Jump to content
Sign in to follow this  
Lao

Azi Pe Autostrada Pitesti - Bucuresti

Recommended Posts

Adevarat, nu sunt de iarna pe la noi... De aia studiaza aia in draci afara si le fac fel de fel de desene si materiale care mai de care mai "de iarna"... Si inteleg ca nici SnowTrac2 ale mele nu-s de iarna... Ca-s luate de la noi... Hai, mai, omule... Ai gresit, macar accepta... Eu am facut credit la banca special pentru gumele de iarna!

Share this post


Link to post

Nu mi-aş lua SnowTrac în locul unei flori ca asta pe care am avut-o niciodată. Nu am greşit cu nimic, ideea era doar să vedeţi şi voi cum arată o gâlmă ca lumea. Hai să ne dăm toţi mari şi tari cu ce cauciucuri noi avem pe maşini. Aş fi curios să aflu câţi aveţi cauciucuri noi pe maşini.

 

Pe cele de vară le am şi eu noi, pe-astea le-am luat că-mi crăpa buza şi mi-a plăcut floarea lor, care sincer să fiu nu m-a dezamăgit nici măcar o dată până la acest incident.

 

Nici eu nu sunt adeptul anvelopelor SH, dar la mine asta e valabilă numai in cazul anvelopelor de vară, nu şi a celor de iarnă, pe care le folosesc maxim o lună pe an şi care vreau să aibă floare ca lumea, nu ALL SEASON.

 

Am mers şi cu anvelope de iarnă cum sunt cele din Metro şi m-au dezamăgit profund. Asta pe zăpadă.

 

BogdanG a spus de Montana Avalanche. Am avut de-alea, dar pe 13 şi am fost foarte mulţumit de ele. Pe 14 nu am mai găsit.

Share this post


Link to post

E drept, cauciucuri noi cu asa o floare nu vei gasi in veci =))

Dau si eu 4 noi de iarna pe alea 2 ale tale.. merge?

Share this post


Link to post

Ce floare domnule? Despre ce mama ciorilor vorbesti???

Share this post


Link to post

Lao, tu chiar crezi ce spui legat de "floarea" aia, care cred ca este desenul gumei pe partea de rulare... Si tu chiar crezi cand zici ca restul, care nu au "floare" din aia de pe vremea bunicii, sunt All Season... Gizas, omule, pana si gumele au mai evoluat si s-au descoperit multe in domeniu! Si nu ma laud cu ce am, doar iti explicam ca am facut un efort pentru siguranta mea si a familiei si, nu in ultimul rand, poate si a ta sau a altor colegi...

 

Sunt curios cum face "floarea" de pe gumele tale degajarea de apa in cazul in care intalnesti zapada cu gheata si cu apa...

 

P.S. nu ne zici si noua exact modelul de Michelin folosit?

Share this post


Link to post
Pentru low budget gasesti Montana Avalanche care sunt foarte bune pentru niste Montana :D

O sa fii surprins dar Montana is mai scumpe decat debica (cu vreo 2-300k) si sunt facute dintr-un cauziuc de zici ca e plastic, mai tare decat la continentalurile de vara, Eu nu as pune astfel de pocnitori pe masina...

Share this post


Link to post

lasati oameni buni omul in pace! El a vrut doar sa isi ia niste cauciucuri pentru cateva luni si nu avea rost sa dea 2,5 mil pe un set de cauciucuri noi! Nu il mai judecati asa aspru! Acum stie si el sa nu isi mai ia SH-uri! Bine ... poti gasi Sh-uri bune la preturi bune!(avem si noi pe la bursa). Omul vroia sa isi impartaseasca patania cu noi si atat!

Share this post


Link to post
Lao, tu chiar crezi ce spui legat de "floarea" aia, care cred ca este desenul gumei pe partea de rulare... Si tu chiar crezi cand zici ca restul, care nu au "floare" din aia de pe vremea bunicii, sunt All Season... Gizas, omule, pana si gumele au mai evoluat si s-au descoperit multe in domeniu! Si nu ma laud cu ce am, doar iti explicam ca am facut un efort pentru siguranta mea si a familiei si, nu in ultimul rand, poate si a ta sau a altor colegi...

 

Sunt curios cum face "floarea" de pe gumele tale degajarea de apa in cazul in care intalnesti zapada cu gheata si cu apa...

 

P.S. nu ne zici si noua exact modelul de Michelin folosit?

 

 

Exact cum foloseşti tu termenul de "gumă" la fel folosesc eu termenul de "floare".

Crede-mă că "un desen al gumei" ca ăsta pe care l-am avut eu se comportă mult mai bine pe zăpadă decât ce-mi recomanzi tu, aşa că şezi calm. Iar pe gheaţă poţi să-ţi iei adio şi de la mama "gumei", că niciun cauciuc nu face faţă, decât cele cu ţinte, cuie sau cum ţi-o place ţie să le spui. ;)

 

Acum (mai nou) nu mai ştie nimeni ce e aia floarea unui cauciuc, numai de "desenul gumei de rulare". Mă laşi? :) )

Share this post


Link to post

Ca sa raspund la intrebarea lui @Lao - oare o fi sondaj ?

Io am cauciucuri de iarna noi - Firestone Winterhawk.

Si si-au facut foarte bine treaba pana acum - si pe zapada proaspata, si pe zapada batatorita/inghetata si pe zloata.

Si alea de vara sunt (aproape) noi - cele cu care a venit masina in mai, anul trecut.

 

Nu sunt de acord cu pozitia ta ca numai vara trebuie anvelope noi, ca iarna tine numai 1 1/2 luna - lasand deoparte faptul ca mai nou iarna tine cat vrea ea si avem ~ doua anotimpuri - conditii cu adevarat grele de drum sunt IARNA.

Si atunci ai nevoie mai abitir de ajutorul unor anvelope bune (cu exceptia situatiei in care iarna se circula numai ocazional).

Safety First !

Share this post


Link to post

Lao, de vara ce ai?

Share this post


Link to post

Bai, asta cu "floarea" n-o mai auzisem pina acum, da cit traieste omu-nvata; adica io inteleg ca "floare" = desenul profilului. Deci alegerea s-a facut pe considerente estetice, ca altfel cum? poate cineva aprecia la ochi ce desen e bun si ce desen nu e bun pe zapada? in fine, nu mai insist, dar in general alegerea e bine sa se faca dupa teste (ADAC, un bun exemplu, sau reviste auto) si nu dupa "impresia artistica". Parerea mea.

 

Caucioacel de iarna sint mai nou impartite in 2 clase, respectiv "M+S" si "Snowflake", acestea din urma indeplinind nu stiu ce criterii savante si au desenat pe flanc profilul unui munticel cu un fulg de zapada in interior. E un Snowflake (fulg de zapada) mai bun decit un M+S PE ZAPADA? DA! un M+S poate purta si sigla "snowflake"? DA.

Share this post


Link to post

@Lao: am zis "desenul gumei pe partea de rulare", nu "desenul gumei de rulare". Iar "guma" se zice in motorsport. Daca vrei iti mai povestesc... Iar chestia aia cu "floare" poate se zicea la mecanicii dintre blocuri, sau in vulcanizarile de pe marginea drumului... Iarta-ma, dar suntem in 2006...

 

Tot nu ai zis ce gume/pneuri/cauciucuri/anvelope erau... Adica modelul, nu numai marca. Sau or fi si ele all-season?

 

P.S. cand vrei facem teste si pe gheata, eu am facut deja cu ale mele si inca traiesc!

 

P.S.2: iarna aia de 1 luna jumate o fi cea cu zapada, dar mai exista polei, inghet, temperaturi extrem de joase cand, chiar daca este uscat, gumele de vara se fac lemn si patinezi cu ele de nu te vezi. Nu are sens sa intram intr-o polemica pe tema asta ca am destule argumente si nu-s ale mele, ci ale profesionistilor.

Share this post


Link to post

cauciucurile de iarna trebuie purtate din noiembrie pana in aprilie, adica o luna jumatate ? de la 7 grade in jos ofera aderenta corespunzatoarechiar pe asfalt USCAT , spre deosebire de cele de vara care se fac bocna. Lumea confunda notiunea de cauiucuri de iarna cu "de zapada" ceea ce nu e catusi de putin adevarat.Matador silika pentru mine au fost super ca pret si calitate, le-am rulat 2 ierni cate 4 luni si daca nu vindeam masina mai mergeam cel putin 2 ierni.Investitia nu e inutila, ganditi-va, e ca la pantofi:daca ai 2 perechi, uzezi mai putin pe fiecare din ele.

Share this post


Link to post

Cauciucurile de iarna NU au efect numai pe zapada/gheata/sloiuri/apa.

 

Cauciucurile de iarna sunt mult mai 'cauciucate' (recte mai putin plastic, recte se uzeaza mult mai repede) pentru o aderenta sporita la temperaturi mici. Astfel ca, la orice temperatura sub 7grade Celsius, indiferent de vreme/asflat, o anvelopa de iarna va avea performante sensibil mai bune decat una de vara (din aceiasi 'clasa'), dat fiind faptul ca prima anvelopa si-a atins deja temperatura optima, pe cand cea de vara e "rece tare".

 

Ma rog, fiecare pune un anumit pret pe siguranta lui. La unii e mai mare, la altii mai mic.

Share this post


Link to post

Eu cred ca rostul topicului a fost atins iar discutiile despre cauciucuri de iarna pot fi continuate pe un topic adecvat adica aici. Multumim, stingem lumina?

Edited by alx

Share this post


Link to post

Uau! Da' ce-aţi mai scris cât am făcut eu drumul de Buc. - Craiova!

 

@Lao: sau in vulcanizarile de pe marginea drumului...

 

P.S. cand vrei facem teste si pe gheata, eu am facut deja cu ale mele si inca traiesc!

 

Păi dacă de la o vulcanizare de-asta am luat caciucurile... :) ) Pe bune, chiar aşa a fost, dar eram conştient de riscurile la care mă supuneam. De-aia şi când s-a intâmplat nenorocirea aveam numai 80-90km/h. Mie-mi trebuiau in ziua aia 2 cauciucuri de iarnă, cu floare :tongue: mare, ceea ce nu se mai fabrică. Din ce cauză? Nu ştiu, dar eu mă gândesc că motivul ar putea fi disconfortul pe care acestea îl conferă în comparaţie cu noile cauciucuri de iarnă. Pot spune că erau foarte gălăgioase, dar am ieşit şi din cele mai ale dracu zăpezi cu ele. Pe zăpadă domneam.

 

Şi acum dacă aş mai găsi tot cu acelaşi desen mi-aş lua. Ţi-am spus, am mers cu unele M+S NOI şi nu mi-au plăcut de nici o culoare. Pur şi simplu nu-mi vine să dau 2 milioane pe bucată. ;)

 

Nu m-am mai uitat ce model de Michelin sunt, am să mă uit mâine. Oricum, sunt clar model vechi.

 

@Tommy: le am pe cele de fabrică, adică cele mai bune cauciucuri din lume: Debica. :) )

Share this post


Link to post

Daca tot te uiti, arunca un ochi si la data fabricatiei...

Share this post


Link to post
@Tommy: le am pe cele de fabrică, adică cele mai bune cauciucuri din lume: Debica. :) )

 

Eram sigur, de aia te-am si intrebat.

Daca vrei iti spun si de ce, dar e mult prea simplu.

Eh.. afla ca Debica care le ai tu.. sunt intermediare :D

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Parerea mea ca e bun cam orice model de cauciuc de iarna scos in ultimii 2 ani. Nu ati observat ca deja cam seamana toate intre ele la floare?

 

Deoarece eu am avut "placerea" sa ma dau pe zapada cu panaramele alea originale Kumho anul trecut prin martie, m-am jurat ca nu intru in iarna fara gume adecvate. Si m-am tinut de cuvant. Am luat cu oferta de la carefura 4 gume la pret de 3 (adica 510 roni toate 4) Dayton DW 500 pe 13 (made in Spain, sub licenta Bridgestone).

 

Doamne, de cate ori m-am felicitat ca am facut pasul asta! Sa va mai spun ca dau clasa ca aderenta la Kumho-urile originale inclusiv pe uscat si cald? Sau sa va mai spun la ultimul vajscol ce demaraj aveam pe cand majoritatea dansau la plecatul de pe loc?

 

Merita cu varf si indesat gumele de iarna, iar chestia cu floarea, daca nu e bine gandita, degeaba arata monstruos...

Share this post


Link to post

@Viper> Crezi ca e cazul sa zic eu ceva legat de cauciucuri de vara, lanturi si regrete ca n-am de iarna? Cand voiam sa mergem in tandem la sufa, bazati amandoi pe gumele tale de iarna? Si ca nu reuseam nu sa circul, nici sa ies din parcare macar?

Concluzie: la vara, imi cumpar pentru sezonul viitor cele mai bune gume de iarna. Merita banii cu varf si indesat. Asa cum merita sa ai si o pereche de lanturi la tine, aruncate prin portbagaj, mai ales cand pleci la munte iarna.

Iar ca sa fiu on topic, nu trebuie sa sarim toti pe Lao. Omul si-a spus patania. Asta inseamna ca poate nu mai apeleaza la sh, ceea ce ar fi ideal. Ascultam pe unul din tehnicienii de la Jaguar, intr-un interviu unde a insistat foarte mult pe problema cauciucurilor cu care sunt dotate masinile lor. Si la un moment dat a zis: "Trebuie sa ganditi ca tot ce inseamna MASINA este conceput pentru a indeplini un singur scop - sa faca rotile sa se invarta. De aceea insist pe problema cauciucurilor"

Nu va jucati cu cauciucurile dragii moshului. E vorba de viata noastra. :lavolan:

Share this post


Link to post

Pana anul trecut am circulat la matiz cu porcariile de montana pe masina. In ultima faza incepusera sa faca galme destul de usor de la gropi si la viteza mare se simteau bataile in caroserie. Dar pur si simplu nu imi permiteam cauciucuri noi atata timp cat aveam de cheltuiala 50 de lei pe saptamana. Asta era situatia, eu trebuia sa circul intr-un fel.

De cand m-am restabilit cu banii am inceput sa dau atentie acestor detalii si in toamna am trecut si eu pe cauciucuri de iarna. N-am avut atunci bani pentru 4 anvelope, dar 2 tot mi-am luat. N-am regretat niciodata ca am dat banii pe ele si, atunci cand tii masina macar 70-80 de mii de km, diferenta de bani nu e prea mare, per total in toti km pe care ii faci dai un milion (de exemplu) in plus pe cauciucuri. Cu acest mic surplus insa scapam de lopata din portbagaj si de impinsul masinii din nameti. Nu mai vorbim de faptul ca se simte diferenta si pe gheata, nu numai pe zapada, eu am mers pe gheata fara nici un stres, disparuse senzatia de a nu te mai asculta volanul.

Un set de cauciucuri te tine cam 40-50 de mii de km. Avand 2 seturi, cauciucurile de vara normal nu se uzeaza cat stau pe balcon, deci, cu o investitie ceva mai mare la inceput, nu dai bani pe cauciucuri prea repede.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

[-O< ma iertati, dar ce pisici inseamna M+S ? Eu am pe Executivul meu de vara , Michelin Energy pe care am dat o caruta de bani, aproape 14 milioane, toate patru, dar imi iau in vara asta si de iarna, cred ca tot Michelin. Sa va spun drept, caucioacele astea s-au descurcat foarte onorabil si pe zapada.. nu am ramas deloc impotmolit ...si noi, in nord, avem zapada din belsug. Deci,ce e aia M+S?

Share this post


Link to post

Mud+Snow

Cam toate astea mai noi si cat de cat cunoscute au acum imaginea cu fulgul si muntele, de ex Sava Eskimo S3.

post-775-1142682306_thumb.jpg

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

@radux: eu zic sa te ghidezi dupa teste efectuate de oameni competenti decat dupa imaginea de marca! Incearca link-ul care l-am postat mai sus cu un test efectuat de ADAC si poti observa ca SAVA Eskimo S3 este mai bine clasata ca si anvelopa decat Michelin Alpin! ( pretul e mai mic la Sava sa stii :D ) Deci ... tu alegi!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...