptul ca e SH asta nu inseamna ca nu isi face treaba ca la carte. Pe masina ce am, nu tot SH-uri ? Sigur ca da, o piesa noua atit a fost noua cit timp a fost in vitrina apoi odata montata ... SH scrie pe ea! Cit timp am luat la cunostinta de faptul ca senzorii aftermarket is problematici ... la revedere (!) imi iau chir 2 SH, da' originali ce-si fac treaba !
  23. @Corneda Din pacate nu mai gasesc originali si de la dezmembrari nu vreau sa incerc. Pe cel de la arbore nu il gasesc deloc GM, iar cel de la ax e destul de scump (300 lei) si vine si greu, pe comanda. La Promotif mi-a spus domnul ca ar fi posibil sa il mai gaseasca la 200 lei, insa nu am mai intrebat. Si concluzia e ca "arunc" o masina din cauza unor doi senzori nenorociti. @Viktor Posibil bujiile cu "C" in plus sa le fi scos degeaba si senzorul de ax sa fi facut figuri. In fine, oricum le schimbam ca nu imi conveneau. Imi amintesc si de colegul care spunea ca ii pornea greu dupa un timp cu ele. Nu stiu ce sa mai zic. E scris mai "devreme" in topic. Pentru ca, de cand am cumparat masina, pornea greu deseori la cald si dadea in nas in treapta III. La care se adauga si ca senzorul de ax are cod de eroare in Pending - cel din fabrica. Deci din motivele astea am umblat acolo si cu gandul ca daca e pe duca, sa nu raman cu masina prin boscheti. Conectorii par OK, dar ar fi indicat sa si masor pentru a fi sigur, gen ca nu-i vreun fir rupt. Cu senzorul original nu am probleme. Acum cred ca de vina pentru probleme sunt ambii senzori, inclusiv cel de vilbrochen. Din ce am citit, la cald fac figuri daca sunt defecti. Am comandat unul de la ERA. Ma gandesc daca mai umblu la ceva, sau daca umblu, ii iau si pe cei originali cu mine in caz ca... 😂
  24. Intrebarea mea de necunoscator e de ce a fost schimbat senzorul original ? Altfel, eu unu am mari rezerve referitor la "inteligenta" testerilor, fiind capabile la fiecare 3 zile a-ti arata o neregula. Oare ... "Problema senzor ax cu came!" Serios ? Esti tu (tester) sigur ca nu un conector face fente, conductori, ori radacina problemei e cu totul altundeva ? Hmmm ...
  25. Din ce am vazut si pe forumurile Hyundai, sunt proprietari care recomanda doar senzorii originali pentru coreene, pe motiv ca cei aftermarket nu si-au facut treaba corect, dar probabil e valabila treaba asta cam la toate marcile. Eu pe Captiva am NBN senzor ABS la o roata si merge fara probleme, dar probabil acolo e treaba mai permisiva, la motor vorbim de alte precizii la masuratori.
  26. Haidi breee ... Acu ce facem, aruncam gigantu' pentru o bujie ? Doar matematica si carnea de porc is grele, mecanica ... NU ! 😉 Cit timp detin un MAS (motor cu aprindere prin scinteie) si tin a o doctori in regie proprie necesita nitica documentare iar informatii pertinente in domeniu sint la distanta de un click ori intrebare. Parca ce tragaci nu-si arata coltii la un momentdat ... da' se rezolva, motiv caruia consider important a avea la cunostinta cum verificam cap coada o bujie spre ex. pentru a inlatura o pozibila cauza cind face fente. Daca cu ani in urma o bujie o verificai ochiometric pentru eventuale fisuri si pierderi tensiune apoi gap-ul cu o carte postala (rare lerele pe atunci) iar scinteia cu bujia in soclu fisei si masa bujiei la masa motorizarii, azi, avem multimetru cu care intr-un minunt avem raspuns la starea unei bujii, si in ce priveste Ohm"u de e cu rezistor, continuitate, micro-fisuri a protectiei electrodului central ce da la masa ... De ce ma intereseaza kOhm unei bujii ? Pentru a avea un echilibru de valori in Ohm fise - bujii totodata a ramine in plaja recomandata. Spre ex. daca am fise de 5-6 kOhm e logic si firesc a avea bujii cu valoarea rezistorului intre 5-6 kOm si nu 4 sau 7. Multi Dorei produc bujii si le recomanda pentru o sumedenie de modele, da' oare e ceia ce-mi trebuie mie ? Intii calculam apoi decidem !
  1. Load more activity
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
 

×
×
  • Create New...